Totul despre bateria auto: ce se intampla daca folosim amperaj prea mare sau prea mic la masina noastra? Ghidul soferului 30 August Totul despre bateria auto: ce se intampla daca folosim amperaj prea mare sau prea mic la masina noastra?
Toate comentariile (2):
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
Domnilor jurnalisti, iar v-a batut fizica de cls a X-a, ca sa nu zic de aia de a 6-a ? Daca electromotorul unui clio dci are putere de 1700W, la o tensiune de 12V, ce curent "inghite"? In nici un caz 30A... Mai ales in primele fractiuni de secunda, cand electromotorul intra in suprasarcina, 300A e ceva normal. Teniunea bateriilor la masini nu e mereu 12V. Sunt masini cu 24V, 42V (Jaguar), pana si aia 12V sunt de fapt 13.9-14.4V. Alternatorul nu are capacitate, Ah, ca bateria, ci curent maxim debitat, A. Alternatorul, la unele masini, cu un management sanatos al incarcarii, incepe sa incarce usor inca de la ralanti (de aia se si stinge martorul de baterie dupa ce porneste motorul). Stiu ca multi conduc VW, dar nu la toate masinile e ca la VW, sa trebuiasca sa turezi motorul ca sa se incarce bateria. Cand alternatorul ajunge sa debiteze 150A mult timp, masina intr-adevar nu pateste nimic, dar bietul alternator o sa aibe nevoie de-o slujba religioasa...
01 sep 2017, 12:09
+1
503 comentarii 588 puncte
O baterie cu o capacitate mai mare ca cea pusa de producator nu tine mai mult. De obicei cea de fabrica tine cam 5 ani. De la 65 am pus 80 si a tinut 3 ani si un pic, fara probleme electrice de nici un fel (ZAP Silver). De ce? Probabil ca e "programata" sa se duca naibii ca sa cumperi alta, ca doar traim in era fraierilor consumisti, pentru ca subit nu mai tinea curent. Acuma o incarcai si in cateva ore era descarcata. De la culoarea verde, direct spre negru.
01 sep 2017, 14:30
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »