Cine cumpara o masina electrica primeste 20.000 de lei bonus de la stat Programul rabla 16 Octombrie Cine cumpara o masina electrica primeste 20.000 de lei bonus de la stat
Toate comentariile (55):
70 comentarii 70 puncte
Acum nu prea ai ce cumpara ...dar din 2017 se va lansa noul nissan leaf si tesla model 3. Pretul unei tesla va fi de circa 31000 euro in varianta standard care dupa o reducere de 6000 euro va ajunge la pragul sumei de 25 000 euro. 25 000 euro pentru o masina electrica relativ mare cu o autonomie de 300km si in jur de 250CP nu va fi dupa parerea mea o suma mare tinand cont ca un passat, mondeo, insignia etc ajunge lejer cu ceva dotari la pretul de 25 000 euro. Daca esti un om cumpatat si tii masina un 8 ani la un 15 000 km pe an, economisesti cu alimentarea 6000euro. 120 000km la un 6.5% consum cat ar lua o masina pe motorina la pretul actual al carburantului inseamna 9000 euro. Aceeasi distanta cu masina alimentata de la priza ar costa 3000 euro. Daca am alimenta numai de la un Supercharger Tesla unde alimentarea se face gratis diferenta va fi si mai mare. Daca scadem din 25 000 euro 6000 euro castigul din alimentarea cu curent ajungem la 19 000 euro. Tesla nu are revizii obligatorii in perioada garantiei masinii. Asa ca daca mai scadem costurile schimburilor de ulei filtre etc un 200 euro pe an x 8 ani= 1600 euro ajungem pe la un 17 400 euro la costul masinii. Cu un rulaj mai mare se poate scadea si mai mult din costul masinii sau daca alimentam strict de la Supercharger Tesla. Daca mai luam 5000 euro pe masina dupa 8 ani si ii scadem din costul masinii ajungem la 12 400 euro impartit la 8 ani ar fi un 1550 euro pe an. Estimarile mele au fost conservative.
16 oct 2015, 12:03
+1
36 comentarii 76 puncte
Ce spui tu este perfect adevarat ... intr-o tara civilizata cu Tesla Supercharger. La noi in tara o masina 100% electrica nu este viabila, nu poti merge de la Arad la Bucuresti pentru ca nu ai unde sa o incarci pe drum (din pacate). Poate peste vreo 25 de ani vom reusi si noi... PS: felicitari pentru calcule :)
20 oct 2015, 12:14
0
70 comentarii 70 puncte
Multumesc :) Pentru nevoile mele o autonomie de 300km imi asigura 97% dintre drumurile facute intr-un an. Stau in Focsani si am facut 15 000 km pana acum anul acesta dintre care numai 3 drumuri au depasit sau ar fi fost la limita sau deloc posibil pentru mine: Focsani-Eforie Nord 290 km de doua ori si Focsani-Hunedoara vreo 500km. In rest Focsani-Bacau, Buzau, Galati, Braila, Lepsa-Gresu le faci dus intors cu un Charge. Si restul de destinatii gen Iasi, Bucuresti, Brasov, Constanta etc le faci numai daca poti sa incarci rapid sau daca inoptezi acolo. Deocamdata Romania nu este pregatita eu sper sa devina cat mai repede si aici nu ma bazez pe Guvernul Roman ci pe companii ca Tesla care vor construii statii in 2016 vom avea 3 poate in 2017 inca 3 si inca 3 in 2018 si tot asa pana vom putea ajunge cam peste tot in tara intre statii.
20 oct 2015, 14:21
+1
45 comentarii 136 puncte
Renault Twizy nu se incardeaza pentru acest bonus de la stat, nu? Este considerat cvadriciclu. Ar fi fost bine daca se incadra. Dintr-un pret de 7000 de euro cu tva scadeai 6000 de euro bonusul de la stat, deci plateai pt Twizy 1000 de euro plus taxa lunara pt baterie.
16 oct 2015, 14:01
0
12 comentarii 9 puncte
Exact, asta era masina care ar fi trebuit sa fie incadrata, ideala pt dus intors la munca zilnic (daca iar pune si geamuri optional macar, precum usile). Cred ca nu mai faceau fata comenzilor...
16 oct 2015, 18:05
0
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Zoe momentan nu se merita cu 78 de euro chirie la baterii, cu Tesla 3 este intr-adevar o idee buna, dar problema cu ea este unde o incarci in Romania, stau la bloc, ce fac stau cu firu pe geam
19 oct 2015, 09:05
0
70 comentarii 70 puncte
Uita-te pe site la tesla in 2016 vor construi 3 statii tip Supercharger in Romania una bineinteles in Bucuresti. Probabil aceasta va fi si pentru mine un factor decisiv montarea in orasul meu a unei statii de-a lor, sau posibilitatea ca pe viitor sa ma mut la o casa cu curte din mai multe considerente evident nu numai pentru a avea unde sa iti incarci masina.
19 oct 2015, 12:13
0
865 comentarii 2568 puncte
Tu realizezi ca diferenta intre statie si priza ta de acasa e de vreo 6 ore de incarcare?
19 oct 2015, 17:31
+5
2947 comentarii 2978 puncte
UAAAAAAUUUU !!!!!! CE REVELATIE !!!!!! :-) ))))) 3 (TREI) statii într-o tara cu 23 milioane de locuitori !!!! MULTUMESC PT. GLUMA ZILEI :-) )))) În serios, daca vrei electrice în RO, îti trebuie numai în Bucuresti, cel ptin 1000 de statii. La nivel de tara cel putin 100.000 de statii. Am mai dat exemplul într-un articol asemanator cu cîteva luni în urma. În Berlin, ai statii la stîlpul de iluminat din 50 în 50 de metri. Ca sa vezi cum si ce e de facut, citeste aici: http://www.rbb-online.de/wirtschaft/beitrag/2014/11/Ubitricity-Berlin-Laternen-Modellversuch.html foloseste google translator (german - român) Momentan e treaba în faza experimentala dar se etableaza tot mai mult. Ca sa faci asa ceva în RO nu ai nevoie de TESLA ci de politicieni si economisti CU CREIER si nu cu tarîte în cutia craniana numai asa ca sa umple spatiul gol si ca sa nu ploua în gît.
21 oct 2015, 14:27
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Pai cu cei 20.000 lei premie de la stat îti cumperi super prelungitor ce-l poti arunca precum lasoul de la etajul 10 + plata bodyguardului ce sta sa-l pazeasca sa nu-ti fure tuciurii curent :-) ))))
19 oct 2015, 15:20
+6
865 comentarii 2568 puncte
Aici se duc banii ....masini electrice si popi/biserici.Chiar imi era frica ca nu platesc suficient de multe taxe ca cacatul de guvern sa nu mai cumpere ceva aiurea.
19 oct 2015, 17:30
+4
70 comentarii 70 puncte
Normal ca realizez. Dar zilnic eu nu fac 300km ci maxim 50km cu foiala prin oras si prin zona asa ca nu imi trebuie sa o las la incarcat foarte mult. Si oricum de la 10 seara pana la 8 dimineata sunt 10 ore. La noi in tara la o priza standard de 220V incarci cam 10km per ora, deci lejer intr-o seara incarci 100km. Daca ai 380V te duci pe la un 40 km/per ora de incarcare.
20 oct 2015, 10:19
0
865 comentarii 2568 puncte
Deci tu stii cum folosesti masina in avans? Pai aia mai e masina daca nu o poti folosi cand vrei? Daca sta mai mult timp la incarcat decat o folosesti? Mai pui ca nu o poti vinde SH adica o pui la gunoi dupa ce o folosesti ...asta dupa ce dai bani de masina de lux pe un gunoi. Oricum nu e problema ca eu platesc taxe si statul o sa iti plateasca tie mofturile.Esti un al doilea patriarh in in familie la mine. Apropo in oras poti sa folosesti transportul in comun.
20 oct 2015, 11:00
+4
70 comentarii 70 puncte
Eu sunt constient de nevoile mele in cursul unui an. In mare ca sa-ti raspund ma duc 5 zile la munca apoi imi rezolv problemele in zona. in weekend decolez in imprejurimi cand e frumos afara si in concediu WOW fac 3-4 drumuri mai lungi sau plec cu avionul in alta tara. Ce tu te duci sa-ti cumperi paine la 500 km distanta? Daca eu fac in jur de 50km zilnic si pot incarc 100km cand dorm bateria va stat tot timpul aproape de 100%. Sa inteleg ca tu stai 20 ore in masina pe zi! Nu poti sa vinzi o masina electrica SH mi se pare stupid, ca si cum ai zice nu poti sa vinzi un Iphone. Daca 25 000 euro sunt bani de masina de lux inseamna ca tu cumperi numai sh la 3-4000 euro, am dat pe o Octavia noua 18 500 euro fara sa am dotari de lux sau 300CP. Cat despre transportul in comun fiecare este liber sa mearga cu ce vrea eu prefer masina personala, fiindca sunt comod si fiindca imi permit, un singur exemplu iti dau de ce sa stau in frig sa astept autobuzul cand pot sa ma urc in masina si sa plec cand vreau?
20 oct 2015, 14:33
+1
865 comentarii 2568 puncte
Nu o sa cumperi nici o masina electrica de 18,500 euro si daca o sa fie de 18,000 nu o sa iti ajunga 50km intr-o zi.Tu vorbesti din reclamele la Tesla.Nu ma refeream sa o cumperi SH si sa o vinzi....o sa o vinzi direct la Remat dupa vreo 7 ani. Mergi cu avionul la 500km sau cu masina sa cumperi paine? Tu habar nu ai ce vorbesti acolo .Probabil ai impresia ca lumea nu cumpara rahaturile alea pentru ca e o conspiratie globala.Daca tu nu iesi din localitate toata viata asta nu inseamna ca restu stam blocati sau ca mergem cu avionul si sa spune ca Basexu ca nu avem nevoie de autostrazi ca noi suntem smecheri si o ardem in avioane.
20 oct 2015, 16:10
+5
2947 comentarii 2978 puncte
Da de cînd trebuie sa mergi cu Masina sa cumperi pîine? N-ai picioare? :-) Sau tu mergi 50 km pîna la proxima brutarie sa cumperi o franzela? :-)
21 oct 2015, 09:31
+2
morghen
31 comentarii 24 puncte
Eu vreau un BMW i3, am vazut masina pe viu, am condus-o si imi place. Insa evident vreau una second hand..oare reducerea data de stat se aplica si in cazul masinilor electrice deja folosite?
19 oct 2015, 15:54
-2
70 comentarii 70 puncte
Nu se aplica la masini SH.
20 oct 2015, 10:20
-1
865 comentarii 2568 puncte
Masina electrica SH? Tu realizezi ca bateriile fac mai tot pretul si ca SH inseamna ca e buna de pus la gunoi in cele mai multe cazuri? apropo nu este nici o reducere ....noi toti platim pentru "reducerea" ta.O firma din strainatate multumeste lipitorilor din guvern la ora asta.
20 oct 2015, 11:02
+3
morghen
31 comentarii 24 puncte
Cat de uzate pot sa fie bateriile vechi de un an? Eu m-as risca..mai ales ca garantia e pe produs. Daca te uiti, i3 gasesti pe la 25-26 de mii...si cum compania la care lucrez se vrea "green", o sa-mi dea voie sa-mi incarc masina in timp ce sunt la servici. Economisesc cam 500 ron pe luna..si din asta se acopera costul masinii in 20 de ani...deci nu e nu stiu ce deal masina electrica...doar ca ea in sine nu polueaza...si daca vom avea surse de energiene nepoluante vom trai intr-o lume mai curata...dar mai important...nu mai stimulam industria petroliera...care e cea mai mare mizerie in lumea asta...cate razboaie si cat ***** manca omenirea doar pt petrol? Legat de reducere...nu plateste nimeni direct pentru reducerea asta..se aloca buget(da din banii tuturor)..asa cum se aloca buget pentru stadioane de fotbal in sate uitate de lume si evident fara echipa de fotbal sau multe alte proiecte dinastea menite sa suga bani de la buget..dar in mod parvenit, ilegal si imoral. Practic daca cineva isi ia o masina cu reducere(similar cu programul rabla)..acel individ se foloseste de banii statului, dar nu face nimic ilegal prin asta...cum fac mizeriile de politicieni.
20 oct 2015, 16:54
-2
865 comentarii 2568 puncte
O masina electrica nu duce 20 de ani...bateriile esti norocos daca te duc 10 si din aia 10 au randament mai mic de la an la an.Nu stiu ce te freaca pe tine grija de razboaie si omenire cand tot tu spui ca acoperi masina in 20 ani .Masina electrica polueaza ....atat bateriile cat si curentul care il incarci cineva a poluat ca sa il produca. Nu plateste nimeni dar se aloca bani de la buget....bravo....sper sa nu votezi in urmatorii 200 de ani.Nu face nimic ilegal ca eu platesc taxe ca statul sa cumpere masini ...Romania....
20 oct 2015, 17:31
+5
2947 comentarii 2978 puncte
Poate ar trebui sa pricepi, nu numai tu dar si restul lumii ce se agita pe aici, ca o masina electrica este din punct de vedere ecologic, FRECTIE LA PICIORUL DE LEMN deoarece ce nu iese pe esapament, iese ÎNZECIT pe cosul termocentralei. Daca circului PUTIN (navetist la munca în localitate + puradei la gradinita + cumparaturi) o electrica e foarte OK deoarece economisesti enorm de mult la capitolul carburant. Kw-tul costa dependent de tara si TVA între 0,19 € si 0,29 € pe cînd benzina si motorina per litru, te rupe. Avantajul unei electrice se limiteaza strict la costurile tale ca posesor. Ca bateriile tin numai 10 ani sau numai 5 ani, asta e FANTEZIE NEDOVEDITA, inventii paranoice deoarece nu exista NICI O DOVADA. A trecut prea putin timp de cînd sînt E-urile pe piata pt. a avea o dovada clara a longivitatii de viata a bateriilor si cazurile unde le-au picat bateriile la cele existente, se pot numara pe degete, defectiuni ce au la baza greseli de productie sau cazuri unde s-au trezit unii... TUNISTI LUI PESTE sa se bage unde nu le fierbe oala facînd pe inventivii. Deci irelevant pt. o statistica demna de bagat în seama. O statistica clara si relevanta referitoare la longevitatea bateriilor la electrice pe plan mondial se poate face abea dupa anul 2025 si asta cu indulgenta spus. Ca infrastructura statiilor de încarcat este în europa de est înca la pamînt, nu e nimic nou si despre asta chiar ca nu mai are rost sa discutam. În Europa de est poti eventual sa te limitezi la o hibrida unde termicul îti încarca bateriile în timp ce te deplasezi încît sa ai posibilitatea sa circuli în oras pe curent si afara pe benzina.
21 oct 2015, 12:04
+3
865 comentarii 2568 puncte
durata bateriilor este stiuta ....bateriile nu sunt noi si se stie cam cat tin si cam cat de repede se duc.Ca si la telefon dupa 2 ani bateria nu mai tine ca in prima zi. Cu infrastructura 100% (adica imposibil fara trilioane de euro) te lovesti de alta problema....unde le incarci .Exemplu: Bloc 20 apartamente cu 20 masini...adica o parcare plina in fiecare seara cu 20 de incarcatoare .....si daca iti vine unu in vizita cu masina ai belit-o :))) astia nu realizeaza cum ar fi daca toate masinile ar fi Tesla maine.In primul rand oamenii ar trebui sa traiasca 3000 ani sa plateasca toate ratele ,apoi am avea parcari pline cu masini descarcate ....nu mai pui ca dispare piata SH de masini iar asta este foarte importanta pentru cineva care nu are bani nici de rate....astia care stau si balesc la Tesla sunt tot aia care balesc la ultimul iPhone.
21 oct 2015, 12:24
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Romania are ghinion ca-i plina de blocuri comuniste dar nu peste tot e asa. În afara de asta, scenariul tau cu 100% E, este momentan imposibil si la nivel de S.F. Ca sa se întîmple asta, trebuie sa fie epuizate resursele de energie fosila si pîna se întîmpla asta, mai trec cîteva sute de ani si ulterior, si asa nu va mai functiona nimic deoarece vei avea 100% ANARHIE. Sa nu uitam ca întregul sistem economic planetar are la baza energia fosila si daca asta pica, ai asa o criza economica de nu mai poti cumpara nici hîrtie igienica sa te stergi la fund, darmite sa umbli cu electrica :-) Referitor la baterii, Masina nu e Smartphone. Bateriile au între timp alte componente chimice aditionale si cam alt concept. Comparatia cu Smartphone e ca si cînd ai compara caruta cu roti de lemn a lui "nea gica" din satul "stiulete chiel" cu Buggati Veyron :-)
21 oct 2015, 12:51
+1
330 comentarii 94 puncte
La cit costa masinile electrice asta este ajutor de la stat pentru bogati...eu asa il vad. Apoi cica ar fi bune masinile electrice ca nu poleaza...dar acumulatorii uzati? Ce se intimpla cu ei? Aia nu polueaza? Iar nu vedem padurea de copaci. O autonomie de 300 Km este destul de slabuta...si oricum la noinu ai unde sa o incarci...Acum hai sa zicem ca totusi 90% din drumurile pe care le fac eu sint de sub 300 Km...Deci ce facem? Luam o masina elecrica sa o am de zi cu zi si una normala pentru drumuri lungi?
21 oct 2015, 02:58
+4
865 comentarii 2568 puncte
Nu este autonomie de 300km....ca si la telefoane trebuie sa o conduci intr-un anumit fel ,sa nu asculti muzica sau sa ai aerul conditionat/caldura pornita .Astia care danseaza si vor numai Tesla (dar nu au bani sa treaca strada) pur si simplu nu gandesc.
21 oct 2015, 06:54
+3
morghen
31 comentarii 24 puncte
Auzi vericule...si in raspunsurile de mai devreme esti cam agresiv si vrei sa iti impui punctul de vedere...intrebarea este...de unde stii tu toate astea? Ai avut masina electrica in ultimii ani ? Pentru ca tot ceea ce zici tu e bazat pe presupuneri care la randul lor sunt bazate pe ce ai citit tu pe net...lucruri care sunt si alea bazate pe presupuneri si alte bashini de genu. Intrebai agresiv mai devreme ce ma freaca pe mine razboaiele si ce se intampla in lume? cat de incuiat sa fii sa nu pricepi ca ceea ce e in lume se va rasfrange si asupra ta inclusiv personal. Stai numa sa vezi cand va trebui ca statul roman sa plateasca din impozitul tau si al meu, apartamente pentru refugiatii Sirieni. Ok, nu ai tu control asupra acestui aspect, dar in ceea ce priveste industria petroliera, poti puri si simplu sa nu mai cumperi. Si povestile ca bateriile polueaza...si ca termocentralele polueaza sunt doar praf in ochi. Bateriile se recicleaza 100%, nu le arunca nimeni pe shantz ca la Romanica, iar cu termocentralele...pai de undeva tot trebuie sa plecam. Ok, acum curentul vine in mare parte de acolo...sau de la Cernavoda..care nu e asa poluant...asai? Ei, daca nu se face piata pentru consum de electricitate de catre automobile, nu se va schimba nimic....si ceea ce vrem sa se schimbe sunt exact sursele de energie. In loc de termocentrale vrem panouri solare cat cuprinde...dar panourile alea nu o sa le plateasca nimeni daca nu au utilitate...vezi masinile electrice. Sunt deacord cu Tataia ca la cat costa masinile astea reducerea asta e un ajutor pt cei bogati deja. Si sincer mi-ar place ca masinile astea sa fie ieftine...dar nu se poate asa...developmentul costa...pana se va ajunge la baterii atat de bune sa tina mai mult de 200-300 de km trebuie cumparate astea mai penale..pt ca altfel...nu vom avea niciodata dinalea faine...fara bani nu face nimeni nimic. Deci cei bogati(ajutati) vor plati pentru ca masinile el. sa devina mai ieftine si mai bune
21 oct 2015, 13:20
-3
865 comentarii 2568 puncte
In primul rand invata sa vorbesti frumos cu aia care iti platesc tie masinile .In al doilea rand daca te fute ecologia ,balenele si stratul de ozon mergi in China unde nu au masini.Sa inteleg ca te crezi miss Romania si o arzi eco. spre deosebire de tine eu am condus Tesla ...aia scumpa.Inainte sa debitezi ai putea face un test drive gratis dar aia e greu nu?
21 oct 2015, 13:34
+5
morghen
31 comentarii 24 puncte
Tu ai inceput sa vorbesti urat si agresiv...deci nu o da acuma la intors ca sa invat sa vorbesc frumos ca nu impresionezi pe nimeni. Am condus i3 si i8, am vizitat fabrica lor in Leipzig. Acum te intreb eu pe tine...ce te framanta pe tine daca sunt unii care vor masina electrica? Ca mai rau decat o cazatura diesel de 25 de ani nu e oricum ai calcula bateriile alea si termocentralele pt ca atat termocentralele cat si bateriile si masina electrica au randament mai bun decat motorul clasic cu ardere interna...deci in cel mai rau caz masina electrica ramane poluanta dar polueaza mai putin...ea si producerea energiei pt ea fiind mai eficienta.
21 oct 2015, 13:47
-1
865 comentarii 2568 puncte
Scrii prostii ca hobby sau nu ai ce face? Ce masina diesel de 25 de ani? Nu am nici o masina diesel si nici o masina cumparata cu prime de la stat ...adica pe intelesul tau "BANI DE LA OAMENI".
21 oct 2015, 14:17
+1
morghen
31 comentarii 24 puncte
nici eu :) nici n-am zis ca ai, n-am nimic cu tine...iti respect punctul de vedere dar esti agresiv in exprimare...ziceam ca pe strada e plin de masini vechi care polueaza...si ca per total daca masinile electrice ar fi o majoritate pe strada, eficienta lor ar reduce poluarea si mai important ar reduce puterea industriei petroliere...lucru care e puternic daunator pt toti..si cum ziceam...se rasfrange asupra intregului glob intr-un mod sau altul.
21 oct 2015, 14:34
0
2947 comentarii 2978 puncte
Puterea industriei petroliere ai so reduci cu masini electrice eventual daca te mai nasti o data si nici atunci :-) Consumul de carburant al masinilor PARTICULARE (SEDAN) e 5% fata de consumul de carburant (Energie fosila petroliera) la nivel planetar. Tu uiti de vapoarele CARGO cu motoare de peste 22.000 CP ceti pliba capsunii, DVD playerele LED TV etc. DIN CHINA ÎN EUROPA, uiti avioanele ce consuma milioane de litri de cherosina, trenurile, tirurile, utilitarele de tot felul ce merg zi-lumina. Spune-mi te rog, exista cumva avion AIRBUS sau ANTONOV de marfa ce merge electric? Vapoare cargo ce cara sute de containere în jurul planetei ce merg electric? Ai vazut pe vreun santier fadroma, buldozer, basculanta electrice? S-au desfiintat cumva WORLD WIDE toate sistemele de încalzire din locuinte si institutii ce merg pe PETROL sau GAZ NATURAL ? În brazda cu siguranta exista numai Combine si tractoare electrice, asai? :-)
21 oct 2015, 14:49
+2
morghen
31 comentarii 24 puncte
Singur, numa daca ma mai nasc de 6 miliarde de ori. 5% ala de unde il stii? Vapoarele alea ce transporta? Nu cumva petrol? Oricum ai dreptate intr-o oarecare masura si pt asta, personal aleg sa cumpar produse facute in europa ! Ma bucur evident ca Dacia o duce bine si ca romanii cumpara Logan si restul din gama Dacia. Si da...am vazut utilaje electrice..chiar facute de romani..doar ca nu au fost bagate in seama. In plus...nu comentez acum ceea ce exista..totul e pe petrol...dar n-ar fi tare daca o mare parte din astea ar fi electrice si energia ar veni de la soare? Ei..cumva tot trebuie sa se inceapa..si de undeva trebuie sa se inceapa...de ce nu de la masinile personale?
21 oct 2015, 15:05
0
865 comentarii 2568 puncte
Daca vrei sa reduci poluarea cu adevarat schimbi industria si interzici vacile (astea din urma polueaza cat toate masinile ,avioanele la un loc).China aproape nu are masini dar polueaza cat pentru tot restul lumii.Ce vezi tu poluare este in orase si aia se intampla din cauza educatiei...toti merg sa isi cumpere guma cu masina.Daca schimbi industria macar sa nu mai arda carbuni (ai sa fii surprins cat se arde) abia atunci o sa vezi un efect real....dar asta inseamna ca trebuie sa taxezi bogatii care polueaza asa ca e mai usor sa te taxeze pe tine. Eu nu am avut niciodata masina diesel si nu merg cu masina prin oras decat iarna sau cand ploua puternic....ba mai mult cand pot merg pe jos (mai ales decand cu aplicatiile alea pe telefon care numara pasii... ).Masina o folosesc la naveta intre localitati ,mers la cumparaturi sau plimbat ...aia nu se face in oras .Nu zic toti sa mergem pe jos dar nici la fiecare guma sau paine hai la magazin cu masina. p.s. daca schimbi industria care oricum arde petrol mai mult ca masinile nevoia de petrol scade deci automat scade si pretul la benzina .
21 oct 2015, 15:06
+1
morghen
31 comentarii 24 puncte
Hai sa fim seriosi cu vacile...ati vazut si voi topgear si acuma stiti ce sa ziceti impotriva masinilor electrice. Daca erau vacile de vina pt poluare nu muream toti asficsiati acum 10 mii de ani cand erau mult mai multe vaci pe pamant decat acum? China are ENORM de multe masini si motociclete...lucrez in automotive de 8 ani si crede-ma ca stiu cate masini merg in China...au aia la bani de nu iti vine sa crezi..sunt cam cei mai tari in lume la ora asta la orice...asa galbeni si plagiatori cum ii stim noi, sunt cam cei mai tari la multe multe chestii importante. Sunt deacord cu educatia si mersul cu masina dupa guma...vedeti..avem multe chestii la care suntem deacord. Dar problema noastra in general e ca ne bazam opinia pe informatii primite din medii controlate si nu poti sa stii daca poluarea masinilor personale e intradevar 5% sau 15-20% si sincer si 5% e bine daca imbunatatim pentru ca populatia creste si 5% din 5miliarde nu e acelasi lucru cu 5% din 7-8miliarde. Apoi daca dezvolti o technologie pt o industrie, altele vor imprumuta si se vor imbunatati si alte aspecte. Eu astept momentul cand un set de panouri solare vor incalzi o casa...si asta se va intampla doar daca creeam o piata pentru asa ceva.
21 oct 2015, 15:24
+1
865 comentarii 2568 puncte
http://www.nrdc.org/water/pollution/ffarms.asp e Top gear la tine? Vacile nu sunt crescute de mii de ani si nici cererea nu a fost cum e acum.Vezi ca pui botul la marketingul de 2 lei a Tesla si nu te uiti in jur .As vrea sa vad ca sari ca si aia cu fabrica poluata sa plateasca taxa la taxa la taxa asa cum si posesorii de masini platesc taxa la taxa la taxa ....taxa de mediu ce se afla si in acciza din benzina ce se afla si in impozitul local.....Toate astea ca cacatul de guvern sa dea discount-uri la aia care au bani de Tesla. China nu are enorm de multe masini.Vezi ca sunt liste cu numarul de masini per capita si china e pe ultimele locuri....fizic sunt mai multe masini in Germania decat in China.
21 oct 2015, 15:42
+1
morghen
31 comentarii 24 puncte
Fabrica unde lucrez produce 100 de obiecte pe zi care merg fiecare doar pe masini vandute in China :) Poate lista e nr de masini raportat la numarul de locuitori. Deci tu zici ca masini electrice=rau, Tesla=rau si cum e acum e bine? Daca da...ok... daca nu...care solutia ta?
21 oct 2015, 15:49
+1
865 comentarii 2568 puncte
Solutia mea este ca toti sa platim pentru poluare nu doar aia cu masini.Sa vezi tu cum scade poluarea in momentul cand taxezi industria care e responsabila cu poluarea nu nea Ion cu Dacia lui veche....aia e poluare ca o vezi tu in fata ochilor.E ca si cum vezi pe unu ca fura flori si in timp ce te concentrezi pe el altu iti fura tot ce ai in casa.
21 oct 2015, 16:07
+1
2947 comentarii 2978 puncte
vapoarele transporta tot. Bineînteles si Petrol. n-are rost sa filozofam la ce transporta ci ce combustibil utilizeaza. Da stiu! Exista locuri electrice (ICE TGV si altele, exista excavatoare electrice la 6 kv etc. dar nu exista utilajele de zu mediu urban / rural / Industrie mica. stiu ca exista troleu si tramvai dar n-am vazut AUTOCAR electric si nici fadroma electrica si combina Gloria si tractorul universal tot pe motorina merg si nu pe curent. Daca compari vehicolele industriale cu cele particulare w.w. ai sa gasesti cei 5% de care am amintit.. Eu n-am nimic cu electrica si nici cu hibrida. Chiar din contra am si eu o hibrida pe care ai condus-o si tu dar am si V8 SUA si de lucrat tot în bransa Auto lucrez de peste 20 de ani si la capitolul informatii manipulate masmedia, îti dau perfecta dreptate. Totusi, sa nu exageram. Începutul e facut dar va mai dura pîna se va face...... "lumina la capatul tunelului" deoarece BLASFEMIA POLITICA nu doreste ca saihii din DUBAI sa intre în somaj. Cred ca realizezi la ce ma refer.
21 oct 2015, 15:54
+2
865 comentarii 2568 puncte
nu are legatura cu Dubai....exista bacterii care produc ethanol ce poate fi folosit de masini.Masinile nu depind de petrol asa cum depinde rahatul de fabrica de materiale plastice sau mai stiu eu ce rahat facut sa imbogateasca un politician gras. Totusi sa ne bucuram ca cineva ce are 100,000euro primeste un discount de la STAT sa isi cumpere Tesla.Tinem de bani pe popi si "wanna be" ecologisti.
21 oct 2015, 16:14
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
postul ii era adresat lui morghen, dar forumul l-a plasat unde a crezut el de cuviinta. asadar... daca-mi permiti, motorul diesel are randament 40%. ala electric undeva la 85-90%. dar curentul vine 60-65% din termocentrale, unde se arde pacura/carbune (mult mai poluante decat motorina) cu randament mai mic de 40%, se fierbe apa care invate o turbine cu randament de 70%. apoi turbine un generator, care produce current cu randament de 70%. curentul e bagat in transformator cu randament de 80%, facut inalta teniune, transportat, readus la tensiunea de la prize in fix 3 etape de transformare cu randament de 80%, ca tu sa incarci baterii de litiu, ale caror costuri de fabricatie/reciclare cred ca nu ti le inchipui la ora asta. fa tu un calcul elementar si vezi ce e mai ecologic, sa arzi motorina cu 40% randament sau s-o arzi cu 2% randament ca sa produci acelasi lucru mecanic, apoi resetaza ecologistul, ca nu prea vede padurea de uscaturi. daca vrei, putem merge mai departe cu discutie, far cu bec incandescent vs far cu led, din pct d evedere al ecologiei, asta ultimul, la moda, e un ***** cu petale de trandafir pe el.
22 oct 2015, 00:53
+2
2947 comentarii 2978 puncte
@ CSeb Alyn Corect ! + 1 de la mine ! Acuma poate înteleg unii de ce am spus ca din punct de vedere ecologic, masina electrica e FRECTIE LA PICIOR DE LEMN! Multumesc ca ti-ai luat timp pt. detalii!
26 oct 2015, 12:20
+2
morghen
31 comentarii 24 puncte
Adevarul e ca nu poti stii cu adevarat adevarul :) deci discutia asta nu prea are sens. Atat doar mentionez ca personal vreau sa pun umarul pentru mai binele tuturor...si sper ca fac alegerile corecte in directia aia. Eu sincer vreau un i3 sa merg la servici si sa-mi fac treaba prin oras cu el. Daca voi nu sunteti deacord cu asta....daca imi dati adresele voastre va trimit 5lei in plic(cota voastra din ajutorul dat de stat) cand imi iau i3 :)
21 oct 2015, 16:08
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
nu-I vorba de bani. e vorba ca masina electrica inca nu e mai ecologica decat una clasica. dpdv tehnic si ecologic, hibrida ar fi cea mai ok variant. nefiind de ceva vreme fan bmw, nu stiu daca I-urile alora cu elice in bot sunt 100% electrice sau hibride, asa ca nu-mi pot exprima parerea. ce mi se pare insa ipocrizie curata e sa iti cumperi electrica din banii altora, sa spui ca esti ecologist cand de fapt nu esti (sau nu realizezi ca nu esti) si ca de fapt totul se rezuma la bani, atata timp cat tu mergi moca, te doare-n coor de ceilalti. nu ma refer acum la tine sau la x sau la y, zic in general, asta se aplica celor mai multi "pasionati" de tesla motor co sau twizzy sau cum ***** le-o mai zice la fiarele alea de calcat pe roti :)
22 oct 2015, 00:59
+1
865 comentarii 2568 puncte
Pai cam asta e.Nu fute pe nimeni grija ca toti platim pentru masinile lor si in asta intra si banii pentru "prima masina" sau alte tampenii debitate de guvern.Tii de bani popii,culte ,companiile auto dar daca tu indraznesti sa nu iti cumperi masina noua sau electrica (ca stim cu totii ca esti sarac daca ai bani de Tesla) atunci trebuie sa platesti taxa la taxa la taxa. Impozitul e aproape zero la masinile electrice....impozitul se duce la primarii pentru drumuri.Poate imi explica si mie un ecologist cum strica o masina cu motor normal drumurile .Cum stau prostovanii la coada la ultimul iPhone asa pun botul si la "masina electrica care nu polueaza" ...nu conteaza ca sta la incarcat mai mult decat mergi cu ea ,costa cat o masina de lux (e unu care calcula in 2000 de ani ....ca nu mai platesti convenienta). P.S. Sunt la munca...o sa stau peste program ca sa platesc mai multe taxe pentru ca 5 oameni saraci sa isi cumpere masini electrice.
22 oct 2015, 11:01
+1
morghen
31 comentarii 24 puncte
Pai hai sa ne gandim putin, care e randamentul motorului electric vs randamentul motorului clasic? Randamentul motorului electric este unul foarte mare, aproape de 100% in motoarele moderne, pe cand cele mai eficiente motoare cu combustie interna se chinuie sa ajunga pe la 48% Titeiul extras, rafinat in benzina sau motorina e cam acelasi rahat cu carbunele extras si ars in termocentrale...atata doar ca pentru energie electrica mai avem si centrale nucleare, hidrocentrale, eoliene si putine panouri solare. Deci curentul pe care il consumi vine, ce e drept deocamdata in procentaj mic, si din surse ne-poluante...corect? Deci...prin urmare...folosesti energia mai eficient, cu 50% mai putina energie sa faci acelasi lucru...si in plus, o parte din energia aia vine din surse ne pouante. How is that bad? ok faza cu ajutorul de la stat e cam aiurea...dar cumva trebuie inceput....si aia cu adevarat bogati nu isi iau i3 si tesla...ci AMG-uri si Q7-uri :)
22 oct 2015, 10:07
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
da, folosesti 50% mai putina energie tu, ca utilizator, insa ca acea energie electrica sa ajunga la tine s-o folosesti eficient e produsa din combustibili fosili cu randament de 10%, randament mult sub randamentul unui motor termic. deocamdata hidrocentralele si nuclearele dau cam 25-30% din curent, eolienele si fotovoltaicele acopera diferenta pana la 100% in conditiile in care fosilii dau "grosul". sa fie mai clar, eu in motorul termic ard 1kg de combustibil si produc sa zicem 20KW. ei bine, ca acei 20KW sa fie electrici, e nevoie de 4kg de combustibil fosil ars, transformat, transportat, etc. unde-i eficienta sistemului? da, la utilizatorul final e ok, dar ca eu, tu, x, y sa beneficiem de acel 90% randament, de fapt ardem o padure intreaga cand am putea sa ardem doar o caruta de lemne direct la noi in soba. pe viitor lucrurile se vor schimba, clar, am mai spus-o, asta e si motivul pt care cred cu tarie ca la situatia actuala hibrida e varianta cu adevarat "eco". la tine sub capota se consuma, se regnereaza, se reutilizeaza, fara intermediari numiti termocentrale, abur, turbina, transformator, etc. iar randamentul total al hibridei ajunge sa fie undeva la 60-70% in functie de performanta sistemului si de stilul de condus. plus ca-i mai ieftina si-ti ofera mai mult confort si flexibilitate. si da, noi o sa platim subventii pentru bogati sa-si ia masini care sa le consume si mai putin din buzunar :) asa-i cand politica bate tehnica. cat pe ce sa uit, acumulatorii de litiu ar trebui inlocuiti cu supercondensatori (si se lucreaza in directia asta), instalatiile electrce vor migra spre tensiuni mai mari, 40-48V (economie de fire, ca n-ai nevoie de sarme groase pentru aceeasi putere a instalatiei, electronica mai simpla). peste 10 ani, poate vom avea masini mai eficiente cu adevarat si mai ecologice. startul s-a dat, dar se incearca o trecere brusca spre ceva pentru care nu suntem pregatiti si n-am evaluat corect costurile (nu doar bani, ci si impact in mediu).
22 oct 2015, 10:57
+1
865 comentarii 2568 puncte
Bateria nu e rezervor.Bateria este foarte ineficienta....acolo pierzi curentul.Nu vorbea nimeni de motor.Problema este ca bateriile nu au evoluat ...avem mai mult sau mai putin aceeasi tehnologie din 2000 .Daca nu se descopera baterii mai bune (si se lucreaza la asta de decenii) tot un rahat or sa fie si peste 100 de ani. in timpul asta Toyota a lansat masina aia pe hidrogen...mult mai ieftina, se reincarca rapid si are autonomie de 1000km parca.
22 oct 2015, 11:02
+1
morghen
31 comentarii 24 puncte
Am urmarit si eu masina pe hidrogen...sunt curios de ce nu o implementeaza si in europa...pt ca mi se pare o chestie geniala. Defapt stiu de ce...celula de transfer energetic este EXTREM de scumpa si nu au technologie sa o faca mai ieftina...dar in final tot o masina electrica e si aia...si ca sa obtii hidrogen tot trebuie sa consumi energie. Dar o idee geniala. Bateriile sunt intradevar problema....s-au facut progrese semnificative, dar nimic sa dea cu toti de pamant...asa e. Eu gandesc in felul urmator...daca nu cumparam prototipurile astea de masini electrice nu finantam developmentul bateriilor mai departe...si ajungem mai greu si mai tarziu acolo. masinile electrice de azi sunt cam o gluma...pt ca nu sunt masini...sunt doar jucarii pt oras...dar sunt deacord sa pierd bani investind/finantand developmentul bateriilor si a technologiei.
22 oct 2015, 11:24
0
865 comentarii 2568 puncte
avantajul la hidrogen este ca pana si motoarele astea pe benzina merg.Normal ca ai nevoie de rezervoare speciale.La mythbusters am vazut prima data motor normal pe benzina cum mergea pe hidrogen fara nici o problema .Avantajul la hidrogen este ca nu e nevoie sa schimbi o intreaga industrie.
22 oct 2015, 13:05
+1
morghen
31 comentarii 24 puncte
Din cate stiu, Honda a facut singura masina omologata pt strada care functioneaza cu hidrogen lichid ca si combustibil, combustibil inpropriu spus pt ca nu se arde hidrogenul ci se face un proces de separarea electronului de catre restul atomului, si deci se obtine curent electric din cauza trecerii electronilor printr-un strat catalizator...care merge la motorul electric...deci Honda Clarity este o masina electrica care isi produce electricitatea prin separarea temporara a electronilor din atomii de hidrogen. Singura diferenta e ca isi produce singura curentul din hidrogen si nu se incarca de la priza. Cat costa sa aduni si sa lichefiezi hidrogen...? mult, cel putin cu technologiile de care dispunem acum. http://americanhistory.si.edu/fuelcells/basics.htm https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity
22 oct 2015, 13:24
0
865 comentarii 2568 puncte
Uite abia aia e un pas bun .Are si autonomie buna si se face pe infrastructura care o avem ,se reincarca rapid iar sansele ca sa fie descoperita o metoda eficienta pentru a obtine hidrogen sunt mai mari decat sa obtii o baterie cum trebuie.
22 oct 2015, 13:36
0
morghen
31 comentarii 24 puncte
O scurta cautare pe wikipedia si gasesti ca eficienta centralelor VECHI e 33% si astea mai moderne e peste 50%...deci nimic mai slab decat motorul cu combustie interna. Cum ziceam..mai suplinesti cu nucleare, hidro, eoliene si solare si per total ai obtinerea energiei cu eficienta in jur de 60-70% Apoi daca ai masina electrica cu randament aproape de 100% e chiar ok, zic eu :) Cred ca urmatorul pas sunt hibridele care pot merge electric din ce in ce mai mult...adica sa fie o electrica la baza dar sa aibe posibilitatea de a merge si pe benzina daca e nevoie de raza mai mare...i3 are ceva de genu, se numeste range extender....e penal deocamdata ca nu iti extinde prea mult distanta dar e drumul cel bun cred eu...cel putin pentru atunci cand efectiv vrei sa ajungi de la A la B. Pentru ca pentru distractie si condus de placere mereu vor fi motoarele clasice.
22 oct 2015, 11:20
-1
330 comentarii 94 puncte
Treehugger wannabe 100%! Maestre, nu zic ca poluarea nu ar fi o problema planetara...dar daca rezolvarea acesteia ar depinde de omul de rind as considera necesar sa fac si eu ceva...adevarul este insa ca aceasta rezolvare NU DEPINDE de omul de rind...La ce foloseste faptul ca eu primesc facturi doar in format electronic cind imi vin zilnic in cutia postala tone de maculatura...Billa, Mega Image, Praktiker, Auchan, Hornbach, etc, etc? Si exemple de genul se pot da cu sutele. Vrei sa faci ceva bun pentru "planeta" dar nu faci decit sa umfli buzunarele unor umflati si sa contribui la cheltuirea complet iresponsabila a banilor contribuabililor..Asta este....drumul spre iad este pavat cu intentii bune.
27 oct 2015, 12:10
+1
morghen
31 comentarii 24 puncte
Maestre, cu gandirea asta de bucuresti nu ajungi nicaieri...priveste in jurul tau si apoi in oglinda si spune-ti ca alegerea ta de a nu face nimic pt ca oricum nu contezi a fost alegerea buna. Asta e gandirea de roman care tine tara asta intr-o gaura de rahat. Nu ma opresc domle' din furat...ca oricum ce fur eu nu se simte...asa gandesc toti care ne fura...asa gandim si noi. Si mai mult, cand cineva vine cu o propunere "arunci cu pietre" si declari ca nu depinde de omul de rand. Pai aia de care depinde..nu sunt oameni? In decembrie 89 unde erai maestre? Nu vreau sa fac acum o mare galagie si sa aduc in discutie alte subiecte dar sper ca intelegi ce vreau sa zic....ca daca nu faci nimic esti condus si furat. Nu ma deranjeaza daca banii mei si cei primiti ajutor de la stat merg la BMW, decat sa mearga la jegosii de politicieni care ne fura...mai bine merg la bmw sau la tesla...ca aia o sa foloseasca banii pt dezvoltarea technologiei pe cand hotii nostrii....
27 oct 2015, 15:52
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »