Ponturi de la samsari: La ce sa te uiti cand cumperi o masina second-hand Ghidul soferului 26 Februarie Ponturi de la samsari: La ce sa te uiti cand cumperi o masina second-hand
Toate comentariile (17):
29 comentarii 20 puncte
"Trebuie retinut si ca talonul masinii nu trebuie sa aiba inscris pe spate, la mentiunea 'Instrainat catre', spatiile completate. Aici vom completa noi, cumparatorul, cand ducem actele la politie. " - eu stiu ca in acel spatiu completeaza vanzatorul dupa ce a fot incheiata tranzactia ca ulterior cumparatorul sa se duca la politie pentru schimbarea propietarului, in rest info utile..
26 feb 2016, 16:09
+2
Valeriu93
25 comentarii 35 puncte
Foarte utile informatiile, insa trebuie sa avem in vedere urmatorul aspect: Omul de rand, cand doreste sa isi achizitioneze masina, mai mult sau mai putin visata, dispune de un buget restrans (stiu asta din propria experienta, cat si din experienta unor prieteni buni). Astfel, incepe sa fie in cautarea afacerii vietii lui, fara sa isi puna intrebarea de ce acelasi model de masina, cu acelasi nr de km in bord si aceleasi dotari, costa cel putin la fel de mult in Germania. Oare "samsarul" vrea sa faca acte de milostenie si sa iasa in pierdere atunci cand ne vinde o masina?! Consider ca nu... Astfel, cu toate informatiile puse la dispozitie la diverse site-uri in vederea achizitionarii unei masini, ne lasam cuprinsi de entuziasm si cumparam fara a mai sta pe ganduri. Ulterior, o sa ne dam seama de ceea ce am adus "in curte" si o sa ne imprietenim cu mecanicii. Bineinteles, exista si cazuri fericite, in care ai facut cu adevarat o afacere buna, insa acestea sunt destul de rare, din pacate...
26 feb 2016, 16:59
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Ca fost "samsar" pot spune ca toti cei care vand masini la ora actuala au invatat unde sa umble ca sa insele ochiul clientului.Majoritatea sunt povesti.Acum sa detaliez: Masina lovita si reparata:masina nelovita si feneie neregulata nu gasesti. 1.Chestia cu airbag-ul este relativa.Ipotetic noaptea mergi cu 50 km/h prin oras.Gasesti un capac de canal lipsa si dai cu roata in el.Masina se rasuceste la 180 grade,decelereaza rapid la 0 km/h iar airbag-urile sar.Lovitura usoara masina se poate repara usor.Am luat o astfel de masina cu 16.000 km.Nu este masina ca a luat un canal si a sarit air-bag-ul ? 2.Masina lovita in lateral:In momentul de fata tehnologia a avansat,tablele se sudeaza/lipesc/cositoresc de juri ca acolo nu s-a umblat.Vezi daca reparatia a fost facuta de carpaci.Daca este facuta profesional,habar nu ai. Geamurile laterale la o masina pot sa aiba ani de fabricatie diferiti.Am luat masina noua cu geamuri laterale vechi de doi ani,fata de data fabricatiei.Depinde ce mai este pe stoc.Nu este o regula ! Linia pragurilor,aripilor se verifica cu usile inchise.Daca le-ai descis,nu mai vezi distantele (luft-uri) intre elemente. 3.Loviturile frontale.....la fel,lonjeroanele se inlocuiesc din punctele in care un amator nu le vede.Reparatia executata profesional,nu este vizibila,doar daca ridici capota. 4.Uzura interioara:Sunt masini ce au la 60.000 km o uzura interioara cum au altele la 200.000 km rulati.Deci irelevant! Conteaza intretinerea.Scaune protejate cu huse,pielea tratata corespunzator, fac ca uzura sa nu fie accentuata. Mocheta daca este protejata cu alte presuri textile si de cauciuc nu se uzeaza vizibil. Volanul masinii noi protejat cu huse chiar de piele naturala arata dupa 500.000 km ca nou.(experienta proprie).Pedalele ,schimbator sunt un fleac,se gasesc cauciucuri noi pentru toate tipurile de masini . Partea mecanica daca prezinta defectiuni se poate verifica.Dar nu intotdeauna o scurgere de fluide,presupune o masina neantretinuta.Sa nu u
26 feb 2016, 17:40
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Sa nu uitam ca sunt masini noi la 30.000 km care au pete datorita scurgerilor(infime) de fluide.Nu sunt scurgeri majore,doar urme de transpiratie. Rugina: Aici sunt doua probleme:Rugina datorata vechimii masinii si rugina aparuta ca urmare a unei lucrari de tinichigerie.O lucrare de tinichigerie prost facuta,are ca urmare aparitia ruginii in locul in care se sudeaza. Daca cavitatea nu este protejata cu ceara,iti dai seama imediat ca acolo este o buba,si asta la masinile de generatie noua.Nu este rugina,daca a sarit o piatra iarna si acolo a aparut.Rugina grava incepe intotdeauna dinspre interior spre exterior. O masina rulata foarte mult o vezi in mai multe moduri: 1.Cauta gradul de oxidare exterioara al pieselor de aluminiu, blocului motor,cutiei de viteze,elementelor suspensiei,tobelor,ridica masina pe elevator si studiaza atent pasajele rotilor.Daca suruburile de montaj sunt foarte ruginite,masina are rulaj mare.Sarea de pe strazi nu iarta !O masina rulata foarte mult va avea "polizari " ale protectiei anticorozive,scuturile termice (aluminiu)de sub caroserie sunt foarte oxidate uzate. 2.Cauta urme de polishare,faruri,vopsea.In momentul de fata se realizeaza retusuri si vopsiri imposibil de dovedit. Exista chituri performante,vopseluri identice cu originalul,sunt meseriasi ce vopsesc mai bine decat fabrica.Se fac pierderi,se lacuiesc mai multe elemente odata,nu prea ai cum sa veiz ,decat daca este extrem de experimentat. Masina spune mult mai multe pe sub ea ,decat pe exterior. Verifica vasul de expansiune.Daca prezinta urme de rugina la interior,antigel colamatat inseamna ca masina are rulaj.Cat de bun ar fi antigelul dupa 400-500.000 km radiatoarele,blocul motor oxideaza la interior,iar antigelul transporta mizeria in vas.Este foarte greu de curatat,iar unul nou nu rezolva problema.Mizeria se aduna rapid in vas.Iar ca sa schimbi furtune,radiator racire/incalzire este imposibil. Verifica parbrizul:daca este orginal si este foarte matuit de praf,inseamna kilometr
26 feb 2016, 17:41
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Verifica parbrizul:daca este orginal si este foarte matuit de praf,inseamna kilometri. Verifica centura de siguranta a soferului.Daca este scamosata,masina are rulaj.Daca scaunului ii pui husa,centurii nu poti.In vest centura se foloseste. Si multe altele............... Sunt masini care la 500.000 km arata ca unele de 50.000 si invers !
26 feb 2016, 17:42
+3
jon_jon90
37 comentarii 22 puncte
Serios? Acestea nu sunt sfaturi de la samsari ca nu dau ei din casa deoarece si-ar cam pierde painea. Lucrurile mai sus enuntate le gasesti pe tot netul. Cand mi-am cumparat masina, stiam punctele din articol ca pe Tatal nostru.
26 feb 2016, 18:45
+1
jon_jon90
37 comentarii 22 puncte
Eu a trebuit sa-mi permit luxul de a urca masina pe elevator la un service serios deoarece nu imi doresc o masina in bataie de joc. Am venit cu un Seat Leon din 2008 din Busteni pana in P Nt pentru a afla ca ca a fost pe jumatate rupta si reparata 99% la perfectie. Iar cu Golful, a venit fostul propietar pana la acelasi service in P Nt din Sv pentru a vedea ca e masina buna. Iar "luxul" de a merge la service si a verifica masina nu m-a costat mai mult 150-200 lei de masina. Deci merita acesti bani pentru masini de peste 4500 euro fiecare.... zic si eu.
27 feb 2016, 19:06
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Probabil esti exceptia.Insa foarte multi,extrem de multi clienti au fost si sunt pacaliti in continuare de oameni fara scrupule. Oricum ai gandi ,doar in 50% din cazuri,masina SH reprezinta o afacere.In jumatatea ce ramane este o pierdere,intrucat masina SH in primii 150.000 km rulati in Ro ,isi mananca inca o data banii de achizitie. Odata ce o iei,faci:distributie,ulei filtre,placute frana(in cel mai fericit caz,doar atat).Deci inca 200-400 euro din start la pretul masinii. Totul tine de noroc. Stai linistit ca nu ai gasit omul pregatit sa te pacaleasca. Eu am vazut si stiu zeci astfel de persoane,care stiu sa pregateasca o masina pentru vanzare extrem,extrem de bine si garantat iei teapa. Spre exemplu o masina rulata foarte mult cca 500.000 km in 6 ani.Masina arata perfect,vopsea originala,la interior a fost protejata cu huse(scaune volan),pedale schimbate,parbriz nou,interior nefumator.Nu are nici o revizie la reprezentante.Masina intretinuta profesional in garajul propriu al firmei,elemente de suspensie noi,discuri noi(schimbate in urma cu 10-15.000 km).Polishata profesional,chimic la interior profesional.Pe elevator nu iti spune nimic,masina arata foarte bine,rulata doar pe asfalt.Urme minime de utilizare nu a fost lovita niciodata ,doar rulata.Anul trecut schimbat ceasuri bord la service.Ceasuri cu 140.000 km rulati si ITP facut tot atunci.Statia a emis hartie de inspectie tehnica in 2015 ce atesta rulajul noilor ceasuri de bord ,luate din dezmembrari. Totul legal,fara nici o problema ! Verific-o daca poti in lipsa reviziilor la reprezentante. Poti ? Sunt convins ca nu ! Astfel de cazuri ipotetice sau reale sunt cu miile.Multi au luat tepe de nici nu stiu de ei ! Niciodata sa nu te crezi prea destept.Cu siguranta este unul mai destept ca tine,care te poate "face" cum nu ai mai vazut ! Omul cat traieste invata si sunt sigur ca nici eu nici tu nu am ajuns la apogeul cunoasterii.
27 feb 2016, 20:40
+3
180 comentarii 260 puncte
Verificarile le stim cu totii, sau multi dintre noi. Tine insa de experienta si Robert are dreptate. Se fac acum reparatii ca iti trebuie ochi de vultur sa iti dai seama. De obicei, in Germania se mentioneaza faptul ca masina a suferit un accident, se ofera dovada de reparatii, facturi, etc. Asta ca sa iti dai seama cat de mare a fost dauna. Cel mai indicat, nu este insa mereu posibil, este ducerea masinii in Service si verificarea ei amanuntita. Verificare facuta de un mecanic, si in urma verificarii se obtine un raport de verificare. Dar cum mecanicii de azi sunt supracalificati in orice, mai putin mecanica, nu prea as avea incredere nici in asa ceva. DAR, masina ridicata pe Elevator sau rampa, in orice caz. Robert are dreptate : masina isi arata varsta de dedesubt. De la samsari nu o sa primesti sfaturi cum sa recunosti o masina samsarita :) pentru ca nici multi din ei nu le recunosc. O sa primesti insa sfaturi cum sa faci dintr-o japita, masina vandabila :). Stiu ca acum cativa ani ma intreba cineva unde se poate lipi un volan :) ca ... .avea putin Airbag sarit :) dar masina era impecabila, neaccidentata, condusa de un pensionar :). Pe mine ma mira preturile la masinile SH din RO, fiind in mare parte mai mici decat preturile din DE. Si la masina din RO se pune drumul, actele, profitul samsarului, etc. . Si tot iti iei cu 6000EUR masina care in DE face minim 8000EUR :). Sa nu imi spuneti ca toti samsarii cumpara cate 30 de masini odata si de aia au preturi preferentiale. Ii vedeam pe Bodenseestrasse cu remorcile dupa ei, tot de unde voiam sa imi iau eu masina luau si ei. Tot de la aceeasi turci, sarbi, rusi, etc. Numai ca ei se uitau la masinile ieftine si eu cautam masini bune :). EI gaseau, eu nu.
27 feb 2016, 11:41
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Cum sa gasesti masina buna si ieftina frate ?Probabil vroiai rulata putin,persoana privata..Crezi cumva ca un neamt s-a dilit si iti da tie masina cu 10% din pretul platit de el,daca nu a rulat mult cu ea si daca masina nu cere bani ?Nici unul nu este prost sa vanda o masina buna cu bani putini.O vinde daca trebuie sa bage bani in ea,daca are evenimente,sau daca a rulat cu rabla in fiecare zi lucratoare 400-500 km. Tu daca ai castiga la loto,ti-ai lua in SL 63 AMG,ai plati 160.000 euro,ai merge 50.000 km cu el,l-ai vinde cu 50.000 euro,daca masina este perfecta la starea de noua ? Am cautat masina pentru mine 3 luni.3 luni de stat in Germania nu pe internet.Am cumparat zeci de kg de ziare locale,mai ales in partea de nord unde masinile sunt mai ieftine.In sud nu ai nici o sansa ! Am gasit la un privat ce imi placea,dar tot am dat pe rabla 18.000 euro in 2008,dupa ce asta mersese cu masina doi ani si rulase 162.000 km.Masina costase 89.000 euro in 2006.Una identica cu 50.000 km rulati era 40.000 euro. Ma mir si la ora actuala cand vad prin targuri taxi-uri de Belgia,Olanda,Germania,negre,argintii ce au 120-150.000 km "rulati" in bord si arata perfect.Cat de prost sa fii sa crezi aceste lucruri ?Toti mosii si babele din UE au murit si au vandut masinile de duminica ?
27 feb 2016, 13:12
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Cine are impresia ca in Germania se cauta masinile foarte bune,sa ma scuze dar este prost. Pretul decide in proprortie de 100% si daca masina se poate carpi usor. Masinile foarte bune cu rulaj mic sunt cu 30-40% mai scumpe ca in Romania. Au mare cautare masinile de firma si taxiurile (altele decat galben).Astea sunt painea bisnitarilor din UE si RO. Ce sa faca bisnitarii sa caute o masina extraordinara,cheltuind cu transportul 4-500 euro ?Exclus ! Cea mai ieftina,la primul handler din drum este aleasa.Daca arata binisor,daca are ceva lovituri ce se pot repara usor in Ro,perfect ! Scauen rupte,volan uzat ? No problem ! La schrottplatz se gaseste orice.Airbag,unitatea,centuri,sistemele de pretensionare,plansa bord,,scaune,interioare complete,etc.,etc.Se vine cu piesele de acolo,aici se inlocuiesc si gata treaba. Acum 5 ani ma intalnesc la Furth cu unul din Buzau.Bisnitar ca mine.Amandoi ne uitam la o masina.Eu mai luasem una,iar asta necesita "interventii".Ii zic ia-o tu daca iti place !El zice: e prea buna pentru mine,eu iau pocnituri ceva sa innadesc sa repar.Evident m-am pus pe ras ! Atentie marita.Masinile de Austria Germania(partea de nord(Aachen) arata impecabil exterior,dar pe sub ele sunt praf,datorita sasurilor si climei. Un prieten a mers cu mine sa-si ia un bmw.eu stiu Germania,ma descurcam pe acolo eram in bransa,avea incredere ca nu il "fac".BMW-ul l-am gasit pe net la Rosenheim 320 d 2003.Ii tot spuneam ca nu mi se pare masina ok.Prea ieftina,prea putini kilometri rulati.El nu si nu, i se pusese pata pe rabla.Masina era ieftina arata excelent (neagra,interior crem)rulata destul de putin.Ii spuneam :Nu sta bine bara de spate in raport cu capota portbagaj.El nu si nu sta perfect.Asa este la BMW(era fan bmw) luft-uri mai mari.Masina perfecta fara urme de vopsire,fara diferente de luft-uri.Vad la usa spate la buza de jos o picatura de 1mm- lac transparent intarita(se scursese).Zic a fost vopsita.Asta innebunit imi zice mi se pare,doar usa poate a fost vopsit
27 feb 2016, 13:01
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
doar usa poate a fost vopsita. La un final ma enervez,banii lui,ii zic ia-o bre !In realitate masina extrem de bine facuta,probabil dezechipata total,nu se cunostea absolut nimic in partea superioara. A luat-o mandru.Intr-adevar doi ani nu a bagat nimic in masina la capitolul mecanica.Doar daca o incarca masina topea o anvelopa spate.Cand rula cu ea goala,nimic,perfect.Odata la un semafor vine unul cu viteza si ii da una in spate.Masina se stramba,aripile spate se tensioneaza si sare chitul gros si apar sudura(atentie sudura exterioara in cositor,practic la fatada,capace) iar interioara la structura in puncte.Astuia ii venea sa moara,cum nu avazut el ca tot spatele era de la alta masina,si innadit cu minunatia lui de BMW ,marca la care el era "profesor". Puteai sa juri ca masina nu fusese innadita.Realitatea insa.......
27 feb 2016, 13:02
+3
180 comentarii 260 puncte
'Frate' (cu toate ca sunt singur la parinti), eu nu am spus ca am cautat masina buna si ieftina, ci doar buna. Cat deste faptul ca tu 'te stii cu Germania' permite-mi sa ma indoiesc, Aachen nu e nici pe departe in nord. Iar cele 3 luni de zile in care ai cautat masina, se apropie de cei cativa ani de cand eu LOCUIESC in Germania ( ma rog, Austria mai noi, tot una e, diferenta de 30km). Toata lumea recomanda sa iti iei masina din Nord, sau de ce nu, din Est, pentru ca acolo, datorita nivelului de trai si al salariilor, preturile sunt mai mici. In Sud se traieste mult mai bine is ca urmare si preturile mai mari. Masinile SH nu se cumpara niciodata de la samsari. NEVER EVER EVER NEVER !!!!!!!!!!!!! asta pentru ca toti sunt o apa si un pamant. Luciu sa fie, si sa tina motorul 10km dupa ce cumpara omul masina. Masinile SH se cumpara de la : - reprezentante : masini returnate in perioada de leasing, masini date ca avans. Sunt masini care sunt verificate, reparate si vandute cu istoric si garantie !!!!!!! Plus ca anul de fabricatie si nr mic de km le recomanda. -autohaus mari, cu traditie. Nu samsari turci, sarbi,rusi sau mai nou ..... romani. Sunt firme care detin si atelier service. Cumpara ff putin de la persoane fizice, mai mult masini scoase la licitatii, aduse inapoi la leasing, etc. Sunt masini care au istoric, sunt masini verificate si reparate inainte de vanzare (revizii, etc.) si masini care se vand cu garantie. Pretul unei asememea masini, in mintile ei, depasste insa cu mult pretul la care gaesti masina dpdv teoretic similara la samsari.
28 feb 2016, 02:01
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Era mai bine "BA" in locul "frate" ? Metoda de exprimare.Aachen a fost un exemplu pus in paranteze,(daca stii ce se pune in paranteze-exemplele)primul ce mi-a venit in minte,mai ales ca l-am vizitat mai des in drumul spre Olanda.Locatia geografica este nord vest. Noi spunem mergem in nord sau in sud. Daca iti etalezi statutul de "neamt" sau "austriac" emigrant evident stii ma bine ca mine traselele .Am rude pe la Chemnitz si Prenzlau si am mai mers si eu pe acolo. Nu stiu ca tine,dar unde nu stiu ma ajuta GPS-ul.Nici tu nu stii toata Germania si nici Austria.Spui de licitatii: La licitatii participa in general firmele ce au flote de vandut si privatii ce au masini rare si scumpe.La licitatii se platesc taxe.Anunturile ieftine sunt in ziar si pe net,dar in special in ziar.Te crezi in Franta /Belgia unde se vinde tot la licitatii ?Confunzi. Eu am participat la licitatii,ai nevoie de firma sa cumperi.Ca persoana fizica nu te primesc.Nu confunda Franta cu Germania.In Franta ,Belgia Olanda se tin licitatii. Cumapra o masina la licitatie de pe https://www.carsontheweb.com/en/home ,sa vezi poti ?Iti garantez ca nu poti.Eu am firma,am cont la ei.Esti fan reprezentante ? Felicitari !Ca "neamt" ar trebui sa stii ca persoanele fizice care fac buy back sunt extrem de putine si in Germania.Reprezentantele cumpara flote intregi de la firme la buy-back dupa un an doi de tras pe ele la greu,si le vinde "fanilor" cu garantie.Dar masina este sparta cu remorci incarcata pe autostrada,alergata la maxim,fara menajamente. Sau iti vand masini de drive test rupte.Ia cauta pe net sa vezi ce teapa si-a luat unul cu un Audi luat "nou" la 17.000 km ,masina de drive test.Dupa ce a iesit din garantie,a picat cutia de doua ori,partea de confort era varza,motorul si ala nu era prea grozav. Sa-ti mai zic inca una:Merg si fac drive test cu o rabla la reprezentanta.O vad clar la bord ca are 24.000 km ,dar dupa 3 luni o vad pe net la vanzare cu 3700 km in bord. Gandeste ! Masinile bune tot de
28 feb 2016, 10:55
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Masinile bune tot de la particular le iei. Uite si convinge-te privat 40.000 km rulati masina de 2004 http://www.mobile.de/ro/Automobil/Mercedes-Benz-Mercedes-Benz-E-200-Kompressor/vhc:car,pgn:3,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:17200_-11_,frn:2000,mlx:60000/pg:vipcar/221863467.html Pret mare,dar daca vrei masina platesti.
28 feb 2016, 10:56
+2
180 comentarii 260 puncte
'Pe mine ma mira preturile la masinile SH din RO, fiind in mare parte mai mici decat preturile din DE' - se voia a fi un comentariu ironic :).
28 feb 2016, 02:05
+1
180 comentarii 260 puncte
Cine spune ceva de licitatii ? :) eu nu am pomenit nimic de licitatii.
29 feb 2016, 11:05
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »