Noul Cod Rutier 2016 anti-nesimtiti: crosetarea, flashurile si injuraturile te lasa fara carnet Legislatie Auto 4 Ianuarie Noul Cod Rutier 2016 anti-nesimtiti: crosetarea, flashurile si injuraturile te lasa fara carnet
Toate comentariile (91):
3 comentarii 13 puncte
Inainte de toate sa dati o lege pt pensionarii din parlament care abia mai vad marcajele de pe carosabil,si pt politia romana care in ultimul timp au ajuns toti cu telefoanele lipite de urechi si nu pt cei care nu vor sa stea in curul celor care dorm pe ei la volan..sa va mai duceti **** cu legile voastre de tot ***-ul.
04 ian 2016, 11:13
+8
1 comentarii 14 puncte
Intr-adevar nu se mai dau flashuri nicaieri in Europa , diferenta e ca sunt nesimtiti si cei care se planteaza pe autostrada pe banda 2 cu 100 km/h , daca s-ar proceda ca in tarile civilizate si banda 2 ar fi STRICT pentru depasiri , dupa care s-ar reveni pe banda 1 , nimeni nu ar mai da flash-uri! ( parerea mea )
04 ian 2016, 11:13
+14
2947 comentarii 2978 puncte
Adevarul este ca în toata Europa si nu numai, exista legea OBLIGATIVITATII DE DREAPTA si este interzisa depasirea pe partea dreapta. România nu e alta planeta ci se afla în Europa asa ca si aici este valabila aceasta lege dar din pacate nu se tine cont deoarece în scolile de oferi nu se învata legislatia rutiera asa cum trebuie. Legea obligativitatii de dreapta nu e de ieri sau de azi ci de cel putin 100 de ani valabila si se respecta chiar si pe vremea lui ceausescu. Exact asa LA NIVEL EUROPEAN este si interzis de lege de a merge interminabil pe banda 2 sau 3 daca banda 1 este libera, indiferent de viteza de deplasare a vehiculului. Acest aliniat face parte integranta din legea obligativitatii de dreapta. Ca exemplu, nu scrie nici unde ca daca mergi cu 200 km/h, trebuie "volomusai" sa mergi pe banda 2 sau 3 a autostrazii. LA NIVEL MONDIAL este valabila LEGEA distantei de siguranta dintr-e vehicole calculata la 1/2 din vitezometru. Adica: la 50 km/h aratati pe vitezometru (viteza de deplasare) distanta între masini trebuie sa fie de = 25 metri. La 70 km/h = 35 metri. La 120 km/h = 60 metri. La 130 km/h = 65 metri. La 160 km/h = 80 metri. La 200 km/h = 100 metri samd. Astea sînt 3 chiestii ELEMENTARE care le învata orice pustan ce face permisul în primele ore de teorie în scoala de soferi. Ca treburile astea nu sînt cunoscute în România sau se ignora constient datorita lipsei controalelor si a unor sanctiuni, arata înca o data nivelul de inteligenta al acestei natiuni.
04 ian 2016, 11:51
+7
3 comentarii 6 puncte
Din pacate scolile de soferi din Romania sunt cam degeaba. De acolo pleaca totul. Instructori invechiti sau instructori care nu isi mai dau interesul, fiind "satui" de locul lor de munca. Parerea mea e ca aici trebuie inceput, aici trebuie responsabilizata lumea - direct de la instructor. Eu unul am circulat destul pe dincolo si am vazut ce e disciplina in trafic, dar cei care nu ies din localitate ce sa vada? Cine sa le atraga atentia? De aceea cel mai bine, direct de la radacina trebuie rezolvata treaba.
04 ian 2016, 12:45
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Mai e si problema ca pe UN ANIMAL nu-l poti domestici daca nu se lasa domesticit. Indiferent de legi si indiferent cît si-ar da silinta intructorii scolilor de soferi, boala românului numita GRANDOMANIE nu poate fi vindecata, boala ce a luat o amploare incontrolabila dupa 1989. - " Cumpar masina tare (fac datorii de ajund sa manînc fasole pîna ma cac pe mine) SĂ VAZĂ VEŞINII SĂ MOARĂ DE OFTICĂ". Sa nu mai vorbim ca de... CONDUITA DEFENSIZVA în traficul rutier, prin România nu sa auzit înca.
04 ian 2016, 12:54
+10
3 comentarii -1 puncte
De ce esti prost si te referi numai la o anumita zona? Ai dovezi ca numai in Moldova sunt astfel de specimene,sau esti din aia care vad numai ce le convine?
15 ian 2016, 13:21
-1
7 comentarii 2 puncte
Crezi că ăsta e motivul, că românii nu au ieșit în afară, și d-aia nu se civilizează ei? De câțiva ani mulți români au cel puțin o vacanță, dacă nu 2, în afară (ex. vara grecia, iarna austria la ski etc). Și rezultatul? Imediat ce revin în țară, iar vezi țigara pe geam, maneaua la maxim și vechile meltenisme. Afară se poartă civilizat, iar în propria țară ca în ultima groapă de gunoi. Eu personal am încercat să respect cât pot din lege, dar acum nici n-o să stau 10 minute păstrând distanța în spatele unuia de pe banda a 2a care merge pe autostradă cu 90 la oră. Așa că, în loc să-i dau flashuri sau să-l intimidez, îl depășesc prin dreapta, pe banda 1, și fiecare își vede de viața lui. Urât, neelegant și oarecum ilegal, dar e singura variantă în care nu ne încurcăm unul pe altul.
