Foarte tare. Asa am gasit eu intr-un targ in Germania un carnet al unui soldat nazist ce statea in zona si am fost sa il caut ca sa aflu si mai multe pe langa toate inseamnarile. Era si mai tare daca il cautai pe proprietar si poate iti dadea poze cu masina si iti spunea povestea si din unghiul lui.
Adresa dlui. Costinescu este pe o straduta ce da in calea Grivitei lanfa podul Grant.
Ar fi frumos daca autorul l-ar contacta si i-ar arata ce poveste frumoasa a iesit dintr-un banal "carnet de bord".
Felicitari pentru articol!
Unu din articolele care merita citite, de ce nu poteti sa faceti mai multe articole de genul, fara titlu de cancan sau alte prostii?
Felicitari pentru articol, unu foarte frumos, care merita citit si care iti da o emotie ce merita traita.
Felicitari autorului articolului, pentru felul in care a scris, reusint sa ne dea emotia si starea pe care o avea cand a scris acest articol, un articol bun, cum rar mai gasesti pe 4tuning.....
Sa-i dorim multa sanatate domnului Costinescu si il asiguram de respectul celor care iubim masinile. Ceva similar am primit si eu cand am cumparat prima mea masina (un Renault 5 acum o gramada de ani). Eu imi tin cheltuielile de genul asta in excel - din 2005 incoace. :)
Interesant articol, laudabila intentia! Dar ca sa fii intradevar un jurnalist de calitate, ar trebui sa faci o documentare serioasa si mai putine trimiteri propagandistice (ma refer la comunism, oameni, locuri si intamplari din vremea aia). Daca nu stii despre ce scrii, mai bine n-o face... Ca unul care am trait un pic si pe vremea aia, intr-o familie care a avut o Dacia 1100 din '71 pana prin 2003, confirm ca pentru noi era un membru de familie. Costurile erau, pana la prima criza petroliera din '74, derizorii, la carburanti si uleiuri sau consumabile. Salariile erau mai consistente, mai ales pentru cei incadrati la clasa muncitoare, iar oamenii faceau economii, asa ca daca la 4-5 ani schimbai 2 sau 4 anvelope, nu faceai foamea doua luni, oricum nu exista solutia SH! Daca ati vazut poze din vremea respectiva, plaja litoralului era arhiplina, iar drumul pana la mare era un taras bara la bara, cu 40-50 km/h, daca nu stateai in camp cateva ore, din cauza unui accident! Drumurile RSR nu erau "pline de gropi", lucrarile nu se faceau de mantuiala, ca zburai din scaunul de director direct la "racoare", fara "fente" pe la tv! Banii pe care-i depuneai la CEC, cu dobanzi intre 2 si 5%, se inmulteau, in lipsa inflatiei; acum, dupa un an scoti mai putini decat ai pus... Durata de lucru era de 8 ore, chiar 6 in domeniile periculoase, asa ca timp liber, pentru persoanele riguroase, era suficient ca sa tii evidenta costurilor sau reparatiilor. Dupa '80-81 lucrurile s-au strambat, cu cote de carburant, preturi majorate, circulatie alternativa par-impar duminica (folosita recent de capitalistii de francezi...). Imi pare rau ca n-am avut intuitia de a pastra si reconditiona vechea Dacie 1100, dar viata a fost complicata dupa '89, iar cand s-a mai stabilizat, era dusa deja la Remat... Cei mai tineri, intrebati-va parintii si bunicii, asa "comunisti" cum vor fi ei, si va vor povesti viata lor, fara adaosuri propagandistice... Nu traiau la intamplare, erau mai respectuosi, primitori si
Frumos articol. Imi aminteste de cineva. Adica eu :). Bravo d-lui Costel!
O adevarata istorie. O istorie scrisa, de viata, adevarata, cu bune si rele.
Sa stiti ca nu este singurul "nebun" care detine un astfel de carnet de bord. Poate mai sunt si altii. Intreadevar nu este deloc usor sa fii atat de chitibusar, ar spune multi.
Chiar eu am astfel de "carnet" la "defuncta Melania" si altul in curs pentru "Melany".
Nu am apucat sa devin membru ACR, chiar daca mi-as fi dorit din diferite motive (birocratie, taxe, cotizatii), dar mi-am facut propiul meu astfel de carnet cu viata ambelor masini. 99%, sau chiar mai mult seamana cu acela (combustibil, cheltuieli intretinere, itinerarii, reparatii, poze, s.a.m.d.). Acum, in era digitala, le retranscriu si pe calculator si imi fac diferite calcule, (consum, costuri de taxe, intretinere, eficiente, etc.). Un fel de FUELIO de pe android, dar eu am asa ceva cu mult inainte de a apare astfel de programele "de-a gata". Sunt multe varinate acolo, dar eu il am pe al meu, in MS Excel de peste 15 ani.
"Felicitari proprietarului" (nu prea as avea de ce sa il felicit) a avut posibilitatea sa isi ia o masina noua (SINGURA existanta pe piata la ora aia fiind om normal fara pile, rude in strainatate, partid, Securitate, etc) si norml ca orice om muncitor (neexistand samsasarii sau gena samsarismului in el) era normal si firesc ca sa aiba grija ca de ochii din cap (mandrie, un mic etalon social,determinare,etc etc) motivele pentru care l a determinat sa tina aceasta masina atat timp. Cat despre starea drumurilor si a natiunii sub acel "virus" auzit de unii numit comunism cred ca stii ca orice moneda are 2 fete si ar fi mai bine vorba lui Vaduva Dragos Doru sa te documentezi in prealabil.
Este laudabil uneori faptul ca omul din diverse motive mai mult sau mai putin plauzibile si obiective nu renunta la un obiect, lucru, persoana.
PS: daca comunismul mirosea erai angajat de mult ;) in alte parti.
Emotionant!
In una din zile am sa incerc sa il caut pe domnul Costel sa ii multumesc pentru aceasta lectie! Sper sa fie inca printre noi si sa mai locuiasca la aceea adresa ...