Dezavantajele unei cutii automate. De ce sa nu cumperi o masina cu doua pedale Tehnica Auto 17 Noiembrie Dezavantajele unei cutii automate. De ce sa nu cumperi o masina cu doua pedale
Toate comentariile (7):
Philophobic
205 comentarii 347 puncte
Pai va cam contraziceti. Articolul precedent arata ca avantaje consumul redus si performante mai bune. Realitatea e ca la capitolul performante - cutiile automate din ultimele generatii bat cutiile manuale. Asta nu prea e valabil pt. cutiile vechi (desi, daca soferul e dezastru, e posibil). Cam la fel si pentru consum. Noile generatii de cutii automate sunt mai eficiente (sursa: fueleconomy.gov) Altfel spus, cine isi ia masina cu o cutie automata moderna, are consum redus si performante mai bune. Cutiile vechi invers. Si exista masini noi cu cutii automate invechite. (conduc una de serviciu)
18 nov 2016, 10:38
+1
330 comentarii 94 puncte
NU exista cutii automate "moderne". Astea moderne sint niste porcarii, cutii manuale AUTOMATIZATE/ROBOTIZATE. Automata adevarata este cea inventata de General Motors prin anii '30....si cele bazate pe acea tehnologie sint cele mai bune cutii din lume...Din pacate acestea sint pe cale de disparitie si doar marcile de masini premium sau de lux mai fabrica masini cu cutii de viteze bazate pe aceasta tehnologie. Pur si simplu dezavantajele enumerate de autorul articolului nu sint dezavantaje daca privesti problema din punctul de vedere corect. 1. Costa mai mult....evident confortul se plateste. Adica in ziua de azi lumea este dispusa sa plateasca in plus pentru 7 airbag-uri, pentru navigatie de nu stiu care si mai nu stiu ce dar confortul unei cutii automate nu merita banii. Va spun eu ca merita pina si ultimul banut... 2. Ingreuneaza masina. Pai si? Daca nu esti "racer" probabil 30 de kilograme in plus nu te deranjeaza. Plus ca o masina mai grea poate e mai lenta dar in schimb mai stabila pe sosea. 3. Performante inferioare. Din nou daca nu faci curse ilegale noaptea nu cred ca te deranjeaza ca in loc de 8 secunde pentru 0-100 la ora o sa ai 9....Pina la urma cutia automata o iei pentru confort nu pentru a te rupe in figuri... 4. Consuma mai mult carburant. Si de cind e la moda sa iti maninci din c*r? Faptul ca esti zgirie brinza nu e de lauda...daca esti chiar asa barosan cum te crezi sau ai vrea sa fii, oare ar trebui sa te intereseze consumul? Ma intreb daca pe Tiriac il intereseaza consumul masnilor domniei sale. N-as prea crede. 5. Costuri mai mari de intretinere. Singura intretinere necesara la cutia automata este schimbul periodic de ulei si filtru. Costa ceva ce e drept dar cei cu cutii manuale nu le fac nici o intretinere niciodata....daca fabricantul a spus in manual ca uleiul din cutie e "lifetime" ei o iau de buna si nu schimba niciodata uleiul....fara a se gindi ca in vest "lifetime" inseamna de fapt pe viata masinii care la ei este in jur de 5 ani
18 nov 2016, 20:27
0
2947 comentarii 2978 puncte
Scuza-ma dar cine ti-a spus prostia asta ca "în vest" LIFETIME înseamna 5 ani? Tu chiar crezi prostia asta sau CONFUNZI cei 5 ani de GARANTIE cu LIFETIME? Orice masina, indiferent daca e Tata Nano sau ..... Bugatti, duce lejer milionul de km rulati. Ca multe masini nici nu apuca cei 5 ani de garantie, pt. asta nu e de vina tehnica ci boul de la volan care a facut scoala de soferi la coada vacii si habar-nare ce face sau confunda viata reala urbana cu NFS sau se crede mare pilot tunist inventiv picat din TF&TF. Referitor la cei 5 ani, daca-ti aduci bine aminte, pîna la finele anilor 90, garantia era de 3 ani sau 100.000 km rulati. La finele anilor 90 s-a trezit KIA (daca nu ma însel) sa dea garantie 5 ani, dînd astfel "cu miere pe botul clientului" pt. a-si creste vînzarile. Ulterior au facut-o si restul de producatori, si uite asa am ajuns la o garantie generala de 5 ani. Ca în vest oamenii au o alta potenta financiara si-si schimba masina în momentul cînd expira perioada de garantie de 5 ani, e cu totul alta treaba si nu are nimic comun cu starea ei tehnica.
21 nov 2016, 07:10
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Iar s-a trezit "grupa mica" de la 4tuning.ro sa creeze articole provocatoare de cearta si contraziceri interminabile. Precum si în forum, cred ca nu am atîtea degete la mîna (si la picioare) sa pot numara articolele astea de genul "automata vs. manuala" sau "manuala vs. automata". De mentalitatile PRECONCEPUTE expuse în articole, nici nu mai vorbesc ca...... începe sa ma doara capu! CONSUM MAI MARE? Zau? O fi ca automatele de acum 30 - 40 de ani consumai ceva mai mult dar.... HEY !!! BAIETII!!! Sîntem în secolul 21, anul 2016 si nu în secolul 20 anii 70. PRODUCATORII PREFERA? NU ! Producatorii NU prefera ci sînt OBLIGATI de politicienii nostrii "mult iubiti" ce traiesc în lumea lor de fantezie departe de realitate si care considera ca automata este MAI SIGURA (unde au dreptate) si ca e mai ECOLOGICA (ceea ce e frectie la picior de lemn). Cine crede ca automata e bagata pe gît clientului din simple motive de confort este înca la nivelul crezului în mos craciun!!! Confortul este o treaba INTERPRETABILA dependenta de moftul si placerile clientului nu este o dependinta de productie. Masinile actuale cu cutie MIXTA unde se poate alege manual sau automat sînt costisitoare si pline de electronica pîna la refuz dar sînt cea mai palpabila obtiune pt. client deoarece nimeni nu este obligat sa circule pe automat, daca nu-i place si simeni nu e obligat sa circule pe manual, daca nu-i place. AUTOMATA NU ARE FRÎNA DE MOTOR! Corect! Automatele hidraulice (HIDRAMATELE) din anii 70 - 80 - 90 NU au frîna de motor dar hai sa vedem cum stam la mixtele cu dublu ambreiaj. E tot asa? Nu cred! Vesnic se leaga lumea de consum dar "lumea" a citit (s-a informat) despre COMBUSTION GATE (ca DIESSEL GATE a iesit la pensie) unde se da în vileag MINCIUNA CONSUMULUI si e pe cale un scandal enorm, mai rau ca cel cu diessel gate? Se pare însa ca asta nu intereseaza pe nimeni dar intereseaza BATUTUL APEI ÎN PIUA de genul "automata vs. manuala". Cool !
20 nov 2016, 12:42
+1
330 comentarii 94 puncte
Pai alea automate hidraulice sint singurele automate adevarate. DSG-ul si altele de genul nu sint cutii automate in adevaratul sens al cuvintului. Sint struto-camile. NU au frina de motor cutiile automate? Au..lasa acceleratia si se infrineaza ca orice masina. Poti retrograda manual treapta la fel ca si la o cutie manuala. Ca efectul de infrinare este ceva mai slab ca la una manuala e adevarat...dar nu inseamna ca nu au frina de motor. Si oricum...la o masina moderna cu frine bune de ce ar mai trebui sa folosesti frina de motor? Lectii de soferie din acelea cu "la coboriri lungi sa folosesti frina de motor ca sa nu incingi discurile" sau "iarna folosesti numai frina de motor" sint de pe vremea bunicului cind masinile aveau discuri de frina minuscule, nu aveau ABS, etc.. Iar producatorii prefera, din cauza lacomiei lor, ceea ce are costuri de productie mai mici...deci preferintele consumatorilor oricum nu sint pe primul loc...la ora actuala electronica are costuri de productie mai mici decit mecanica hidraulica...este o relaitate. De aceea cutia automata cu adevarat este pe cale de disparitie. Si probabil va disparea asa cum au disparut si carburatoarele. Ca la ora actuala multa lume incepe sa prefere confortul unei automate e una...producatorii le ofera in schimb clientilor variante intemediare. Cutii care inauntru arata exact precum cele manuale dar la care electronica poate prelua efortul soferului de a schimba vitezele. De ce? Pentru ca este mai ieftin asa decit cu o complicata cutie automata cu zeci de circuite hidraulice, supape bile, actuatoare, benzi de frina si ambreiaje pachet...de aia
21 nov 2016, 22:35
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Uite ca sa fiu sincer, in viata mea n-am folosit frina de motor. Cit am stat in Romania, am avut Dacia 1300 ca altceva nu mi-am putut permite (pe vremea ceausista). Am facut Romania in lung si in lat. Cred ca n-a existat traseu turistic pe care sa nu-l fi strabatut dar in veci nu am folosit frina de motor din simplu motiv ca-mi era lene vesnic sa schimb si discurile de frina si placutele tineau la fel de mult cum tineau si la altii ce vesnic mestecau in oala si-si trageau singuri "joc de picioare" pe pedale. Din 1990 de cind sint in Germania, conduc numai automata si n-as vrea s-o dau pe o manuala nici daca ma mai nasc o data. In orele de virf (rush hour) cind conduci numai bara la bara in "stop and go", te rogi de moarte cu o manuala iar pe autostrada, cu automata mergi lejer, pur si simplu odihnindu-te si admirind peisajul. Intretinerea (excluzind faptul ca o fac eu) nu ma costa mai nimic. Nu-mi aduc aminte sa fi avut vreun defect la cutie sau la turbina (concertor - sau cum ii spune pe romaneste) iar uleiul il schimb la fiecare 100.000 km rulati. Referitor la costurile de productie, nu ma pot pronunta ca nu le stiu dar o masina cu porcariile astea electronice mixte, nu mi-as cumpara in veci. Decit asa ceva mai bine conduc vechitura mea americana pina dau ortu popii si in momentul cind familia ma baga in groapa, n-au decit s-o dea la casat, sa moara odata cu mine. Refiritor la ABS, ESP, TC... etc., aici îti dau dreptate. Masinile actuale sînt pline de asistenti electronici ce fac inutil mestecatul în oala pt. frîna de motor si alte mentalitati si proceduri din astea învechite. PS: - eu pe a mea am TH700R4, productie GM din 1990 - 1991, deci pur hidramata.
22 nov 2016, 00:29
+1
MajeStik
59 comentarii 186 puncte
Eu cred ca pe 4Tuning baietii astia care scriu articole fac un concurs, care scrie cel mai idiot articol. De mult timp in coace 4tuning a ajuns un *****, tot ce publicati voi n are nici o treaba cu realitate, probabil v-ati gasit niste "editori" sub 18 ani prosti facuti gramada.
19 dec 2018, 07:30
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »