...Niciodata nu veti inceta sa folositi calul putere in articolele voastre..... pacat. Macar folositi kilowatt-ul daca tot ma referiti la putere, nu mai continuati inducerea in eroare a omului de cand cu caii putere.
Ati putea face un sondaj de opinie sa vedeti ca in mintea majoritatii, 100 de cai putere inseamna 100 de cai aliniati in fata masinii. ( Exceptie sunt putinii care stiu definitia puterii dar din pacate nici ei nu inteleg pe deplin ca nu puterea este relevanta in cazul motoarelor termice cu rapoarte de viteza).
Kw nu induc in eroare cum induce capul putere. Cand spui 100 kw sigur nu iti imaginezi 100 cai incolonati in fata masinii. Nu degeaba din anii '70 folosirea cailor putere in inscrisuri oficiale a fost interzisa. Mai multe detalii (pentru cine are rabdare sa citeasca): https://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning/431607-utilitate-putere-max-rpm-motoare-termice.html.
Dinamica unei masini in privinta performantelor motorizarii termice, este definita cel mai bine de acceleratie ca marime fizica (forta supra masa - N/kg) doar ca aceasta nu poate fi exprimata doar printr-o valoare maxima, ci este necesar a fi precizata curba acceleratiei pe toata plaja de turatie IN FIECARE trepta de viteza in parte. Daca se citesc toate cele 4 pagini ale topicului din linkul anterior se poate observa ca Puterea maxima este irelevanta din acest punct de vedere si nu caracterizeaza pe deplin performantele unei masini echipate cu motor termic si trepte de viteza. Turatia puterii maxime nu indica NICI MACAR turatia de schimb a treptelor de viteza.
O sa incerc sa citesc topicul respectiv, pt ca pare interesant.
Eu stiam ca, in mare, puterea este direct proportionala cu viteza maxima pe care o atinge o masina si cuplul cu acceleratia acelei masini.
De fapt nu puterea, ci raportul greutate/putere.
Si eu credeam ca stiu "multe" inainte sa fac calculatorul de transmisie auto. Pana nu am interpretat graficele de forte si acceleratii nu am realizat ca puterea nu este direct proportionala cu forta si implicit cu acceleratia PE TOATA PLAJA de turatie in cazul motoarelor termice.