Astia chiar ne rod maduva la micul dejun ..si tot nu se satura.
Si eu care credeam ca Iohannis asta o sa schimbe ceva in tara asta si asa batuta de rautate, invidie, lacomie si ciuda.
Cred ca m-am inselat !!?
Ce sa schimbe bre asta ?Crezi ca este superman sa rastoarne lumea ? Cand esti inconjurat de corupti si de retardati,ori esti cu ei ori impotriva lor! Tipic legionar .
Baiatule, legionarii au iubit Romania si pe Romani! Tu esti un agramat si ar fi bine sa te abtii de la a-ti exprima ineptiile, macar pana vei invata sa scrii corect in limba materna (daca o fi limba ta materna)!
De cel putin 20 de ai la fiecare 4 ani cineva crede asta. Okay, lasam timpu lsa treaca sa vedem cate generatii sunt necesare ca toata populatia sa vada sharada asta exact asa cum este ea expusa si sa-nceteze orice implicare la orice nivel. Spor, eu sunt observator pasiv in totalitate nepasator pentru durerile societatii. Imi permit cu toate gradele sa shed si sa privesc, sa ma amuz si cand nu fac asta sa imi vad de simpla si lipsita de complicatii a mea viata. Ne vedem la vot :))
Crezi ca tu in locul celui "barfit" de noi,ai face ceva concret ?
Tot observator ai fi,pun pariu !
Daca scoti capul din rahat,ti se pun bondarii pe "chelie" si te musca la sange !
Noi ca natie nu mai avem sanse de evolutie.Singura sansa este sa tocmim pentru 20 de ani,un guvern ,compus din politicienii capabili ai unei tari evoluate:Norvegia,Suedia,etc,etc.
Hoti ne-am nascut,hoti murim !Sau prosti, tigani ori curve.Sau cum suntem catalogati in UE.Fara exceptie !
dar eu nu doresc sa fiu in locul lui. Nimeni nu ar trebui sa fie in locul lui. Locul lui nu este necesar si nu trebuie sa mai existe. Voi ii tineti in post de mii de ani, convingandu-va vieti intregi ca e nevoie de lider sa ne conduca. Nu va place condusi? ba va place, in ciuda plansetelor de prin comentarii si vietii grele. Daca nu v-ar placea, ati lua masuri... v-ati baga picioare in vot, in clasa politica si autoritate. N-ati mai platii taxe, si v-ati forma drept o comunitate ce se sustine singura, din interior catre exterior. Nu e mai confortabil sa fim lenesi si plangaciosi, parca toti asteatpa o mangaiere divina la saracele victime care suntem noi poporul roman. Pute a lipsa si ignoranta fiecare topic si discutie. Uneori ma intreb pentru ce va mai chinuiti cu comentarile "anti"? Dar recunosc, asta este o slabiciune a mea!
Atunci nu poti da sfaturi.Locul lui este "necesar ",dar este necesar pentru ca la aceasta functie se rezuma statulul de republica.
Masurile referitoare la neplata taxelor sunt pure aberatii.Eu cetatean roman,daca la sfarsitul anului nu am taxele platite,mi se pune sechestru pe contul bancar si banii se opresc de acolo.Incearca sa nu-ti platesti impozitele la casa,la masina sa vezi penalitati si intr-un final(dupa cativa ani de neplata) te vei trezi cu bunurile scoase la licitatie.Asa vezi tu solutia ?Pardon,zic sa te mai gandesti !
Cu siguranta suntem multi ce ne sustinem singuri,nu neaparat intr-o comunitate si probabil ne merge bine,nu facem foamea asa cum sugerezi,nu suntem lenesi,probabil dam de mancare si altora.Nu jigni pe cei ce nu-i cunosti!
Personal nu sunt "anti".Sunt nepasator.Atata timp cat sunt sanatos,am ce pune pe masa,am toate conditiile unui trai decent,nu ma intereseaza cine este la conducerea carutei.
Probabil cand ma voi satura,voi pune "izmenele in par" si voi pleca in lume,sa castig si pe acolo cate ceva !
Nu intelegi ca noi ca natie nu am reusit sa ne conducem NICIODATA singuri ?
Citeste remarcabila istorie "La ce este bun Popescu" de Paul Everac.Cauta pe goagal.Vei intelege ce am spus in fraza precedenta !
http://www.doctorac.ro/pamflet/popescu-nu-e-bun-decat
NU EXISTA adevar mai mare ,referitor la natia asta din care facem parte !
Am detaliat sa nu mai cauti :
"Cand m-am ridicat in doua picioare, n-am prea vazut niciun Popescu la conducerea social-economica a acelui curatel oras de pe Mures. Marele facator de bunuri si conducator de economie era baronul Neumann; la Andrényi era fieraria, la Appónyi pantofii, la Szabó sticlaria, la Domány covoarele. Fabrica de vagoane Astra o conducea gentlemanul-evreu Sapira. Popestii (cu Popa, Popovici, Popovat, Popeanga) erau functionari, profesori, clopotari, cantori, colonei e tutti quanti. Grosul banilor si managementul abia se infiltrau, cu taraita, la unii Popesti. Croitorul Ariton abia facea fata lui Huppert si Goda; Zsédely, Leipniker si Karacsony tineau restaurantele, zdrobindu-l pe Mohor; librarul Munteanu razbea greu de Kerpel; Meinel tinea cafeneaua, Eisele macelaria, Königstorfer cofetaria, Sándor Ivan lozurile norocoase.
Am venit apoi la Bucuresti, capitala Popestilor si am mancat paine Herdan si Gagel din faina lui Assan, mezeluri de la Rochus si Podsudek. Industria o domina Malaxa si Auschnitt, creditele Marmarosch-Blank. Mari monumente arhitectonice purtau semnatura lui Galleron, Gottereau sau Louis Blanc, pana sa ajunga la Maimarola. Medicina romana luase elan de la Carol Davilla, invatamantul de la Spiru Haret, finantele fusesera promovate de Serurie si Caradà, sub inteleapta domnie a Regelui Carol I de Hohenzollern. In comedie stralucea dinastia Carageale, in istorie Xenopol si genialul fiu al Zulniei Iorga. (Nu suna foarte popeste nici numele lui Hasdeu sau Eminescu). Fabrica de lumina Wolf din Filaret era de obarsie nemteasca, ca si Cismigiul, ca si primele muzici, iar pe capacele de canalizare stralucea numele de Montaureanu, adica Goldberger. Primul mare prelat ortodox modern se numea Şaguna si era "tantar" (adica macedon), ca si marele poet Goga. In spate erau cateva secole in care nici domnii nu erau romani, nici egumenii, nici marii preoti si dregatori, iar limbile distinse in comertul cu Dumnezeu sau la curte erau sla
Dumnezeu sau la curte erau slavona si elina.
Se pare ca Popescu al nostru nu e bun sa initieze nici sa gestioneze afaceri esentiale, n-a fost bun niciodata. N-a dat case mari, de export, n-a pus la punct vreo companie reputata in Europa, n-a facut vreo afacere rasunatoare, vreo constructie sa ramai habauc. A fost mic politician, om de zurba si de miscare, tarcovnic de idei, gestionar marunt si nu foarte sigur, cantaret la luna , dar cu voce potolita, actor in toate chipurile, in felul sau multumit de sine, oricate bice si palme a incasat. S-a ridicat, ca Ionescu, in forma dandy-ului Take, sau a filosofului Nae (despre care prietenul sau C.Beldie scrie ca a fost un escroc) sau, innobilat cu o evreica, ca dramaturg absurdist la Paris. A fost si nitel mosier, dar si crasmar si arendas. Mai mult a fost rob. A inventat, dar n-a intreprins. L-a dus de nas cine a vrut: sub numele de Tatarescu frantujii, sub numele de Maniu englezii, sub numele de Patrascanu rusii.
In 1989 i se lasa acestui natarau Popescu o tara bine investita, cu industrie, cu irigatii, cu orase intemeiate, cu rezerve mineraliere si energetice si cu aproape patru miliarde de dolari creante in cont. Plus cu o clasa muncitoare relativ calificata. Dar Popescu n-are talent sa conduca, sa dezvolte, sa administreze si sa cucereasca. El e lalau, pizmas, chichiritos, smecher, tampit, face pe politicul caci nu stie altceva, vrea pricopseala si imagine, se lasa mituit, cumparat, ca ultima jigodie, sau ia masuri dubioase. Acest Popescu (numit si Iliescu, Constantinescu, Basescu s.a.) da cu tara de pamant, o distruge intr-un timp foarte scurt cu buna intentie sau din prostie, isi baga mainile ca functionar superior sau demnitar si organele necurate in ea, o suge, o mozoleste, o face praf. Fiindca nu stie altfel, nefericitul!
Şi acum mai vine un plavan de chestor american si-i pune apostila: "Schimbati managerii, aduceti unii intregi, din alta parte! Nevoiasilor! Pagubosilor!". Şi ma tem ca are dreptate.
P
Popescu nu e bun decat sa plateasca. Sa se aiureasca, iar odata saltat, sa-si chinuie concetatenii, sa le faca gura amara. Popestii, nesinceri, necinstiti, cabotini politici, nu sunt buni decat sa inghesuie pe ceilalti Popesti, sa-i stoarca, sa-i ruineze, sa-i fure, ca niste vatafi de slugi pe niste japite de amarasteni...
Nu-i talent! Nu-i cinste! Nu-i Dumnezeu!... Sau daca este, nu-l chema Popescu! "
Exemplar nu crezi ?
Am scris 3 posturi pentru ca este cam mult !
pai ce treaba are mein fuhrer ala cu taxele? nici macar iesitul in strada nu are.Singura metoda este ca toti sa inmatriculam in alte tari...cand or sa vada ca nu mai e nimeni cu nr romanesti fie invata sa taxeze ori se duc la mestecat ***** si cu ce se mai ocupa de produc burtanele alea.
E genial cum timbru de mediu (care oricum e platit in benzina ca acciza) tine cont mai mult de cilindree nu de poluare.Rahatii aia de la Renault si lobby-ul lor jegos au crescut taxele la extrem.
Prin prisma varstei ai tot dreptul sa crezi ca don Klauss avea ganduri mari la preluarea mandatului.Nu avea,stai linstit,a venit de mana cu Blaga deci din start compania era "selecta".In alta ordine de idei presedintele in Romania nu are putere decizionala,nu poate face multe de asemenea pe plan economic.Aia cu "o treaba bine facuta"e din aceeasi categorie cu "sa traiti bine"nu stiu daca pe aia ai crezut-o.:)))
Pai domle e neamt si cum stim cacatul de neamt e mult mai smecher.Totusi e util experimentul ca sa mai scoata din mamaligari mitul neamtului .Singurul argument pe care l-am tot vazut peste tot e ca ala e neamt....adica fix nimic.
De fapt e roman sadea , sas prin etnie dar e roman rupt din noi. Îi plac micii si ceafa de porc si detestă populaţia civilă care este citez" împuţită". Declaraţia d data pt SPP ja neptun asa ca toti aia cu soluţia Klaus sa tacă din gura. Sau sa il slăvească in continuare.
Acum 2 luni am luat o masina.Am mers la dealer,aia zic domne' a iesit euro 6 nu se plateste taxa.Zic:Ba euro 5 una ratacita nu aveti,acolo mai ieftina ?Ba da,avem cu 980 euro mai ieftina,dar este la Suceava,e fabricata in martie 2015 trebuia sa astepti sa o aducem.
Uite asa am asteptat si am luat o masina noua euro 5 cu 980 de euro mai ieftina,ramasa pe stoc din martie 2015.Am platit taxa 84 euro.Am economisit 896 euro,fata de azi !Am jucat inteligent !
Acum dobitocii au bagat taxa la euro 6.Peste 5-6 ani cand noii proprietari de euro 6 vor vrea sa-si vanda rabla,vor constata ca trebuie sa plateasca taxa.
Asa am patit ,cu o rabla luata noua in 2009.Nu se platea taxa,acum daca vreau sa vand plotoaga,trebuie sa achit taxa.
Futule muma-n curr de labaggii !
Reduc TVA,cresc salarii ......sa vezi impozite si taxe dupa cresterile astea salariale si reducerea TVA.
Primul pas a fost facut....tacit !
Asta e aspectul pozitiv. Stiu oameni care au scapat de ~500eur in 2009 si dupa 2013 cand au vrut sa o vanda surpriza ~1700 euro taxa.
In ceea ce priveste previziunea ta sumbra eu sper ca nu se va implini dar imi e teama ca vei avea dreptate ...
Masina noua, Euro 6, achizitionata in Iulie 2015, dar abia acum cateva zile am primit in sfarsit de la dealer cartea masinii. (nu au putut sa imi zica de ce a durat atat)
In sfarsit o inmatriculez! Sigur...
Prima chestie si imediat ce am intrat in posesia cartii masinii, m-am programat inca de acum o saptamana la inmatriculari (asa functioneaza la mine in judet), si prima data disponibila era si a ramas pentru 3 septembrie sa ma prezint cu dosarul de inmatriculare. Buuun!
Azi la ANAF, din pacate ei nu pot elibera adverinta cum ca nu datorez timbrul de mediu, toate solicitarile de acest gen sunt blocate si nu se proceseaza sau semneaza. Nu au stiut sa imi zica de ce si ca sa mai revin.
Acum am aflat cu ajutorul newsletter-ului de azi de la 4tuning, ca masinile Euro 6 sunt bune de plata incepand cu 31 august 2015. Deci se asteapta la ANAF chipurile noua metoda de calcul pentru norma Euro 6...
Grozavia e ca nimeni nu stia de acest lucru pana azi iar a doua zi dupa programarea la inmatriculari, imi expira si numerele rosii!
Noroc ca sunt la al 2-lea rand de numere provizorii!
Daca ANAF nu poate elibera hartia cu calculul timbrului de mediu pentru masina Euro 6 pana cand am programarea la inmatriculari, in secunda doi, mai scoatem un rand de numere...
Oare cei care sunt intr-o situatie similara, dar la ultimul rand de numere rosii, ce fac? Ramane masina fara numere valabile si cand reusesti sa faci dosarul si sa te programezi la inmatriculari, pac mai iei si amenda usturatoare ca nu ai inmatriculat masina si ti-au expirat numerele!
Superb, dealerul nu poate elibera cartea decat dupa o luna jumate, daca iti faci programare azi la inmatriculari te prezinti abia intr-o saptamana doua conform primei ferestre disponibile, tot asa...
Chiar ca traim in Romania, azi platesti, maine nu platesti, azi nu iei amenda, maine iei amenda :)))
Si eu care credeam ca as fi putut intalni piedici la inmatriculare din cauza ca am RCA la falimentara Astra...
Nu stiu ce masina ti-ai luat sau la ce dealer ai fost.Cu certitudine iti pot spune ca in momentul achizitiei,dealer-ul mi-a inmanat numerele provizorii si cartea masinii.Cartea vine odata cu masina,este emisa de producator/importator,nu de RAR-ul local.Masinile noi nu se pot vinde fara carte de identitate !!
Am achizitionat doua masini anul acesta si ambele au sosit cu cartea de identitate.Crede-ma ca chestia cu inmatriculat-ul euro 6 sunt piedici puse , ca sa-ti ia banii.Masini euro 6 luate in leasing,s-au inmatriculat fara probleme acum 3-4 zile de firmele de leasing,fara taxa !Un amic a luat 3 masini pe firma in leasing,eu i-am montat numerele definitive pe rable .
Dealer: Ion MareTenismenRoman
Masina: Ford Fiesta (fara leasing)
Cartea la masinile noi noute Ford nu vine cu masina in sine si am mai avut colegi la munca in aceeasi situatie chiar si cu alti producatori, gen VW, pt masinile livrate direct din fabrica sau pe comanda.
Masinile noi se pot vinde doar cu factura si nr provizorii insotite de autorizatia de circulatie provizorie. De carte ai nevoie la inmatricularea definitiva. Am fost oprit de politie de 6 ori de cand am numere rosii si nu am avut nevoie de altceva in plus sa le prezint, bine, si permisul evident!
Masina mea iesise din productie cu o saptamana inainte sa imi fie predata. Am prins masina care era in curs de productie cand am platit avansul, nu masina din stoc. Probabil ca daca masina era din stoc, zacea acolo de ceva timp cu carte cu tot.
Cred ca nu are cum producatorul sa elibereze cartea masinii in aceeasi zi cu intrarea ei in tara sau pe loc, o data cu sosirea ei in showroom sau in stocul dealerului...
Pt masinile noi livrate direct din fabrica sau pe comanda, masini care nu au apucat sa prinda vechime in stocul dealerului Ford sau VW sunt predate fara carte. O ridici ulterior cand ti-o dau ei. Acest lucru mi-a fost dat sa intalnesc din propria-mi experienta cu achizitionarea Fiestei, si din experienta altor amici cu achizitionarea unor masini VW, dar pe comanda.
Restul, prefer sa nu ma pronunt si sa ma informez inainte.
Am deviat putin,dar hai sa spun cum am procedat in decursul anilor:
Prima mea masina Oltcit emitent carte identitate Rodae Automobile SA,inmanata odata cu masina
A doua masina Ford Mondeo 2006 luat nou de la BDT,masina livrata pe comanda(ST 2,2 tdci) impreuna cu cartea de identitate.
Mercedes 2008 luat de la importator comandat(avantgarde,C 55 AMG,thermotronic,piele alba,etc,etc-am asteptat 4 luni pentru masina),cu cartea de identitate inclusa la livrare
Dealer-ul/importatorul are obligatia in baza certificatului de conformitate sa scoata cartile de identitate de la RAR pentru masinile ce le vinde.
Evident fiind din provincie,cand am mers sa ridica rablele,am comunicat ca doresc toate actele,inclusiv cartea.Le-am spus de fiecare data ca daca lipseste o hartie,nu ridic masina.
Momentan am 8 masini dacia, toate livrate cu cartile de identitate,iar la emitentul cartilor este Automobile Dacia.
Deci emitenti in carti producatorii sau importatorii OFICIALI nu partenerii (Ion)
Acum ca dealerii prcedeaza incorect si livreaza masina cu motivatia: "lasa domne' ca facem noi cartea cand vom avea chef",astfel punandu-te pe drumuri inutile,este alta poveste.Au anumite privilegii in fata autoritatilor(politie,RAR,) si asa cum pot obtine autorizatii de circulatie provizorii in alb(fara numar),tot asa pot sa scoata cartile in 3-4 ore.
Ca persoana fizica,merg la RAR cu masina de dimineata ,iar la orele 14.00 ridic cartea de identitate pentru o rabla adusa din afara.Deci se poate.
Vrajeala cu 10-15 zile este de joasa speta.
In momentul cand platesti pentru un bun de folosinta indelungata,ai niste drepturi si este bine pentru protectia ta sa-ti impui propriile conditii.
Altfel stai cu masina fara sa o poti inmatricula ....peste 30 zile !
Am inmatriculat toate masinile,in primele 15 zile de valabilitate ale autorizatiilor.Numerele definitive in portbagaj,masinile au circulat cu provizorii toate cele 30 de zile:))
Spor la inmatriculat !
Mersi frumos de tot pentru detaliere! Fara dar si poate ai fost si esti mai experimentat ca mine la achizitii direct de la dealer. Eu nu m-am panicat initial din cauza lipsei cartii, pentru ca am zis ca 30 de zile sunt arhisuficiente, acum nici 60 nu imi mai ajung :))
Chestia cu privilegiile dealerilor tind sa cred ca e adevarata, au scos in aceeasi zi si numere rosii si autorizatie, cat ai zice peste!
Dealerul cu care am lucrat direct s-a scuzat zicand ca nu tine de el, ci de Ford, dar nu am inteles daca producatorul, importatorul sau partenerul :)) eu m-am simtit multumit ca am mers cu un al 2lea rand de numere rosii tot concediul in tara, neplatind rovinieta sau taxe de pod, si ma consolam ca desi nu mi-au dat cartea, tot am castigat un maruntis :))
Azi tragand linie, sunt purtat ca un prost pe drumuri aiurea cand puteau sa imi dea cartea din start.
Dealerul nu imi mai raspunde la telefon, mi-a dat mesaj in schimb ca e in concediu, sa il caut saptamana viitoare.
Cel cu care am vorbit de la partener in absenta dealerului, mi-a zis ca da eu ce am asteptat, ca mi-a dat cartea acum o saptamana. Nu am mai avut chef sa ii explic la telefon ca asa am putut fi programat la inmatriculari, in fine.
Poftim cultura, s-au purtat exemplar pana cand m-au vazut plecat multumit cu masina, servicii post-vanzare sa zicem asa, zero barat. S-au vazut cu sacii in caruta si acum cauta-i, ceea ce voi si face daca nu rezolv nimic la ANAF cu hartia vietii.
Seara Faina!
Clar te-au "dus cu presul".Sunt prieten cu un dealer si stiu exact cum functioneaza "afacerea".
Autorizatiile de circulatie si numerele,dealerii le pot ridica in alb,completandu-le ulterior cu valabilitatea,in functie de vanzari.Uita-te la data emiterii vs data valabilitatii si compara.
Imi pare rau ca ai patit asa.Astia fac de rusine marca aleasa de client.Ar trebui sa ii reclami la Ford.
Numai bine !
Renault Megane 3 2011 euro 5, 1.5 dci taxa de prima inmatriculare 150 lei. Hai' acum serios, cat sa fie la euro 6 de se face tamtam ? Eu as urla pentru euro 3 in jos...
N-ai mai N-ai cum...Imi sustin ideea...O mare ieseala in fata parlamentului si daca se face un pic de lumina cu niste molotovuri scade si mama taxei auto. S-a mai auzit ceva la greci? nu.( bine aia au avut o alta problema mai grava)..Dc nu se mai aude? ca aia si-au revenit... au facut panarama contribuabiliii,a sarit jumate de uniune cu bani ajutor etc... semn ca se poate.da daca suntem batuti in cap cum *****
Timbrul de mediu pentru masinile Euro 5 si Euro 6 nu este mare, problema este ca se plateste si-n pretul combustibilului (si asa nejustificat de mare si prost calitativ) si banii nu ajung la "mediu"! Deasemenea nu mi se pare corect sa aiba aceeasi formula de calcul cu Euro 5! Suma este cu adevarat mare pentru masinile Euro 3 si Euro 4, adica grosul importurilor sh, asta multumita "romanilor" de la Renault! Pardon, Dacia! Prietenii stiu de ce!!!
eu zic ca e bine! taxa asta de timbru o plateste toti cei care vor inmatricula masini pe care le-au cumparat dupa data intrarii in vigoare a ordonantei asteia care zice ca se plateste taxa si la euro 6 si nu pot dovedi ca au platit celelalte taxe de pana la asta de timbru! e nevoie de bani la buget pentru miscare strategica de fonduri din conturile statului in buzunarele astora ca cocos,vanghelie,bica,oprescu,blejnar,penalti, pescariu, si cine mortii lor or mai fi!de aproape zece ani din banii luati pe taxa de mediu nu au facut nici un fragrant sa ii prinda paia care distrug mediul,care defriseaza paduri,care arunga gunoiul dea lungul drumurilor in afara oraselor. banii ,toti iau calea contractelor umflate in care se dau parandaraturi de zeci de mii de euro ! am platit in 2011 taxa de 6000 de lei! am primit din ea in urma unei echivalari cand sa dat alta ordonanta suma de 1500 lei pentru ca taxa noua era mai mica ca cea veche! am un rest de 4500 lei pe care o sa ii cer de la stat ! eu i-am platit in zece secunde si javrele zic ca imi da banii inapoi in rate egale pe 5 ani!legile sunt facute ca bugetul de stat sa tot primeasca bani de la fraieri ca sa aibe ei bani de pitit! suntem prea prosti ,doar suntem condusi de baieti destepti!