Dacia Logan cu transmisie automata: de ce merita sa cumperi un model cu noua cutie Easy R? Masini noi 1 Iunie Dacia Logan cu transmisie automata: de ce merita sa cumperi un model cu noua cutie Easy R?
Toate comentariile (16):
503 comentarii 588 puncte
De 500 de euro mai bine ar pune naibii claxonul pe volan, butoanle pentru geamuri acolo unde e locul lor, pe usi si discuri de frana pe spate in loc de tampenia aia de cutie.
01 iun 2016, 13:06
-1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
daca nu ma insel, dacia va pune butoanele pe usi si va introduce modulul de climatizare automata pe variantele "prestige", cele care vor primi si aceasta cutie de viteze. despre frana pe disc pe spate, asta va ramane mult timp visul umed al romanilor care viseaza ca dacia ar trebui sa fabrice folxvagin tedei de 200cp la pret de logan second-hand...pana nu demult, masini mai grele si mai puternice decat loganul (unele focusuri, octavia) aveau frane pe tambur pe spate. masinile din clasa mica, concurenta directa a loganului (fiesta, fabia, polo) inca au pastrat tamburii pe spate. atata timp cat abs-ul intra in schema, inseamna ca frana nu-i deloc subdimensionata, decat in gandirea unora care daca-i scuturi putin nici macar sa calculeze forta de frecare nu-s in stare, dar stiu ei mai bine ce trebuie unei masini de 1000kg si 75cp ca sa fie "racheta"... prin 2005-2006 s-a facut un test de franare pe un munte in Austria si ghici ce? franele pe tambur ale loganului au rezistat cu brio (erau printre masinile cu fadingul cel mai mic, pierdeau un procent apropiat de franele de la porsche, in timp ce lexus a fost trimis acasa dupa prima zi de teste pentru ca se lipeu franele). din 2006 da, lumea a mai evoluat, dar cum loganul a ramasa aceeasi roaba cu alta caroserie, nu cred ca se impunea din pct de vedere tehnic si economic renuntarea la tamburi. ca sa raspund oarecum titlului, pesonal cred ca nu se merita sa cumperi un logan cu cutie automata. 13000 euro pentru un logan, fie el cu cutie automata, il apropie foarte mult de segmentul de pret unde incep masinile compacte, fara cutie automata, ce-i drept, dar mai mari, mai stabile, mai puternice si mai sigure in caz de accident.
01 iun 2016, 15:47
+4
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Hilar este faptul ca multi scriu cate ceva sa se afle in treaba,nu au habar cat de bine franeaza sau cat de prost franeaza masinile marcii din discutie. Cu certitudine pot spune din postura unuia care a avut pe mana sute de masinii,comparativ cu multe rable,loganul chiar are frane "dementiale".Sunt si acum in 2015 masini "marcante" cu frane spate pe tambur. Insa la capitolul fiabilitate,sa privim obiectiv lucrurile:Dacia le-a dat clasa multor marci de "renume".Spun asta utilizatorii grei ai marcii:Flotele companiilor nationale si multinationale,companiile de taximetre si nu in ultimul rand micii utilizatori privati ce au tras pe masinii pana la starea de Remat.
01 iun 2016, 16:10
+3
503 comentarii 588 puncte
Hai sa testam franarea la 60, 100 si 130 km/h frane pe disc si frane pe tambur, incarcat, sa vedem cine iese mai bine. In plus e mult mai simplu sa schimbi placute si discuri decat la tamburi. Mi-a ajuns cu tamburii la fosta masina.
01 iun 2016, 16:45
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Mai bine taceai,stii cum este vorba aia ! Din punct de vedere tehnic sau fizic suprafata de contact a sabotului cu tamburul este dubla fata de franarea pe disc.Stii de ce discul capata tot mai mult teren ? 1.Simplitate 2.Racire eficienta la solicitari multiple 3.Usurinta in depanare. Acum faci comparatie cu fosta masina ?Poate ai avut o rabla SH :)))...... Am luat numai masini noi cu tamburi.Pana la 200.000 km nu am inlocuit nimic pe spate.La 150.000 am desfacut sa vad ce este pe acolo.Sabotii erau in stare foarte buna.Am pus totul la loc. Si inca ceva: Viteza medie a rulajului prin tara asta nu depaseste 40-50km/h.Spun asta pentru ca am sisteme de monitorizare pe toate masinile ,ce ruleaza 100% extraurban.Deci comparatia ta cu 130km/h este inutila.Niciodata nu poti merge mai mult de 2-3 km cu aceasta viteza.Franarile multiple se petrec tot in regim urban sau la viteze de maxim 60-70 km/h
01 iun 2016, 19:57
+3
503 comentarii 588 puncte
Nu are importanta ce masina noua sau sh am avut eu si era pe tamburi. Ideea e ca nu era la fel de eficienta. Indiferent de marca, nici una nu va ajunge la eficienta uneia cu disc pe ambele punti. Uiti de forta cu care apasa un etrier fata de cea cu care impinge un pistonas mic acolo, in tambur. Doar nu degeaba au majoritatea discuri si pe spate. Daca tamburii ar frana asa de bine cum pretinzi, de ce nu au pus pe masini de 500+ cp de exemplu? Sau de ce nu i-au pus si pe fata? Degeaba ai suprafata daca e folosita prost. Din toate vitezele spuse de mine numai pe aia de 130 ai vazut-o. :)) Bun, testeaza la 50-70 km/h ca zici ca e prea mult 130, la cald si rece, incarcat si descarcat tambur vs disc. Chiar daca e vorba de camioane, principiul e acelasi si imaginile vorbesc de la sine youtube.com/watch?v=v57K1WW41K8
01 iun 2016, 20:56
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Inainte de discuri s-au inventat tamburii la masina.Erau tamburi pe fata,vezi masinile de curse Auto Union in special type C ,primele shelby cobra,Bugatti atlantic type 57 Citeste cu atentie ce am scris:Discul mai eficient la solicitari multiple,racire mai eficienta,simplu ,usor de construit.Pistonasul ala mic,lucreaza pe principiul parghiilor lui Arhimede.Forta de apasare este foarte mare la tamburi,dar trebuie jocuri intre articulatii extrem de mici. Testat la 70 km/h iti arat masina de 900 kg cu tamburi pe spate ventilati ce franeaza cu cel putin 10 metri mai rapid decat una de 1,5 tone cu 4 discuri independente. In momentul franarii orice masina isi schimba centrul de greutate si "incarca" triplu puntea fata.Totul se calculeaza ,iar producatorii calculeaza extrem de bine ce forta de franare este necesara fiecarei roti,astfel echipeza fiecare model.
01 iun 2016, 21:21
+4
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
tocmai ti-am spus ca s-a facut test de franare, inclusiv franari repetate de la 100-0 cu masina incarcata si loganul s-a comportat peste asteptari. o sa caut acasa revista daca o mai gasesc, pun poze din articol. poate asa o sa va convingeti. tamburul bate de departe discul la prima si a doua franare. de la a 3-a incolo incepe sa se incalzeasca si nu mai "descarca" caldura ca un disc. dar la o franare de urgenta, tamburul bate discul. forta de franare e mult mai mare la tambur. si revenim la abs, daca intra abs-ul, inseamna ca forta de franare e mai mare decat poate suporta anvelopa si frana e eliberata. mai e o emisiune pe automotorsport (daca ai upc) si acolo se testeaza tot felul de masini. sa vezi distanta de oprire la un jeg de logan cum franeaza in aceeasi distanta cu un e-klasse. ultimul are 4 discuri cat roata de logan, dar dublu de greutate. daca e-klasse s-ar face cu tamburi, ar avea o problema, loganul, polo, fabia si alte petarde cu cai putini si kile putine n-au problema asta. tocmai am gasit rezultatele unui test de franare in care un dokker franeaza mai bine ca un ford ka, nissan juke, honda jazz, seat exeo, subaru xv, ford mustang gt v8 :)), opel corsa, mitsubishi i-miev, nissan xtrail, fiat doblo, jeep wrangler. acum ce mai e de zis? merge cu tamburi sau nu?
02 iun 2016, 10:30
+2
104 comentarii 145 puncte
Pana la o anumita putere si greutate a masinii frana cu tambur pe spate e mai ok decat discul de frana.
01 iun 2016, 13:39
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Cutia este robotizata,foarte apropiata ca principiu de DSG-ul produs de Borg Warner. Cred ca este destul de fiabila,mai ales ca este cu un singur ambreiaj. Avand in vedere ca Dacia este pe primul loc la vanzari auto in Romania,cu siguranta cutia automata va fi un plus pentru producator,un plus pe care il vor cauta multi clienti.Nu vad ce rost au comentariile pe langa subiect alea cititorilor acestui articol,despre fiabilitate,eficenta si altele.Clientul alege.Pana acum se vede din cifrele vanzarilor pe plan national si mondial,ca Dacia s-a impus clar pe toate pietele.
01 iun 2016, 15:29
+5
180 comentarii 260 puncte
Se va vinde, cu siguranta. Suma de 500EUR pentru luxul unei automate nu este ff mult. Oricum cutiile automate iau avant din ce in ce mai mult. As cumpara asa ceva ? Nu. De ce ? Este prima cutie scoasa de Dacia (cu toate ca e facuta de Renault cred), o consider complicata si va suferi de bolile copilariei. Dupa ce ii trec aceste boli, da :). As cumpara. Legat de frane : la 75CP si o caroserie usoara cum e Loganul, plus drumurile patriei, nu vad la ce trebuie discuri. Eu la Golf IV am discuri pe spate, si are tot 75CP. Crezi ca daca ar avea tamburi m-ar deranja ff mult ? 'Ineficienta' tamburilor se vad la franari dese si puternice, unde se incalzesc, nu reusesc sa elimine praful creat prin frecare ... etc. La o folosire normala, masina de familie, e suficient. Pe Duster parca mi-ar fi placut sa vad frane pe disc .....
01 iun 2016, 21:27
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Nu face Renault cutii de viteza automate.Dupa cum vad in foto,este o cutie fara sistem de blocare diferential(Parking),cred ca este o cutie produsa de ZF. http://www.zf.com/corporate/en_de/products/product_range/cars/cars_automated_manual_transmission.shtml
01 iun 2016, 21:47
+3
180 comentarii 260 puncte
Ma gandeam eu ca nu e conceptie proprie. Daca va fi fiabila, atunci se merita.
02 iun 2016, 15:27
0
2947 comentarii 2978 puncte
Am citit toate comentariile si vad ca unii scriu numai asa ca chiestie deoarece vad doar în lungul nasului, cu alte cuvinte, doar pîna la frontierele româniei de parca acolo s-ar termina planeta :-) Acestora le recomand sa studieze piata auto, sa vada în ce directie se îndreapta. Poate astfel realizeaza ca viata cutiilor de viteze clasice strict manuale si a celora strict automate, este pe sfîrsite. Toata industria auto se îndreapta spre cutiile mixte cu dublu ambreiaj asistate electronic (secventiale) cu obtiune manuala sau automata pt. un confort si o siguranta de circulatie mult mai mare iar daca Dacia vrea sa tina pasul sa nu moara pe acest drum al dezvoltarii / modernizarii, trebuie sa faca acest pas exact asa cum nu va mai dura mult si va trebui sa faca si pasul în directia hibrida si electrica. În cîtiva ani, vom gasi cuti strict manuale sau strict automate numai la OLDTIMERE ( MASINI DE EPOCA) si cu acest gînd vor trebui sa se acomodeze toti puristii ce se zbat vehement împotriva acesor modernizari. Soferul modern si RASFATAT din ziua de azi nu mai are chief sa mestece în oala din suta în suta de metri plus joc de picioare pe pedale ca organistul din biserica cînd merge în oras bara la bara si nici pe autostrada cînd vrea sa conduca relaxat. Electronica preia sofatul. Asta e REALITATEA cu care tebuie sa traim indiferent ca ne convine sau nu. NU ! NU prezic viitorul dar îl deduc deoarece de zeci de ani ma ocup de masini si de "viata lor". Pt. unele inovatii ma întristez, pt. altele ma bucur. Hotarîrea luata de cei de la Dacia - Renault, ma bucura.
05 iun 2016, 02:16
+1
1 comentarii 0 puncte
Intrebare: La easy R trebuie schimbat discul de ambreaj sau tine pe durata de viata a masinii minim 350k km? Da motorasele ce schimba viteza si actioneaza ambreajul tin? Am avut un Suzuki Forenza nou automat. Nu am reparat sau intretinut nimic la cutia de viteze sau torque convertor. Cand am du-o la dezmembrari la 350k km transmisia functiona perfect
29 sep 2016, 04:46
0
Hondarul
270 comentarii 474 puncte
Trebuie schimbat discul ca la o masina normala, adica cand se uzeaza. Motorasele de care zici sunt pe garantie oricum, deci trebuie sa tina...
29 sep 2016, 09:00
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »