Siguranta auto: centura de siguranta Ghidul soferului 16 Februarie Siguranta auto: centura de siguranta
Toate comentariile (6):
2 comentarii 3 puncte
Semnalez o greșeală: "Este important de stiut faptul ca centura de siguranta, la toate modelele moderne dotate cu airbag, activeaza airbagul. Daca centura de siguranta nu este pusa, nu functioneaza nici airbagul." Afirmația de mai sus e falsă și există foarte multe modele de mașini moderne la care activarea airbagurilor NU este condiționată de închiderea centurii. Un pic de documentare înainte de a scrie ceva nu ar strica...
15 feb 2010, 09:22
+1
8 comentarii 1 puncte
Valabil si pentru tine. Da-ne exemple te rog. Nu cred ca mai exista masina, in ziua de azi, la care sa sara airbagul fara sa ai centura. Este moarte sigura!
18 feb 2010, 09:41
0
2 comentarii 3 puncte
Hmm..., păi cam toate mașinile care nu au senzor de închidere al centurii (unele au pentru șofer dar nu au pentru pasager - dar au airbag pentru pasager - asta înseamnă că airbag-ul nu se va deschide la pasager???). În al 2-lea rând, controler-ul airbag-urilor nu este obligat să țină seama de starea centurilor. În USA airbag-ul trebuie să salveze viața unei persoane FĂRĂ centură, conform cu Federal Motor Vehicle Safety Standard 208. În Europa normele ECE sunt făcute ca airbag-ul să protejeze viața unei persoane CU centura pusă dar declanșarea airbag-ului iarăși nu trebuie să fie condiționată de închiderea centurii. În caz de accident mașina trebuie să încerce să salveze viața ocupanților INDIFERENT de faptul că aceștia folosesc sau nu centura. Evident, airbag-ul fără centură implică riscuri mai mari decât cu centură dar riscul e URIAȘ fără nici una din protecții (centură sau airbag). Adică tu spui că ocupanții fără centură nu vor fi protejați DELOC, lucru care nu e adevărat. Dacă mașina se mișcă, centura e deschisă și are loc un accident înseamnă că cineva e la volan și TREBUIE protejat chiar și cu riscul ca acțiunea de protecție să producă daune șoferului, chiar dacă acesta a ales să nu poarte centura. O protecție mai mică e mai bună decât NICIUNA. Odată ce cineva a decis să nu poarte centura de siguranță trebuie să accepte și riscurile care derivă din această alegere (că poate fi rănit nu doar din accident, dar și de declanșarea airbag-ului), mașina va încerca să-l salveze (declanșând airbag-urile) dar riscurile nu pot fi reduse la zero. Și acum niște exemple: - Renault Kangoo Express (modelul nou - am văzut recent un accident cu un Kangoo, s-au declanșat ambele airbag-uri, deși în mașină era doar șoferul - dacă era după tine ar fi trebuit să se deschidă doar airbag-ul șoferului). - Dacia Logan (toate modelele - nu au nici un senzor la centuri), airbag-urile se deschid indiferent de purtarea sau nu a centurii. - Hyundai Accent - senzor de centură doar la șofer - pasagerul moare dacă nu-și pune centura??? Nu cred! - Renault Megane II - senzor de centură doar la șofer - aceiași situație cu pasagerul... Controlerele foarte moderne de airbag-uri pot fi programate ca să nu declanșeze airbag-ul (sau să-l declanșeze cu o forță diferită) dacă de exemplu pe un scaun nu e așezat nimeni (senzor de prezență) sau încearcă să detecteze un scaun de copil pe locul din față - și să dezactiveze aribag-ul, dar în general airbag-urile NU sunt condiționate de închiderea centurii. De obicei senzorii de închidere a centurii sunt folosiți pentru avertizare optică/auditivă și nu ca o modalitate de a activa/dezactiva airbag-urile.
18 feb 2010, 12:44
+2
Teddygsi
3 comentarii -1 puncte
Corect. ai si plus de la mine, corsa D ,eram la porbagaj si motoru pornit o tanti care se farda in loc sa dea prioritate a intrat in corsica mea si mi-a rupt toata fata, si ghiciti centuri si erbeguri satite si sofer si pasager,mentionez ca eram singur,si eu gramada in porbagaj.Deci concluzia atata timp cat ai cheia in contact toate sistemele de protectie sant active.
15 mar 2013, 10:26
0
MIKI_dutzA
2 comentarii 1 puncte
Nu`i adevarat asta cu centura/airbag ! Eu am vazut un ford fiesta din 2006 al unui prieten, care l-a cumaprat lovit, avea airbag-urile sarite, si centurile nu erau puse, dar erau blocate ! ;)
18 feb 2010, 21:25
+1
9 comentarii 2 puncte
da prima marca care a avut centura si dup cati va ani airbag a fost mercedes S clase tot nemtii de la mercedes au facut si ABS ul dup cativa ani esp ul ajea ca nu volvo este cea mai sigura masina ca dupa cum stiti numa anul asta lea esuat doua teste de siguranta cum se lauda ei toate cu televizunea dee fata Mercedes a lansat un autobuz 100% electric in anul 1975. Acesta a fost folosit in orasul Esslingen. Modelul se numea O305 si 25 de unitati au fost testate in orase precum Stuttgart, Esslinge si Wesel. Mercedes a lansat primul automobil de serie echipat cu un motor supraalimentat in anul 1923. Acesta era Mercedes 10/40/65 hp si era echipat cu un compresor mecanic. In 2003, Mercedes-Benz a lansat prima transmisie automata cu sapte trepte pentru autoturisme. Aceasta se numeste 7G-Tronic si a fost standard pentru modelele echipate cu propulsoare V8 din gamele E,S,CL si SL Mercedes a lansat primul sistem cruise control in anul 1975 pe versiunile echipate cu transmisie automata ale modelului S-Klasse. Sistemul putea mentine constanta o viteza ce depasea 40 km/h Mercedes a facut o serie de inovatii in materie de siguranta pe care le-a impartit cu ceilalti producatori de automobile din lume pentru a imbunatati siguranta trasportului rutier. Printre aceste inovatii enumeram sistemele ABS si ESP, airbag-ul, centurile pretensionate, precum si sistemul de control al tractiunii.
18 oct 2010, 21:55
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »