Atentie soferi! Cum sa conducem si cum sa ne protejam masina pe canicula Ghidul soferului 10 Iulie Atentie soferi! Cum sa conducem si cum sa ne protejam masina pe canicula
Toate comentariile (12):
MajeStik
59 comentarii 186 puncte
Sa nu uitam de curatarea caroseriei in caz de caca de pasare. E jale cu găinaţul, te trezesti cu gaura in vopsea. Daca il mai prajeste si soarele...e si mai rau.
07 iul 2015, 12:24
+4
1014 comentarii 1115 puncte
Cam greu cu parcatul la umbra :(
07 iul 2015, 20:05
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Cea mai tare poza este cea cu Astra .Butelia aia imensa cu freon pe cantar :))) Nu imi imaginam ceva atat de empiric ! Fiecare masina are o reteta pentru cantitatile ce intra in instalatie(ulei,freon si substanta de contrast). Sistemul de racire al masinii trebuie sa mentina temperatura optima la aproximativ 89 grade. Daca ajunge la peste 100 de grade,riscurile sunt mari pentru chiulasa si garnitura.Pana fierbe antigelul,motorul este gata !Supapa din vasul de expanisune este tarata ,va scoate lichidul de racire afara datorita cresterii presiunii,mult mai repede decat va fierbe antigelul. Punctul de fierbere al antigelului(al oricarui lichid dealtfel) difera in functie de presiunea din instalatie(fizica elementara).La o presiune atmosferica exista un punct de fierbere,iar la 1 bar situatia este alta. Deci afirmatia ca "antigelul fierbe la 140 grade" nu este tocmai corecta ! Daca ai o masina cu o instalatie de racire pusa la punct,in miezul verii la +40 grade,urci fara probleme cu AC pornit oriunde sau mergi pe orice autostrazi. Geamul deschis doua degete este cu dus si intors.Poate vreun binefacator arunca un chistoc aprins prin deschizatura si gasesti cotetul in flacari. Cu lipsa AC-ului iar este o chestie bizara.Pe timpul lui Ceausescu nu se mai faceau concedii ,doar ca Dacia si Oltcit-ul nu aveau AC ?.Se faceau concedii,jumatate din popor era la mare sau la munte !Nu a murit nimeni din lipsa aerului conditionat. Am un amic ce nu suporta AC-ul.Imediat raceste grav,a dezvoltat o rinita alergica de la sporii de bacterii si ciuperci din instalatie,incat nici la masina personala nu il foloseste !Niciodata nu da drumul la AC chiar daca afara sunt +50 grade.
07 iul 2015, 21:59
+4
18 comentarii 17 puncte
Cantarul Acela are un rol important ,as zice.Fiecare instalatie de aer conditionat are o anumita cantitate de gaz.De aceea se foloseste cantarul.Ca sa stie cat gaz pune innapoi in instalatie. Grand Cherokeee, stii la ce temperatura a lichidului de racier se deschide termostatul? 100 si ceva de grade.Sunt alte masinial caror thermostat se deschide la 85 de grade.E adevarat ca antigelul are punctual de fierbere mai ridicat de 100 grade Celsius.Amicultau ,artrebui sa stie ca instalatia de aer conditionat se poate dezinfecta.Acolo mai exista si un filtru de polen care se schimba la fiecare an sau mai repede.Folia aia pentru geamuri , este chiar un moft.De obicei ,o masina in zilele astea, are toate geamurile cu protective impotriva razelor UV. Toate geamurile ieftine si after market nu au aceasta calitate. In articol nu se spune cum trebuie sa protejezi cauciucurile si vopseaua imtriva acelorasi raze solare. Numai bine si multa umbra!
10 iul 2015, 22:39
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Metoda "Cantarul" este extrem de empirica .Cantarul se foloseste la frigidere.Pentru autoturisme exista aparate pentru verificarea si umplerea sistemului.Aceste aparate au un calculator,care preia date despre marca,tip,motor si astfel conform unui fisier, stie ce cantitate de substante sa introduca(ulei/freon.agent)Unele compresoare functioneaza cu ulei putin,altele cu o cantitate mai mare. Motorul termic are un regim de functionare bine stabilit, pentru a dezvolta randament maxim.Daca temperatura depaseste 89-90 grade,carburantul se autoaprinde(mai ales la benzinare),apar detonatiile si arderile necontrolate.Nu exista masina cu motor termic care sa functioneze corect la "100 si ceva de grade".Citeste te rog o documentatie despre "legile" motorului cu ardere interna.
10 iul 2015, 23:01
+1
18 comentarii 17 puncte
Vreau sa te intreb de cate ori ai schimbat sau bagat gaz in instalatiile de aer conditionat? Cand trebuie sa schimbi radiatorul dela aer conditionat, cum masori cantitatea de gaz? Lasa tu,tehnologiile foarte moderne si foarte scumpe.Chiar si celede care vorbesti tu, au un cantar pe undeva.Numai ca nu este la vedere. Cate motoare am vazut fierband,si nici unul nu a avut parte de detonatii si arderi necontrolate. Oare ce temperaturi sunt in cilindrii motorului, in timpul functionarii ? Pune mana pe untermostat de Cherokee.Acolo scrie temperature de deschidere!
11 iul 2015, 05:48
0
8 comentarii 7 puncte
Colegul zice bine despre acel aparat special pentru instalația de AC, Care practic recuperează vechiul freon și completează exact cantitatea necesară de ulei si freon.. metoda cu butelie e cea mai primitivă. Dacă vrei să ai mașina in regulă mergi la un service de incredere.
12 iul 2015, 05:01
0
18 comentarii 17 puncte
Prietene, cand iei o piatra in radiatorul de aer conditionat si pierzi tot gazul, te uiti pe eticeta atasata undeva sub capot si vei vedea ce fel de gaz ai nevoie si ce cantitate.Cantitatea aie se cantareste cand o bagi innapoi in instalatie.Tot ce tine de aer conditionat este instalatie speciala.Tu poti sa faci un schimb de gaz in fata blocului fara sa ai ceasurile speciale, pompa de vid si butelia de gaz(ma rog : Freon) si fara sa fii autorizat? Poti sa dai drumul la gazul vechi in aerul liber?
12 iul 2015, 10:48
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Vorbesti degeaba fara sa stii.Hai sa-ti spun eu(nestiutorul care 15 ani am avut service si am terminat Automobile Rutiere-:)),): Eticheta aia la care faci referire,iti spune ce agent de racire se foloseste,si ce cantitate,in special R134A. Sa-mi spui ce cantitate de ulei intra odata cu freonul respectiv si unde este eticheta cu acel tip de ulei.Deasemenea se foloseste o substanta de contrast,(in special verde) pentru a vedea evenualele pierderi.Toate proprotiile sunt bine dimensionate,astfel incat compresorul sa aibe o viata lunga.Daca bagi numai freon dintr-o butelie frigorifica,in cateva zile ai spus adio compresorului. In plus sa-mi spui cum faci recuperarea uleiului ce ramane in compresor sau in schimbatorul de caldura din habitaclu ? Pentru ca in momentul demontarii/avarierii instalatiei de AC (accidental sau voit),iese doar gazul volatil(in speta freonul).Fara un aparat specializat,cum iti dai seama de acele cantitati ramase ? Aparatul ala extraterestru,are in prima faza functie de"recuperare" gaze si fluide(masurand cantitatile),dupa care videaza instalatia,verifica etanseitatea,iar la final introduce substantele proportionate. Revenind la termostatul ala......regimul termic de functionare corecta a motorului termic nu a fost inventat de mine.S-a obtinut in urma multor ani de studii de inaintasii nostri,cei ce au inventat motoarele,in speta Nikolaus Otto si Rudolf Diesel.Noi doar am invatat,iar legile de baza ale motoarelor cu ardere interna,nu s-au schimbat in ultimii 100 de ani. Citeste te rog : Simple: http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/127-circuit-sistem-racire.html https://teoriescoalasoferi.wordpress.com/about/ Complexe: http://www2.unitbv.ro/LinkClick.aspx?fileticket=umI6QaG5vSU%3D&tabid=4579 Dupa ce citesti cursul putem discuta despre regimurile termice de functionare "corecta"ale motorului cu ardere interna. Numai bine !
12 iul 2015, 14:31
+2
18 comentarii 17 puncte
Ce mi-ai spus tu mai sus , nu e nimic nou pentru mine. Nou a fost treaba aia cu dotanatii la o temperatura a lichidului de raciere de peste 80 de grade..Zici ca ai terminat AR si ai avut service auto.Il mai ai? Si tu ai avut "extraterestul" ala in service? Si il mai si foloseai, pentru ca acei clienti plateau bine de tot? Am si eu un aparat din ala in workshop, dar clientii cand aud cat ii incarca la plata,renuntala el, dar in curand nu vor mai avea incoto.Toate atelierele auto mici au inceput sa moara .Din cauza noilor tehnologii.Nu vor sa investeasca. Eu am vrut sa spun ca un service al instalatiei se poate face si fara aparatul tau minune.Stai tu linistit, ca mai sunt si altii care stiu cate ceva.Orice mechanism care are piese in miscare , are nevoie si de ungere, ca altfel se strica, asa cum ai zis tu.Hai sa o lasam balta, da.Nu are rost sa ne contram.
12 iul 2015, 22:03
0
5 comentarii 3 puncte
Cel care monteaza in foto folie pe geam de Phaeton, e un idiot. Masina in cauza are geamuri duble, intre care este un strat ce are exact rolul de a proteja de razele solare si de a nu permite frigului din interior sa scape atat de repede afara. A pune folie la masina din poza, chiar nu are sens. Dar .... or fi pe la noi si din astia.
07 iul 2015, 22:12
+2
45 comentarii 91 puncte
Te-ai gandit macar putin ca respectivul a pus folia doar pentru opacitatea ei, adica sa nu "se vada" inauntrul masinii?
08 iul 2015, 10:55
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »