Pentru cine doreste sa se informeze , fie ca stie deja sau nu stie, o poate face si aici:
https://masinamea.4tuning.ro/blog/marius_ciclistu/diesel-vs-benzina-doua-masini-de-mase-egale-cu-925/
.
Alte articole interesante despre cuplu, schimbul treptelor de viteza, calcul transmisii etc. https://masinamea.4tuning.ro/blog/marius_ciclistu/
OK, acum te rog si o explicatie a primului grafic :) Daca am corelat bine culorile (ca in afara de 1st si 6th gear, restul sunt aproape identice) la diesel ai acceleratie mai mare, dar viteza mai mica.
Deci concluzia ar fi ca diesel are cuplu mai mare decat benzina, dar vit maxima mai mica?
Salut. Scrie te rog link-up pozei/graficului ca sa stiu la care grafic te referi.
Edit. Daca acesta e graficul
https://www.4tuning.ro/images/diesel-vs-benzina-doua-masini-de-mase-egale-cu/diesel-vs-benzina-doua-masini-de-mase-egale-cu-2196253bba3482e56f-0-0-0-0-0.jpg
Pe verticala e acceleratia sau forta totala de tractiune generata de motor ( bazata pe graficul producatorului/lor fara pierderi).
Pe oriz. e viteza. Daca analizam graficele la o anumita viteza X, masina cu acceleratie mai mare va accelera mai repede. Referitor la viteza maxima, peste 164 km/h benzina( verde deschis are acceleratie mai mare cu ceva fata de diesel. Graficul nu include forte rezistive- rulare anvelope, rezistenta aerului, coeficient aerodinamic etc si nici posibilitatea patinarii rotilor tractoare.
Referitor la ultima ta intrebare, dieselul are in general cuplu mai mare decat benzina, deci nu asta e scopul calculelor. Importanta e acceleratia, pentru ca citiile de diesel si benzina sunt diferite. Ca viteza maxima am explicat mai sus.
Salut. Acum si cu compararea timpilor de accelerare si a rezistentei aerului: https://masinamea.4tuning.ro/blog/marius_ciclistu/nou-estimare-timp-acceleratie-si-rezistenta-995/