Vrei cauciucuri second-hand? Iata ce trebuie sa stii Ghidul soferului 25 Octombrie Vrei cauciucuri second-hand? Iata ce trebuie sa stii
Toate comentariile (12):
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Anvelopele second hand sunt cea mai proasta alegere.In primul rand cauciucul este petrol.Caucuicul contine substante volatile ,care intr-un interval de timp se evapora.Astfel anvelopa de iarna ,devine tare pe profilul de rulare si nu mai are nici un efect.Am constatat ca dupa doar un an ,timp in care anvelopele la toate rablele mele sunt depozitate la umbra,cauciucul devine mai tare fata de o anvelopa noua(aceeasi marca/model).In al doilea rand durata de viata(datorita pierderii calitatii si a uzurii) scade dramatic.Daca un set de 4 anvelope noi ,tin in medie 35-45.000 km rulati(schimbate la 10.000 km fata-spate intre ele conform specificatiei producatorului),unele SH vor tine cel mult 15.000km.In plus este imposibil sa gasesti 4 anvelope SH rulate pe aceeasi masina.Adunand banii dati pe 2-3 seturi de anvelope SH+montaj+echilibrare,ajungi sa platesti pentru acelasi nr de kilometrii rulati,mai mult decat ai plati pentru anvelopele noi(cu montaj si echilibrare gratuita). Pentru mine,nu este rentabil achizitia de anvelope SH,mai ales azi cand pretul anvelopelor a scazut dramatic,iar anvelopele ce pornesc de la 15 toli au un pret de la 120 ron/buc.
26 oct 2016, 09:35
+2
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
Salut. In primul rand anvelopele se autovulcanizeaza in timp in prezenta sulfului din atmosfera. Apoi o anvelopa veche "intarita" (dar nerulata) va rezista mult mai multi km fata de o anvelopa noua (am testat asta, rapiditatea cu care se uzeaza scade odata cu cresterea vechimii - cel mai rapid se uzeaza cand anvelopa este moale/noua dar asta depinde si de treadwear - e vasta discutia). Anvelopele 185 65 15 noi cu 120 lei sunt fie fara adaosul comercial al revanzatorului fie REESAPATE (deci cumperi o anvelopa second ca si corduri cu "haina noua" de calitate indoielnica si aderenta proaspa pe asfalt umed sau uscat - pe zapada poate are aderenta mai buna decat una second). Preturile anvelopelor low cost noi incepe de la ~ 150 lei tva inclus pentru 185 65 15 pe piata pentru oamenii fara relatii. O anvelopa second de calitate e mult mai buna decat una noua low cost daca nu este foarte veche(sub 5 ani). Unii fac kilometri putini si daca ar cumpara anvelope noi ele ar trece de 5 ani vechipe fara sa se uzeze , caz in care, de fapt, utilizatorul tot anvelope vechi foloseste pana la urma si in plus, daca in acest interval apare vreo taietura la una din anvelope, paguba este cu mult mai mare decat daca s-ar fi ales anvelope second. Concluzie: Fiecare are libertatea sa aleaga ce i se potriveste mai bine, nu exista un raspuns universal pentru toata lumea. Cu alte cuvinte, anvelopele noi nu sunt intotdeauna cea mai buna solutie pentru toata lumea. Odata cu cresterea vechimii anvelopei aderenta scade, consumul de combustibil scade dar si pericolul creste.
26 oct 2016, 13:45
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Anvelopa de iarna intarita se comporta fix ca o sanie,poate sa aibe calea de rulare la starea noua ! Ideea anvelopei de iarna se bazeaza pe o alta calitate a cauciucului si elasticitatea acestuia in conditii de temperaturi scazute.Degeaba anvelopa se uzeaza greu,daca nu are eficienta mai ales pe ploaie/zapada.Avand in vedere ca suprafata de contact a autoturismului cu solul este de cca 40 cm patrati,siguranta este pe primul loc,un metru in minus la o franare poate face diferenta intre un accident serios sau o evitare. Tehnologia a evoluat foarte mult in ultimii ani.Astfel azi cand chinezii au cumparat SAAB doar pentru arhiva pot spune: Low cost sau premium este fum in ochi in Romania.Lipsa infrastructurii,prezenta gropilor fac ca media vitezei pentru o masina sa fie undeva intre 30-60km/h.Acolo nu poti face diferenta intre low cost si premium.Am cumparat masina noua echipata cu Continental ECO3.Masina a facut 31.000 km pana ce anvelopele au ajuns la indicatorul TW(tread wear-uzura comerciala).Atunci am schimbat anvelopele cu unele low-low cost.Supriza:Masina a rulat 46.000 km acelasi sofer. Pretul:139 ron anvelope de iarna(Kely -produs de Good Year) pe 15 toli montaj si echilibrat inclus la o vulcanizare din oras.Resapata 90 ron.Ne-am adunat cativa prieteni si am strans oferte pentru anvelope.Cand cumperi mai multe anvelope poti negocia.Astfel pentru 24 ale mele(am 6 rable)+12 ale prietenilor am scos un pret de 115 ron/anvelopa.Debica Frigo3 185/65/15. O anvelope SH pentru mine este inutila.Nu folosesc asa ceva,atata timp cat nu stiu pe ce masina a rulat,ce incarcare a avut,cat a fost umflata ,etc,etc.Imbatranirea nu are loc numai la suprafata.In plus foarte multi prieteni ai mei adepti ai anvelopelor SH,au luat teapa cu ele,cu toate ca aratau perfect.Ba fac zgomot la rulare,ba se rupe insertia si se deformeaza calea de rulare... etc.In plus o anvelopa uzata necesita un efort mai mare la directie decat una noua.
26 oct 2016, 16:37
+2
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
Eu am dat un raspuns cat de cat obiectiv la primul comentariu al tau referitor la orice anvelopa nu doar la cele de iarna. Ce imi spui in al doilea e "offsubtopic" sa zic asa. In cazul unui patron/admimistrator de parc auto clar varianta de anvelopa noua se preteaza cel mai bine din motivele enumerate de tine. DAR daca vorbim in general si obiectiv asa cum am facut eu in comentariu de mai sus, un om cu Logan care isi ia 4 anvelope la 5 ani de exemplu, nu va avea acel pret de achizitie. In plus ii este mult mai usor sa cumpere 4 anvelope second bune decat 6x4 anvelope second. Deci raman la concluzia ca fiecare are varianta personalizata si ca anvelopa noua NU ESTE INTOTDEAUNA SOLUTIA OPTIMA pentru TOATA LUMEA. Se gasesc seturi de anvelope second de iarna la 250-400 lei de exemplu, cu 6-7 mm profil (din 8mm cat au majoritatea noi fiind si 4 minim cat e limita minima pt cele de iarna) vechi de 2-4 ani care duc mult si bine. Acum daca e sa vorbim subiectiv, eu nu as cumpara anvelope la 50 de lei bucata sa le folosesc zi de zi, ca la acele anvelope face lumea referire cand vine vorba de anvelope second hand. Totusi am cumparat acum 4 - 5 ani niste barumuri m+s 185 65 14 de pe o masina adusa de afara pt vanzare cu 7 si 7.5 mm profil si dot 2011 la 300 lei 4 buc. pe care inca le folosesc si au ajuns acum la 5.5 mm profil.
26 oct 2016, 17:44
+1
25 comentarii 12 puncte
In primul rand, de ce ai cumpara o anvelopa second-hand sau resapata, cand diferenta dintre una SH si una noua e de cateva zeci de lei? Chiar nu ai bani sa investesti in siguranta ta? In al doilea rand, nu zic ca articolul de fata nu da sfaturi bune, dar cata incredere sa am in el cand inca din titlu apar greseli? Cauciucul este materialul din care este fabricata anvelopa. Si inca ceva: cum poate fi "marea majoritate"? Exista si "mica majoritate"?
26 oct 2016, 14:41
+1
4U4me
60 comentarii 53 puncte
Eu am facut 38.000 km (pana la uzura de 4mm) cu 4 anvelope SH Continental WinterContact pe care am dat 500ron/4buc cu tot cu montaj si echilibrat, asta in contextul in care o astfel de anvelopa Continental WinterContact 215/55R16 costa aprox 500ron/buc. In concluzie, exista si SH cu un foarte bun raport pret calitate.
26 oct 2016, 15:56
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
"Mai taie din ele da-le dracului".Am masini noi ce nu au trecut de 31.000 km cu anvelopele ContiEco3 venite din fabrica.31.000 km pana la indicatorul TW al anvelopei !Asta in conditiile in care rablele au 900 kg.Cu anvelope 215/55/16 masina ta are minim 1300 kg.Vrei sa te cred ca ai facut 38.000 km cu anvelope SH ?:)) Sa fim realisti ! Am 6 masini in firma ce fac 300 km/zi si una personala,stiu ce sunt alea anvelope ! Continental sunt cele mai proaste anvelope.Nu iau asa ceva!Made in Romania,Made in Germany=TM Aaa si inca ceva o anvelopa ca a ta este 389 ron nu 500 !
26 oct 2016, 16:37
0
4U4me
60 comentarii 53 puncte
De unde sti pe ce drumuri utilizez eu autoturismul respectiv si ce stil de condus am, esti cumva MamaOmida? Totodata eu tocmai ce caut sa cumpar 4 anvelope WinterContact TS860 (actualul model) si am gasit doar preturi incepand de la 488ron, iar varianta XL incepand de la 513ron.
26 oct 2016, 17:31
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Mai cauta s-ar putea sa ai surprize !
26 oct 2016, 18:17
+1
4U4me
60 comentarii 53 puncte
...totodata mai documenteazate: de exemplu in testul ADAC Continental WinterContact sunt pe primul loc https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2015_winterreifen_205_55_r16.aspx?ComponentId=245459&SourcePageId=31821
26 oct 2016, 17:52
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Am format pareri dupa experienta proprie ,nu dupa ce spun altii sau dupa televizor !Cu atat mai mult dupa niste teste ale ACR-ului german,evident partinitoare pentru o marca germana.Daca spuneai de marci premium Nokian,Michelin,etc.,etc. te credeam,dar nu Continental ! Da si mergi prin aer,ai un stil de conducere asemeni unui pensionar.Asa te tin anvelopele sh 38.000 km,mai mult decat unele noi !Avem de invatat de la tine ! Chiloti de care ai pe tine,tot SH ?Marca ?Giordani ?Armani ?Cat te tin ?Mai mult decat ma tin pe mine cei de Mondex ?
26 oct 2016, 18:14
+1
4U4me
60 comentarii 53 puncte
Vad ca ai inceput sa jignesti, nu ma voi cobora la nivelul tau de mahala. Totodata vad ca te urzici tare daca cineva nu este de acord cu tine. Daca nu-ti convin postarile mele, ignorale, nu esti obligat sa le comentezi. Tot tu cu ceva posturi in urma scriai ca o anvelopa noua tine pana in 45.000km (probabil doar condusa de unul ca tine), de ce crezi ca altcineva nu ar putea sa faca 38.000km cu o anvelopa SH, sau tu crezi ca eu am cumparat SH gata uzate? Experienta proprie cu Continental WinterContact si testele ADAC pentru mine sunt cu mult peste sfatul tau neavizat in materie de anvelope, din partea mea poti sa-ti incalti masiniLE :) si cu slapi intre degete.
26 oct 2016, 18:59
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »