Este permisă montarea unui kit xenon aftermarket in proiectoare cu lupa, deci nu in faruri?
Daca da, in acest caz mai trebuie spalator la far si reglaj automat, daca farurile raman cu halogen?
Pai da, ca cei de la RAR sunt prea incuiati la minte si in loc sa ofere sprijin cu solutii retrofit celor care vor sa vada mai bine pe timpul noptii, fara a deranja pe ceilalti, ei iti pun tot felul de piedici. Doua lupe bixenon (NU bec xenon in far tip oglinda) fac o lumina mult mai buna decat orice halogen si in unele cazuri chiar mai buna decat xenonul de fabrica ( https://www.youtube.com/watch?v=4ImcKD5SByw ), evident reglate corespunzator. Iar autoleveling e o chestie ajutatoare, dar asta nu inseamna ca nu pot orbi pe cei din fata. De nu stiu cate ori am intalnit in fata mea masini care aveau xenon de fabrica (Mercedes E class de exemplu sau ML, BMW X5, care cand luau un hop sau o serie de hopuri, raza imi intra direct in ochi pentru ca nu au timpi de reactie asa de scurti. Deci e o frectie la picior de lemn. Iar spalatorul ala e un fix un moft. La drumurile noastre mizerabile, spalatorul ala nu face mare lucru. Tot trebuie sa iei un servetel si sa dai tu cu mana, ca asa-s de negre soselele noastre... Cand n-am sa mai vad cai liberi, carute nesemnalizate, biciclisti fara lumini sau reflectorizante si betivi intinsi pe sosele, atuncea o sa pun farurile legale, care evident ca sunt mai chioare. Multumim RAR ca ne fortati sa incalcam legea. De curand a fost facut un studiu in SUA despre faruri. Cea care ilumina cel mai eficient era Prius... http://jalopnik.com/why-so-many-of-todays-headlights-suck-1768222130
Nu este vreo lege noua privitoare la instalatiile de iluminat auto. Daca fabricantul nu a conceput farul ala pt sursa cu descarcare in gaz, inseamna ca nu poate fi "corcit". Este foarte simplu sa vezi daca un far este conceput pt. sursa de lumina cu filament, descarcare in gaz sau led. Scrie pe el, conform standardelor SAE(USA) sau ECE(Euro). Restul sunt povesti vanatoresti. Daca pui alta prostie in far, platesti. Simplu.
Legiuitorul spune ca un kit cu xenon trebuie neaparat sa fie format din: FARURI SPECIFICE, surse de lumina cu descarcare in gaz, dispozitiv care declanseaza arcul electric (ignitor) si cel care stabilizeaza curentul electric (ballast), sistem automat de reglaj in functie de sarcina, spalator far. (Legiuitorul nu pomeneste de faruri cu LUPA), deoarece nu la toate tipurile de autovehicule farurile OEM cu xenon au lupa, spre exemplu pe Mercedes E-klasse (W210) nu exista far original (OEM) cu lupa la xenon (...este intradevar un far specific pt xenon)