Povestea recordurilor de viteza si lupta dintre producatorii francezi de uleiuri Istorie auto 21 Octombrie Povestea recordurilor de viteza si lupta dintre producatorii francezi de uleiuri
Toate comentariile (10):
104 comentarii 145 puncte
sunt convins ca si azi o cursa de 300.000km ar fi o provocare serioasa
21 oct 2015, 13:45
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
cum de inca n-a batut bmw recordul de anduranta al tinichelelor frantuzesti? :)) sau folxvagin, cu tedeiurile care "n-au moarte"...
21 oct 2015, 13:59
+1
25 comentarii 31 puncte
Un test facut de Mobil1 pe un 325i e30 "timp" de 1 milion de mile : https://www.youtube.com/watch?v=gHmMlU8Q-V8 Desigur, nu se prea pot compara testele. Motoarele noi sunt complicate, au mai multe piese, unele piese cum ar fi distributia trebuie schimbate, si asta nu se face in mers. Mai sunt teste si de la mercedes pe 1 milion de km parca. In concluzie nu cred ca ar reusi vreuna din masinile de astazi sa depaseasca recordul. Edit:am uitat sa specific ca au fost facute pe stand si nu pe circuit/sosea.
21 oct 2015, 18:35
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
daca ma gandesc mai bine, motoarele noi au mai putine piese, in sensul c-a disparut tija tachetului de la distributie (astea ohc n-au tija impingatoare, au culbutorul direct pe axa cu came), pistonul tijei tachetului, singurul lucru aparut in plus pe motoarele noi fiind al doi-lea rand de supape (8>16). tot pistoane au inauntru, tot atatea biele cate pistoane, tot 3 segmenti/piston. uite ca-n 1930 distributia si restul pieselor tinea 300000km cu acelasi ulei. azi, daca vw se apuca de testul asta, in 30000km nu mai are gram de ulei in motor, ii trebuie vreo 10 schimburi complete de ulei nu ca s-ar strica uleiul, ci ca-l papa motorul, mama ei de oloinita :) clar ca performantele motoarelor de-atunci nu se compara cu cele de azi, la fel cum pare ca nici fiabilitatea, luata in sens invers, de azi spre ieri, nu prea se compara, daca ne uitam la ultimele petarde de motoare scoase de care firma vrei tu, de la Renault la Mercedes. oricat de hazliu sau poate neinteresant ne-ar parea, recordul ala n-a fost doborat de mai bine de 80 de ani. spune totusi ceva despre cum faceau aia atunci masinile si uleiurile, atat cat le permitea tehnologia la momentul respectiv. in mod evident isi dadeau mai mult silinta sa faca un lucru bine, decat o fac cei de azi.
22 oct 2015, 00:17
0
25 comentarii 31 puncte
Mi-am petrecut cateva minute sa scriu un reply stufos, s-a pierdut cand am dat trimitere. oricum, fac un rezumat: In ceea ce priveste numarul pieselor, faptul ca exista o tija impingatoare nu da castig de cauza 8CV-ului. Banuies ca motorul era OHV, ei bine atunci adio lant/curea de transmisie, axul cu came fiind actionat direct de arborele cotit prin intermediul unei sistem de roti dintate. Mai existau motoarele "flathead", alea nu aveau nici cubultori(sper ca asa le spune, in engleza li se zice "rocker"). Nu aveau injectoare, pompa de injectie, calculator care sa controleze injectia, nu aveau turbina, fara senzori, raportul de compresie aproape jumatate cat cel din ziua de azi (sa nu mai zic de motoarele diesel de astazi). Am vazut si motoare moderne care nu mai au cubultori, valva fiind actionata direct de acul cu came, si chiar daca au disparut cubultorii au aparut alte chestii mai marunte ce le tin locul. Evolutia motoarelor a fost similara cu cea a electronicelor. Ia exemplul telefoanelor mobile, de la fiabilitate si rezistenta s-a trecut la performanta, cu unele dezavantaje evident. Nu cred ca in ziua de astazi te-ar satisface un 1.4 de 30 de cai si 20% consum, si o viteza maxima de 90km/h (atat avea 8cv-ul de strada). Nu cred ca te-ar satisface nici maca un 1.4 cu 30 de cai si consum de 5% ca nu spunem ca tehnologia nu a avansat. Recordul nu va fi depasit nici in urmatorii 80 de ani, decat cu un motor creat special pentru asa ceva (si nu pentru vanzare ca acum) sau cu unul electric.
22 oct 2015, 17:04
0
25 comentarii 31 puncte
Ei bine, mai sunt injectoare, o gramada de chestii care intarzie/grabesc inchiderea supapelor. In ceea ce priveste distributia, desi au tija de la tacheti, nu au lant/curea, axul cu came fiind actionat direct de arborele cotit printr-un sistem de roti dintate. Mai sunt motoarele "flathead", alea nu mai au nici tacheti( ca sa fiu mai sigur o sa pun in engleza numele : "rocker"), cu teate astea, mai mult ca sigur 8cv-ul era OHV. La unele motoare moderne au disparut si tachetii, dar chiar daca suna simplu, mai sunt o gramada de piese mici. Raportul de compresie mai mare, turbina in unele cazuri, pompe de injectie,circuite electrice si multe altele care nu imi vin in minte sau nu le stiu (nu sunt mecanic sau inginer, doar un amator). Recordul nu va fi batut nici in urmatorii 80 de ani, decat daca se va proiecta un motor special pentru asta, sau de un motor electric. Priveste evolutia motoarelor ca pe cea a telefoanelor, sa zic: de la fiabilitate s-a migrat spre performanta, cu unele costuri ce este drept. Nu cred ca in zilele noastre un 1.4 de 30 de cai si consum de 20% te-ar satisface.
22 oct 2015, 17:06
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
nu am vrut sa zic ca motoarele alea erau mai performante, daca asta s-a inteles cumva, ci ca pentru vremea respectiva erau al naibii de bine construite. si uite ca pana in anii '80 masinile aveau tot carburator, ruptor-distribuitor, unele aveau distributie cu roti dintate (unele opel astra, daca nu ma insel, aveau motoare cu distributie cu roti dintate). tot prin '80 inca nu era turbo si downsize-ing la moda, si uite ca motoarele alea n-au pupat 300000km cu un ulei. la fel de bine putem spune ca aia atunci poate nu aveau uleiuri din sinteza directa, ci foloseau mineral. oricat de primitiv era motorul ala, uleiul respectiv isi merita recordul. motorul e pe locul doi ca merite in recordul respectiv, iar tocmai faptul ca la tehnologia aia a rezistat atata timp, e ceva demn de notat. si da, n-as vrea 1.4 30cp acum, dar nici 1.4 140cp de azi nu-mi trebuie, ca-i petarda. prefer oricand un aspirat, in ciuda consumului mai ridicat, pentru simplitate si fiabilitate dovedita.
22 oct 2015, 21:34
0
1 comentarii 0 puncte
Acel test facut de francezi a fost facut cu un singur schimb de ulei , acela de la bmw si mercedes au schimbat uleiul la anumiti km , daca nu cititi decat ce va convine este pacat ca informati gresit oameni.Si cine nu a testat un ulei frantuzesc este mai bine sa taca din gura eu am testat si vreau sa spun ca am ramas satisfacut.
21 oct 2015, 23:13
0
25 comentarii 31 puncte
Sunt oarecum curios cum ai testat uleiul. Eventual ai ceva laborator acasa, sau ai trimis uleiul la testat, ca altfel nu-mi dau seama cum ai putea. Si nu am spus nicaieri ca acei km au fost facuti cu un singur schimb de ulei, si am specificat clar ca nu se pot compara.
22 oct 2015, 14:55
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
eu n-am testat, il folosesc constant la roaba din dotare. am testat in schimb vin si branza frantuzeasca. astea-s muult mai bune decat uleiurile lor :)
22 oct 2015, 01:02
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »