Reteta fiabilitatii: cum a reusit un Logan din Slobozia sa depaseasca 1 milion de kilometri fara interventii majore Reportaj 5 Aprilie Reteta fiabilitatii: cum a reusit un Logan din Slobozia sa depaseasca 1 milion de kilometri fara interventii majore
Toate comentariile (22):
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
daca loganul era facut la fel de prost (sau la fel de bine), dar purta sigla folxvagin sau be-em-ve, era masina cea mai tare din romania :) pe de alta parte, e adevarat ca daca renault si-ar face toata masina la fel de fiabila ca motoarele pe benzina aspirate, ar fi probabil cea mai buna masina din lume si n-ar mai costa asa putin la cumparare. ceea ce contravine principiilor renault de cost-reduction. vorbesc din prisma unui fost furnizor de piese...ce audituri trage renault furnizorilor, nu face nici porsche, desi paradoxal, plasticele scartaie mult mai repede la renault :)
07 apr 2016, 17:47
+1
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
Nu ma pot abtine sa nu ma leg de "ar fi probabil cea mai buna masina din lume" :). Cata vreme o masina are suspensie spate tip H sau semi-independenta sau "ucigasa" cum imi place mie sa ii spun, nu are cum sa fie cea mai buna masina, eventual cea mai fiabila, dar nu cea mai buna:) Suspensia spate mai sus mentionata e suspensie de economisti nu de ingineri (sau de ingineri cu inclinatii spre sfera economica in detrimentul sigurantei oferite de o suspensie individuala). Din pacate toate(din cate am analizat eu) renault-urile 2wd au suspensia asta (Duster 4wd are multilink pe spate). Cine vrea sa ma contrazica si sa imi spuna ca acest tip de suspensie este mai bun decat o individuala, sa imi explice de ce la masinile cu specificatii wrc nu vedem astfel de suspensii spate.
04 ian 2017, 18:14
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Ombladon feat. Bitza - Panarame. Perfect pentru vremurile noastre !
10 apr 2016, 19:29
0
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
Cu intretinere a reusit. Orice masina face multi km daca ai grija de ea. Dupa cum scrie, au fost schimbate injectoarele care nu sunt ieftine (900-1200 lei, depinde de zona). Sa spuna cati kilometri a facut pana a trebuit sa schimbe ALTCEVA decat consumabile ( ulei, filtre, placute de frana, saboti, discuri, capete de bara, pivoti, distributie, pompa apa, antigel). Injectoarele nu sunt consumabile, nici pompa de inalta presiune etc. Alea sunt deja profit pentru producator.
31 dec 2016, 12:18
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
1000 de lei injectoarele nu-I mult. vorbim d eun benzinar, la care la 1000 de lei le cumperipe toate 4. si daca tot vorbim d ebenzinar, asta n-are pompa de inalta presiune, are una singura in rezervor, care face o presiune de 3 bari. am un amic care si-a vandut loganul benzinar la 270000km fara sa fi schimbat nimic la el in afara de consumabile. banuiesc ca benzinarele tin mai bine dect dieselurile, n-am auzit taximetristi sa se planga de ele decat la capitolul "consum" :) pana la urma, orice masina tine daca o intretii ca la carte. problema e ca unii dintre noi am vrea ca la s-klasse sa avem intretinere de logan, de aia multi isi pun pe masini piese din schrott si asa si merge masina, de cati bani bagi in intretinerea ei.
04 ian 2017, 12:56
+1
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
Un injector de diesel e 900-1200 lei bucata :) Imi cer mii de scuze. Nu stiu de ce am ramas cu impresia ca loganul din articol e diesel. De benzinare nu am ce zice, dar de diesel...nici sa nu aud...desi nu conteaza motorizarea cand vine vorba de farurile care se topesc in zona sistemului de reglare dupa o perioada lunga de utilizare vara, dupa care nu le mai poti regla, si multe alte probleme....stopurile spate care se topeau (se topea masa) in aceleasi conditii...Am condus un logan diesel peste 100.000 km (incepand cu 92000km) si noroc ca am uitat cate probleme am avut cu el. In orice caz daca e sa vorbim obiectiv domnul ar trebui sa calculeze costul / km sau costul/100 km si aceea e valarea obiectiva absoluta in care ar trebui sa se compare fiabilitatea masinilor. Exemplu calculator: http://marius-ciclistu.ro/calculatorcostautopekilometru.php
04 ian 2017, 13:27
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
eu in loganul nevestii-mi am bagat sub 100 de eruo/an in revizii/piese, in rest, benzina si lichid de parbriz. cea mai mare suma bagta a fost acum 3 ani cand am dat 1300 de lei pe tot ce inseamna articulatii si 4 telescoape. si cu toate astea am iesit la sub 100 de euro anual intretinerea. la capitotlul asta, nu cred ca sunt multe masini care sa-l bata. iar la pretul de achizitie, sub 9000 de euro, nu cred ca e vreuna care sa se vanda de noua cu atat :) bine, nici insonorizarea si nici plasticele, pe multe masini, nu-s asa jalnice ca la logan :)
04 ian 2017, 13:49
+1
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
De benzinare am zis ca nu am ce comenta. Ca o paranteza loganul pe care l-am folosit a fost 13500 euro nou( a fost full). Pompa de inalta noua 1000 euro(dupa ce a fost curatata cu benzina o data nu mai retin manopera). Rulment pinion atac in cutie ~200 euro (manopera si rulment care a costat cam 150 lei) la 115000 km.Curatare EGR - > iar manopera in conditiile in care mergeam foarte turat cu ea-> nu s-au schimbat injectoarele in perioada cat am folosit-o(motorina doar de la omw). Au fost multe nici nu vreau sa imi imintesc ca ma enervez iar. Frana de mana nu puteai sa o reglezi sa prinda bine, etc. Bine ca nu mai sunt nevoit sa il utilizez. Revenind la costurile cu loganul de benzina. Daca ai nervi si timp sa faci calcului de la adresa respectiva, as fi curios care ar fi pana acum costul / km sau /100 km la loganul nevestei. Dar rog calcul obiectiv.
04 ian 2017, 15:22
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
62.2 lei/100 km. Daca vrei sa afli costurile de intretinere, scoate din tabel valoarea de achizitie, respectiv revanzare, aste intra la costul total de exploatare, nu la cel de intretinere.
04 ian 2017, 16:33
+1
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
Am 2 prieteni cu Ford Focus Diesel 2007 si 2008 (1.6l). Primul a scos 60 lei iar al doilea 50 lei /100 km cu preturi teoretice de vanzare. Inca un motiv pentru care benzinarele sunt mai bune decat dieselurile pentru multa lume. Recordul de cost pana acum (dintre cati au folosit calculatorul si mi-au spus) este 42 lei/100 km cu un Mitsubishi Colt 1,3 1998, cumparat in 2011 si vandut in 2016, cu peste 100.000 km facuti in acest interval; costul benzinei a fost ~29-30 lei/100 km => cost ~13-12 lei/100km cu masina, fara combustibil. Recordul de cost la diesel, care mi-a fost comunicat, este 50 lei al focusului mai sus mentionat(dar a fost un calcul rapid din amintiri). Multi "diesel-heads" nu pun valori reale sau nu comunica rezultatul real.
04 ian 2017, 16:54
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
daca focusurile erau cumparate de noi, cu revizii in reprezentanta, nu iese 60, iar 40 la coltul ala e ca si cum as spune eu ca la dacia 1300 pe care am cumparat-o cu 1 leu in acte si-n care am bagat doar benzina pt 30000km (cu media de 7%) si vreo 3-4 seturi de platine, e cea mai fiabila masina din lume, basca costuri de 23.1lei/100km. a, ca inaintea mea s-au schimbat planetare, ambreiaj, bucse, pivoti, bielete, brate, iar dupa mine, potopul, basca am mai si primit 800 de euro pe ea. e realist calculul de intretinere? deja ies la sub 20 lei/100km =)) beat that :)
04 ian 2017, 23:44
+1
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
Am un singur exemplu de masina noua. Nissan Juke 33 euro/100 km. Nu mai retin detaliile. Ai dreptate, doar ca trebuie comparate mere cu mere si pere cu pere:). Nu poti compara Logan nou cu Mercedes nou(Mercedesul ofera mai mult confort, in primul rand, deci e normal sa aiba cost mai mare). Fiecare cand isi face calculele si isi analizeaza optiunile stie ce vrea, stie cati bani are etc.(Fordurile nu erau noi). Daca vrei masina second compari rezultate pentru modele second. Daca vrei masina noua compari resultatele de la masini noi. Dar cum nu toti isi permit masini noi sau nu vor sa cumpere masini noi low cost, au libertatea sa aleaga dintre cele second. Oricum calculatorul e conceput pentru alegerea tipului de motorizare nu pentru a arata neaparat ca masinile noi au cost mai mare decat cele second.Motivul? Parerea generala a romanilor care cred ca "nemteasca" diesel e sfanta. Am dat exempleme cu fordurile si coltul ca raspuns la calculul tau, ca sa afli si alte rezultate, nu ca sa pun in lumina proasta rezultatul loganului. Eu zic ca e decent. La Mazda 323F BA 1.5 1996 am 79 lei/100 km de ex.
04 ian 2017, 23:57
+1
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
Multumesc pentru sugestie. Am modificat ca sa arate si costul intretinerii si al devalorizarii separat.
05 ian 2017, 10:22
+1
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
"Am vazut interiorul motorului cand cei de la service au inlocuit o garnitura si au ramas si ei mirati ca nu exista depuneri de calamina deloc!" Este vorba de garnitura de chiulasa in acest enunt? Sau poate de garniturile de la supape (cu demontarea chiulasei)?
05 ian 2017, 11:11
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
ma gandesc ca de gernitura de chiulasa e vorba. si s-au uitat spre supape sa vada daca mai inchid bine, de unde au dedus ei ca n-ar fi calamine. jegul ala il gasesti oriunde, dar atata timp cat depunerea nu e mare si apuca sa se "innoiasca" din mers, nu-I o problema. legat de calculatorul tau, e ok oricum, atata timp cat stii ce vrei sa afli de la el, te uiti la ce te intereseaza. am vazut mai sus o remarca a ta vis-à-vis de puntea spate "Economica" de la Renault. sa nu uitam totusi ca puntea aia pana acum un an a detinut recordul pe nurburgring :) in conditiile in care focus st (asta-i primul care-mi vine in cap acum cu independenta pe spate) a scos timpi mai slabi, desi avea 100cp in plus fata de megane. si pana si-n wrc, Peugeot 306 si Megane (alea din fosta clasa F2), pe trasee virajate si asfalt uscat se amestecau printre Subaru si Mitsubishi la mijlocul anilor '90. H deformabil e o solutie de compromis intre vechea suspensie de Audi (teava aia ordinara) si o independenta. In mod evident, insa, cu bune si cu rele, cand iti pica pe mana o masina frantuzeasca, mica sau compacta, pai punte rigida spate scrie pe ea :)) intr-un final, da-le'n fras de trocariciuri, sa mearga si sa n-avem probleme cu ele. pana la urma orice masina, daca o intretii bine, e buna. ok, mai dau unii rateuri (Renault si VW parca mai des in ultima vreme, dar toti au cam cate-o chichita la vreun model), dar in general, o masina decenta (15-20k euro) isi face treaba. problema nu e la masini, e la buzunarul nostru :)
05 ian 2017, 15:30
0
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
Daca e vorba de garnitura de chiulasa...atunci cred ca se poate considera ca s-a umblat in motor....parca citeam ceva de genu ca nu au fost interventii la motor in milionul asta de kilometri....Referitor la independente si semi-independente. Chiar azi ma gandeam ca sunt diferente intre cele independente si banuiesc ca la fel sunt si intre cele semi-independente. Cazul expus de tine cred ca e nefericit dpdv al independentelor. Focusul are independenta cu arcuri "sub" masina care probabil schimba unghiul de cadere al rotii in curbe cand se inclina caroseria DAR pozitionarea arcurilor nu o avantajeaza prin punctul lor de reactiune foarte jos pe caroserie si nu foarte in exterior. Nu cunosc puntea H de la Renaultul de care zici dar probabil e una mai buna decat cea de pe logan. Oricum o suspensie McPerson pe spate cu ansamblu arc-telescop prins sus in caroserie si cu brate mi se pare superioara sistemului de pe fordurile si mazdele recente cu toate ca probabil, are o capabilitate de modificare a unghiului de cadere mai mica atunci cand se inclina caroseria din cauza punctelor de fixare mai indepartate fata de fuzeta in comparatie cu sistemul ford/mazda care are brate transversale mai scurte. Mitsubishi Lancer 1996-2001 are sistem independent similar cu fordul/mazdele recente dar ansamblul arc-telescop este prins sus in caroserie si foarte aproape de fuzeta(care face corp comun cu bratul longitudinal) printr-un "ochi" (bucsa simpla) pe bratul inferior. Pot spune ca sistemul de pe lancer e superior celui de pe fordurile/mazdele recente dintr-un motiv simplu explicabil fizic. Punctul de aplicare al reactiunii arcului pe caroserie este mai in exterior si mai sus in primul caz fata de pozitia lui mai joasa si mai in interior in cazul ford/mazda. Din nou se face rabat de la siguranta pentru a mari spatiul din portbagaj si pentru a mici costurile... Multilink-ul de pe audi,mercedes etc.(nu le stiu pe toate) e si mai performant decat sistemul McPerson dar si mult mai scump.
05 ian 2017, 18:24
0
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
Despre astea vorbeam in privinta fordului: http://static.ed.edmunds-media.com/unversioned/img/track-tests/2012-ford-focus/2012_Focus_1600_sus_rr_det_larm_rr_low-thumb-717x477-77476.jpg
05 ian 2017, 18:34
0
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
05 ian 2017, 18:20
0
23 comentarii 9 puncte
Nu vad motivul de mandrie. Daca era masina lui personala si se plimba in ea pe pielea lui, bravo. Fiind insa un taxi, la 1 milion de kilometri se cheama pericol public.
07 feb 2018, 00:25
0
23 comentarii 9 puncte
Rau ai ajuns ciclistule daca circuli cu Logan.
07 feb 2018, 00:32
0
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
A fost masina de firma si am folosit-o intre 2010 si 2015 :)
07 feb 2018, 09:36
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »