Motor turbo vs. aspirat: care este cel mai bun motor pentru un sofer din Romania? Ghidul soferului 21 Iunie Motor turbo vs. aspirat: care este cel mai bun motor pentru un sofer din Romania?
Toate comentariile (18):
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Exista doua tipuri de motoare pe benzina supraalimentate.Motorul echipat cu turbocompresor antrenat de gazele de evacuare si motor echipat cu turbocompresor mecanic(Eaton de ex.),antrenat de curea.Cel din urma mai performant in special la turatii joase si extrem de fiabil fata de primul. Evident sunt de partea motoarelor pe benzina supraalimentate,dar nu sub 2000 cmc.
21 iun 2016, 18:18
+5
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Cel mai bun motor e acela pe care il poti intretine, de care poti avea grija si caruia sa ii dai ce-i trebuie.
22 iun 2016, 10:14
0
865 comentarii 2568 puncte
Taxele mari raportat la putere? Taxele create de?Ala se numeste dezavantaj creat de prostovani taxomani nu dezavantajul motorului.Pe cand o taxa la numarul de suruburi? Hai cu taxe pe numarul de atomi sau hai sa inventam taxe...Romanii si nemtii ...buni la scornit taxe aiurea si facut legi tampite.
22 iun 2016, 12:08
+6
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
865 comentarii 2568 puncte
Tu compari Singapore cu o tara de dimensiunea Romaniei ,poPULAtiei romaniei si veniturilor ...esti destept de poate fi al tau tata mandru ca a aruncat prezervativul.Discutia era despre dezavantajul motorului/elor nu taxe puse artificial.Ce legatura are ingineria motorului cu taxele?Angry hater este oricand peste angry prost ca tine.Stai si inghiti toate cacaturile ca o curva...gura mare deschisa ca daca nu esti angry hater bai angry prost.
22 iun 2016, 14:51
+4
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
=)) Slab, slab rau... Anemic chiar ..... Ma asteptam la ceva mai baban de la un "american" ca tine. Spune sincer, mamica si taticul tau sunt frati gemeni? Stiu ca te au? Ai o atitudine de om complexat, vesnic intr-un razboi de unul singur. Am asa o banuiala ca ai cam fost abuzat prin portul ala... Ai tipat tu dupa ajutor dar nu te-a auzit nimeni.... Si uite asa ai ajuns tu la concluzia ca daca esti mai violent in exprimare reusesti sa alungi pericolul. :)) Recunosc, initial ma iritai, acum insa, ma distrezi teribil, serios, rad pe rupte la comenturile tale.
22 iun 2016, 16:05
-4
865 comentarii 2568 puncte
Angry prost vorbesti de abuz cand stii bine ca ti-ai rupt curu in boscheti?Eu zic sa te cari in Singapore si sa vezi daca nu au tratament pentru fisuri.
22 iun 2016, 16:29
+4
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Iar slab, iar slab ..... :/ Imi pusesem mari sperante in tine, eram convins ca vei lua premiul ptr stand up comedy la iUmor. Ai putea pune bazele unei noi categorii, "angry hater" si ai lua votul lui Cheloo garantat. :)) Uite, iti dau pana si eu un thumbs up ca sa nu fi singurul care iti da, in afara de clonele alea :))
22 iun 2016, 21:51
-1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Explica-mi te rog ce relevanta au taxele din comentariul tau,la articolul "motor turbo vs aspirat" ? Am observat ca peste tot pe unde scrii comentarii te legi de taxele statului roman !Nu suntem multumiti de taxe,dar cautam sa ne adaptam acestui mediu(tari) in care traim.Daca nu te adaptezi,daca nu iti convine tara asta,granitele sunt deschise,poti sa-ti incerci norocul oriunde in lumea asta,unde te simti capabil sa evoluezi. Este clar ca fiecare cetatean alege ce fel de masina isi cumpara in functie de bugetul alocat pentru intretinere si pentru taxe(asigurari,impozite s.a.m.d). Unii isi aleg motoare de 1 litru si sunt pe deplin satisfacuti de performante,altora nu le ajunge un motor de 5,5 litri. Totul tine de buget si de alegerea fiecaruia.Taxele vin dupa achizitie,nu inainte si NU fac subiectul acestui articol.
22 iun 2016, 18:01
-1
865 comentarii 2568 puncte
Avea parti pozitive si negative.Taxarea a fost trecut la negativ.Taxarea nu tine de motor ci de economie.Asa din pix se poate crea taxe mai mari pentru motoarele turbo ,asta nu inseamna ca un motor turbo e mai prost sau mai bun decat unul aspirat normal.Invata sa citesti ce scrie nu ce vrei.Taxarea trebuie sa se faca in functie de poluare /valoarea ,nu cilindree si alte cretinitati .
22 iun 2016, 19:36
+4
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Ce legatura au taxele cu eficienta motorului turbo vs motor aspirat ? Sunt motoare turbo ce scot noxe mai mici decat un motor aspirat .Deci nu inteleg unde bati cu taxele tale! Exista motor 2,0 turbo 204 cp ,euro 6, 2016 ,ce scoate noxe mai mici decat un 1,6 aspirat euro 4 din 2005. Cred ca am invatat sa citesc. Nu intelegi ca dezbaterea din articol nu are legatura cu taxele ,taxe de care esti asa de "legat". Intrebarea finala a articolului era:"Care este cel mai bun motor pentru un sofer din Romania ?,dar ati transformat forumul in dezbatere pe marginea taxelor.Ar trebui ca moderatorii sa stearga postarile ce sunt pe langa subiect,asa cum se procedeaza pe alte forumuri respectabile. Nu s-a intrebat : Cat de legale sunt taxele auto din Romania ? Atunci te intelegeam perfect !
22 iun 2016, 19:57
0
865 comentarii 2568 puncte
Daca taxele NU fac subiectul articolul atunci de ce sunt trecute la aspecte negative.Imi cer scuze ca sunt singurul care citeste articolul cap coada.
22 iun 2016, 19:48
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Este prost pusa problema taxelor la motorul turbo vs aspirat.Ti-am dat exemplu de motor turbo mult mai ieftin la taxe decat unul aspirat. In plus motoarele turbo actuale scot puteri foarte mari in raport cu cilindreea.Deci clar un motor turbo Ford de 1 litru(cel mai premiat motor din ultimii 5 ani) este mult mai eficient decat un 1,8 invechit ,normal aspirat ce scoate aceeasi putere. Care sunt taxele "neagative" ? Motor 1,0 L turbo-125 cp:Asigurare mica,taxa de timbru mica,consum mic,intretinere mai costisitoare. Motor 1,8 normal aspirat 124 cp: Asigurare mare,Taxa de timbru mare,consum mult mai mare,intretinere mai ieftina. Un roman normal ce face 20.000 km pe an,plateste dublu pentru un motor normal aspirat fata de unul turbo ,la aceaasi putere.Sa spunem ca masinile sunt noi si in primii 5 ani nu au nevoie decat de consumabile. Ce motor are mai multe avantaje ?
22 iun 2016, 20:04
+2
865 comentarii 2568 puncte
Pai si eu ce spuneam ?Ai dreptate in ce spui ca e pusa prost problema si eu am spus aia si am devenit un "angry hater" .Dupa mine "angry hater" este super ok...bine ca nu sunt "angry prost".Eu tot vad ca peste tot "taxarea" face un motor mai mare bun sau rau....e impamantenita treaba asta.Nu tine de pret ,nu tine de poluare (asa cum ai spus tu)....ci tine direct de marime/taxa (ca sunt legate astea doua in mentalul colectiv).Asta e o tampenie ce trebuie sa iasa din mintea de roman sau neamt (ca nemtii am impresia au scornit sistemul ).Nu era nevoie sa vii cu exemple ca ai perfecta dreptate...aia am incercat eu sa spun dar probabil am scris in chineza .Felicitari esti un "angry hater" ca si mine.
22 iun 2016, 20:10
-1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
La diesel e clara situatia fara turbo nu se poate, dar la benzinar nu cred ca e neaparat nevoie de turbina pentru masinile de zi cu zi. Adica eu unu as alege oricand un 1.8 i-VTEC de 140 de cai in locul vreunui 1.4 tsi de aceiasi forta. Ca sa numai vorbim ca un aspirat cu instalatie de gaz o sa tine cat casa poporului si o sa aibe costul cu carburantul super redus. Intrebati taximetristii si o sa va spuna ca un aspirat pe gaz tine lejer 3-400000 de km fara probleme majore.
22 iun 2016, 19:50
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
W123 2,4 D fara turbo,probabil cel mai durabil motor diesel fabricat vreodata.:))) Intr-adevar motorul normal aspirat 8V pe GPL nu are rival la fiabilitate.
22 iun 2016, 20:19
+2
6 comentarii 2 puncte
Cel care a scris acest articol nu stie de ce motoarele diesel se numesc asa.Motorul diesel a fost inventat de Rudolf Diesel in 1938,deci in anii '30 cum scrie in articol,nu aveau cum sa existe motorizari turbo-diesel,ca sa nu mai vorbim (cum scrie in articol) ca in 1910 erau deja motorizari diesel.In privinta diferentei dintre turbina si compresor (volumetric),prefer compresorul,chiar daca e mai scump,e mai bun decat turbo,nu are acea intirziere dupa decelerare (lag cum i se mai spune),raspunde imediat la apasarea pedalei de acceleratie.
22 iun 2016, 22:42
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
bine ca stiu altii...multumesc ca ne-ati luminat pe toti cu licuriciul...Rudolf Diesel era mort de 25 de ani in 1938 :) motorul Diesel a aparut prin 1890 si ceva...iar turbo-diesel-uri au aparut prima data prin anii '20, pe motoare de vapor.
23 iun 2016, 17:37
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »