Pariu ca nu stiai: De ce motoarele cu Start/Stop sunt cele mai fiabile din lume? Ghidul soferului 29 Iunie Pariu ca nu stiai: De ce motoarele cu Start/Stop sunt cele mai fiabile din lume?
Toate comentariile (15):
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Pai deocamdata nu putem spune ca sunt cele mai fiabile.Au aparut doar de cativa ani si nu am vazut motoare cu start/stop ce au depasit 800.000 km rulati. Sa dezactivam sistemul s/s din soft,inseamna pierderea garantiei la o masina noua.Sfat prost ! Sa vedem masinile dupa 10-15 anide "lucru" si atunci formam pareri.Momentan motoarele start/stop sunt pline de electronica ,catalizatoare sofisticate,este greu sa presupunem ca vor fi foarte fiabile in raport cu costurile de intretinere.Acumulatorii start/stop sunt cu 30-50% mai scumpi ca unii obisnuiti. Revenind la partea tehnica....mai stim cate ceva.Nu suntem toti clientii aia prosti ce se bucura de un gadget scump,realizat cu un program de marketing bine pus la punct. Sistemul de ungere al unui motor(indiferent de performante) se bazeaza 100% pe o pelicula de ulei,formata de presiune ,pelicula ce tine in suspensie arborii.Daca ar exista contact direct,cuzinetii pot sa fie si din titan,se uzeaza rapid.In momentul opririi,presiunea de ulei scade la 0.In momentul pornirii,inevitabil arborele atinge cuzinetul,pana la formarea presiunii.Are ungere,dar se rostogoleste pe cuzinet in mod direct.Legile motoarelor(cine a facut automobile rutiere cunoaste micul rezumat facut de mine),stau la baza oricarui motor ce se va naste si peste 100 de ani ! Momentan nu pot sa accept partea cu fiabilitatea. Modele de cuzineti prezente in articol,(mai ales primul cel cu guler,pentru limitarea jocului axial)erau la Oltcit.Identice(producator GLYCO) doar cu alte dimensiuni.Deci nu sunt o noutate ! Cu cat motorul este pornit si oprit mai des,cu atat durata de viata scade dramatic.Motor cutie viteza,anexe,electromotor,alternator,pompe,etc.toate sunt suprasolicitate. In relanti un motor poate sa mearga teoretic la infinit.Sunt documentatii despre aceasta tema.
29 iun 2016, 17:42
+3
2 comentarii 1 puncte
Sistemul start/stop a aparut in anii 1970 ca urmare a crizei petroliere din 1973. Prin urmare nu este o noutate. Desigur tehnologia este alta, dar in esenta rezultatul este acelasi. A fost apoi abandonat pentru ca s-a dovedit ca economia de carburant nu este la nivelul sperat. Si din acest punct de vedere nu s-a schimbat mult. A nu se uita ca la fiecare pornire se elimina o cantiate de carburant nears rezultand ghiciti ce? Poluare... Problema este de fapt capacitatea redusa de intelegere a proceselor tehnice/stiintifice din partea politicienilor. Foarte corecte toate aspectele prezentate de S Robert. Nu stiu daca autorul articolului trebuie criticat. Si-a dat silinta, s-a documentat si ne-a pus pe ganduri...
30 iun 2016, 19:00
+1
6 comentarii 0 puncte
Se spune ralanti, 1la mana ,si apoi la ralanti uzura e ff mare deoarece presiune de ulei ce tb sa asigure maxim de film de ulei e mica, de aceea nici nu se recomanda prostilor incalzirea mai mult de 30 sec a motorului pe loc ci in sarcina partiala pana la 2000 rot min. In legatura cu motoarele fiabilitatea nu e data numai de componente ci si de tipul constructiv al motorului,norma de ulei, fiabilitatea distributiei, marimea filtrului de ulei,cantitatea de ulei din baie.A se vedea esecuri de motoare proiectatte de la inceput care au dat chix, BMW diesel de 2litri cu distributia intre motor si cutie,...Tce pe benzina de la renault care il bea pe ulei, 1.2 tsi pe benzina de la VW care e un esec de motor... Cilindreea mica la benzina sub 1.6 litri si turatiile mari fac ca motorul sa se consume dramatic inainte de 200k, Industria nu ar fi asa naiva sa faca masini indestructibile...proiectarea e facuta deliberat cu uzura planificata in cat vrea constructorul. Un benzinar CU PANA LA 150K REALI...minim Euro 4... EURO 5 de minim 1.8 litri CILINDREE cu GPL cu schimb de ulei NUMAI FULL SYNTETIC marca buna la maxim 6luni/7500km ce se atinge prima data face motorul indestructibil peste viata caroseriei daca este intretinut si exploatat dupa manual cu piese originale.
26 apr 2017, 08:37
0
55 comentarii -82 puncte
as dori sa te contrazic; pe ambii..............1)motorul nu functioneaza cu presiunea... ci cu pelicula(vascozitate nu psi)................2) iti permiti vizibil sa schimbi masina inainte de 1 an tin totusi sati reamintesc de DIESELGATE(euro 1-6) si cum bauinii(scuze ca jignesc primatele respective) au platit euro ***** ..........3)"PANA LA 150K REAALLLIII" putzi a samsar excrementabil in nemtia masina sub 200k e considerata noua implicit nu tio vinde sh boarfele din targ o cumpara cu peste 300k si manuiesc profesionist tahometrul.............ps: relanti.. cai mai cunoscut si mai comod si mai usor pe limba si mai scoate limba din cu..ru francezilor ca ei pocesc orice este nefrancez(@c)
30 apr 2017, 20:32
-1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Ma lasi cu vascozitatea ta ?:))Scoate pompa de ulei din motor,si asa consuma vreo 5 cp.Presiunea intretine pelicula !La turatie ridicata este nevoie de o presiune ridicata,datorita fortelor de apasare pe manetoanele arborelui cotit.Ai o perceptie eronata:Vascozitatea nu reprezinta calitatea uleiului.Asa ai putea sa folosesti ulei T90 in motor,este cel mai vascos.Uleiul bun este reprezentat de proprietatile de ungere pe care le are,la diverse temperaturi:Scazute sau ridicate !
30 apr 2017, 21:30
+1
55 comentarii -82 puncte
iete ca te inseli... as scoate pompa da mie jena sa pun una cu actionare manuala...."presiunea intretine pelicula" e o definitie generala.. tinand cont de tolerantele cuzinetilor pe vibrochen.. nu e ca si cum tiar curge 10L/s prin crapaturi.. mai degraba 3-4 picaturi la 70 atmosfere.. turatie maxima motor.. daca te gandesti sa ma contrazici cata pe youbube un antic motor cu gaz cu ungere in calimara(picurator), poate imi poti explica acolo nevoia de 70 atmosfere presiune ulei... as pune ulei vascos daca as avea pompa separata cu incalzire.. ca la tancuri... completare tinand cont ca cel mai de firma OIL se face apa dupa vreo 3 luni si miroase puternic a combustibil.. as mai adauga o pompa .. sa mentina pelicula... lol ps: daca te referi la punctele mele de suspensie..forumul asta nu mentine formatarea..si nici puncuatie prea bine.. is mai vizibile ideile despartite..
30 apr 2017, 22:03
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Nu ma insel !
30 apr 2017, 22:18
0
55 comentarii -82 puncte
ok.. ezista motoare in 2 timpi.. trabant.. care na vazut in viatza vietzei lui pompa de ulei(sau nevoia de 70psi presiune pt pelicula...).. si au tras si la deal si la vale si nu erau chiar usoare.. si au mers toata era comunista fara sughit.. tot nu tensheli amarnic??(sarcasm maxim) in fapt au fost depasite moral ca tehnic dau clasa adaos: aparent a avut si motor wv de 4T dar legenda e 2T
30 apr 2017, 22:28
0
55 comentarii -82 puncte
erata este 70psi nu atmosfere.. gogu wiki... etc
30 apr 2017, 23:31
-1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Citeste o carte de specialitate in speta DEX-ul.Cu tot cu gramatica ta (im) perfecta,ce implica despartirea frazelor in puncte de suspensie,iti spun ca,la relanti datorita exploziei de intensitate scazuta ce are loc in cilindrii,forta ce apasa asupra cuzinetului este implicit mai mica.Astfel motorul nu are nevoie mai mult de 1,5 bari in instalatie,pentru a forma o pelicula de ulei intre cuzineti si maneton,pelicula ce rezista la cca 4tf.Producatorii nu recomanda incalzirea motoarelor pe loc,datorita poluarii.Motorul incalzit are cel mai bun randament.Pana cand ajunge la temperatura optima de functionare,orice motor termic consuma cu pana la 300% mai mult carburant(am scris bine-conform unor studii elaborate de oameni mai destepti ca noi).In plus daca consulti din nou o carte de specialitate(motoare pentru automobile spre exemplu),vei afla cu stupoare ca cea mai mare uzura ,motorul o capata la rece,atunci cand este supus la sarcini totale sau partiale.Deci nu in relanti ,unde sarcinile motorului sunt foarte mici.La motoare fiabilitatea este data exclusiv de tipul materialelor folosite.Dar cum materialele de calitate sunt scumpe,producatorii gasesc solutii mai ieftine.Spre exemplu iti spun doar atat:Rulmenti SKF in ambalaj FFAG la un pret mai mic.Toti producatorii de piese,produc pe banda rulanta componente categoria A,B,C s.a.m.d.Cum probabil ai ghicit componenta de calitate A merge la Mercedes,Ferrari,Bentley(am dat doar exemple).Aceeasi componenta de calitate C,doar nu crezi ca va fi aruncata ! Aceasta ia drumul masinilor mai ieftine(VW,Renault,etc.etc.)Evident aceste componente,nu mai sunt la fel de durabile.Poti sa folosesti ulei 0W60 racing,daca motorul este construit cu piese de proasta calitate.Ai o perceptie gresita despre piesele "originale".Acestea nu sunt produse de producatorul masinii !Niciodata producatorul "X' nu o sa produca rulmenti,cuzineti,segmenti,turbine,curele,rolemplanetare,scaune bord,volan,instalatii electrice,faruri,etc.etc.Ei doar asambleaz
30 apr 2017, 21:25
+1
1 comentarii 1 puncte
Daca sunt sau nu sunt om mai vedea poate dupa mai multi ani . Statistica o poate spune . Acum despre ungere s-ar putea ca autorul articolului sa aiba dreptate . Exista lubrifianti / material solizi / solid cu care se pote placa de ex. cuzinetul si nu au nevoie de pelicula de ulei pe o perioada scurta . Nu are nici o legatura cu titanul etc . ca ex de un lubrifiant/ material solid pot sa dau tungstenul care adera la nemetale si metale fara lianti si confera un coeficent de frecare sub cel al uleiului ( 0,03 dinamic si 0,07 static ) . Uleiul confera un coeficent de frecare de 0,12 . Exista mai multe tehnici de aplicare a acestui material Exista la nivel mondial mai multe patente ( chiar si Institutul de fizica - Magurele a finalizat un asemenea patent ) Exista si produse pentru placare cu asemenea material etc . Petre Cristea v-ar contrazice si cu mersul la relanti ! V-ar recomanda sa cautati studii al unor Institute de tribologie celebre ( centrul de tribologie din Lyon Franta - profesor Fracois Dasenoix sau Centrul de tribologie Southampton Anglia - profesor Monica Ratoi )
30 iun 2016, 14:09
+1
2 comentarii 1 puncte
Din polemica se naste progresul.
30 iun 2016, 19:10
0
55 comentarii -82 puncte
titlu salivant.. continut articol irelevant.. numai presupuneri.. si ar trebui sa te credem pe cuvant cumva ca is mai fiabile??.. in cifre mi se pare mai rezon.. ca altfel putzi a lingau la poarta stapanului :) motorul actual este vechi de 150 de ani .. nimic nu sa schimbat in functionarea lui si no sa se schimbe.. pt ca sint multi maimutze pe planeta.. care nare idee ce important este butonul de S/S.. si are impresia ca o fiabilizare de la 30k la 500k de porniri costa numai 200 euro :P btw: SS a macelarit cu propriile manutze 5 milioane maimutze :) the legend continues :)
01 iul 2016, 07:20
-4
780 comentarii 1141 puncte
Cele mai fiabile motoare???? Poate ELECTROmotoare????!!!!!!!!!!!
24 oct 2017, 00:30
+1
6 comentarii 0 puncte
gradinescu ai aparut si aici cu aditivul minune......? sa il promovezi pe zamarlac..? doctor urgent dau si eu bani...
28 oct 2017, 23:32
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »