Un britanic si-a pierdut viata dupa ce pilotul automat al Skodei sale Octavia s-a blocat pe autostrada Accidente 28 Noiembrie Un britanic si-a pierdut viata dupa ce pilotul automat al Skodei sale Octavia s-a blocat pe autostrada
Toate comentariile (5):
hashu_1985
51 comentarii -26 puncte
e vrajeala....pilotul automat e un sistem electronic....pe cand frana e ceva MECANIC, adica si prin absurd daca ala e blocat pe o anumita viteza si tu calci frana, tot se opreste. Si daca se blocheaza pe + adica pe accelerare , accelerarea nu e brutala ca si la pedala si pana la urma o scoti din viteza sau o dai pe neutru in cazul cutiilor automate si tot opresti. Daca boul ala a murit....a murit doar pt simplu fapt ca era muuuult prea prost pt a se afla in locul ala , in spetza scaunul soferului, cat despre 4Tuning nu ma mai mira nimic, astia au ajuns un fel de Antena3 in domeniul automobilelor, niste HAZNALE
28 nov 2016, 21:02
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Te inseli amarnic !Pilotul automat este un sistem electronic,legat printre altele, direct la modulul ABS/ESP, franeaza si accelereaza masina masina singur pentru a mentine viteza constanta.Astfel in rampa o accelereaza,iar in panta o franeaza. O defectiune poate implica imposibilitatea franarii !Nu ai de unde sa stii ce s-a intamplat.Masinile cu tempomat,au frana asistata electronic,nu "MECANIC" .Tot ce are ABS este sistem de franare asistat electronic.Nu-ti doresc ca la 150 km/h,sa ti se blocheze distribuitorul ABS(este un motor liniar se poate bloca,am vazut cazuri,noroc ca s-au blocat pe loc sau la viteze mici) ,pedala sa se intareasca "beton",iar frana sa pui ca Fred Flinstone !Degeaba ai pompa de frana "mecanica",pentru ca din distribuitorul ABS blocat,nu-ti pleaca presiune catre roti !Cum pui frana ???Povesteste-ne....Aaa si inca ceva:Daca frana de mana este electronica,nu o poti actiona nici pe aceea la viteza mare ! La masina personala,cand cuplez tempomatul si aceasta incearca sa prinda viteza"la vale",daca ma uit la pedala de frana,vad cum aceasta se misca singura,masina franeaza. Sunt cutii automate la care nu poti sa scoti din D,daca masina ruleaza cu mai mult de 20 km/h.Sistemul are o protectie ,impotriva scoaterii accidentale din D.Deci.......sa fac uz de punctele de suspensie,mai citeste ! Daca nu esti suficient de pregatit la subiect,abtine-te la comentarii.
28 nov 2016, 23:05
+1
99 comentarii 68 puncte
Nu inteleg comentariile critice, ironice sau chiar pretins umoristice; suntem un popor cu toaleta in fundul curtii, care-si tine cainele inca pe lant si rade de o lapidare ca in evul mediu timpuriu. Sau de un accident mortal. Dar nu despre asta vreau sa vorbesc. Nu putem sti ce s-a intamplat, putem doar face o analiza a faptelor. Ca sa stim ce putem pati. 1. Omul era director de companie si a putut sa relateze ceea ce se intampla, vorbind la telefon vreme de cateva minute, in timp ce conducea cu aproape 200 la ora. Deci nu e un redus mintal care nu stie pe ce buton sa apese sau un panicat care urla scuturand de volan. 2. Cutiile manuale sunt usor de scos din viteza in orice conditii, iar ambreiajul decupleaza transmisia oricum. Imposibil sa fie ambele comenzi neoperationale, una fiind mecanica, cealalta hidraulica. Dar masina nu se opreste in "N". Deci are transmisie automata, a carei comanda e ...electrica. 3. Pilotul automat accelereaza in loc sa decupleze - nu e de loc imposibil, maneta sau butonul de decuplare are si aceasta functie. La Skoda cred ca e o maneta. 4. Incercarea de a opri motorul nu produce efecte - e posibil Octavia noua are un buton de start/stop, nu se rasuceste cheia in contact pentru a actiona demarorul. In afara de asta, masinile moderne nu au cuplare/decuplare electrica directa pe comenzi la nimic, toate trec prin computer, poti sa "tai" contactul si sa nu-l tai de fapt, mai ales ca multe masini au sistem de pornire chiar si de la telecomanda. 5. Presa vorbeste ceva de un "bip" la incercarea de a opri motorul dar poate fi doar o interpretare. Soferul spune "Am tot tinut butonul apasat, dar tot ceea ce face e un zgomot". Zgomot nu-i "bip", nu-i sunet. Poate ca butonul actiona demarorul si se auzea zgomot de angrenaj care nu cupleaza, caraie - asta-i prima presupunere pe care o fac, pana aici au fost fapte; oricum, cu sau fara demaror nu se schimba nimic.
30 nov 2016, 01:14
-1
99 comentarii 68 puncte
6. Este intrebat daca a incercat sa franeze, iar pe urma i se sugereaza utilizarea franei de mana. Raspunde ca nu stie ce se poate intampla la aceasta viteza daca trage frana de mana. Deci frana de serviciu nu functioneaza. Modulatorul ABS e hidraulic, dar comanda lui e... electrica. 7. Pe urma spune "o sa verific asta, o clipa...". Urmeaza accidentul. 8. Au fost stocate doar ultimele 5 sec. in modulul SRS (airbag si restul). Principala componenta care stocheza jurnalul de calatorie a fost distrusa iar in cele 5 sec. nu sunt semne de franare. Desigur, daca in 8 minute ai aflat ca n-ai frana... Concluzia specialistului este ca nu sunt semne ale unei probleme a componentelor electrice. Absolut sigur ca-i asa, dar a vazut cineva vreodata un computer blocat de o eroare de soft majora? Toate cele de mai sus se bazeaza pe ceea ce am citit in presa lor online (britanica adica). Trageti ce concluzii vreti.
30 nov 2016, 01:31
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
La VW 2015 am vazut sistem de franare blocat .Frana nu a mai fost eficienta,si pana nu s-a resoftat ECU nu s-a remediat defectiunea. Asta se intampla la unele modele ce se vor "premium",dar de fapt sunt niste rable low cost,fabricate cu componente "made in China" sau de calitate indoielnica.
01 dec 2016, 11:06
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »