"ceva metanol cu o putere calorica uriasa"...exprimarea e un pic deficitara, ca sa nu zicem "pe langa subiect" :) o data ca aia nu folosesc metanol, ci nitrometan; e o diferenta uriasa intre cele doua, primul e alcool tehnic, al doilea e explozibil; a doua e ca puterea calorica nu e uriasa la nitormetan, ci faptul ca explodeaza e ceea ce-l face util. ca si caldura degajata prin ardere, benzina e peste ambele, dar nu are viteza de ardere necesara. ca si cum ai vrea sa duci un diesel in 9000rpm, nu prea poti :) tot datorita faptului ca folosesc nitrometan, motoarele trebuiesc refacute dupa cateva curse nu doar datorita uzurii, cat si datorita coroziunii, nitrometanul producand prin explozie, acid azotic, al doilea sau al treilea acid ca putere coroziva, iar in timpul cursei, la cantitatile alea uriase de combustibil consumat, motorul e pur si simplu "mancat" de acidul produs in alea cateva curse. si totusi, s amergi cu 200 prin padure, printre pomi, pare mai palpitant pentru multi spectatori, decat sa prinzi un start bun pentru 5 secunde. cursele de camionete off-road, insa, sunt altceva, alea aduc a raliu, mai un macadam, o saritura, un glisaj, alta viata :)