Avantajele unei cutii automate. De ce sa cumperi o masina cu doua pedale Tehnica Auto 15 Noiembrie Avantajele unei cutii automate. De ce sa cumperi o masina cu doua pedale
Toate comentariile (15):
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Articol partinitor ,clar in favoarea cutiei automate.Conduc automata. Confort avantaj clar automata.Chestia cu performanta este subiectiva.Cea mai haioasa faza este cu consumul de carburant.Deocamdata toate masinile dotate cu automate,consuma mai mult decat manuale,chiar producatorii dau CO2 si consumuri mai mari la automate. Nu-ti da batai de cap-FALS ! Din 50-50.000 trebuie un schimb de ulei/filtre lucru destul de scump.Iar in cazul unei defectiuni sa vezi bataie de cap la buzunar! Va deveni din ce in ce mai buna.....sa speram.Momentan unitatile Borg Warner si AISIN construite cu dublu ambreiaj,au probleme dupa ce trec de 200.000 km rulati.In speta mechatronic-ul se defecteaza,iar kit-ul de ambreiaj costa de la 8000 ron in sus.Ambreiajele uscate din cutie lucreaza permanent la fiecare schimbare a treptelor ca si cum ai pleca de pe loc lin(ca sa asigure o schimbare insesizabila) si se uzeaza destul de rapid.Mechatronic +inlocuire ambreiaj =15.000 ron ! In articol s-au amestecat cutiile automate cu cele robotizate.Nu este acelasi lucru.DSG (este o cutie manuala(de fapt doua cutii manuale intr-una singura controlata de o unitate electrohidraulica))nu este acelasi lucru cu G-tronic sau Multitronic. Din punctul meu de vedere DSG-ul,Powershift sau cum le mai numesc constructorii(in speta cutia cu dublu ambreiaj) este cea mai proasta cutie "automata"construita vreodata in raport cu automata electrohidraulica.Sa ne gadim la complexitate,doar prin faptul ca in cutia cu dublu ambreiaj exista doua tipuri de ulei:Unul pentru partea de comanda si unul in baia cutiei propriu zise.Nu sunt putine cazurile in care mesterii din reprezentante au inlocuit uleiul original din cutia cu dublu ambreiaj, cu unul sintetic(desi trebuia mineral,dar nu aveau) ,iar cutia a cedat dupa 10.000 km.
15 nov 2016, 20:34
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Tu vorbesti de AMBREIAJ la automata? Scuzama dar mizeriile actuale cu dublu ambreaj si alte bazaconii asistate electronic, nu pot fi numite automate ci cutii MIXTE, cutii manuale cu obtiune semiautomata. Daca vorbim de 100% automata, vorbim de clasicul TH (TURBO HIDRAMATIC) folosit de ex pe piata de americani de zeci de ani si aici nu avem nici un fel de ambreiaj ci o TURBINA, un sistem de angrenare solenoid si un sistem de ventile de presiune. La o automata PURA schimbi uleiul o data 150.000 km cel mult, dependent de stilul de mers, conditii de drum / relief sau urban / extraurban. La automata pura, filtrul de ulei se afla în burta cutiei si costa 15 EURO. Dependent de cutie bagi între 7 pîna la max 11 litri de (A.T.F.) ulei (daca ai radiator de ulei pe ea) si asta dependent de marca costa între 7,50 EURO pîna la 19 EURO litrul si.............. indiferent cît de scump e uleiul, o data la 100.000 sau 150.000 km tot e mai ieftin decînt mizerabilele placi de ambreiaj care te costa cît o masina SH de mic litraj iar uleiul (A.T.F.) rosiatic cu miros de migdale este 100% sintetic si asa trebuie sa fie. Daca e sa cumpar o masina noua automata, acum în 2016, în veci n-as opta pt. o mizerie electronica cu dublu ambreiaj ci numai o masina cu cutie 100% pur automata. Asta din simplele motive precum: 1 - costuri reduse de întretinere (deoarece unde nu-i nimic înuntru nici n-are ce sa se strice), 2 - si la o cutie 100% pur automata poti schimba manual ( daca te manînca palmele) avînd treptele 1, 2 , 3 (dupa caz chiar si 4, 5, 6) dupa care urmeaza "D" sau chiar "OD" (OVER DRIVE) etc., 3 - Banii tocati în plus la consumul de carburant îi scot din costurile reduse de întretinere. Zic sa nu amestecam merele cu perele ca iasa...... ZACUSCA DE FRUCTE :-)
15 nov 2016, 22:13
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Da orice cutie automata are mai multe ambreiaje.Impropriu spus ambreiaje,dar au acelasi rol.Se numesc discuri de frictiune,impreuna(sunt mai multe in functie de tipul cutiei)formeaza unul sau mai multe ambreiaje umede. Cutiile zis automate sunt cu dublu ambreiaj.Au doua discuri,doua placi,doi rulmenti.Discurile si placile sunt asamblate intr-un "TOT" nedemontabil.Nu mai gasesti cutii "old school" pe masini noi.Turbina de care amintesti se numest convertizor.Prin invartire creeaza presiune de ulei la interior si transmite puterea de la motor la cutia de viteza.Transmiterea puterii se face hidraulic ,nu exista legatura directa, mecanica intre cutie si motor ca la manuala(trenul fix). La costuri de intretinere nu ai cum sa iesi mai ieftin cu automata sa fim seriosi.Am masini luate noi si azi la cca.200.000 km nu s-a umblat la cutiile mecanice,nici macar un schimb de ulei. Iar cutia automata de pe masina de familie este produsa de constructorul masinii.Cred ca stii despre cine este vorba,singurul producator auto care isi construieste in fabricile proprii cutiile automate.Probabil cele mai bune cutii automate. Stiu ce inseamna o automata si stiu ce presupune o manuala.Suntem fani,dar lucrurile trebuie privite obiectiv.Manopera unei reparatii la o automata clasica in 4-5 trepte se ridica la 2000-2500 euro in Romania.De multe ori poti sa-ti cumperi doua masini identice de acei bani.
15 nov 2016, 22:40
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Da numai ca tu nu m-ai înteles. cutiile actuale, indiferent cîte ambreiaje au sau nu au, nu pot fi numite automate. Sînt cutii mixte si asta e punctul principal deoarece la fiecare ai obtiunea manual sau automata, indiferent daca ai 2 sau 3 pedale, indiferent daca schimbi electronic via stik sau fluturasi la care ai obtiunea pur electronica "D". Hidramatele pe care tu le numesti "old scool" se fabrica si în ziua de azi dar au mai multe trepte care la rîndul lor sînt si astea asistate electronic. Practic sînt sisteme hidraulice simple. În ceea ce priveste costurile de întretinere la automate, crede-ma ca stiu ce vorbesc. Conduc automata din 1990 de cînd am plecat din tara si fi convins ca-mi cunosc chieltuielile. Singura diferenta e ca eu nu merg sa cumpar ATF ca taranu din proxima benzinarie ESSO unde se cere pretul nesimtit de 39 EURO / litru ci am alte surse cu preturi omenesti. La vechtura mea de toate zilele am schibat uleiul de 5 ori pîna acum si are jumatatea de milion rulata :-) Deci la fiecare 100.000 km. Oricum e cazul s-o scot la pensie (ca si pe mine dealtfel) dar asta-i alta poveste. În ceea ce priveste România..... da ! Stiu! E alta planeta! Singurul lucru ce pe mine ma "zgîrie" e faptul ca s-a ajuns pîna acolo încît o mizerie electronica de cutie mixa este numita automata ceea ce mi se pare aberativ, deplasat si gresit deoarece este departe de realitate chiar daca partial face ce face o automata dar cu un cu totul alt principiu.
15 nov 2016, 22:59
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Te-am inteles perfect.Inclusiv cutia aia pe care o detii din "90 are ambreiaje la interior.Nu are electronica asa multa,dar are bloc de valve comandate hidraulic si valve comandate pneumatic.Inclusiv comanda prin cablu si pompa de ulei interna. Sunt sisteme hidraulice nu simple,ci extrem de complicate. Am reparat asa ceva,stiu cu ce se mananca cutia automata si ce costuri de intretinere/reparatie implica. In plus cutiile automate ce nu au D+-,nu pot face frana de motor,decat comutand in mers 3,2,1 din D,lucru foarte periculos,daca viteza nu este adaptata la treapta selectata.
16 nov 2016, 20:35
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Scuzama ca te contrazic dar TH 700 R 4 nu are nici un fel de ambreiaje in interior. TH 700 R 4 o visez surub cu surub. D + nu exista ci numai OD adica OverDrive un fel de "D" economic cu care poti rula constant la viteza mare cu turatie minima la motor (de ex. 70 m/h cu 1800 rpm.) forte practic pe autostrada. Uite aici un o grafica exploded de la TH 700 R 4: http://www.kgperformance.com/gallery/d/2008-2/Th700r4+exploded.jpg Cutie US frecvent intinita si la multe europene dar cu rapoarte diferite. O regasesti si in ziua de azi la multe Opel si Ford chit ca sintem in 2016. In ceea ce priveste frina de motor, sincer sa fiu , sint capabil sa renunt in favoarea confortului, mai ales la traficul nemtesc unde cam peste tot e sufocat bara la bara si o duci in ralanti eliberind frina si reapasind-o. Ce nu inteleg eu e faptul, cum de se plinge clientela de defecte la automata clasica asa de mult? Aici rar am cazuri din astea. E posibil ca defectele sa apara nu din cauza cutiei proaste ci din cauza prostului ce sta la covrig si nu stie *****-o foloseasca asa cum e cazul defapt si aici? Singurele conditii in care reusesti sa omori o cutie automata este sa tractezi sau sa urci pante in "D" pina nu-ti fierbe numai cutia ci si motorul. Eu in cazuri din astea merg pina max pe 3, chiar si in oras. Unde te tirii in oras cu 50 sau in tractare, n-ai nevoie de D si nici de OD. N-am vazut inca pe nimeni tractind remorca cu 200 km/h (120 m/h). .-)
16 nov 2016, 22:31
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Confunzi,nu ma poti contrazice.Vorbim 3 zile despre cutiile automate ! Cutia la care faci referire 700R4(L) are discuri de frictiune.Acele pachete de discuri de frictiune sunt ambreiaje umede,imersate in ulei.700R4are mai multe pachete de ambreiaje:Reverse clutch,overrunclutch,input clutch,forward clutch,etc.etc.,ti-am enumerat doar cateva din cutia exemplificata de tine.Are daca nu ma insel 23 discuri de frictiune(sa zicem 23 de mini-ambreiaje care formeaza de fapt 4 ambreiaje mari si late din cutie) .Sunt pe marimi si culori in functie de locul in care sunt amplasate.Nu intamplator,cutia aceasta o am in sectiune. O cutie manuala sau automata,nu poate face schimbarile de trepte fara ambreiaj(e),fie ele uscate sau umede. Mai jos poti vedea kit-ul de reparatie al cutiei,vei vedea ambreiajele: http://www.ebay.com/itm/TH700R-4-700R4-4L60-Transmission-Rebuild-Kit-87-93-Level-2-Kit-Corvette-Servo-/201129220765
16 nov 2016, 22:55
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Ah,..... Am înteles acum ce numesti tu ambreiaje. :-)
17 nov 2016, 07:00
+1
blackevil777
1 comentarii 0 puncte
Nu conteaza ca sunt mixte,principiul de functionare e acelasi,numai ca a fost adaugat un sistem electrohidraulic care ajuta soferul sa seteze 2 sau 3 optiuni de a comanda cutia...cu padele,cu impulsuri sau ,,robotizat,, adica automata,ea schimbandu-se la turatia setata de ECU masinii...
16 nov 2016, 21:57
0
2947 comentarii 2978 puncte
Da! Corect! Numa ca marea diferenta sînt costurie de întretinere. O cutie mixta robotizata, daca-si da duhul te sparge la bani si aici e marea problema.
16 nov 2016, 22:37
+1
53 comentarii 142 puncte
Fiecăruia cum ii place, ce cutie, ce transmisie cu carei se simte bine când conduce. Mie personal îmi place cutia manuală. Poate că este mai comod să conduci o mașină cu cutie automată dar n-ai să ai niciodata acel filling ca la cutia manuală, plăcerea de a simți si interveni când și cum vrei în tracțiunea mașinii, ansamblul om-mașină este mai "intim". Comoditatea trebuie să aibă și ea o limită până la urmă. Ca o comparație :P...de ex. nu-i la fel să faci sex mișcându-te singur sau să te împingă și tragă de șolduri cineva din spate, chiar dacă ar fi mai comod așa :)) tot sex se cheamă da nu cred că simți la fel...acuma fiecăruia cum îi place, până la urmă, nu? :)
16 nov 2016, 11:52
+1
503 comentarii 588 puncte
Manuala si atat. Avantajele se cunosc. Comfortul automatei e 0 pentru mine. Ma supara mult faptul ca nu ai de unde sa alegi si iti baga automate pe gat.
16 nov 2016, 13:39
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Îti doresc sa te fericesti cu o manuala în Rush Hour în L.A. si-ti garantez ca dupa ce ai strabatut orasul nu numai ca ai febra musculara dar si gaura în talpa papucilor de atîta schimbat si atunci cu siguranta ai sa sti sa apreciezi o automata. :-) În pustietatea româneasca o manuala e OK dar în alte tari e......... durere si pedeapsa la greu, crede-ma.
16 nov 2016, 22:35
+1
503 comentarii 588 puncte
Șansele sa stau si sa conduc in L.A. când e rush hour sunt nule. In al doilea rand intreaba-te așa: stau așa de mult in trafic încât sa îmi doresc automata? Precum am spus, PENTRU MINE aleg manuala si atât. Altuia i se potrivește automata. Treaba lui, dar nu-mi baga mie doar automata care nu o vreau. Asta ma deranjează. Ca analogie: unora le plac slabe, altora mai plinuțe. Deci? Nu ma interesează sutimile de secunde in cat schimba sau alte chestii de astea cu care spala ei creierele. Ma interesează sa am costuri de întreținere decente ca de sutimi prefer sa ma ocup eu când e cazul. Vreau sa conduc, nu sa fiu condus.
16 nov 2016, 22:59
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Am inteles! Automata nu ti-o baga pe gît din motive de confort ci ti-o baga pe gît din motive de siguranta, obligîndu-te astfel sa te ocupi de condus în siguranta si nu sa mesteci în oala ce-ti sustrage atentia. Asta e ideea de baza ca motiv DE CE se construiesc tot mai multe masini cu cutii automate sau mixte si tot mai putine pur manuale. În viitor poate va trebui sa te obisnuiesti cu gîndul ca manuala va dispare complet. Vezi si tu clar ca masinile nu mai sînt ce au fost. 80% din piata auto sînt avortoane Knight Rider - K.I.T.T. si asta-i numai începutul.
17 nov 2016, 06:58
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »