Incalzirea motorului pe loc inainte de plecare: buna sau inutila? Ghidul soferului 4 Ianuarie Incalzirea motorului pe loc inainte de plecare: buna sau inutila?
Toate comentariile (81):
17 comentarii 21 puncte
Deci concluzia e ca tot pe loc ne incalzim motorul...
18 dec 2015, 11:30
+4
MajeStik
59 comentarii 186 puncte
Din cate stiam, plecarea rapida cu motorul rece provoaca o dilatare fortata a furtunelor care vor crapa in timp. Cand motorul e rece sau chiar inghetat, elasticitatea componentelor este foarte mica si exista riscul de a le avaria in timp. La motoarele mai mici pe benzina, plecarea cu motorul rece creste riscul de a "muri" motorul la plecarea de pe loc. Prefer sa astept 2 3 minute inainte de a pleca.
18 dec 2015, 11:31
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
toropik
33 comentarii 123 puncte
impresii facute din impresii, nici un producator nu spune sa stai 3 minute sa se incalzeasca motorul , incalzesti doar sa dezgheti geamurile dimineata, uzura ai si la ralanti garantat si pornirea AC-ului pentru a incalzi motorul mi se pare metoda asa a la tractorist
18 dec 2015, 11:47
+4
nextclub
17 comentarii 15 puncte
Producătorii trebuie să facă și ei bani din vânzarea pieselor de schimb ;)
18 dec 2015, 12:48
0
65 comentarii 111 puncte
1. Atunci sa ai spor dimineata :)) 2. Cand ti-ai dezghetat tu dimineata geamurile in mai putin de 3 minute? :)) 3. Uzura ai mai mica la relanti, decat in mers cu motorul inghetat! si 4. Daca n-ai A/C la masina, nu vorbi in necunostinta de cauza :))
18 dec 2015, 20:37
+4
7 comentarii 4 puncte
Ba da volvo recomanda ca in timpul iernii cand temperatura scade sub 0 grade sa lasi o perioada motorul la relanti, treaba cu aerul conditionat este o porcarie, nu se va degivra geamul mai repede daca pornesti instalatia de ac + multe modele auto actuale cand temperatura exterioara este sub 0 grade nu vor actiona compresorul de ac.
28 dec 2015, 19:33
+1
3 comentarii 0 puncte
Din manualul de Kia, motor Diesel: "Pornirea si oprirea motorului pentru rãcirea uniformã 1. Nu acceleraþi exagerat motorul imediat dupã pornire. Dacã motorul este rece, rulati câteva minute în regim de turatie scãzut, pânã ce acesta este suficient încãlzit. 2. Dupã ce ati condus cu vitezã mare sau dupã condus timp îndelungat, mentineti motorul în regim de relanti timp de 1 minut înainte de a-l opri. Aceastã perioadã de metþinere a motorului la relanti permite radiatorului sã preia eficient cãldura, protejând componentele motorului (în special turbina, în cazul motoarelor diesel)..."
21 iul 2016, 12:12
0
[WP]DEADSKULL
48 comentarii 58 puncte
Prefer tot versiunea mea.... pornesc motoru, dau zapada jos de pe ea, sau astept putin pana se dezgheata parbrizu si apoi plec...
18 dec 2015, 11:59
+13
9 comentarii 10 puncte
Eu încălzesc motorul stând pe loc. Dacă nu e zăpadă pe ea sau geamuri înghețate, pornesc motorul îmi aprind o țigară și când am terminat țigara plec, iar când e zăpadă, pornesc motorul curăț zăpada și în funcție de timp mai aprind sau nu țigara. Așa fac la a mea care e benzinar. La a lu tata care e diesel. O pornesc o las 30sec-1min după care plec, din cate am observat la diesel că dacă e foarte frig poți să îl lași si jumătate de oră că tot nu se încălzește prea bine. Poate greșesc.
18 dec 2015, 12:14
+9
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
308 comentarii 421 puncte
Asta sa o crezi tu . Ca daca vii de la drum lung si motorul este bine incalzit, acesta se raceste stand pe loc . Eu la toate masinile din gama VAG nu am patit niciodata asa ceva .
21 dec 2015, 12:07
+2
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Eu am patit, ma duceam la prietena mea si stateam in masina amandoi cu motorul pornit iarna si de la 70 de grade motorul imi scadea sub 50 (asta cand erau minus 15 grade afara). Iar la un prieten cu Avensis (penultimul model) la aerul conditionat dc creste ventilatia pe cald mai mult de 1 (2,3,4), cand motorul era rece ii crestea automat turatia pe la vreo 1200 de ture.
28 dec 2015, 13:54
0
308 comentarii 421 puncte
Ca ce ai patit tu cu treba ca scazut apa de la 70 la 50 de grade stand pe loc mai depinde si de masina pe care o ai (eu am specificat clar "masinile din gama VAG") . Si o sa-ti dau si un exemplu cu o masina in mers non VAG : Am avut un Sprinter 2.7 CDI si veneam din Germania (iar la acel drum de intoarcere am avut zone unde lichidul de racire mi-a urcat si la 110 grade, afara fiind iarna) iar cand am ajuns la Intorsura Buzaului (cei care au ajuns pe acolo iarna stiu ca este zona din Romania unde este cel mai frig) mi-a scazut apa de la 90 la 40 de grade, afara fiind fix - 45 de grade la ora unu si ceva noaptea . Acum legat de treaba cu aerul conditionat - aeroterma sistemului de climatizare . Este absolut normal ca turatia la relanti sa-ti creasca si la 1500 RPM (in functie de consumatorii porniti) cand dai drumu la maxim la aeroterma deoarece motorul incearca sa compenseze consumul excesiv de curent deoarece alternatorul nu poate produce suficient curent la turatia minima a relantiului pentru a acoperi consumul de care au nevoie celelalte sisteme . O zi buna .
04 ian 2016, 10:24
+3
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Skoda Superb 1.9 tdi-pd 115 cai euro 4
04 ian 2016, 13:12
0
9 comentarii 32 puncte
Cand uleiul e rece are vascozitate crescuta nu scazuta cum ati spus voi. Dar..detalii detalii.. Fericire pe cei cu webasto :D
18 dec 2015, 14:02
+11
Driver09
15 comentarii 30 puncte
Credeam ca doar eu am observat greseala :))
18 dec 2015, 20:11
0
308 comentarii 421 puncte
Da asa este uleiul cand este rece este mai vascos (adica mai gros) el ajungand mai greu in zonele superioare ale motorului respectiv in baia de ulei. Din aceast motiv pompa de ulei nu are putere suficienta ca sa-l arunce in toata zona superioara a motorului (Tacheti + Axa cu came) producandule in timp o uzura prematura . Eu am 2.0 TDI si chiar daca tin masina in garaj la prima pornire procedez asa : Pornesc morotul si al las cam 5 min sa mearga la relanti dupa care plec . Motivul acestor 5 minute de stat este ca uleiul sa se mai subtieze si pompa sa poata sa arunce uleiul in toata partea superioara . Iar dupa ce plec de pe loc setez CB-ul sa-mi afiseze temperatura uleiului si pana ce acesta nu ajunge la 50 de grade nu turez motorul mai sus de 2200 rpm . Dupa ce uleiul a ajuns la 50 de grade o turez si pana la 4000 rpm ca nu are nimic . Atentie sa nu confundati temperatura lichidului de racire cu cea a uleiului pentru ca lichidul de racire se incalzeste mai repede ca uleiul (eu am aveu cazuri in care uleiul avea 40 de grade si lichidul de racire 70) in perioada rece . Asa cum vara lichidul de racire sta la 90 de grade iar uleiul poate trece de multe ori de 100 .
21 dec 2015, 12:02
0
1 comentarii 0 puncte
"Viscozitatea" este o proprietate a uleiului.
30 dec 2015, 11:52
0
capitan
1 comentarii 23 puncte
Chiar si cand temperatura nu este sub zero grade, motorul trebuie lasat sa mearga 30 sec - 1 min. deoarece de seara pana dimineata, tot uleiul din carterul superior, se scurge in baia de ulei, de unde pompa de ulei trebuie sa-l "trimita" din nou prin tot motorul pentru lubrifierea pieselor in miscare. Daca motorul tau este supraalimentat cu turbocompresor, e si mai important sa-l lasi sa functioneze acel minut, deoarece axul turbinei se "sprijina" pe o pelicula de ulei care se interpune intre el si lagare. In lipsa uleiului contactul dintre ax si lagare va creste uzura turbocompresorului si va incepe sa "pape" ulei. Nu mai vorbesc despre turatii mari cu motorul rece, deoarece uleiul la temperaturi scazute nu are proprietati de ungere ca la 75 de grade Celsius, ceea ce duce la uzura prematura a componentelor din interiorul motorului. Masina e gata de a fi exploatata la "adevarata ei valoare" dupa ce indicatorul temperaturii de la apa ajunge la 90 grade Celsius.
18 dec 2015, 14:19
+23
andreiu21ct
166 comentarii 236 puncte
Bun raspuns. M-ai scutit de explicatii. Cititi si luati aminte.
18 dec 2015, 15:28
+1
astra4ever
153 comentarii 143 puncte
Eduard a raspuns la toate intrebarile. +1
18 dec 2015, 17:29
+1
Bizo221
25 comentarii 20 puncte
Pompei de ulei nu ii trebuie decat vreo 5-10 secunde sa lubrifieze componentele. Ce naiba doar nu o fi un chinez care sufla intr-un furtun...
19 dec 2015, 01:49
+5
KisS_a4_b5
42 comentarii 48 puncte
Da n-ai cu cine... dupa ei....ungerea nu are importanta
19 dec 2015, 08:19
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Poti sa-mi spui te rog ce masina ai si ce ulei folosesti? Ce spui tu e valabil la Dacia 1300 cu ulei MINERAL si nu la masinile actuale ce folosesc ulei SINTETIC si-s pline de asistenti electronici ce seteaza motorul în mod automat dependent de împrejurarile în care se afla. Ca sa vezi ca am dreptate, îti propun un test: Ia un pahar cu ulei mineral si un pahar cu ulei sintetic, ambele de tip 15 W 40 si baga-le peste noapte (sau 8 ore) în congelator si verifica ulterior fluiditatea fiecaruia. Tin sa reamintesc nu numai tie ci si multor altora de pe aici ca ne aflam în secolul 21 si nu în secolul 19. Referitor la racire, nu mai folosim apa ci ANTIGEL care în stare nediluata înghiata abea pe la sub -60°C. Acelasi lucru e valabil si pt. carburant si...... sa fim sinceri, ne aflam în EUROPA si nu în SIBERIA sau ALASCA si nici la lucru nu mergem peste ICE ROAD în Northwest Territories prin Canada pe vreun lac înghietat unde bate vîntul la sub - 60°C asa ca mai lasati-o balta cu.......... "iarna încalzesc motorrul" în secolul 21 la masini robotizate tip AVORTON KNIGHT RIDER KITT în inima europei unde aproape ca ai vreme de aprilie în ajunul craciunului si zapada o mai vezi numai în poze sau pe vîrf de munte, ca rîd si curcile.
20 dec 2015, 13:10
+4
1 comentarii 1 puncte
daca te-ai mai fi uitat cateodata, pe la documentarele de pe discovery, ai fi vazut ca masinile cu care se circula prin alaska, siberia etc sunt niste tancuri de prin 90'. Pun pariu ca, cu un Audi A4 2.0 TDI, la -45*C vei avea probleme daca pleci imediat cu motorul rece, intr-o perioada foarte scura de timp...
09 ian 2016, 14:21
+1
mickye_dj
4 comentarii 5 puncte
ca si colegu de mai sus precizez si eu ca ac-ul nu porneste sub temperaturi de 4 grade celsius ..faceti o proba si scoateti-va frigiderele afa din casa iarna sa vedeti ce se intampla
18 dec 2015, 14:21
-1
9 comentarii 10 puncte
Tind să-i dau dreptate colegului, doar că și el greșește. La mașinile mai vechi gen cum am eu am o Daewoo Nubira 2, la mine compresorul pornește și iarna indiferent de temperatură, îmi dau seama după sunetul motorului. La mașinile noi tind să cred că e așa cum zici tu și colegul de mai sus, deoarece la astea noi compresoarele se mai decuplează singure din când în când (nu știu să explic exact fenomenul)
18 dec 2015, 15:20
+1
Bizo221
25 comentarii 20 puncte
Compresoarele care cupleaza si decupleaza de capul lor sunt compresoare cu debit variabil. Nu sunt mare inginerie doar ca sunt mai ieftine dpdv al costurilor de productie. Compresorul AC o sa porneasca in momentul in care atinge temperatura minima de functionare. Aici intervine motorul care il ajuta sa se incalzeasca relativ rapid si de aici si impresia ca merge in orice conditie.
19 dec 2015, 01:37
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Copresorul tau de clima porneste dependent cum îl setezi tu, indiferent de temperatura de afara, egal daca e masina din 1980 sau din 2015. Masinile noi au senzori externi de temperatura care sînt activi numai la setarea automata. La setarea manuala sînt inactivi.
20 dec 2015, 13:18
-2
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Lasa-i MyCyberCSX ca e multe si e grele, in primul rand se vede cand porneste compresorul iarna pentru ca iti usuca mult mai repede geamurile (aerul fiind dezumidificat), ramanand neaburite
20 dec 2015, 14:21
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Exact ! Si daca motorul e în ralanti, în momentul cînt porneste compresorul, îti creste putin turatia motorului (+ / - 50 - 75 rpm). Numai un surd si chior nu percepe atîta lucru. .-)
20 dec 2015, 20:40
0
16 comentarii -4 puncte
documenteazate inainte de a vorbi
21 dec 2015, 19:36
0
5 comentarii 2 puncte
Pentru autorul articolului: la mai putin de 4-5C cu plus, compresorul de AC nu porneste, masura de protectie la inghet. ;) In rest, in fct de temperatura exterioara, e firesc si bine pt motor sa lasi sa functioneze in relanti 1-5min, astfel uleiul urca si face ungerea, plus ca si compresia intra in parametri. Cine lasa 15min exagereaza, cine pleaca dupa 20sec nu va mai avea motor bun in cativa ani.
18 dec 2015, 17:57
+2
Bizo221
25 comentarii 20 puncte
Dar in momentul in care se incalzeste motorul, implicit si agregatul si temperatura depaseste pragul minim de functionare, porneste fara probleme. Chiar am testat chestia asta si dupa 30-45 de secunde a pornit.
19 dec 2015, 01:30
+2
25 comentarii 10 puncte
stau si 5 minute cu masina pornita, pana imi coboara relantiul la 950-1000 rpm, am masina din 1996 (ford escort) fara interventii la motor si am 180 miii km si inca nu scoate fum. eu cred ca este foarte sanatos sa iti lasi masina sa se incalzeasca, tin minte la olctitul meu ca daca nu lasai masina sa se incalzeazaca calumea riscai sa nu ajunga uleiul in capetele axelor cu came si incepea sa bata. dupa producatori este ideal ca in 3 ani masina sa dispara din circulatie si pornesti cum vrei dimineata, seara, vara sau pe inghet!
18 dec 2015, 21:50
+3
john17
91 comentarii 87 puncte
Uleiul ajunge in tot sistemul de ungere imediat! La BMW vechi senzorul era in capatul axei cu came - cel mai indepartat fata de pompa de ulei - si stingea becul in 2-3 secunde. (Si) de aia se merge acum cu uleiuri 5W sau chiar 0W. La ralenti se va incalzi mai greu si uzura e mai mare, cel mai indicat e sa pleci imediat dar sa nu fortezi motorul. Asa scrie si pe usa la japonezele turbo, nici poveste sa barai pe loc minute in sir! Da, webasto e pont, dar sa fim seriosi, e departe de a fi un dispozitiv de buget.
18 dec 2015, 21:56
+7
hirig
609 comentarii 1017 puncte
Eu asa fac, 200D, din 88 Cu motor original ca serie din WIN decoder, Teoretic motorul are performante bune la undeva 90 de grade. Asta spuse, eu las masina, pana socul automat se deculpleaza. Apoi pornesc. Mare branza. Sigur rau nu-i face. Vara la grade decente, motorul porneste fara soc.
18 dec 2015, 22:09
+4
sandueugeniu
54 comentarii 26 puncte
In fiecare dimineata il las sa se incalzeasca 5min.Am o chinezarie de alarma cu pornire din telecomanda si in fiecare dimineata pornesc masina din casa inainte sa beau cafeaua apoi plec la serviciu cand urc in masina e si dezaburita/dezghetata complet scaunele calde, ca las iarna incalzirea in scaune pornita, si cel mai important e trecuta pe GPL ca a ajuns la temperatura optima daca as fi plecat cu ea direct motorul fiind transversal se incalzeste mai greu deci trece mai greu pe GPL.
18 dec 2015, 22:38
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Se pot face doua diferente: Motorul diesel este inutil sa fie incalzit.Datorita principiului de functionare,temperaturii mai scazute din clindrii si pierderii reduse de caldura(evident randamentului mai mare),motorul diesel nu disipa caldura rapid lichidului de racire.Se porneste se tine pornit cca 1 min si se pleaca cu masina.Diesel-ul nu se incalzeste pe loc decat foarte greu si intr-un interval de timp foarte mare. Diesel-ul in relanti distruge catalizator,injectia nu lucreaza in presiune,apar uzuri premature.Nu este indicat ca motorul diesel sa fie mentinut pornit in relanti. Motorul pe benzina merita sa fie incalzit.Orice motor pe benzina rece consuma conform specificatiilor tehnice cu pana la 300% mai mult carburant in primii km,pana ajunge la temperatura optima. Producatorii in manualele de utilizare,specifica ca nu trebuie facuta o incalzire a motorului pe loc.Se pleaca cu masina de pe loc ,fara accelerari bruste,se practica un mers lin la 10-20% sarcina a amotorului pana la temperatura optima. Personal masinile diesel nu le incalzesc,decat pana se dezgheata parbrizul(2-3 minute). Benzinarele stau pornite pana trec pe gpl. Uzura pieselor motorului la rece este data de ulei si nu de timpul de incalzire. Astfel la -10-15 grade,un ulei 0W40 este mult mai eficient decat un 5W40 sau si mai rau 10W40. Cifra inainte de W reprezinta temperaturile scazute la care uleiul este eficient,iar cifra de dupa W reprezinta temperaturile inalte de eficienta.
19 dec 2015, 07:31
+6
KisS_a4_b5
42 comentarii 48 puncte
Deci nu mai incalzesc motorul la relanti ca poluez? nui destul ca platesti de te usuca taxa,sa mai am grija si sa poluez? cine ***** a facut ma articolul asta? Pai pleaca tu ma la -20 de grade cu dieselul neincalzit si iti garantez ca in nici 500 m ori iti plesneste filtrul de motorina ori incep supapele sa se faca auzite.Fereascama Dumnezeu ce gandire..
19 dec 2015, 08:18
+2
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Vad ca pe toata lumea intereseaza doar daca plecand fara incalzire faultezi motorul.Fratilor,masina asta are ulei si in cutie ar cam trebui lasata sa il invarta un pic si pe ala.Ati observat uneori,la temperaturi sub zero cat de greu intra in prima treapta?La fel uleiul de servo trebuie si el lasat sa faca o anumita tura prin caseta.Ca sa nu mai spun ca fiind frig toate plasticele de afara si inauntru pocnesc ca toti dracii pana se incalzesc.Volanul se lipeste de degete daca nu ai manusi iar fara incalzire in scaune te cam duci la buda des pana se incalzeste .:)).Masina functioneaza cam ca si computerul,si ala pana nu isi face damblaua nu iti da voie sa accesezi nimic.si sincer acum,in mod normal mai dai o tura pe langa masina pana sa pleci,mai ai sau nu roti,mai verifici lumini,vezi daca se mai cunoaste nr de inmatriculare,etc.Personal iarna aplic metoda tigarii plus verificare.Pornesc,dau drumul la o mahoarca,incalzirea la 4,si cat arde jointul ma uit la masina,un bec,un stop,vreo cheie pe tabla etc.Dupa alea 5-10 min plec.Fac asa de cand era noua si acum la 237.000 inca toarce motanul fara probleme.
19 dec 2015, 09:26
+5
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Daca are zapada sau gheata pe ea tin motorul pornit pana o curat, dc nu are cam 30 de sec si plec, dieselul nu prea merge in parametri cand e rece, iar la relanti dureaza o vesnicie pana se incalzeste. Eu astept 30 de sec si plec folosind un regim de turatie redus, adica schimb la maxim 2000 de ture si cand ajung la viteza dorita tin motorul in jur de 1500 de ture, cand sare acul de 50 de grade la motor incep sa schimb normal la 2500 de ture si cand ajunge la 90 poti sa ii dai talpa cat vrei.
19 dec 2015, 12:28
+3
shox
142 comentarii 275 puncte
Un aviator imi spunea asa,orce motor termic este bine sa fie lasat circa un mimut sa se incalzeasca inainte de a pleca la drum.Viata motorului se prelungeste respectand aspectul acesta. Toata treaba consta in ungere iar aici sunt multe de spus. Capitan Eduard colegul de mai spus a explicat pe intelesul tuturor.
19 dec 2015, 15:39
+4
2947 comentarii 2978 puncte
OK. Argumentele sînt pro si contra dar uite ca în unele tari trebuie chiar sa-l lasi sa mearga peste noapte ca altfel nu-l mai pornesti ca-i bogna, în altele îl poti chiar porni prin telecomanda precum tembelizorul ca atunci cînd iesi la masina sa fie geamurile dezghietate, în masina cald si bine, motorul la temperatura optima de lucru si nu-ti zice nimeni nimic dar........... ce te faci daca te afli întro tara PARANOIC ECOLOGICA ca Germania de ex. unde ti se interzice prin lege încalzirea motorului? Te-a prins neamtu ca-ti încalzesti motorul în timp ce-ti cureti ghiata de pe geamuri, prompt te trezesti cu 40 € amenda iar daca abaterea-i repetata, risti chiar sa ramîi fara permis pe vreo 3 luni de zile si....... sa fim sinceri, la robotizatele din ziua de azi unde nu mai trebuie sa tragi vreun "soc" manual, unde nu mai ai un carburator ca-n evul mediu si unde folosesti uleiuri sintetice zau ca încalzitul motorului nu prea mai are nici un rost.
19 dec 2015, 23:31
-1
13 comentarii 4 puncte
Vai ma doare capul cand vad o gramada de oameni cu idei ''stralucite'' si defapt nu ajuta pe nimeni la nimic iar ca si diferenta intre un motor benzinar si unul diesel pentru o pornire la rece nu exista , ambele au nevoie de ulei la o temperatura optima pentru a lubrifia toate componentele. Pentru autorul articolului de mai sus o informatie pentru cultura lui generala in afara de faptul ca la o masina dotata cu aer conditionat pe timp rece nu ajuta deloc la dezaburire/dezghetare si inca ceva sub +7 grade nu cupleaza compresorul A/C la nici un fel de masina mica, mare, tractor, combina , camion etc. Drumuri bune tuturor !!! ;)
20 dec 2015, 13:11
-1
2947 comentarii 2978 puncte
Da cine ti-a mai spus si prostia asta? Ia scoate tu sistemul de aer conditionat din automat (constant 20°C) si bagal pe manual sa vezi ce frumos porneste si la - 10°C si-si face treaba asa cum vrei tu. Sa nu-ti mai spun ca americanele folosesc sistemul de climatizare iarna în raport invers pt. încalzire unde merg compresoarele non-stop ca altfel marii SUPER SIZE IDIOTS de prin Alasca ar înghieta de frig prin masini la frigul care-i acolo chit ca au încalzirea clasica data la maxim.
20 dec 2015, 13:25
-1
13 comentarii 4 puncte
Chiar am avut dreptate esti greu de cap rau de tot , eu nu povestesc din filme si reportaje , lucrez cu asa ceva zilnic , inca o data compresorul A/C nu se cupleaza sub + 7 grade , poti sa apesi pe ce vrei tu buton ac, climatronic sau dubluclimatronic ,fulia de la compresor se invarte independenta odata cu motorul dar nu cupleaza compresorul ( este un sistem de preventie) iar sistemul de incalzire/ dezaburire functioneaza cu antigelul din motor exact ca si cum nu ai fi cuplat butonul de A/C + mai sunt 2 metode ajutatoare OEM una electrica, inainte de radiatorul de incalzire este un dispozitiv cu 3 bujii incandescente care incalzeste fortat lichidul iar cea de a doua este un sirocou pe baza de combustibil ce incalzeste tot antigelul din motor.
20 dec 2015, 13:54
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Asa este,mai ales la masinile dotate cu senzori de temperatura exterioara sau cu climatizare automata.Sistemul AC nu cupleaza sub 5-7 grade celsius.Degeaba in bord arata ca AC-ul functioneaza ,in realitate compresorul NU functioneaza !ECU nu-l porneste.Producatorii au pus o protectie pentru temperaturile scazute cand nu este nevoie de racirea cu freon.Reglajul temperaturii in habitaclu se face combinand temperatura radiatorului de incalzire cu aerul atmosferic ce intra in sistemul e ventilatie. Cand am vandut o masina iarna clientul zicea ca nu functioneaza AC-ul.Am mers cu masina in reprezentanta pentru o verificare,acolo i-au spus acelasi lucru si i-au demonstrat ca AC-ul era functional .
20 dec 2015, 14:19
+3
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Bun si daca ipoteza asta pe care o sustineti voi este adevarata de ce mie cand tin clima de Eco (fara compresor) mi se aburesc geamurile si cand o tin pe Auto (cu compresor) mi se dezaburesc pentru ca aerul este dezumidifcat cand merge compresorul ? Hai sa va vad ce raspuns pertinent dau domnii Robert si Traker.
20 dec 2015, 14:29
0
13 comentarii 4 puncte
Daca te uiti atent de fiecare data cand pui pe automat creste turatia la ventilatie aproape de maxim lar cand se incalzeste habitaclul ea scade treptat pe cand daca e pe manual ea merge mult mai incet dar si asa exista o posibilitate ;) apesi butonu de dezaburire parbriz si automat toate clapetele de aer se inchid mai putin cele care conduc spre parbriz astfel tot debitul de aer sa sufle in sus ,sau ptr varianta cu A/C se roteste butonul pentru dirijarea aerului spre parbriz si se da turatia motorului la ventilatie spre maxim dupa care se revine la pozitiile initiale ale butoanelor , nu e nimic foarte complicat doar trebuie sa inteleaga fiecare principiile de functionare si e simplu dupa aceea.
20 dec 2015, 14:43
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Nu ai inteles, eu nu ma refer intre manual si automat, eu ma refer automat cu compresor pornit (Auto) si automat fara compresor pornit (ECON), viteza de ventilatie se modifica in continuare automat, iar eu nu ii spun pe unde sa bage aerul il baga el pe unde ii spun senzorii ca are nevoie. Mai inteles? Si diferenta este ca pe Auto se dezaburesc geamurile de 3 ori mai repede decat pe Econ, lucru care teoretic se intampla doar dc compresorul merge deoarece acesta nu doar ca receste aerul ci si il usuca (dezumidifica)
20 dec 2015, 16:05
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Diferenta e ca ventilatia nortmala îti baga în masina AER UMED deoarece în sezonul rece se aduna apa în tractul de aerisire prin tablarie. Clima îti baga aer uscat asa ca îti detzabureste tot. La mine e aceasi poveste. Daca-i dau drumu fara clima, se fac geamurile...... ceata si în masina se face un miros ca în baie dupa un dus fierbinte. Cu clima, fenomenul nu are loc.
20 dec 2015, 20:47
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Daca ai o tîmpenie din asta cu senzori, fa-i o punte pe cablajul stecherului de la electromagnetul de cuplare al compresorului cu un întrerupator în bord, da-i 12 V sa porneasca cînd vrei tu si cît vrei tu, si ........... pisa-te pe senzorii aia tîmpiti si fara rost :-) (Cel putin pîna ti-ai dezaburit geamurile asa cum trebuie)
20 dec 2015, 20:52
+1
2947 comentarii 2978 puncte
@ traker Eu nu stiu despre ce masini vorbesti tu si unde ai vazut tu ca clima nu porneste la temperaturi de 7°C. Firas al naibi ca indiferent daca iau un Camaro din 2015 sau vechitura mea de TransAm din 1989, daca-i dau drumu la clima porneste nenorocitu de compresor si la temperaturi sub zero. Doar vad cu ochii mei cum lucreaza cuplajul compresorului, ce naiba. TransAm-ul are sistem de setare manual, Camaro are setare electronica. compresorul are un cuplaj electromagnetic pt. fulie. Din moment ce-i dai curent cupleaza si fulia angrenata de curea îti învîrte compresorul, indiferent daca apesi de butonase cu LED sau împingi niste manete mecanice. E simplu ca la gradinita. Pîna si la daciile vîndute pe la nemti ce au clima functioneaza si iarna darmite la restul. Daca tu ai depistat masini la care nu functioneaza, m-as bucura sa-mi spui care sînt alea.
20 dec 2015, 20:37
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Ford Mondeo este una dintre masinile la care AC-ul nu functioneaza sub 5 grade celsius; Dovada 1 extrasa din manualul de utilizare: http://s17.postimg.org/4kvjb5mun/AC_mondeo.jpg - Dovada 2 extrasa din manualul de utilizare a Mercedes-ului care "sade" in curte ce are probabil cel mai avansat sistem de climatizare-Thermotronic: http://s10.postimg.org/5s0bz9all/Thermotronic_Mercedes.png - In josul paginii scrie de filtrul de noxe ce nu se poate utiliza,daca racirea este DEZACTIVATA sau daca afara sunt SUB 5 grade. Sa facem diferenta intre porneste si se opreste ,si porneste si functioneaza ! Orice sistem de AC nu functioneaza la temperaturi joase.Porneste compresorul ,iar in 2-3 secunde se opreste si nu mai porneste,chiar daca indicatorii/luminile stau aprinse.Se poate consulta un frigotehnist. Motivul este simplu: Se acumuleaza apa/gheata in dezumidificator(butelia aia din instalatie),iar gheata sparge fara probleme instalatia.De fapt presiunea sparge instalatia din cauza dopului de gheata. Curentul livrat compresorului de AC este furnizat de ECU,nu pleaca direct de la buton.Daca ar pleca de la buton,sondele de presiune si temperatura montate pe instalatia de AC nu ar mai avea nici un rol si compresorul se blocheaza lejer,daca din instalatie dispare freonul in urma unei avarii.Acele sonde furnizeaza ECU-ului informatii legate doar de presiune din instalatie si temperatura,pentru ca instalatia sa functioneze corespunzator. Daca maine dimineata temperatura afara este negativa,va fac un filmulet la climatizarea mertz-ului si cu un sistem AC din anii '80 montat pe un Dokker care porneste si se opreste aproape imediat(2-3 sec) Asta pentru completarea celor scrise mai sus. La activarea functiei AUTO turatia ventilatorului de habitaclu este maxima si scade cursiv in functie cu timpul de utilizare.Este special folosita pentru dezaburire si este normal ca la un flux de aer maxim,geamurile sa se dezabureasca."Abureala" din interiorul masinii se datoreaza lipsei circulatiei
20 dec 2015, 21:58
+4
arobex
581 comentarii 1233 puncte
"Abureala" din interiorul masinii se datoreaza lipsei circulatiei aerului sau de la un filtru infundat(de fapt tot lipsa volumului de aer aspirat de ventilator).Scrie in orice manual de utilizare,de la Oltcit la S klasse. La -15 grade as fi curios sa vad ce umiditate intra in masina la prima pornire,cand umiditatea pe care o poate absorbi aerul atmosferic este sub 0,5 grame/metru cub ,fata de 4,8 g/mc la 0 grade :)))
20 dec 2015, 22:08
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Ca amintesti de FILTRU: Acel filtru, e defapt FILTRU DE POLEN care pe timpul sezonului umed ar trebui scos afara. Acel filtru se afla de regula în zona motor. filtrul e expus permanent la schimbari de temperatura si aduna condens ca un burete. Umezeala creata cînd trece aerul din zona motor prin el, aer ce e relativ caldut mai face din el si pur si simplu o crescatorie de bacterii si MUCEGAI ce ulterior ti se sufla în habitaclu. Din moment ce perioada zborului de polen se încheie pîna în urmatorul an, acel filtru ar trebui demontat ca e pur si simplu inutil. Eu mi-am învatat lectia si de cînd îl elimin pe perioada sezonului umed, nici geamuri aburite nu mai am, excluzînd faptul ca ma urc eu cu haine ude (plouate) în masina. Si înca o tereaba: CONDENSATORUL de care vorbesti tu, nu înghiata. Uita-te la ce temperaturi se solidifica lichidul "R134a" ce se foloseste în sistemele de climatizare auto si ulterior vorbim. Idiotenia cu senzori de temperatura ce limiteaza utilizarea la anumite temperaturi, este o idiotenie pur ecologica si nimic mai mult. Din 2012 se foloseste la masini R134a în loc de R1234yf deoarece R1234yf se inflameaza foarte usor. îti mai propun un test: Ia un termometru de camera, fixeaza-l cu banda tessa de condensator sau undeva lînga el si circula cu masina cînd afara ninge si e frig. Spune-mi ulterior ce temperatura ai acolo, chit ca ai clima pornita (la una fara senzori unde merge siclima si la zub zero). Ai sa-mi spui ca ai 30°C si condensatorul +/- 5°C asa ca..... cum sa înghiete chiar daca ar fi ca R134a sa înghiete în vreun fel.
21 dec 2015, 00:34
-1
2947 comentarii 2978 puncte
PS SI ÎNCA O TREABA SA PT TINE ! Lichidul sistemului de aer conditionat R134a se transforma în stare gazoasa la - 23°C temperatura ce atinge în condensator asa ca spune-mi în modul cel mai logic, CUM SA ÎNGHIETE :-) )))
21 dec 2015, 00:50
-1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Este vorba de filtrul de noxe,nu cel de habitaclu.La climatizarea Thermotronic,exista senzori ce depisteaza daca in aerul aspirat exista:monoxid de carbon,solventi,compusi chimici.Atunci sistemul se inchide si trece pe recirculare.Filtrul de fapt este o bariera de senzori si un filtru de carbon solid. Prin condesarea agentului frigorific se formeaza in instalatia AC vapori de apa,ce sunt stocati si regenerati de dezumidificator.Aceia se transforma in gheata,nu ingheata "freonul".:))))Fizica ! Amesteci:condesator,dezumidificator.Condesatorul la care faci referire este radiatorul de AC din fata masinii ,fixat pe cel de racire al motorului. Am facut referire al DEZUMIDIFICATOR,care este cu totul altceva !
21 dec 2015, 07:33
+5
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Bun domnu Robert si mie tot nu mi-ati raspuns la intrebare, de mi se dazaburesc geamurile de 3 ori mai repede cand este pe AUTO decat atunci cand este pe ECON ?
21 dec 2015, 08:48
+1
2947 comentarii 2978 puncte
E clar! Vorbim de sisteme diferite. Eu vorbesc de MASINI si tu vorbesti de ROBOTI.
21 dec 2015, 09:35
-1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Sistemul de AC este in general format din aceleasi componente.Vorbim fiecare despre ce stie,despre capcana pe care o are in posesie.Mercedes-ul meu are sistemul de climatizare Thermotronic,nu este robot.As vrea Camaro ala galben din transformers.:))))) Cosmin pe AUTO fluxul de aer este dirijat pentru a ventila intreg habitaclu,functioneaza la maxim.Este normal sa se intample asa.Pe ECO sistemul de ventilatie este la o treapta inferioara setata de utilizator.Porneste ECO,dirijeaza pe toate gurile de ventilatie si regleaza treapta maxima.O sa se intample acelasi lucru. Se va dezaburi la fel. In fine,hai sa ne oprim,deja am luat-o la "vale" :))
21 dec 2015, 12:17
+4
2947 comentarii 2978 puncte
eu nu stiu daca la mine e tot termotronic ca nu mi-am batut capul niciodata. Oricum e un sistem clasic din '89. Daca-i dau levierul 1 pe BI-LEV si levierul 2 pe HOT, merge clima de-i sar dracii chit ca afara sînt - 10°c si în masina stau în tricou.
21 dec 2015, 14:40
-1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Domnu Robert diferenta intre ECO si AUTO este ca primul este fara compresor pornit, al doilea cu compresor pornit, nu setez nici unde sa bage aerul, nici viteza ventilatoarelor, el tot automat face aceste lucruri. Sunt doua moduri diferite, dar automate amandoua. Eu nu vorbesc sa te apuci sa umbli ca sa il treci pe manual pentru ca atunci nu mai este climatronic este aer conditionat clasic
21 dec 2015, 15:23
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Nu vorbim de diferente.Poate nu ai inteles,vorbim de faptul ca degeaba il treci pe AUTO la -15 grade pentru ca se obtine acelasi lucru ca si cand ai actiona ECO.Compresorul nu functioneaza la temperaturi scazute.Daca gresesc sa faci un filmulet si sa ni-l arati cand afara vor fi -15 grade! Bafta !
21 dec 2015, 17:53
+3
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Ok asa facem, dar iti zic sigur ca in masina cand era pe minus temperatura afara pe ECO cu 5 oameni in masina nu face fata dezaburirea, dar pe auto face, numai bine.
21 dec 2015, 22:10
+1
9 comentarii -4 puncte
la fel se intampla si la mine, indiferent de treapata de ventialatie, cu caldura la maxim, se dezbureste muuuult mai repede daca cuplez si butonul de AC, ce face ce nu face se dezabureste mult mai repede ca fara el cuplat.
19 ian 2016, 17:04
0
2947 comentarii 2978 puncte
Revenind la tema (ca baietii se ciarta referitor la sistemele de climatizare) daca tot va place sa porniti motorul pt. a se încalzi, va recomand telecomenzile de pornire de la Bulldog Security: http://www.bulldogsecurity.com/Category/1006-do-it-yourself-starters.aspx Eu am modelul RS82B chiar daca-l folosesc foarte rar : http://www.bulldogsecurity.com/Products/500000015-model-rs82b-remote-starter-system.aspx Aici PDF-ul cu detalii : http://www.bulldogsecurity.com/images/file/RS82BQuickStart1FINALlow.pdf
21 dec 2015, 10:43
0
SEBASTIAN
131 comentarii -9 puncte
Buna dimineata, Orice motor este facut sa functioneze la o anumita pemperatura a lichidului de racire 65-95 grade Celsius de obicei. Dimineata este bine sa se porneasca motorul sa se astepte 15-20 secunde dar nu mai mult de 1-2 minute si sa se porneasca cu masina, fiind obligati ca nu accelereram puternic pana nu ajunge macar aproape de temperatura nominala si in nici un caz nu turam excesiv. Mergem cu 1500-2500rpm la inceput apoi urcand treptat spre 3000 odata cu cresterea usoara a temperaturii. Cele 15-20 de secunde de la pornire sunt obigatorii aproape mereu sa le stati pe loc dupa pornire este un timp mediu in care presiunea de ulei ajunge la nominal si ne asiguram ca a ajuns ulei peste tot in motor. Incalzirea pe loc mai ales cand este socul tras(indiferent ce e mecanic sau automat) nu este sanatoasa si nu asigura o ardere completa, eficienta motorul in interior fiind incarcat cu hidrocarburi care nu fac prea bine, in special la aprindere. Oricum in gol regimul termic se ridica destul de greu. Este bine sa mentinei motorul cu sarcini mici intre 1500-2500 rpm in perioada de incalzire primara apoi mai sus in turatie dar cu sarcini moderate. Niciodata nu ambalezi puternic cat motorul este rece, deoarece il vei avaria sau ii vei creea uzuri premature.
26 dec 2015, 08:32
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Cînd ma urc în masina, pornesc motorul. pîna îmi pun centura, verific pozitia corecta a oglinzilor, îmi scot trancotele de prin buzunare ce stiu ca-mi trebuie în masina si le pun în bord, îmi setez sistemul de navigare dependent de traseu, se încalzeste suficient pt. a porni la drum. În timpul acestor operatii, ralantiul scade de la 700 rpm cît are la pornire cînd e rece, la 450 rpm cît are cînd e calda. În afara de asta, nu plec din parcare în tromba cu 7000 rpm ci abea ma misc, dînd prioritate traficului dependent de conditii si stare. Deci un condus cît se poate de normal, exact cea ce are nevoie o masina si fi sigur ca nu s-a deteriorat nimic în ultimi 25 de ani parcurgînd sfertul de milion de mile de cînd o am.
27 dec 2015, 12:53
0
SEBASTIAN
131 comentarii -9 puncte
E foarte corect!
27 dec 2015, 21:49
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Pt. toate povestea îmi trebuie cel mult 2 minute si nu sa stau acolo sfertul de ora cu motorul pornit deampulea si...... nici pe pista NFS nu sînt ci pe drumul public :-)
27 dec 2015, 23:53
+1
2947 comentarii 2978 puncte
PS Ce ma amuza pe mine e faptul ca discutam de încalzitul motorului iarna în timp ce de craciun avem aprox. + 16°C si mai ca ajungem sa umblam în tricou :-) )))))) ....... da ne facem griji ca înghiata motoru :-) )))))
28 dec 2015, 00:02
-1
SEBASTIAN
131 comentarii -9 puncte
Suficient 30 de secunde! Dar nici cand e calda nu se pleaca instant, este nevoie de timpul in care uleiul ajunge peste tot in motor. Min 15 secunde la cald dupa pornirea motorului.
01 ian 2016, 14:39
+3
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare