Am condus mult cu cauciucuri de vara iarna , si nu sunt asa mari diferente ,mai ales daca stii sa conduci si cele de vara sunt relativ noi .Si au fost masini care pe vremea aia nu aveau ABS , ESP etc......Mult e politica de vandut cauciucuri .In UE sunt multe state unde nu este obligatorie folosirea lor ( 11 din 28) ex Germania ( totusi daca ramai blocat in zapada si incurci pe altii platesti amenda 40-80 euro ) ,pret civilizat fata de amenzile din Ro .Ce nu se spune este distanta proasta de franare cu cauciuc de iarna pe ploaie = mai rau decat cu cea de vara .
Daca e multa zapada pe drum , profilul cauciucului de iarna se umple cu zapada , si diferenta promisa de cauciucul de iarna e minima , la fel si cand e inghetat stil patinoar.....
Exista cauciucuri de iarna de la firme mici , care au numai denumirea , nu si aderenta.......
Mitul cu distanta de franare mare vara cu cauciuc de iarna nu este adevarat , cel de iarna fiind mai moale ,are aderenta mai buna -asa cum in F1 cauciucul cel mai moale adera mai bine / uzura este mai rapida .Conducerea preventiva ,fara graba face mult mai mult ,dupa plecare in locuri cu circulatie minima e bine de facut cateva teste de frana , sa controlezi aderenta , reactia masinii .