23 dec 2016, 12:09
0
7 comentarii 4 puncte
O lege antiprosti ar fi foarte buna, in Constanta sunt soferi profesionisti (taximetristi, soferi de maxi taxi) care nu au 8 clase terminate, care nu stiu sa citeasca, si creaza probleme foarte mari in trafic, ei opresc unde vor cand vor, stationeaza sau isi iau clienti chiar de pe trecerile de pietoni, merg cu viteza nejustificat de mica (nu exagerez 10-15 km/h) semnalizarea este un mit pentru ei si lista continua. O alta problema cu care ma intalnesc in trafic sunt cei foarte batrani care inca conduc, si conduc foarte incet, franeaza fara motiv, uita sa se asigure, opresc la semafor cand sunt inca 3-4 secunde de verde, sau uita sa mai plece,
05 ian 2016, 09:13
+3
308 comentarii 421 puncte
Este foarte adevarat ca in nicio tara din EUROPA nu se dau Flashuri dar soferii de acolo se uita si in oglinda retrovizoare interioara iar daca vede ca vine NEBUNUL cu 300 Km/h se da deoparte (binenteles daca poate si are unde) iar daca nu are unde cel ce vine cu viteza incetineste pana la viteza celui din fata si pana acela are loc sa se dea pe o banda inferioara . Problema in tara asta a noastra este ca dupa ce avem si noi 3,4,5,etc asazise AUTOSTRAZI unele mai sunt facute si ca **** cu 2 benzi/ sens iar soferii de pe banda 2 care dorm nu au unde sa se dea (ca pe banda 1 este colegul cu TIR-ul care dupa ce a prins si el amaratul ala de 90 Km/h se baga mos tagarta cu 80 in fata ca lui ai tremura chilotii de la suta in sus) ca sa treca cel ce vine mai in viteza si uite asa se intampla pocneala . Dar la noi vorba lui Moise Guran : Romanii sunt in stare sa-si faca orice fel de masina de teren cu rotile cat alea de camion numai drumuri sa nu avem . Pai eu zic ca inaintea schimbarii codurilor astea rutiere din 6 in 6 luni de zapacim de cap pe toti soferii mai bine sa facem drumuri sa avem si noi pe unde sa circulam .
04 ian 2016, 15:30
+5
3 comentarii 2 puncte
...perfect de accord cu ce ai zis in a doua parte...in prima parte total gresit....am facut 8000 km in vara trecuta...si am bantui pe toate autostrazile tarilor din UE...se mai dau flash-uri si la ei ...dar nu ca la noi..
09 ian 2016, 22:44
+1
florinpintea
12 comentarii 28 puncte
Ce e rau este faptul ca va fi la latitudinea politistului . Daca e un lesinat, care a adormit pe banda 2 si iti pierzi rabdarea si claxonezi/ dai flash-uri nu mi se pare normal sa fi amendat. Sa il atentioneze pe ala ca trebuie sa mearga pe banda 1 daca nu se grabeste si merge sub viteza maxima admisa. Ultima oara cand am fost intr-o situatia ca asta, am mers vreo 2 km in spatele unuia care mergea pe banda 2 cu vreo 40km ( limita era 60) si apoi a oprit sa faca stanga. Atunci am vazut ca omul era cu telefonul la ureche si il durea la basca de claxon sau flash-urile mele. Astfel de nesimtiti trebuiesc amendati. De aceea zic: trebuie vazuta toata faza pt ca politistul sa stie despre ce e vorba. Or sa fie multe situatii aiurea.
04 ian 2016, 11:33
+15
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
florinpintea
12 comentarii 28 puncte
Preselectarea benzii pt viraj nu se face cu 2 km înainte. Pe banda 1 nu ma puteam încadra deoarece veneau mașini de zor pt ca au văzut ca banda 2 era ocupată de Moș Ene. Dacă mergi mai încet, mergi pe banda 1. Nu tine pe toată lumea în spate pt ca ai ți simțul proprietății dezvoltat și ai banda ta. Sau sa mergi km întregi pe banda 2 pt ca eventual o sa faci, cândva, stânga.
04 ian 2016, 13:29
+4
31 comentarii -6 puncte
Tu presupui ca omul ala stia ca virajul la stanga o sa fie peste 2km? Probabil el mergea incet pt ca stia ca undeva urmeaza sa faca stanga, dar nu stia exact unde. Probabil de aia era si la telefon cu cineva care il ghida. In cazul respectiv tu erai nesimtitul care de anul asta o sa fie amendat pt comportament agresiv in trafic. Mi-e foarte greu sa cred ca in 2km nu ai putut trece pe banda 1, avand in vedere ca restul din spatele tau au reusit. Si mai mult ca sigur tu nu aveai de gand sa mergi cu 60km/h acolo, ci 80-100 probabil. Diferenta intre 40 si 60 este extrem de mica, si pe aia 2 km, ai facut 1 minut in plus cu 40km/h vs 60km/h.
06 ian 2016, 10:47
-2
florinpintea
12 comentarii 28 puncte
Nesimțit ești tu. Nu mă cunoști. Nu îți permit să mă jignești. Te apuci tu să faci teorii și stratageme de ce dormea ăla pe banda 2, cu ce viteză aș fi mers eu. Stai cuminte în banca ta. Nu știi tu situația, ce trafic era șamd. Dacă vezi de la distanță ca pe banda 2 se merge greu și pe 1 e mai ok, ai timp să schimbi banda, dar dacă te-ai trezit cu mortul în față și pe banda 1 vin mașini de zor, mai ai cum să treci pe 1? Și eu sunt nesimțit, nu ăla ca mergea încet pe banda 2, sau ca vorbea la telefon. Eu? Ai probleme cu percepția realității.
06 ian 2016, 11:39
+2
31 comentarii -6 puncte
Deci tu care nu il cunosti pe ala iti permiti sa il faci faci nesimtit, dar eu nu am voie sa te fac pe tine. Frumoasa gandire nu am ce zice. Din pacate in ochii mei orice da flashuri si claxoneaza in disperare este nesimtit. Si din ce ai zis chiar tu, nu prea putea trece pe banda 1 din cauza ca era plina de masinile de pe banda 2 care il ocoleau. Deci asta inseaman ca daca el ar fi mers pe banda 1 banda 2 ar fi fost destul de circualta, deci i-ar fi fost mult mai greu sa se incadreze pt virajul la stanga, care viraj nici nu stia exact unde urmeaza sa fie. Fiind pe banda 1 vizibilitatea pe partea stanga a drumului este mult redusa si eventualele repre dupa care se uita le-ar fi vazut mult mai greu. Nu ma intelege gresit. Daca mergi zeci de minute pe banda 1 il plin camp fara nici o intentie sa faci stanga, atunci sunt de acord cu tine. Dar strict in cazul de fata omul ala mergea justificat pe banda 1 cu viteza redusa, si conform noului cod rutier tu ai fi fost cel amendat pt comportament agresiv. Degeba baga astia legi peste legi, daca nu vine si din partea noastra un pic de buna vointa si intelegere degeaba.
06 ian 2016, 12:06
0
1 comentarii 6 puncte
Art. 157. - (1) Se interzice conducatorilor de vehicule sa circule cu viteza sub limita minima admisa, sa reduca brusc viteza ori sa efectueze o oprire neasteptata, fara motiv întemeiat.
04 ian 2016, 17:58
+6
3 comentarii 6 puncte
Se vede ca nu ai citit tot articolul: Prin urmare, modificarea articolului 136 va fi facuta astfel incat sa ii oblige pe soferi sa nu adopte comportamente agresive, altminteri vor primi amenzi serioase si chiar vor lasa permisul la Politie. Mai exact, noile reglementari sunt urmatoarele, prin care soferul nu are voie sa: - circulatia pe o alta banda decat prima, cu viteza redusa nejustificat, impiedicand circulatia regulamentara a vehiculelor care se deplaseaza in urma sa, Mai arunca o privire :)
04 ian 2016, 12:49
+2
3 comentarii -1 puncte
Ca sa dovedesti ne trbuie camera viddeopentru inregistrarea traficului. Eu am depasit taman pe linie continua un sofer care mergea cu 30 la ora,cu telefonulla ureche ,si cred ca nici masina nu putea mai mult,era o rabla. Vazut de politie,le-am spus cum sta treaba,ca m-au oprit ptr depasire pe dubla continua. Au fost de acord cu mine dar dupa ce au vrut sa-mi -ia permisul,amenda si etc.Ala abia a trecut pe langa noi si le-am zis sa-l opreasca sa vedem ce are ca nici avariile nu erau puse. L-au lasat sa treaca si s-au lasat pagubasi si cu mine.
15 ian 2016, 13:28
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
vyruz334
3 comentarii 12 puncte
adica tu cam spui sa depasim prin partea dreapta nu ??? pentru ca cel din fata are un simt extrem de dezvoltat al benzii 2 sau 3 sau celei din stanga maxim. ti se pare corect ?
04 ian 2016, 11:47
+7
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
Ce? Cine a zis ceva de depășire pe partea dreapta? Depășești legal folosind volanul. Eu conduc foarte tare și mențin 90kmh în localitate, nu e bine, și nu dau flash-uri la nimeni.Eu aleg sa merg tare asa ca nu e vina lor ca merg la limita legala.
04 ian 2016, 13:15
-4
vyruz334
3 comentarii 12 puncte
alex ... exemplu situatie ... pe DN1 de la otopeni pana in bucuresti ... tu esti pe banda 3 si vrei sa mergi mai tare de 70km/h cat e limita da ... pe unde sa depasesti daca ai pe cineva in fata ???
04 ian 2016, 13:34
+4
31 comentarii -6 puncte
Schimbarea de banda nu este depasire. Daca tu mergi pe banda 2 mai repede decat altul de pe banda 3 nu se cheama ca il depasesti. Deci daca esti superstitios si ti se strica feng-shui-ul daca mergi pe alta banda decat pe banda 3, atunci stai in curul aluia care merge cu 70km/h. Altfel schimbi banda si iti vezi de drum calm si linistit.
06 ian 2016, 10:51
+1
vyruz334
3 comentarii 12 puncte
Vorbesti serios acum ??? incerci sa reinventezi limba romana ... Art.45. - (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial. (5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta. Asa scrie al articol ... asta e ... Schimbati voi legea domnilor si doamnelor posesoare de permis conducere care nu aveti ce cauta pe drumurile publice , care pe toata perioada "condusului" ba stati cu telefonul in mana , ba fumati ( si aici ma refer la cei care nu pot face 2 lucruri in acelasi timp ) , ba va scobiti in nu mai stiu ce cavitati ... si oglinda retrovizoare este ceva de pe alta planeta ... E foarte simplu ... Nu a zis nimeni ca nu ai voie sa mergi pe banda de langa axul drumului ( fie ea 2 sau 3 sau 99999 .... ) doar ca in momentul in care il vezi pe unul in spate ( auto sau moto ) e ceva de bun simt sa te dai ... nu mai zic ca nu prea ai ce sa cauti pe banda aceea daca nu depasesti sau mergi cu viteza mare ( aici dau exemplu Germania si restul tariilor civilizata )
06 ian 2016, 11:08
+1
31 comentarii -6 puncte
Deci daca eu trec de pe banda 2 pe banda 1in vederea unui viraj la dreapta la urmatoare intersectie se cheama ca am depasit toate vehiculele de pe banda 2 neregulamentar, nu? Si cum adica nu ai ce cauta pe banda 2 daca nu depasesti sau nu mergi cu viteza mare?? Deci ***** te-a luat in germania daca vrei sa faci stanga si esti pe un drum care nu are banda speciala pt virajul stanga.
06 ian 2016, 11:30
+1
2 comentarii -6 puncte
Alex, observ ca ai primit si tu multe comentarii negative, desi si tu militezi catre o directie mai pasnica in ceea ce priveste sofatul.... Unii fac trimitere catre Art 157, dar confunda limita maxima cu limita minima. Precizez aici(pentru cine vrea sa inteleaga) limita maxima reprezinta viteza maxima pe care o poti avea, nu obligativitatea de a merge cu aceasta viteza. De asemenea, multi confunda devansarea cu depasirea: daca eu sunt meltean si merg cu 40 pe banda 2, oricare participant la trafic poate trece pe langa mine pe banda 1. Acest lucru se numeste devansare, nu depasire, prin urmare nu se incalca nicio lege devansand o masina pe banda din dreapta. Din pacate, Alex, sunt putini cei ce gandesc ca tine...
04 ian 2016, 20:25
+3
39 comentarii 49 puncte
Nu vad nimic despre cei care nu stiu unde se afla maneta de semnalizare si le da posibilitatea celorlalti participanti la trafic, sa ghiceasca unde si ce vor sa faca.
04 ian 2016, 11:43
+7
308 comentarii 421 puncte
Daaaaa, De acord cu tine . Pai bai oameni buni daca veniti pe la Galati si ajungeti in sensurile giratoare sa va dotati masinile cu DETECTOARE de NESEMNALIZARE . Ca sunt o gramada de cretini care intra in sens si nu semnalizeaza neam directia unde vrea sa mearga . Trebuie sa ghicesti in carti ca BOUL vrea la stanga iar tu vii din contrasens si nu stii ce sa faci sa te bagi in sens sau sa stai sa astepti sa vezi ce face BOUL care este deja in el .
04 ian 2016, 15:40
+4
Ranko
22 comentarii 59 puncte
Foarte buna legea ! Vrei sa faci drifturi ? du-te pe tarlaua ta, du-te la concursuri si descarca-te acolo . Cea mai intalnita problema e cu retardatii care croseteaza cateva sute de metri, se apropie semaforul si te trezesti cu el in 20 cm in fata cu frana brusca. Mai rau este ca tot tu esti bun de plata, pentru ca l-ai lovit din spate. Poate doar camera de bord sa te mai salveze, dar nu stiu daca iti ia Politia in considerare filmarea. Dar, cum spune si redactorul, problema nu e legea, ci aplicarea.
04 ian 2016, 11:47
+3
2 comentarii 2 puncte
Si daca vreau sa fac o întoarcere rapidă? E aiurea sa îmi spună ei mie cum sa îmi conduc masina, daca vreau sa merg cu frana de mana pusa merg cu ea pusa.
05 ian 2016, 01:51
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Da tu de întoarcerea din 3 miscari ai auzit? Ai învatat-o în scoala de soferi sau tu ai facut permisul la scoala de drift în jocul NFS?
05 ian 2016, 16:53
+3
31 comentarii -6 puncte
Nu cred ca deranjeaza pe nimeni ca intorci tu frana de mana in loc sa o faci din 3 miscari cum ai invatat la scoala. Paragraful ala cred ca se aplica mai mult pt aia care se apuca sa faca cerculete in intersectie :)
06 ian 2016, 11:02
0
2947 comentarii 2978 puncte
Întoarcerea din 3 se refera la toti, fara exceptie deoarece este singura modalitate de a controla corect o masina indiferent de capacitatile tale sportive de a controla o masina. Daca tu o întorci în drift cu frîna de mîna nu poti observa tot ce-i în jurul tau într-un unghi de 180° indiferent cît este de îndemînatic de a controla masina si daca ai ghinion ca chiar în momentul asta sa-ti fuga un copil peste drum lînga masina, l-ai facut varza ca-l prinzi cu spatele si-l arunci ca pe o minge de ping-pong. Asta asa ca exemplu.
06 ian 2016, 14:24
+2
3 comentarii -1 puncte
Nu pre e asa.Frana de mana are rostul ei.Daca ai strada ta particulara poti sa iti mai montesi o frana de mana.
15 ian 2016, 13:32
0
11 comentarii 43 puncte
Greu de cuantificat si amendat nesimtirea... Mai ales de catre un politist, si el om (si deci potential nesimtit, nu?). Nu se rezolva nimic cu nici-o lege. Pana nu dispar conceptele (si "poemele" corespondente) "valoarea mea", "dusmanii mei" etc, flash-urile vor continua, mersul ca mortul pe banda 2 la fel, gipanele pe plaja si alte specialitati romanesti vor exista, de asemenea, in veci. Solutia este educatia, moncherilor, educatia. Incepand de pe la gradinita. Mai ramane sa gasim educatorii.
04 ian 2016, 12:11
+18
865 comentarii 2568 puncte
Exista o lista cu injuraturi ce devin ilegale daca sunt spuse din masina sau daca militianul are impresia ca "cioara verde" e injuratura te lasa fara permis? Astia au auzit ca injurtura nu este ilegala nicaieri in lumea civilizata.Sa iti bagi **** in ea de mamaliga de tara plina de mamaligari lingatori de moaste....sa vina sa imi ia carnetu ca am scris asta de pe telefon din masina...sau e valabila doar verbal nu si in scris? Asta care scrie cand spune "speram noi" la cine se refera? La el si la ma-sa?Vrea ca militianul sa fie judecator si sa decida dupa cum il doare basca ?CUm se face ca toti scriitorii de pe net sunt incurcati de lege si vor legi care elimina judecatorii si lasa tot pe seama unui singur om...maxim doi.
04 ian 2016, 12:14
+5
29 comentarii 30 puncte
Si sa nu ai voie sa depasesti alte vehicule inainte de a iesi din autostrada sau din trafic, taindu-le calea acestora etc., etc.
04 ian 2016, 12:30
0
8 comentarii 26 puncte
eu astept ziua aia cand politia romana o sa amendeze administratorii fiecaror sectiuni de drum pentru existenta (mai bine zis inexistenta) marcajului de pe carosabil in stare deplorabila, inexistenta sau existenta elementelor de siguranta (precum glisiere) care mai rau pun participantii la drum in pericol (exemplu fata care a ramas fara un picior dupa ce glisiera in loc sa o protejeze, a intrat in masina si a ranit-o), sectiuni de drum cu denivelari mai mari de 5 cm cum prevede orice producator de masini ca trebuie sa fie drumurile pe care circuli pentru a beneficia de garantie cand iti cumperi masina (si aici in mod deosebit sunt zone cu alunecari de teren unde nici cu 5km/h nu poti trece cu o masina cu garda joasa fara sa o strambi pe dedesubt)... platim taxe si impozite pentru drumuri nu pentru poteci bune de facut off-road...
04 ian 2016, 14:27
+4
53 comentarii 142 puncte
Nici nu a început bine anul și normal, cum este la români, trebuie lansate câteva interziceri, câteva pedepse noi, amenzi, câteva restricții sau orice ce poate sa îi mai dea un șut în dos amărășteanului, că și aș o duce superb și are nevoie de frâne sa nu si-o ia in cap. Să nu mă ințelegeți greșit, nu-s pro mârlaniei, bizonismului, jupânismului sau altor forme de neam prost în trafic. Doar că ajung să constat, nesurprins deloc, că deși ne despart o gramada de ani de la revoluție, gândirea cu capul de lemn și lucrul făcut invers (probabil meteahna genetica comunistă) incă au loc in pole position. Tipic românesc, sanctionam, limitam, restrictionam, interzicem in orice domeniu in care nu se face mai intâi nimic sau foarte puțin, pentru a masca nepasarea, neputința, dezinteresul, etc. Am ajuns efectiv sa cred, că atunci, rar de tot, când apare prin legi sau masuri, ceva ce "îndulcește" viața muritorului de rând, că, ori e vorba de o farsă, ori știrea e falsă, ori ascunde ceva capcane în spatele ei.(ca vb. aiaȘ ma tem de greci și când fac cadouri) În rest, exact cum am mai spus, doar "bice". Revenind la subiect, niște masuri luate impotriva unora carărora li se rupe de ceilalti participanți la trafic și crează probleme, se pun și îi pun în pericol pe ceilalti există deja, însa zelul nejustificat de care dau dovada unii aleși cînd emit legi de acest gen este invers proportional cu implicarea lor in rezolvarea unor probleme de fond, in primul rand infrastructura rutieră și nu numai. Nu cred ca are nimeni un zîmbet in colțul gurii, este perfect calm, face cu mîna semne prietenești sau alte politețuri daca are de mers de la Baia-Mare la București sau Constanța, pefect regulamentar. Perfect regulamentar, adica 50 localitate si 100 afara, de fapt 20-30 în localitate ca a iesit badea cu tractorul si roțile pline de aratura proaspătă pe ele si nu-l poți depăși imediat, 70 afară ca un maistru
04 ian 2016, 14:35
+5
53 comentarii 142 puncte
pensionat cu dacia lui Logan (schimbata cu prog. rabla) nu trebuie forțată și ferită de marginea drumului, adică mers cat mai pe dunga albă dacă se poate...mai o căruță, o biciletă iar pe cînd ai scapat de ei intri in următoarea localitate și o iei de la început. Da astea pentru cei ce fac legi nu-s probleme ca ei au girofar, daca ajung sau n-ajung "în teritoriu" cine-i ia la rost? Cu ce-s ei de vină ca aia ce au licitat lucrarile la autostrăzi n-au "sărit" cît trebuie sau că odată terminată o autostradă adio fezbilități peste fezabilități, morminte de preistorici, specii de gaiță cu 6 picioare ce trebuie protejată..și alte tertipuri de a o lungi la infinit că de aici se scurg bani frumoși. Și atunci, ca să nu mai cîrîie românul și să se intrebe de ce e bun de internat la nebuni dupa un banal drum de cateva sute de km, i se dă peste ceafă, este aratat acuzator cu degetul ca sursa a tuturor accidentelor si problemelor de pe șosea si indemnat sa fie recunoscător că prin masurile protectoare bagte pe gât, lui i se dorește binele, dar de fapt nu știe, stie doar iluminatul ales, care prin sanctiuni și pedepse il aduce pe calea cea buna. De ex: " deplasarea succesiva, neregulamentara, de pe o banda de circulatie pe alta sau de pe un rand pe altul, alternand din stanga in dreapta, in scopul depasirii unui sir de vehicule care circula in acelasi sens" Pai da, îți muști buza și stai unde te-a prins norocul în trafic. Pai cine esti tu sa vrei sa mergi mai repede (cu viteza maximă admisă) daca pe banda 1 circula un tractor sau ceva hârb cu 50km/ora isr pe banda 2 un poet sau chiar maistrul pcr-ist cu Logan, de care va ziceam mai sus. Schimbi banda sa te strecori cînd vezi ca aia sunt in alta dimensiune și era și gata, ai incalcat inteligenta lege. - "demararea in tromba" - deci atenție mare la ambreiaj. A demara în tromba presupune a fi primul, ca nu poti demara în tromba cu ăla din fața ta oprit, iar daca pleci
04 ian 2016, 14:37
+5
2947 comentarii 2978 puncte
Mi-ai adus aminte, ca ai amintit carutele: Da ! E boala de pe vremea ceausista sa conduci ît mai aproape de axa drumului. Îmi aduc aminte de instructorul meu de prin anii 80 care îmi spunea asa si motivul e siplu. DRUMURI PROASTE + CARUTE + BALEGA + BETIVII DE PRIN SATE, sate cu iluminat aproape zero etc. Da ! Pe vremea aceea, era foarte valabil dar........ oare mai e valabil si în ziua de azi? O lege utila ar fi interzicerea TRANSPORTURILOR BALIGAROASE si amenzi drastice posesorilor de animale ce lasa animalele (cai / vaci / oi) de capul lor, nesupraveghiate sa cace carosabilul în voie, deoarece România este singura tara europeana unde cele mai frumoase drumuri sînt pline de balega si cînd turistul se întoarce acasa în tara lui, pe lînga faptul ca pute dupa el ca la o buda publica, în momentul cînd intra cu masina la spalatoria auto, constata ca are la fiecare roata, în aripa interioara, cel putin 3 kg de balega aruncata de la roti. YES ! ROMANIA, THE LAND OF CHOICE (to colect shitt).
04 ian 2016, 15:03
+5
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Pai este lege.:)Este interzisa deplasarea atelajelor hipo pe autostrazi si drumuri nationale.De ceva timp.Dar cine sa vada?Militia?:)))).Ei sunt dupa tufa,pardon,sunt in misiune de combatere si prevenire.:).
05 ian 2016, 08:54
+5
2947 comentarii 2978 puncte
corect numai ca avem o problema: - legea asta o pot citi si afla astfel de ea si ANALFABETII DIN CATUNELE CARPATINE ce traiesc în secolul 21 ca în secolul 14 în salaj de chirpici cu acoperis de fîn si-ti iasa cu atelajul pe transalpina? Ia uita-te în videoul asta (ce pe mine ma unge pe suflet) la minutu 1:11 ce-i vine lui asta din fata chiar în curba: https://www.youtube.com/watch?v=gODDulIh5cg
06 ian 2016, 00:05
+1
31 comentarii -6 puncte
Si daca venea un autocar acolo in curba, era mai bine, sau cum? De acord cu tine ca atelajele de genul ala nu au ce cauta pe drumuri nationale, dar in cazul de fata, chiar nu a incurcat cu nimic caruta. Mult mai periculosi si mi par de exemplu diversi bizoni care taie curbele pe drumurile cu serpentine.
06 ian 2016, 11:15
0
2947 comentarii 2978 puncte
Eu nu mare refer strict la cazul din video, video pe care l-am dat ca exemplu general de existenta a acestor atelaje în trafic, ci ma refer ca sîntem în secolul 21 si asa ceva nu mai are ce cauta pe drumul public ÎNTRO TARA EUROPEANA - MEMBRA UE indiferent daca localitate sau drum national / european. În 2013 cînd am fost în concediu în tara daca pt. fiecare caruta vazuta pe carosabil asi fi primit 1 singur euro, mi-as fi scos banii de concediu. De porcariile astea lasate deampulea pe marginea carosabilului noaptea fara iluminat prin sate sau la periferia lor, nici nu mai vorbesc. La traficul infernal din ziua de azi sa umbli cu asa ceva pe drumul public, este pur si simplu iresponsabil deoarece caii aia se pot speria din te miri ce si s-o ia razna. tu urci panta, ala coboara, caii se sperie o iau razna si-ti sar pe capota. Ce faci atunci? E OK asa ca te baga o mîrtoaga speriata în spital si-ti face masina praf?
06 ian 2016, 14:32
+1
180 comentarii 260 puncte
'oare mai e valabil si in ziua de azi?'-DA. Era sa **** de cel putin 2 ori (sau sa **** eu pe altii) pe traseul Petea-Iasi. Caruta fara semnalizare, carutasii beti. Personaj beat care sare spre mijlocul drumului la 5m in fata mea. Satele sunt si nu sunt iuminate. Carutele sunt cum sunt............
07 ian 2016, 18:22
0
53 comentarii 142 puncte
... de pe loc si fluieră roțile este posibil sa sperii organul din intersectie, sa-l stresezi si sa nu mai fie îngaduitor cu următorii pe care ii oprește. Ori se sperie fatuca din masina de pe banda alturată și îi moare în intersecție...(motorul). Ori a adormit vreun parlamentar la stop dupa "ședința" de peste noapte și il sperii și face infarct, pe urmă vă plângeti ca nu are cine vă face legi, pedepse și amenzi destule... Astea ar trbuii introduse în constituție, alaturi de alte multe legi deștepte, demne de Benny Hill Show. In fine, cu siguranță mentalitatea șoferului român trebuie finisată dar nu așa cum o văd și fac unii "tovarăși" iar cei ce emana legi doar ca sa arate ca au treabă, au multe de facut ei mai intâi, așa cum promit din 4 în 4 ani când cerșesc voturi.
04 ian 2016, 14:38
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Îti doresc sa locuiesti în apropierea unui sens giratoriu, sa te trezeasca NENEA COCALARU din somnul cel mai dulce în miez de noapte cu un drift în giratoriu (de scoala si mortii din groapa) sa vedem ce zici atunci, daca mai vezi lucrurile tot asa.
04 ian 2016, 15:06
+2
53 comentarii 142 puncte
Nu drift sau alte imitatii 007, ma refeream si se facea referinta la un start banal si intamplator ( asa iti vine cheful pe moment sa faci) la care lasi sa porneasca mai rapid si iti fluiera un pic cauciucurile. Nu cred ca excita asa tare sensibilitatea auditiva deosebita sau deranjeaza imaginea de Eden a Romaniei. Cand trece cate un tir si zdrangane sau vibreaza geamurile la rezonanta dieselului de mare tonaj nu supara pe nimeni... Cu drifturile sunt de acord cu tine si personal o consider o mare idiotenie, fie ca-i in sensul giratori sau oriunde. Poate asa de smecherie daca o face un pilot ce tocmai a castigat un raliu, dar in rest e aiurea.
04 ian 2016, 17:02
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Da. O plecare cu burnout accidental pt. ca posesorul poate abea ce si-a luat masina si nu e inca acomodat cu ea, poate e incepator, poate i-a alunecat piciorul de pe pedala deoarece inainte de a urca in masina o fi calcat in vreun ca**oi de cîine sau in boritura vreunui betiv, daca supratureaza motorul deoarece nu gaseste viteza adecvata din motive tehnice sau indeminare. E totul OK si foarte tolerabil dar nu e tolerabil daca o face la fiecare semafor, exact asa cum nu e tolerabil sa mearga cu 30 - 40 km/h dar motorul turat deampulea la 7000 rpm numai asa de kiki "ca suna bine" de face infarct baba ce sta pe banca in fata casei din sat sau turat ca boul cind trece prin vreun pasaj subteran / tunel. Din pacate e foarte greu de diferentiat daca excessul de zel la plecare sau un motor supraturat la viteza mica e treba voita sau accidentala asa ca aterizeaza toti in aceasi oala. Pt. a depista mitocanii cu exces de zell si fumuri NFS ar trebui ca politia romana sa aiba vehicole gen PROVIDA ca nemtii, masini cu 4 pina la 6 videocamere, radar mobil integrat, masurator de distanta de siguranta cu laser. Ar avea astea si le-ar folosi cum trebuie, sa te ti drace distractie ce frumos s-ar potoli mitocanii cu fumuri NFS.
04 ian 2016, 18:48
+2
53 comentarii 142 puncte
:)) Doamne fereste sa le vina ideea sa=si cumpere masini ca nemtii, ca daca un logan (MCV-ul) a fost "cumparat" cu 65 mii euro, ca avea trusa medicala omologata si doua cricuri atunci pe o masina nemteasca de aia cu n'spe videocamere si "laser frate" ai nostrii sunt in stare sa dea si salteaua de sub Isarescu, nu conteaza cat cere fabricantul masinii, conteaza cine si cati o intermediaza... :)
05 ian 2016, 00:11
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Nu stiu daca ai avut parte prin germania (tu sau altii) de vreun PROVIDA. Asta daca de ex. ai restrictie 80 km/h si tu o frigi cu 100 km/h se baga în spatele tau, te masoara nu numai la viteza dar si la distanta fata de cel din fata, verifica daca "împingi" (a împinge înseamna flashuri si daca te bagi în el sa-l provoci sa-ti faca loc) si te înregistreaza pe video. Dupa toata actiunea care dureaza cîteva minute, te scoate în proxima parcare, îti spune ce ai facut, te invita la ei în masina sa-ti arate dovada pe video (ce ai facut) ulterior îti spune cît te costa. Exces de viteza + împins = 300 € amenda + 2 puncte + permis suspendat 3 luni. Dupa ce folosesti cu încredere 3 luni de zile transportul în comun sau bicicleta, garantat nu-ri mai arde de excess de zel pe aurostrada :-) Masinile PROVIDA sînt de regula BMW-uri 330d negre dar si Mercedes. Uite aici un video unde îl ia pe unul cu exces de viteza si-l urmareste: https://www.youtube.com/watch?v=SHVRrjaHezw În videoul asta un reportaj întreg: https://www.youtube.com/watch?v=wiof8guK7NY La minutul 3:46 devine interesant, ce face unul cu un transporter, ce frumos îl umfla :-) numai pt. excesul de viteza îi umfla 120 € amenda la care se mai adauga împisul + depasitul prin dreapta.
05 ian 2016, 11:09
+2
bmwgangster
38 comentarii 7 puncte
Minunat, as mai adauga si claxonarea excesiva, eu unul sincer, claxonez doar inainte de a merge sa trec inspectia tecnica, ca sa ma asigur ca functioneaza claxonu...
04 ian 2016, 14:42
0
2947 comentarii 2978 puncte
Daca asi mai locui în România, mi-as monta HORNBLASTER pe masina asa ca sa auda si adormitii cu smartphone la volan .-)
04 ian 2016, 15:08
+4
308 comentarii 421 puncte
Eu sunt de acord cu sanctionarea celor ce : INJURA alt participant la trafic face FLASH-uri celui din fata il CLAXONEAZA INSISTENT pe cel din fata Dar si pentru a evita acest comportament agresiv trebuie ca si ceilalti care : 1 - sunt INJURATI sa NU MAI ACCELEREZE CAND este depasit ca sa se dea el mai zmeu ca doar are BMB-eu 2 - sunt CLAXONATI sa NU MAI DOARMA LA SEMAFOR CAND SE FACE VERDE si sa plece in primele secunde (CACI ASA DEVINE TRAFICUL MAI FLUENT) 3 - cei care sunt FLASH-uiti sa NU MAI DOARMA PE BANDA 2 SAU 3 cu telefonul in mana (sau cu alta preocupare inafara de cea de conducere a vehicolului) si sa mearga pe banda 1 daca el are chef sa admire peisajul lasind pe ceilalti sa-si vada de drumul lor . In schimb sunt de acord si fara nici o obiectiune pentru sanctionarea drastica a celor ce : 1 - se baga sau forteaza intrarea in fata unei coloane ce sta sa treaca la o intersectie (venind ori de pe banda de facut la stnga ori de pe cea de facut la dreapta) . 2 - dubleaza o coloana intr-o intersectie (pe partea dreata sau stanga in functie de ce sens de mers urmeaza acea coloana) ca el e cu BMB-ul si se grabeste . 3 - nu semnalizeaza schimbarea directiei de mers din timp, sau merge intr-un sens giratoriu fara a semnaliza in ce directie urmeaza sa se deplaseze . Daca mai aveti si voi experiente denastea neplacute le puteti adauga .
04 ian 2016, 16:02
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Ca sa nu doarma la semafor e simplu. Ia-i smartphone-ul si treaba-i rezolvata. În ziua de azi 80% din cei ce dorm în post la semafoare se ocupa intens cu acest ÎNLOCUITOR DE CEREBEL al secolului 21 postîndu-si fumurile cerebrale pe facebook sau comunicînd pe watsapp în loc sa fie atenti la trafic.
04 ian 2016, 18:53
+6
53 comentarii 24 puncte
asta e lege facuta pentru provincie. in Bucuresti, la cati handicapati si cate proaste (de preferat cu SUV-uri :) ) sunt, daca nu "crosetezi", ajungi maine unde ai treaba. sa fim seriosi... chit ca-mi atrag oprobiul public, afirm ca unii dintre "nesimtiti" ( nu e valabil in toate cazurile) fluidizeaza traficul. daca am merge toti pe banda a doua cu 40 km/h si am dormi la semafor, ar fi jale in bucuresti. si, cel mai important, nu vad cum se va stabili ca unul "croseteaza". :D o sa-l urmareasca prin oras ? si daca tu trimiti sms-uri sau esti vreo proasta, care dormi la semafor, e normal sa te claxonez.
04 ian 2016, 16:30
+4
2 comentarii 3 puncte
si ce se intampla cu MILITIENI nesimtiti care se ascund in boscheti cu radarul iar cand te opresc cu o atitudine de copil cu 3 clase?la PROSTII ASTIA CE LE FACE SI CINE?uni sunt niste analfabeti care uita sa se prezinte si te privesc de sus si iti spune cu un aer superior ACTELE?pe boschetari astia care uita ca trebuie sa poarte casca si manusi in maini si ca trebuie sa se prezinte apoi sa ceara actele....astia care uita ca ei se afla in trafic ca sa previna accidentele nu sa stea la PANDA ca hotii la drumul mare apoi sa te jepcareasca.....la astfel de oamenii cine le face si ce le face?.....
04 ian 2016, 16:41
+1
41 comentarii 52 puncte
Boschetarii aia cu 3 clase , au mai multe decat tine:) Staul la panda cu radarul mascat , tocmai asta face ; previne accidentele , fiind ca astronautii care se zboara cu masinile , stau cu morcovu` ca nu stiu unde ii radaru , si ii descurajeaza sa depaseasca viteza , deci , PREVIN accidente. Nimeni nu te "jepcareste" daca tu nu gresesti . Asuma-ti raspunderea daca ai gresit si ai luat amenda , nu da vina pe altii .
04 ian 2016, 20:25
+2
2 comentarii 3 puncte
eu chiar admir "omul"care se descurca si nu deranjeaza participanti la trafic si descongestioneaza circulatia......ca la cate curve si catii prostii au carnet luat pe P..a mai bine asa.......si nu ma refer la nesimtiti acum numai ca CAP DE CRETA(MILITIANUL) NU PREA REALIZEAZA CUM STA TREABA DECAT IN FUNCTIE DE CE MASINA CONDUCI CA SA STIE CAT ESTE SPAGA CAND TE OPRESTE.........SISTEMUL ESTE FOARTE DEFECT
04 ian 2016, 16:45
+2
70 comentarii 81 puncte
O alta lege facuta ca sa aibe politia romana de unde sa mai ciupeasca niste bani de amenzi. Lumea s-a cam civilizat in Romania, condusul agresiv a devenit rar si apare acolo unde e trafic greu sau cate un cap de creta care merge cu 60-70 km/h pe drum national sau autostrada. Iar daca nu o sa se dea flash, o sa se semnalizeze depasire sau se pun avarii sau sirena sau alte lumini intermitente ori alta inventie. Asta cu semnalizatul o sa dispara cand vom avea reguli nemtesti cu autostrazi nemtesti.
04 ian 2016, 17:35
+1
neymar
423 comentarii 244 puncte
Ce mai cretinatate Eu propun ca sa se umple de bani , sa dea lege conducerea unui autovehicul in trafic amenda prin rotatie daca esti prins conducand masina se da amenda ar rezolva problema de banii definitv ca sunt multi soferi conduci platesti amenda pt condus masina ,pentru poluare noua lege . Cacamas in rasa lor de porci care dorm pe ei fac legi astia .
04 ian 2016, 19:14
+2
4 comentarii 3 puncte
cod rutier nou, noul cod rutier,etc. dar cand vom avea drumuri adevarate ca taxe platim cu varf si indesat
04 ian 2016, 20:00
+2
1 comentarii 0 puncte
Ideea e ca multi nu inteleg faptul ca unele drumuri nu au 2 benzi de fapt ci doar una si banda de urgenta (acea jumatate de banda de pe e85) si faptul ca nu esti obligat sa te dai pe banda aceea daca tu mergi cu 120km/h si pe acea banda merg altii cu maxim 100 km/h.Eu pe astia am boala si cand vad ca ma flashuiesc de parca ar fi strada masii reduc viteza la maxima legala.Si inca un lucru pe care nu il inteleg de ce nu folosesc depasirea pe contrasens?Cand esti pe un drum cu o singura banda pe sens ce vrei sa se duca in sant omu care merge regulamentar?Sunt prea multi melteni care nu stiu sa mearga pe drum.Nu de putine ori s-a intamplat sa fie unu in fata mea adormit asa cum ii spuneti voi cu viteza maxima legala in spatele lui un bmbeu suparat ca nu se da la o parte si eu veneam relaxat din spate si depaseam pe contrasens cum mi se pare si firesc, nu e obligat nimeni sa elibereze banda ca vreau eu sa merg cu 140.
04 ian 2016, 20:01
0
6 comentarii 10 puncte
Toti se leaga de flash-uri, claxoane, depasiri... dar oameni buni, o lege drastica pentru cei care conduc sub influenta alcoolului nu credeti ca ar fi necesara? Te-a prins baut, anularea permisului fara drept de a da din nou examen pentru 5 ani. Mor sau raman nenorociti pe viata atatia nevinovati din cauza unor tampiti care conduc bauti. Dar ceva pedepse pentru cei care raspund de calitatea si siguranta soselelor, din cauza carora se intampla diverse accidente, poate mai mult distrugeri ale masinii, nu ar trebui si ei luati de urechi? Si mai am o problema cu unii politisiti care stau in intersectii aglomerate dar nu ca se le dirijeze, ci ca sa se ia de cate un amarat de sofer ca i s-a parut lui ca n-a dat prioritate sau ca a calcat pe banda alba sau cine mai site ce... Ei nu ar trebui pedepsiti?
04 ian 2016, 23:56
+6
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Motorider,lege este.Nu se ajunge la aplicare,asta e alta problema.Draggerul e inutil pt ca doar constata concentratia de alcool in aer.Proba de sange este concludenta.Dar cu un politist destept si ciubucar sau un avocat jmecher ajungi la spital dupa 3 ore.Nu mai e alcool in sange.La noi aplicarea legii e problema nu legea in sine.
05 ian 2016, 09:01
0
2 comentarii 2 puncte
Parca asta era site-ul șoferilor teribilisti nu al unor soferi "ca la carte". Chiar si in logo-ul vostru apar doua masini care fac o "liniuță" pe sosea si voi vreti sa interziceți drifturile si plecările in trombă (treaba cu plecările o o prostie enorma, mai ales ca la traficul din București sunt absolut necesare)+ ca la noi nu prea mai sunt specimene care dau flash-uri, cel mai des flash-urile sunt utilizate intre soferi pt semnalarea radarelor. Singurul lucru bun ar fi acele cu franarea bruscă, restul sunt pentru oamenii trecuti de varsta mijlocie. S-a ales praful de vremurile cand pe acest site se "venera" bărbatul "SMG". Acum sincer, ca-ti dintre fondatorii acestui site nu se distrau noaptea făcând "liniuțe".
05 ian 2016, 01:39
+1
6 comentarii 10 puncte
Eu as considera mai degraba site-ul soferilor, pasionati, nu inconstienti. Iar eu vad in aceasta categorie persoane implicate in modificarea/transformarea diverselor masini din punct de vedere tehnic sau estetic, de organizare de evenimente pentru punerea in valoare a acestor modificari /transformari, sfaturi sau cursuri pentru cei care doresc sa piloteze astfel de masini... si lista ar putea continua. Din punctul meu de vedere, trebuie sa ai probleme mari la masarda sa te pasioneze liniute sau driftinguri pe strazile pline de oameni. Daca s-ar nimeri sa te afli pe strada, la momentul nepotrivit, in locul nepotrivit cand un astfel de teribilist se manifesta, cum ar fi ?!?
05 ian 2016, 12:14
+1
SEBASTIAN
131 comentarii -9 puncte
Un ***** de amendamente care vor creea premizele unor abuzuri din partea agentiilor de politie rutiera. Interpretabil la modul prost.
05 ian 2016, 05:43
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare