Cum se conduce corect o masina cu motor pe benzina? Ghidul soferului 5 Aprilie Cum se conduce corect o masina cu motor pe benzina?
Toate comentariile (3):
Adryx
1 comentarii 0 puncte
sunt extrem de curios care este... "martorul de motor rece" :))
06 apr 2017, 00:39
0
1 comentarii 0 puncte
sal baieti omu se referea la motoarele pe benzina
06 apr 2017, 15:46
0
4 comentarii 13 puncte
Treaba cu racirea e total gresita atat ca solutie cat si ca explicatie. Racire e spus impropriu, mai bine zis e o uniformizare a temperaturii sub capota. Motorul e racit de un flux continuu de apa, racita la randul ei de radiator. Temperatura apei e una, temperatura locala in diverse puncte e alta. Cat timp opresti mtorul fix dupa ce l-ai fortat din greu opresti implicit si fluxul de apa. Apa fierbe local in punctele f calde ale motorului, bulele de aer create nu mai asigura racirea corespunzatoare si temperatura creste si mai mult. Practic avem antigelul care ridica punctul de fierbere, dar chiar si asa, nu e tocmai ok sa fortam nota. Nu e greu sa lasi motorul inca 10-20s, pana iti aduni lucrurile, sau sa parcurgi ultimii 500m din traseu mai linistit. Idem pt turbina, unde e racita doar de ulei, eventual apa la alte modele. Aici sa zicem ca ai dat o forja si caracasa e rosie de la atatea gaze incinse trecute prin ea. Daca o sa opresti motorul roseata aia nu o sa dispara doar ca au scris unii pe net un articol. Caldura din carcasa se va raspandi catre lagare. Lagare care nu mai sunt alimentate de un flux de ulei/apa(in alte cazuri). Iar uleiul din ele trebuie sa reziste, ca nu are incotro. DAca nu rezista, face depuneri si unde oare? Fix in lagare, unde e mai mare caldura. Daca stai la relanti numai bine uleiul/apa circula, preia din caldura respectiva si o varsa inspre sistemul de racire. Nu inseamna ca turbina se va raci, dar va ajunge la o temperatura acceptabila. Evident solutia de stat la relanti cateva zeci de secunde se aplica doar dupa ce ai mers in forta, ai tractat pe cineva, ai urcat un deal f lung la putere maxima si afara e f cald. DAca deja ai coborat un deal, ai mers pe drept cu un regim linistit, nu are sens pt ca motorul s-a uniformizat deja dpdv al temperaturii si tot aia e. Va rog nu mai dati sfaturi tehnice daca nu va pricepeti. (Eu am aranjat textul in pagina, pacat ca nu se pastreaza macar aliniatele)
07 apr 2017, 06:50
+11
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »