Un articol folositor, cu multe detalii si nformatii da. De acord. Dar sa spui ca e in limba romana este contrar principiului de a trai in Romania. Tot respectul pentru cei care au elaborat acest material, au cautat informatii si au selectat sau tradus anumite informatii. Ce nu mi-e mie in clar: voi nu aveti nici un corector de text la voi in redactie? Scrieti exact asa cum va vine in cap, cu dezacorduri, cu cuvinte stalcite in viteza tastelor, cu o gramada de greseli gramaticale. Chiar nu va pasa ca altii citesc si se informeaza din cele scrise de voi?! Daca vreti sa pareti baieti seriosi si de incredere, scrisul ingrijit si corect este primul principiu ce trebuie folosit. Va rog, revizuiti articolul. Si nu e vorba numai de acesta.
Daca nu este nimeni avizat in redactia voastra, imi puteti scrie mie pe adresa din profil si va rezolv eu gratuit!
Numai bine si... vorbiti si scrieti corect romaneste.
Poate omul a scris articolul noaptea tarziu, cand avea ochii ca farurile de la tren si a mai facut cateva greseli de ortografie si asta pentru voi sa nu va prindeti urechile cand luati jante de la tarabe si intrati cu masinile in santz, tocmai pentru ca nu stiati lucrurile astea... :-W
Articolul e un bun inceput in a explica mirifica lume a jantelor dar omite cateva aspecte destul de importante cum ar fi procedeele de constructie a jantelor si induce in eroare prin descrieri gresite. Educarea publicului este de laudat, dar ar fi si mai bine daca oamenii ar sti de ce unele jante de 17" costa 300 de lei, altele 1000 de lei si unele chiar peste 2000 lei bucata si ce influenta au preturile asupra sigurantei si calitatii.
Mai sunt si cateva non-sensuri prin articol, dovada a lipsei de documentare. Jantele de 30" au disponibile un cauciuc, alfel nu vad de ce ar fi construite... Anvelopa "inexistenta" se numeste Pirelli Scorpion Zero: http://www.youtube.com/watch?v=U-UzsVMEo9M
Mai rau de atat, domnul autor ne spune ca "Diametrul jantelor este usor de masurat cu o ruleta, trecand prin centrul jantei, masurand dintr-o parte in alta a suprafetei exterioare." Nimic mai fals! Dimensiunea (C) este diametrul jantei masurat de la centrul jantei la suprafata de montaj a cauciucului care NU este aceeasi cu "suprafata exterioara". Aici aveti o descriere grafica a dimensiunilor: http://www.actiontireco.com/images/wheeldimentions.jpg
Corect la 7j 175 e prea putin, eu am pus 205 cum mi-au spus niste oameni care se pricep, iar la 9j 225 iar e putin, la 7.5 din fabrica se pune 225 (skoda,audi,vw)
CORECT ! Mi-ai luat vorba din gura ! La niste jante 7J merge 205 sau 215. La jante originale Skoda 6Jx16 anvelopele de fabrica sunt 205/55/16... El spune ca la 7J ar fi ideale gume de 175... PE BUNEEE??? Sa-si puna el pe jante 7J gume de 175... Cum o fi calculat el dimensiunile alea...nu stiu ! Io zic sa-i dea in judecata pe producatorii auto ca nu respecta formulele de calcul... :-))
sunt lucruri mult mai importante pe care trebuie sa le stii despre o janta cand o cumperi, ceea ce ne-a explicat el aici nu prea conteaza ca nu ne luam jantele de pe taraba din piata......trebuie sa stim daca jantele au certificat tuv, rar.....
Pentru marea majoritatea "tovarasilor" articolul este o introducere,mai mult decat binevenita in "problema".
Asa ca,DOMNILOR,ABORDATI ARTICOLUL CONSTRUCTIV nu ALTFEL.
INTAI INVATATI PARLAMENTARII SA VORBEASCA SI SA SCRIE CORECT ROMANESTE si,pe urma,"legati-va" de inerente greseli....
"DESCHIDETI" UN "SITE" PE CARE SA NE "LUMINATI" PRE NOI,"NECUNOSCATORII",CU "BOGATIA" CUNOSTINTELOR "DOMNIILOR VOASTRE"...!!
vreau o lamurire in ceea ce priveste ET JANTEI;MI-AM ACHIZITIONAT JANTE PE 15" LA LOGAN WOLFRACE PROLITE 4*100-6,5J,SI AU ET DE +35(35,4).CE AVANTAJE SUNT SI CE DEZAVANTAJE SE POT IVI LA ACEST PARAMETRU ALES?!
Diametrul gaurii centrale si diamentrul de montare sunt una si acelasi lucru. Ai mentionat sotutia pentru un mismatch in ambele paragrafe ale articolului.
In rest FELICITARI, asa ceva merita sa fie pus si pe Wikipedia. Sper sa mai citesc multe articole scrise de voi.
Spuneam doar ca acest paragraf:
“Diametrul gaurii centrale
Este vorba de gaura din centrul lateral al jantei, in mijlocul gaurilor pentru prezoane, acoperita de ....In acest caz, se folosesc flanse de distantare. ”
Este echivalent cu acesta:
“Diametrul de montare
Este diametrul suprafetei ce intra in contact cu fuzeta, la montaj. Se masoara pe partea interioara a jantei, in milimetrii. Este important de stiut acest diametru mentionat in specificatiile jantei pentru a nu avea o fuzeta prea mare sau prea mica, rezultand astfel lipsa stabilitatii si echilibrului. O alternativa la aceasta problema este montarea unor flanse adaptoare, solutie pe care fabricantii de jante o combat.“
Un sfat despre ce anume ?
Are cineva idee..daca jantele de tabla dupa un seria 5 din 92` pe 15' se potrivesc pe o pisica (E36 4 doors din 91`)?..(ma ref daca pica la gauri) ms :)
"Literele arata ce fel de profil are janta, mai exact, pe ce suprafata se asaza anvelopa."
Imi place de autor... stie sa arunce cu pietre in altii, dar daca s-ar uita putin in oglinda sa-si vada greselile lui mai intai si nu ale altora cred ca... eh whatever
asaza ?
c'mon...