Editorial: Ce aveau special masinile mai vechi fata de cele noi de te tineau o viata fara probleme? Editorial 25 August Editorial: Ce aveau special masinile mai vechi fata de cele noi de te tineau o viata fara probleme?
Toate comentariile (8):
Axxis
224 comentarii 271 puncte
Masinile noi sunt o gluma proasta, indiferent de parerea unor si miliardar de as fi nu as lua noua, iata cateva motive: -o masina de 15.000 poerde automat 2.000$ cand a iesit de pe poarta showroom-ului -sunt create sa tina exact cat garantia -sunt smartphone-uri cu roti -numai avertismente si etichete -daca pleci la drum si computerul crede ca nu ai aer in roti, te-ai ars, vii acasa cu platforma -lag-ul pe care il au pedalele ce acceleratie, ce draqu avea cablul de ati renuntat la el? -plastic ieftin, indiferent ca e Mercedes (mai nou o gluma proasta) sau Lada 112 -majoritatea au un design ghey! -pur si simplu sunt un rahat de mijloc de transport, niciun suflet sau pasiune. -nici mirosul de masina noua nu mai exista. -lipsa scrumiere si brichete, chiar daca nu fumezi...doar cateva argumente, restu voi
25 aug 2016, 12:53
+3
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
si-acum 20 de ani, o masina pierdea 10% din pret in prima zi dupa ce-ai luat-o din showroom. articolul e un pic exagerat, sunt si acum motoare care duc milionul de kilometrii si nu au 50cp la 2500cmc, cum avea cobra pe vremuri. pica auxiliarele, gen turbina, injectoare, egr, chestii absolut necesare pentru a reduce emisiile si consumul de carburant si pentru a creste ceea ce toti cautam la masini si anume performanta. nu poti sa ai toate astea de mai sus cu un motor diesel aspirat care sa nu fumege ca o soba pe roti si sa duca 2 tone de fier cu 200km/h. acum 40 de ani lumea voia perfomanta, li s-a dat oamenilro ce au cerut. acum vor fiabilitate. au uitat insa ca performanta fine cu scaderea fiabilitatii. daca si acum s-ar face masini cu matrialele si tehnologiile din anii '60, ar costa un tomberon de logan cam cat un mercedes de-asta nou, din plastic. inchipuie-ti costul mercedesului facut cu lemn, aluminiu, titan, piele, fara plastic. uita-te la un bentley de azi si vezi daca e lumea plina de bentleyuri sau e plina de loganuri, golfuri, focusuri, masini de productie de masa, care sunt intr-adevar facute sa te duca din a in b. pe langa asta, producatorii au vrut sa aibe profituri mai mari, de aia au inlocuit peste tot pe unde se putea, fierul cu plasticul. plus ca masina trebuie sa fie ieftina, sa si-o permita aproape oricine s-o schimbe din 5 in 5 ani. tot lacomia nativa ne-a adus aici, unii au stiut sa profite de ea si sa-i exploateze potentialul la maxim. daca toti am fi "destepti" si-am cumpara doar masini vechi, la un moment dat n-ar mai fi "prosti" care sa cumpere masini noi, de la care sa le cumparam noi peste 10 ani. am ajunge sa conducem toti in 2147 masini din 2020 :)
26 aug 2016, 13:46
+1
1 comentarii 1 puncte
Interesant.Tocmai am citit un lung manifest despre utilitatea plasticului scris de un copil de clasa a 12-a caruia i-a luat tati masina,iubitor de machetute.....Sau poate vreun "inginer" de la ASE sau BOR. Clar articolul asta n-are nicio legatura cu ingineria.Nu stiu daca sa rad sau sa plang in legatura cu dezinformarea asta publica.Dar,ca si iubitor de masini clasice (posesor al unui kadett c din 1978) si totodata inginer in domeniul auto (cu studii) posesor al unei masini moderne (BMW 316 ti) pot fi total de acord cu tine: ESTI PRAF. Odata cu lansarea primului FORD T si a idei de linie de constructie s-a pus problema cost controlului.Altfel am avea toti masini cu motoare de Ferrari.Marea criza a accentuat acest proces (citeste o carte de istorie). Plasticul este unul din materialele care a permis o scadere drastica a costurilor de productie, e deosebit de rezistent (plastic ABS) si usor...aa da...si nu se corodeaza (rugineste pentru intelectul tau),rezista cam 150 de ani si poate fi turnat in diferite forme. Masinile sunt facute sa se deformeze la impact pentru a te proteja pe tine.Altfel ti-ai fi lasat dintii in volanul de otel (si nu spuma) al unei masini LADA . Zamacul (sau aliajul dintre magneziu zinc si cupru) este la fel de scump si se obtine destul de greu,existand riscul de explozie al magneziului topit si este folosit pentru a usura autovehiculul oferindu-i totodata rezistenta. Bucsile de otel-NU AU EXISTAT VREODATA.Materialul antifrictiune folosit la bucsi,lagare,cuzineti este un aliaj care de regula contine bonz grafitat sau cupru,otelul avand un coeficient de frecare destul de ridicat,si totodata un coeficient de dilatare termica crescut.. Am incercat sa citesc mai departe de atat...dar m-a pufnit rasul.Suflatul in jiclor este una din pasiunile autorului acestui articol...Stiu cum e,asta faceam si eu pe la 16 ani. Amuzant articol..unde e poanta sau camera ascunsa? Stupid..super stupid articolul.Mai rau ca o telenovela pe Acasa
29 aug 2016, 21:59
+1
330 comentarii 94 puncte
Io te cred ca esti inginer....da' vezi tu...plasticul nu e material fara moarte asa cum spui tu. Ca nu corodeaza precum metalele e una, dar crezi sau nu plasticul se degradeaza in timp. Mai ales daca este supus diferentelor de temperatura. CUm se intimpla de obicei la o masina. -15 grade - 50 de grade....si de accea devine casant. Iar apoi face ce stie plasticul cel mai bine sa faca. Crapa se rupe se sparge. Iar in ceea ce priveste "evolutia"...ei bine este valabil pentru cei care cred in evolutie. Asa cum omul nu a evoluat din maimuta nici masinile nu au evoluat una din alta. Omul le-a creat pe toate. Si in diferite epoci a venit cu solutii corespunzatoare epocii respective. Uneori a luat decizii bune, alteori proaste. Sa imi fie iertat dar lacomia producatorilor de masini de a obtine profituri din ce in ce mai mari coroborata cu fudulia consumatorilor de a schimba masina tot la 5 ani sint chestii relativ noi. In rest toate-s vechi si noi sint toate...e o vorba. Cum se deformeaza masina la impact este complet irelevant pentru un SOFER..pentru ca stiti voi, soferii, spre deosebire de conducatorii auto nu au acciedente. Iar cei care se plingeau ca fara atita electronica nu existau nici dotari, mai ghiciti o data. Masinile americane aveau aer conditionat, banchete electrice incalzite, oglinzi electrice incalzite, geamuri electrice, servodirectie, cutie automata, etc, inca din anii 50. Desigur nu existau ABS, ASR, ESB, EBD si alte dracii de genul dar oricum acestea sint pentru conducatorii auto, nu pentru soferi asa ca...
31 aug 2016, 17:38
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
daca abs e pentru conducatori auto si masina fara abs e pentru soferi, imi permit sa spun ca din cauza "soferilor" care merg ampixulea cu 30km/h unde poti merge cu 50 linistit, si devin "jaloane mobile", unii "conducatori auto" o mai dau in bara. tot la "soferi" se incadreaza si aia care merg cu gume de fara, uzate, pe gheata, care "pompeaza" pedala mai bine decat o face abs-ul. asa-i? :) parerea mea e ca aia sunt inconstienti. sau tampiti, daca e sa fim mai duri. cum la fel sunt inconstienti/tampiti si aia care daca au abs,ebs, esp, etc, cred ca masina sfideaza legile fizicii si nu vor intelege nici o data ca legile nu le sfidezi, electronica doar te ajuta sa te apropii de limita legilor respective. partea aia cu "n-au accidente" o fi valabila daca toata viata au mers prin oras, cand ii scoti din oras, devin sicane in trafic pentru restul lumii. e plina lumea de soferi fara accidente care franeaza cu ambreiajul apasat in curbe, pana la 50km/h, desi semnul de limitare de viteza spune 80 si in realitate toata lumea merge cu 100 si nu sare nimeni in sant. de raportat la bunicii nostri nu cred ca e cazul, ca aia au prin masini in toata tara cate sunt azi doar in timisoara. plastic se punea si-acum 20-30 de ani, doar ca ala nu era asa ieftin ca cel de azi. nu cred ca azi nu suntem in stare sa fabricam un plastic bun, dar nu se doreste din cauza pretului si a faptului ca omul ajunge sa nu mai schimbe masina la 5 ani. totul pleaca de la lacomie si invidie.
01 sep 2016, 09:09
0
84 comentarii 198 puncte
Maşinile făcute cu 2 generaţii în urmă ţineau o viaţă dintr-un singur motiv: fiindcă erau exploatate în aşa fel încât să ţină. Adică generaţia care a ieşit acum la pensie nu mergea cu Dacia (sau Lada 1200, Fiat 850, Mercedes W123, Renault 8 / 10) peste 80 km/h decât foarte rar, ca să nu consume. Nu lăsa televizorul să funcţioneze 16-20 de ore pe zi fiindcă programul era de 2 ore. Nu dădea cu bormaşina din 1975 (cu care îşi terorizau vecinii) găuri prin fierul beton al pereţilor blocului. Dacă ar fi mers cu 200D W123 cum se merge cu 220CDI modern, ar fi fost prăjit de multă vreme.
31 aug 2016, 11:35
+1
330 comentarii 94 puncte
Tu vorbesti doar de o categorie aparte de conducatori auto...tot asa mi-a zis si un vecin ca sint nebun sa ma aventurez pe autostrada cu viteze de autostrada (130-150 Km/h) cu o masina fara airbag-uri. Ca e sinucidere curata. Si i-am zis io.....da' pe vremea parintilor nostri oare cum mai mergea lumea cu masina? Nu le era frica ca nu au nici centura? Si cica el...alea erau alte masini....mergeau cu maxim 80....da...sigur dacia 1300 a lu' bunicu'! Si muscle car-urile americane? Ei cu alea cum mai era? Ca mergeau baietii cu 200-240 la ora cu cei 400 de cai obtinuti dintr-un motor de 8,2 litri fara airbag, fara abs si chiar fara centura? Fara sa le pese de consum, fara sa isi pune probleme "existentiale" privind poluarea si asa mai departe...
31 aug 2016, 17:45
+2
Motanul
4 comentarii 1 puncte
Mare prost trebuie sa fii sa crezi ca la o injectie mecanica sufli si mergi mai departe. Sper ca marea majoritate au atâta minte sa nu mai creadă tot ce citesc pe 4 tuning. E o injecție fiabila - dar e un coșmar sa o repari (iți trebuie 1 metru cub de scule). Nici la reprezentanta nu știu sa o repare ca e prea complicata pentru standardul de azi.
18 dec 2016, 16:41
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »