Cutie manuala vs. cutie automata: 6 avantaje ale automatei care ne fac sa uitam de manuala Ghidul soferului 1 Iunie Cutie manuala vs. cutie automata: 6 avantaje ale automatei care ne fac sa uitam de manuala
Toate comentariile (25):
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Vad ca articolul a fost facut de un "pro" cutie automata.Am cutie automata am si manuale.Deci pot spune obiectiv o parere. In mod clar fiecare cutie are avantaje si dezavantaje.Din orice punct de vedere manuala este net superioara la durata de viata si mai economica la intretinere.Producatorul recomanda ca la 100.000 km sa schimbi uleiul,dar in practica aceasta operatiune se face la 2-300.000 km. 1.Comparatia cu americanii net inutila.Americanii au autostrazi,noi nu.In regim urban sau semiurban,cutia automata nu are aceeasi fiabilitate.Uzura este mult mai mare in regim urban. 2.Romanul nu este invatat sa intretina masina.Pentru el ulei si filtre inseamna revizie.Cati stiu ca sunt revizii(A,B,C,D) unde se schimba(chiar daca nu au aparut defecte) anumite componente,lichide,etc ? Aceste componente/fluide previn printre altele deteriorarea cutiei automate.Cati romani schimba la 150.000 km rulati radiatorul de racire ?Spre exemplu lichidul de racire neschimbat la timp,devine coroziv,ataca radiatorul de racire ce are inglobat un circuit de racire al uleiului cutiei automate,antigelul intra in cutie si gata ai distrus-o. 3.Comparatia cu Cielo total incoerenta.200.000 km nu este un rulaj fantastic.Pana si primul meu Oltcit a mers 200.000 km.Intrebarea mea ar fi: Daca la 250.000 cutia de viteze automata de pe Cielo producator AISIN se va defecta,merita sa fie reparata ?Piese pentru aceasta cutie nu se mai fabrica demult,iar daca se mai gasesc,contravaloarea reparatiei depaseste cu mult valoarea masinii.Deci concluzia este ca la 250.000 km duci masina la Remat. 4.Ambreiaj VS schimb de ulei CV automata.Producatorul RECOMANDA(nu obliga) ca uleiul la cutia de viteza automata sa fie schimat la 60.000 km rulati.Sunt masini la care costul unui schimb de ulei la cutie,depaseste costul unui inlocuirii unui ambreiaj. De ce nu este AMG manual ?Pentru ca divizia AMG este de excelenta si evident se monteaza pe masina tot ce este mai performant.Aaaa si inca ceva; Mercedes este SINGURUL pr
01 iun 2016, 19:33
+3
comentarii puncte
"Sunt masini la care costul unui schimb de ulei la cutie,depaseste costul unui inlocuirii unui ambreiaj." Fix 160 lei pe 3 litri de lichid de frana Motul acum vreun an.
02 iun 2016, 12:49
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Unde ai folosit 3 litri de lichid de frana :))?
02 iun 2016, 16:41
+2
comentarii puncte
Evident typo, lichid pentru cutie trebuia sa scrie :)
02 iun 2016, 16:51
+1
865 comentarii 2568 puncte
Eu am un Chrysler 300M si uleiul la cutie cu tot cu filtru si garnitura noua e @400ron (mopar ATF+4 ) .Se schimba la 100,000km.Cutia are inclusiv optiune pentru manuala (daca vrei sa impresionezi gagici cu mestecatul in mamaliga) .400ron nu e mult la 100,000km.In aia 400ron intra si uleiul la servodirectie (e acelasi ATF+4).Nu poti spune ca e mult .Nu stiu cum e la cutiile automate europene...americanii au ani in avans in materie de cutii automate probabil de aia e mai ieftin. Sa vezi cat sunt taxele :) Masina am dus-o la 245,000km acum...cutia nu a crapat ,nu are nimic dar schimb uleiul ca la carte.
02 iun 2016, 16:46
+2
4 comentarii -1 puncte
te rog sa mai cauti referitor la cutiile automate facute de AMG (AMG SpeedShift MCT)... ele exista ... referitor la schimbul de ulei din cutie ... sunt producatori care spun ca e life time ... deci nu se schimba niciodata ... oare ei nu au facut studii sau nu au cheltuit o "galagie" (a se citi foarte multi bani) de bani cu departamentele de R&D pentru a dezvoldat aceste cutii ?
16 aug 2016, 17:12
0
4 comentarii -1 puncte
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_7G-Tronic_transmission#AMG_SpeedShift_MCT
16 aug 2016, 17:13
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Mercedes este SINGURUL producator auto ce isi produce SINGUR cutiile automate.Singur isi testeaza singur isi adapteaza cutiile fiecarui motor si fiecarui model in parte. Cei trei producatori mondiali de cutii automate care mai raman(ZF BORG WARNER si AISIN),fac cutii pe banda rulanta.De aici si problemele multiple de care se plang toti consumatorii pe forumurile din Ro. 5.In general masinile puternice au cutie automata,datorita cuplului imens ce fac ca o transmisie manuala sa fie mult mai solicitata.Treaba cu consumul mai mic este pura vrajeala sau proasta informare.Orice masina noua ce are cutie automata are consumurile si emisiile de CO2 mai mari vs acelasi model cutie manuala.In practica la fel. 6.Intr-adevar cutia automata este mai confortabila. De ce producatorii renunta la cutiile manuale ? Simplu: Au nevoie de bani,bani ce vor veni din intretinere.Masinile cu cutie manuala in ciuda tuturor dezavanajelor,au marele avantaj ca poti merge 500.000 km fara sa schimbi uleiul sau sa acorzi vreo atentie transmisiei.Iar chestia cu uzura ambreiajului este o prostie.Sunt masini ce au ajuns la 800.000 km fara sa li se schimbe ambreiajul,masini ce au rulat in regim de autostrada si care au facut numai "extraurban". La fiecare 50.000 eu imi schimb uleiul la automata.Filtru + 6 litri ulei original costa 950 ron.Manopera o economisesc(fac singur toate operatiunile). La manuala am 130.000 km rulati(masina noua) nu m-am atins de cutie,nici nu am de gand pana la vreo 200.000 km rulati. In 200.000 km rulati cu manuala economisesc 3 revizii(costuri) fata de automata,deci cca 3000 ron. Aaaa si inca ceva: cu automata nu prea imi permit sa trag o platforma sau o rulota.Se poate trage,dar producatorul spune ca nu trebuie sa depaseasca remorca greutatea masinii. La final pot spune ca imi place automata,dar daca vreau sa fac economie la bugetul familial,merg cu manuala,automata doar pentru drumurile lungi.
01 iun 2016, 19:34
+4
comentarii puncte
"De aici si problemele multiple de care se plang toti consumatorii pe forumurile din Ro" Uite ca eu nu ma plang, si nici unul din cunoscuti nu se plange.
02 iun 2016, 12:50
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Cati km rulezi pe an ? Daca azi este bine stii cumva ce iti va rezerva ziua de maine ? Crezi ca nu vei avea niciodata probleme ? Eu am cutie automata,am si manuala.Am si cunostinte in domeniu( sa zicem asa ca sa nu imi fac reclama),cutia automata mi-o voi repara singur daca se va defecta. Cum iti va fi daca va trebui sa scoti 3000 euro din buzunar la o eventuala reparatie ?
02 iun 2016, 13:26
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Iar in ultim caz al unei defectiuni la cutia automata,defectiune ce implica in 99,99% din cazuri o interventie majora(pentru faptul ca simptomele defectiunii apar foarte tarziu,cand aproape tot este compromis in cutie, pilitura distruge tot in calea ei-electrovalve,canale supape,etc),costul reparatiei depaseste in anumite cazuri valoare de piata a masinii.
01 iun 2016, 19:46
+3
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Niste afirmatii foarte adevarate domnu Robert. Cine a facut articolul cred ca e fan automata. Toti producatorii dau consumuri mai mari la automate (consumuri declarate) decat la aceeasi masina manuala. Ca fapt divers vorbeam cu un taximetrist in Bucuresti si imi spunea ca la un Logan in regim de taxa un ambreiaj se schimba cam la 50-70000 de km. Deci la un om normal care mai conduce si afara din oras il tine lejer 100000 de km, daca nu chiar mai mult evident daca mergi la mult extraurban
01 iun 2016, 21:05
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Daca veniturile medii din romania ar putea sa fie macar 80% din veniturile americanilor,daca benzina ar fi 2 dolari galonul,daca am avea infrastructura decenta,as fi de acord 100% cu cele spuse in articol.Dar suntem prea saraci sa ne batem joc de banii nostrii.
01 iun 2016, 21:40
+1
111 comentarii 184 puncte
...sigur nu reuseam sa ma exprim mai bine ca tine ! (vorbesc din postura de mecanic auto) Pe de alta parte ,daca Dacia lanseaza prima ei cutie automata ,cineva trebuie sa faca lobby ca altfel nu o va cumpara nimeni .
01 iun 2016, 23:16
+2
comentarii puncte
Deobicei cutiile au buson magnetic care prinde eventualele pilituri. Dar daca romanul nu stie sa schimbe/curete si ala la revizie, ce sa-i faci.
02 iun 2016, 12:52
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
De obicei busonul de care vorbesti este in baia de ulei.Pilitura METALICA (pentru ca exista si pilitura nemetalica,ce nu poate fi atrasa de magnetii despre care ai auzit)provine si se formeaza de la piesele ce sunt in miscare(discuri,placi de frictiune,elementele de franare,rulmenti,etc.) .Daca masina este in mers,pana ce uleiul va ajunge jos in baie,acesta impreuna cu pilitura in suspensie,circula voios prin valve,prin convertizor,prin toata cutia,apoi ajunge in baie.Nu tot uleiul este in baia de ulei la cutia automata.Convertizorul are cel putin 2 litri de ulei in el.Acel ulei nu se poate schimba,in totalitate decat daca convertizorul are buson de golire.Sau daca la schimbul de ulei exista dispozitiv de spalare a cutiei,spalare ce se face ,cum spunea un coleg cu inca un schimb de ulei. Busonul sau magnetii instalati in punctele de circulatie a uleiului( nu este numai busonul magnetic)sunt ultima reduta in fata piliturii metalice.Pilitura este primul semn ca va trebui efectuata o reparatie la cutie,pentru a mai economisi ceva bani. In momentul in care se formeaza pilitura pe magneti cutia va fi compromisa in viitorul apropiat.Ii faci o frectie cu un schimb de ulei si filtre,dar in maxim 30.000 km te va lasa .In momentul cand isi pierd din grosime,discurile de frictiune(metalice si nemetalice) vor patina,iar utilizatorul nu va simti acest lucru,decat cand va fi prea tarziu. Daca pilitura apare in granulatie mare,cutia trebuie desfacuta,spalata piesa cu piesa,surub cu surub,convertizorul inlocuit(nu ai cum sa-l speli pe interior) atat de bine si inlocuit tot ce inseaman garnituri,discuri rulmenti,etc,etc.
02 iun 2016, 13:40
+5
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Inca ceva: Un amic de-al meu a schimbat luna trecuta la un service auto unitatea mechatronic si ambreiajul dublu disc la un dsg 2.Cost 14.000 ron facturabili.Masina an fabr 2011 sau 2012(nu stiu exact) rulata in interes personal.La piata tinicheaua face undeva la 7000 euro,desi a dat pe ea cca 15.000 acum 3 ani.Deci practic la prima reparatie a cutiei automate omul a mai investit inca 3000.De banii astia(3000 reparatie+8000 euro cat a pierdut prin devalorizarea cazanului) ,incheia un leasing operational,mergea cu rabla altuia,platea rata sub forma de chirie,deductibila 100% si nu il mai durea capul,nici nu pierdea atatia bani.
01 iun 2016, 21:37
+2
11 comentarii 6 puncte
Pe langa ce a scris colegul Robert si bine a scris as mai adauga si eu cateva puncte prin care sa contrazic "desteptul" care a scris acest articol. In primul rand hai sa o luam pe rand, depinde la ce fel de cutie automata ne raportam atunci cand vorbim de o transmisie automata. Noua cutie automata de care vor beneficia modelele Dacia este defapt o cutie MANUALA cu ambreiaj robotizat. Acel ambreiaj robotizat nu are o durata foarte lunga de viata din cauza ca se incinge foarte rau si cu timpul cedeaza, mai ales daca masina este condusa des in oras. Insa el nu cedeaza brusc, in primza faza schimbarea treptelor se face din ce in ce mai "jerky" iar plecarile de pe loc sunt mai bruste si inconfortabile. Toate acestea duc la uzura prematura a placii de presiune. Tocmai de aceea producatorul recomanda ca la schimbarea ambreiajului robotizat sa fie schimbat si kitul de ambreiaj. Un ambreiaj robotizat Sachs pleaca de undeva de la aprox 1700 de ron. De asemenea aceasta transmisie este lenta in schimbarea treptelor, consumul in cel mai bun caz este la fel ca la o cutie manuala iar frana de de motor nu prea exista. Asta duce la uzura mai rapida a placutelor si discurilor de frana. Daca ne referim la cutia de viteze automata clasica, adica cea cu convertor de cuplu, din nou autorul acestui articol este in pom si habar nu are ce vorbeste. O cutie automata cu convertor de cuplu de generatie noua (ZF 8 sau Aisin) are o intretinere foarte scumpa. La ZF asa cum a zis si Robert, uleiul se recomanda a fi schimbat la 60.000 de km iar ulei+filtru cutie + manopera la cutia asta costa aprox 3500 ron si asta la un service normal, nu la reprezentanta. La Aisin povestea este asemanatore, in cazul acestor cutii se mai face si un flush, asta inseamna cel putin 4 litrii de ulei aruncati practic la gunoi iar la o cutie de acest gen litrul de ulei costa aprox 120-130 ron si iti trebuie un total de aprox 15-20 de litri.
02 iun 2016, 03:30
+2
11 comentarii 6 puncte
Alt dezavantaj al cutiei automate cu convertor de cuplu este sensibilitatea la tractare. Daca vrei sa tractezi o rulota sau mai stiu eu ce schimbarea uleiul se face mult mai des datorita temperaturii ridicate din convertor care duce la uzura prematura a discurilor din el. Cel mai nou tip de transmisie automata care s-a raspandit in ultimii ani este transmisia cu dublu ambreiaj. Si aici acestea se impart in doua categorii: cele cu ambreiaje "uscate" si evident cele cu ambreiaje "ude". Aceste cutii sunt destul de sensibile la partea eletronica dar si la ulei. De asemenea sunt putine service-uri care se incumeta sa repare genul asta de cutii tocmai din cauza faptului ca sunt sensibile. Este un fapt stiut ca multi posesori de VW cu cutii DSG dupa ce au efectuat schimbul de ulei s-au trezit ca transmisia incepuse sa schimbe haotic sau sa nu mai raspunda deloc la nicio comanda. Dar da, cutiie automate sunt foarte confortabile, cele scumpe sunt mult mai rapide la schimbarea treptelor si mult mai economice insa nu vor fi niciodata ieftine de intretinut. De asemenea de mentionat ca mai ales la noi sunt foarte multi care au inteles gresit eticheta de pe transmisia automata pe care scrie "life time oil, no change necessary". Life time insa nu inseamna ca acel ulei din cutie este pe viata omului, life time inseamna durata de viata a masinii iar aceasta este specificata in cartea ei. De regula la masinile dupa 2004 durata de viata este intre 5 si max 7 ani. Cutia manuala insa a ramas si ramane o varianta relativ ieftina de intretinut iar daca soferul respecta cateva principii de a nu uza prematur ambreiajul si de a schimba corect treptele aceasta poate sa duca multi ani/km fara nicio servisare.
02 iun 2016, 03:39
+1
neymar
423 comentarii 244 puncte
Automata numai suntem pe vremea lu pazvante chiorul cine vrea sa traiasca pe vremea aia sa dea la manivela prefer sa nu dau . Singurul minus la automata e intretinerea mai scumpa dar in rest numai plusuri fata de manuala .
02 iun 2016, 13:16
-1
astra4ever
153 comentarii 143 puncte
Prieteni voua cred ca va scapa ceva din vedere! :) Articolul laudativ la adresa automatei a fost scris odata cu anuntul lansarii Renault EASY-R si pentru Romania! :) Sincer nu cred ca este neaparat o coincidenta, mai ales ca aceiasi tema cred ca am mai dezbatut'o noi pe aici acum cateva luni si tot la fel de multe scantei au sarit. In alta ordine de ideei ... articolul are foarte multe informatii si comparatii fortate si/sau total neadevarate! Faza cu schimbatul ambreajului la 50.000Km este cireasa de pe tort! Schimbarea acestuia este recomandata, atentie: RECOMANDATA de catre producatori de la ~100.000km in sus, dar asta este doar si numai o recomandare pentru ca un kit de ambreaj, daca nu iti bati joc de el poate duce lejer ~300.000km. In plus de asta, asa cum spunea cineva mai sus, la cutia automata totul tine de intretinere iar uleiul ala nu este deloc ieftin, iar de schimbat nu se schimba doar atat! Daca te alegi cu vreo belea la cutie, reparatiile sunt fabuloase de multe ori depasind chiar costul de piata al masinii in cauza, evident daca luam in discutie masini cu cutii automate pe care si'le permite un roman de rand. Ma opresc aici, Robert si alti cativa colegi au detaliat si scris cam tot ce mai era de scris. Da, cutiile automate au avantajele lor daca iti permiti intretinerea lor, iar manuala nu este inca de aruncat si probabil ca va fi prezenta pe masini inca multa vreme de acum inainte. Personal sunt si voi ramane fan manuala, dar asta este alegerea mea. :)
02 iun 2016, 16:20
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Cutia automata ce se pune pe Dacia este o cutie mecanica robotizata controlata de un calculator.Are ulei normal 75W90 si probabil un ulei special(ce nu se schimba niciodata) la partea robotizata.Mult mai usor de intretinut decat una automata hidraulica. Problema este simpla:Masina noua,garantie 3 ani,nu vor fi probleme.Oricum in cazul unei defectiuni cutia in reprezentante se schimba cu totul,ei nu repara.Calculele sunt facute:200.000 km va tine fara probleme. Problema devine complicata dupa cei 3-4 ani cand in cazul unei avarii reparatia va costa mai mult decat valoarea daciei pe piata SH
02 iun 2016, 16:49
+2
astra4ever
153 comentarii 143 puncte
Nu pot sa nu aplaud gaselnita Renault ptr. o cutie robotizata ieftina, insa ... din cate stiu, limita de km la Dacia in garantie este de 100.000 sau 3 ani. Cum bine zicea cineva mai sus, beleaua la genul asta de cutii este ca se incing destul de rau mai ales frecate urban, iar la noi cam urban inseamna 90% din tara. :) Dap ...zici bine, calculul cam ala e, problema la noi sunt insa resursele financiare ptr. ca din pacate cine isi cumpara masina noua pentru care mai ca isi pune un rinichi la mezat, nu se gandeste sa o tina mai putin de ~10 ani ...iar in ziua de azi nu cred sa mai existe producator auto sa aiba asemenea calcule pentru durata de viata.
02 iun 2016, 18:41
+1
cevacu2005
2 comentarii 4 puncte
Eu am un BMW E46 din 2001 cu cutie automata. Imi consuma 12 L/100km in timp ce aceeasi masina manuala consuma 7-8. Intr-adevar masina are 300000km la bord si nu pot spune ca am avut probleme cu cutia, dar un schimb de ulei si filtru la cutie ma costa in jur de 1200 de lei. Multe din cele spuse se aplica doar la modelele mai noi de masini deoarece chiar nu poti spune ca o automata consuma mai putin si necesita costuri reduse fata de manuala. Cu toate acestea nu as inlocui-o cu una manuala.
02 iun 2016, 16:30
0
865 comentarii 2568 puncte
Mai tata ce are de e asa scump?Eu pentru chryslerul 300m iau din SUA Mopar ATF+4 si cu tot cu filtre si garnituri ma costa @400ron la @100,000km.Ce e drept ca il schimb acasa ca astia pe aici sunt paraleli cu masinile americane.
02 iun 2016, 16:50
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »