La vremea lor erau pline de tehnologie noua, primele Aro 10 aveau suspensia independenta pe toate rotile, la care s-a renuntat ulterior datorita costurilor de productie.
Tehnologie noua in masinile alea ? GAZ-uri cu alta masca. La momentul aparitiei erau deja invechite.
Nimeni nu neaga capacitatile off-road ale Ladoaicei. Dar atat. ARO 10 a fost o masina depasita si prost realizata la toate capitolele. Singura chestie buna era ... conceptul in sine. Masina mica, de oras cu ceva capacitati de teren accidentat. Adica un SUV :)
Totusi, ceea ce se remarca este in continuare ... PRETUL :).
Da, in vest nu se punea accent pe masinile de teren. Si nici pe conceptul de SUV. Diversificarea produselor a aparut mai tarziu, si a creat hidosenii precum X6 sau nu stiu ce Mercedes. Caroserii de GT puse pe suspensie de SUV, sau nu stiu break-uri cu pretentii de GT. Adica luam un caine, il incrucisam cu o pisica si ce iese de acolo, face ham ham si papa soareci. Ma rog, chestie de gusturi.
In anii respectivi insa, GT era GT, limuzina era limuzina si masinile de teren erau masini de teren. Nu se dadea 'Boss-ul' cu 4x4 ci cu S Klasse :). 4x4 era pentru pasionatii de aventura si pentru excentrici, sau pentru cei care foloseau Masina in scop utilitar.
Ca sa fiu insa rau, poate ca cei din vest nu au creat acest tip de Masina pentru alt motiv : aveau drumuri :). Pe cand Romania nu prea. Si ca sa ajungi pe nu stiu ce coclauri, pe campul CAP-ului sau prin mai stiu eu ce sate uitate de Dumnezeu si de oameni, numai cu un autovehicul de teren se putea.
ARO 10 ramane insa, dupa mine, un excercitiu bun, dar ca orice ARO, o buda de masina unde calitatea era ultima chestie de care se tinea seama.