1. Nu se numesc limitatoare de viteza, se numesc tulburatore de oua
2.Rolul lor este sa strice bucse si sa imbogateasca baietii destepti
3.In Bucuresti unde toate strazile sunt pline de gropi, rolul lor poate fi explicat doar de doamna Firea sau Pandele care a facut fata desinzapezirii (cred ca asa se scrie corect) exemplar
Limitatoarele de viteza sunt niste obstacole, mai pe romaneste hopuri. Si asa cum ocolesc gropile, ocolesc si hopurile, nu? Doar nu-s prost sa-mi stric masina ca apoi la ITP sa-mi ceara socoteala! Drumurile sunt pline si de hopuri si de gropi, iar ei continua cu zambetul pe buze la degradarea parcului auto national, cerand apoi cand faci ITP sa ai bucsele in perfecta stare. Ce sa zic? Ii duce capul la mizerii foarte bine, dar la taiat raul de la radacina nu vor. Bineinteles ca "desteptii" de la rutiera si alte institutii care ar putea sa educe rutier oile de pietoni, n-o fac. Cam in ce proportie sunt amendati pietonii cand nu se asigura la traversare sau traverseaza prin loc nepermis fata de soferi?? Mult mai mica!!! De ce? Pai costa mult mai mult sa faci educatia rutiera, insa ar fi mai eficient pe termen lung si s-ar evita mult mai multe accidente daca i-ar constientiza pe pietoni aratandu-le adevarul gol golut cu ce se intampla atunci cand nu se asigura (imagini de alea cu puternic impact emotional ;), ca se pare ca unii numai asa inteleg). Asa ca, prefera sa imparta amenzi ca depasesti pe trecere. Serios? Pai atunci sa ne uitam la ART. 120 aln.1 lit. e) si i) Se interzice depasirea VEHICULELOR: pe trecerile pentru pietoni semnalizate prin indicatoare si marcaje. Ocolesc un OBSTACOL, NU depasec un VEHICUL. Si chiar daca ar fi un vehicul, daca el este stationat incat tu trebuie sa intri pe contrasens si sa incalci si linia contiuna, e tot obstacol! "Cand pentru efectuarea manevrei se incalca marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circula, chiar si partial, pe sensul opus, ori se incalca marcajul care delimiteaza spatiul de interzicere. Din asta inteleg ca indiferent ca e un crater cat masina sau cat o roata, o alta masina parcata gresit etc., intr-un cuvant OBSTACOL, n-am voie sa-l depasesc. Probabil ei, politistii, cand sunt cu masina trec prin alte masini, intra in craterele din asfalt sau pur si simplu asteapta l
la acea trecere pana se rezolva, nu?:)) Iar pietonii sa inceapa sa invete pe de rost Art. 167 (poate unii nu inteleg: intre doua trotuare, daca nu este marcaj si indicator, pietonii NU AU PRIORITATE).
Si inca un articol Art 121, 4: In afara localitatilor, inaintea statiilor mijloacelor de transport public de persoane si/sau a trecerilor pentru pietoni, la o distanta de 100 de metri fata de acestea, administratorul drumului este obligat sa realizeze amenajari rutiere pentru reducerea vitezei de deplasare a vehiculelor.
Sa defineasca amenajari rutiere!! Sa-mi pui anumit hopuri pe sosea nu este o idee justa.
La fel si Art. 124 Administratorul drumului public este obligat ca in locurile prevazute la art. 123 sa instaleze indicatoare de avertizare si sa ia masuri pentru realizarea de amenajari rutiere care sa determine conducatorii de vehicule sa reduca viteza de deplasare.
Daca vrei sa scazi accidentele cu pietoni, FA EDUCATIE RUTIERA pana le iese pe ochi pietonilor. Hopurile astea nu fac decat sa gatuie traficul in multe zone (produce si poluare mai multa in acel loc), strica masini si sunt producatoare de amenzi! As putea spune ca uneori chiar provoaca accidente cand o masina franeaza puternic ca sa treaca si cel din spate vine si ii trage un sut ca dormea pe el.
As fi foarte curios sa aflu un lucru esential, si anume PRETUL unui asemenea "limitator de viteza" cu tot cu tva si manopera !!!??? Cine se imbogateste de fapt de pe urma lor !!!??? Aici la noi in tara, cum isi face un "baiat destept" firma si isi da sprijinul politic unuia sau altuia, trebuie sa-i dea front de lucru !!!