Siguranta ta la volan - ce nu stiai despre frane Ghidul soferului 8 Februarie Siguranta ta la volan - ce nu stiai despre frane
Toate comentariile (27):
5 comentarii 1 puncte
Felicitarile mele celui care s-a gandit sa realizeze acest Articol. Cam toti ne gandim la modificarea motorului, la Upgrade-ul acestuia si la imbunatatirea performantelor dar putini ne gandim la sistemul de franare.
08 feb 2010, 18:59
0
Goose
59 comentarii 90 puncte
Eu unu stiam ca sunt importante dar poate acum stiu toti cat sunt de importante . Si inca ceva ,NU SUNT DELOC IEFTINE FRANELE PERFORMANTE , de ex. la un logan pt. o franare mai eficienta treb sa scoti din buzunar aprox. 5000 lei . cam mult zic eu .
08 feb 2010, 19:18
0
ShErPiShOr
22 comentarii 3 puncte
foarte interesant si detaliat articolul. felicitari si e o vorba care umbla prin lumea tuning-ului: cu franele si cu directia unei masini nu te joci
08 feb 2010, 19:50
0
21 comentarii 23 puncte
Da foarte interesant, am aflat lucruri noi despre frane. Felicitari pentru articol.
08 feb 2010, 20:17
0
Synapse
686 comentarii 292 puncte
interesant materialul...dar apare o mica greseala : "Cand apesi pedala de frana, placutele sau sabotii apasa asupra discului sau tamburului, transformand aceasta energie cinetica intr-una termica. Franele se racesc si energia dispare." eu tind sa cred ca franele se incalzesc ( depinde de forta energiei cinetice ) si energia dispare
08 feb 2010, 21:18
0
8 comentarii 1 puncte
Da, asa este, lipseste partea in care se incalzesc, dupa care se racesc si energia dispare. Buna observatie.
09 feb 2010, 09:18
0
Synapse
686 comentarii 292 puncte
ma bucur ca esti de acord cu mine :)
09 feb 2010, 13:21
0
Synapse
686 comentarii 292 puncte
ma bucur ca esti de acord cu mine :)
09 feb 2010, 13:22
0
5 comentarii 0 puncte
E cumva de la sine inteles ca energia termica inseamna caldura. Eu consider ca nu e nevoie de adaugat nimic. Oricum, bun articolul iar eu, care inca n-am facut modificari la partea de motor/putere, am schimbat deja discurile si placutele stock cu ceva mai performant de la EBC pentru o franare cat mai buna.
28 mai 2010, 15:36
0
79 comentarii 11 puncte
felicitari pentru articol... treaba buna!
09 feb 2010, 00:19
0
92 comentarii 10 puncte
adevarat... buna treaba. interesant articol. as astepta un articol despre frana de mana:)...
10 feb 2010, 21:18
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
8 comentarii 1 puncte
Poate pentru ca e alt subiect... Aici se descrie sistemul de franare si cum functioneaza.
15 feb 2010, 11:56
0
3 comentarii 0 puncte
app. despre frane DACIA- LOGAN 1.5 DCI ...am franat la 75km/h in panta si am facut o dara de cauciucuri Kormoran de 65m-70m. Siguranta la capitolul frane e foarte slaba la Logan. Am vorbit cu cei de la service ca nu i-au masina de la ei dc nu sunt aerisite cum trebuie..se cunoaste ceva mai bine diferenta dar tot degeaba...te duci ca pe gheata cu Loganul...n-ai siguranta in frane deloc...precizez ca nu am ABS. Pacat ca au pus un motor bun diesel dar trebuiau sa lucreze la frane mult mai mult! Poate fi sesizat acest lucru la forumuri mai inalte...
15 feb 2010, 10:23
0
comentarii puncte
Problema ta poate fi rezolvata oarecum daca o sa pui niste roti cu diametrul mai mare si niste cauciucuri cu latimea de cel putin 205, de firma si corespunzatoare cu sezonul.Cauciucurile de care ai mentionat sunt mixte daca nu ma insel, in concluzie sunt proaste si vara si iarna daca mergi sportiv.Problema ta se datoreaza faptului ca frana de la logan e prea sensibila si apasata brusc blocheaza rotile care sunt echipate cu cauciucuri cu putina aderenta.Loganurile cu abs vin cu michelin si se simpte diferenta desi au aceeasi marime.Incearca 205/60/16 sau mai bine 215/50/17.Bafta!
10 feb 2011, 13:01
+11
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
jane nu franele sunt de vina ci tu. Daca tu ai lasat o DARA de cauciuc inseamna ca ai oprit rotile ca un... loganist. Data viitoare ia putin picioru de pe frana si lasa discurile sa-si faca efectu. Puteau sa-ti dea sistem de franare cu o bara metalica care sa-ti intre intre spite ca era la fel de eficienta
22 apr 2012, 03:10
0
3 comentarii 0 puncte
precizez ca am franat pe un drum uscat...masina are 40.000km
15 feb 2010, 10:31
0
231 comentarii 264 puncte
Pai sa nu uitam ca in ansamblul care trebuie sa reduca viteza automobilului sunt implicate si alte aspecte cum ar fi cauciucul care are un rol major atat datorita proprietatilor materialului (rigiditate / temperatura) cat si datorita dimensiunilor. Corect? Mai mult, distributia fortei de franare fata/spate (ca daca franezi prea mult fata si franele tin, or sa se blocheze rotile (in lipsa ABS) si o sa lasi dare) iar aplicabil la Loganul tau am impresia ca franele chiar tin, poate dimensiunile si proprietatile cauciucului nu sunt cele mai bune sau daca lasi dare doar cu o roata ... nu e in regula.
15 feb 2010, 11:01
0
3 comentarii 0 puncte
ti se pare normal?! ..pai inseamna ca daca am mazga pe carosabil la 70-75km/h fac 120-140m lejer, practic atunci ...franez mai bine cu bicicleta...ce sa zic...cauciucurile au 15.000km si masina era goala in momentul franarii...poate dc aveam 5 saci de MULTIBAT in portbagaj at sigur franam in 35-40m... iar franarea s-a facut cu toate rotile darele confirma... ce sa-ti mai zic..asta e masina de 6-7000euro....
16 feb 2010, 22:35
0
5 comentarii 0 puncte
Problema la tine este ca nu ai abs, de aici si distanta mare de franare.
28 mai 2010, 15:42
0
olandezu'
16 comentarii 0 puncte
super prezentare:)
02 mar 2011, 19:03
0
176 comentarii 544 puncte
un articol foarte bun, tin sa mentionez ca am aflat o noutate referitor la gazul emanat la temperaturi mari si astfel am inteles necesitatea striatiilor si perforatiilor din disc,desi in trecut am montat pe un golf 4 discuri fata brembo cu striatii dar mai mult din ratiuni estetice fara sa realizez beneficiile lor. Aici a aparut o singura problema si anume uzarea prematura a placutelor in cazul unui model de placute "mai moi" sa zic asa aviz amatorilor.. Pentru cei care intentionati sa va montati astfel de discuri sa aveti in atentie si montarea unor placute mai dure. si on topic subscriu la ce s-a scris mai sus anvelopele conteaza foarte mult, mai exact latimea lor, duritatea, si sezonul in care sunt folosite, prefer 2 seturi de anvelope vara-iarna mai uzate decat un set de anvelope mixte noi.
05 sep 2011, 11:37
0
6 comentarii 20 puncte
@Igabi_03: problema la tine sunt cauciucurile; schimba cremvustii aia de kormoran cu anvelope (bf goodrich, goodyear, dunlop, hankook, toyo, pirelli, bridgestone, michelin, continental, marangoni sau altele)
21 sep 2011, 12:02
0
2 comentarii 1 puncte
eu am avut pe un peugeot 308 discuri zimmerman perforate am mers 90 de mii.insa trebuiau schimbate mult mai devreme,au inceput sa apara fisuri in jurul gaurilor de aerisire.de ce le-am schimbat pe cele de fabrica? pt ca at cand franam excesiv nu mai aveam frana.acum am inteles exact de ce.acum am disccuri ate cu dungi si nu fac diferenta intre cele 2.sunt f bune in orice conditii.
06 dec 2011, 13:23
+1
1 comentarii 0 puncte
Buna !!! Si eu vreau sa fac aceasta modificare la masina mea dar nu stiu exact ce sa montez ??? discuri perforate otto zimmerman cu placute ceramice .....sau discuri ate ceramice cu striatii atom si placute ceramice |?
30 iun 2015, 09:01
0
9 comentarii 25 puncte
Bun articol, ii ajuta pe cei care nu au habar ce inseamna aia oprire in conditii de siguranta. Frumos!
05 apr 2012, 12:07
0
17 comentarii 20 puncte
"Odata ajunsa in etrier, energia termica incepe sa "fiarba" la propriu lichidul de frana. Cand se intampla asa ceva, se formeaza bule de aer in lichidul de frana." Eu zic sa fierbem niste lichid de frana si sa taiem padurile ca putem scapa si asa de incalzirea globala. Ala nu prea e AER! Poti spune ca se formeaza un gaz ce se elimina prin incalzirea apei acumulata din condens in lichidul de frana(care nu e schimbat la timp), plus alte elemente chimice din lichidul de frana. Ma bucur ca incerci sa educi niste oameni care nu au treaba nici macar cu strada, sa nu mai zic de tuning. Daca nu stii aceste lucruri: de modul in care se face franarea, ce rol au etrierii(cu unul sau mai multe pistoane), placutele de frana, eu consider ca nu ai ce sa cauti pe strada! Ma bucur ca la examenul pentru permis au introdus notiuni de mecanica, ca si asa sunt prea multi pe strada care nu au treaba cu meseria asta:sofatul. Felicitari baietior care prin diferitelor metode incearca sa isi puna la punct cunostintele despre masini! Drumuri Bune!
09 dec 2012, 10:44
-1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »