CUM SA: Reducem consumul de carburant? Ghidul soferului 20 Februarie CUM SA: Reducem consumul de carburant?
Toate comentariile (205):
132 comentarii 26 puncte
FOARTE BUN ARTICOLUL :D
22 iun 2010, 11:27
+21
andreicln
274 comentarii 844 puncte
Pe timp de vara putem reduce maxim consumul de benzina / motorina daca orgoliul nostru de romanasi ne-ar lasa sa mergem si cu biciclete / scutere , putem lasa masinile acasa . Eu unul am zile bune cateodata cand pur si simplu las masina acasa si nu pentru a reduce costul sau consumul si doar pentru placerea de a mai face putina miscare.
22 iul 2011, 18:21
+39
Antilles
5 comentarii 2 puncte
De 1 luna am bicicleta, pana ieri am lasat masina parcata in favoarea bicicletei (de ieri ploua tare), pot sa spun ca e ok daca nu faci drumul la amiaza cu temperatura de 30-35 grade. Din pacate insa trebuia sa circuli mai mult pe trotuar, se pare ca nimeni nu e atent la biciclisti (oare asa sunt si eu in spatele volanului:P, pe pistele pentru biciclisti ori sunt parcate taxiuri...ori sunt pietoni...ori mai bine zis nu sunt. Recomand bicicleta pe distante scurte, dar e putin mai dificil de circulat astfel cu toate ca am adaugat doar 5 minute la timpul de care aveam nevoie sa ajung la munca.
26 iul 2011, 06:03
+2
adrianviperdodge2012
252 comentarii 219 puncte
a mai fost acum ceva timp un articol asemanator si bun,insa e bine sa ne reamintim cum putem face economie
22 iul 2011, 18:25
+14
193 comentarii 224 puncte
si daca iti duci masina la polish o sa ai consumu' mai mic deoarece coeficientul de frecare al vopselii este mai mici. pe romaneste masina aluneca mai usor prin aer;)
22 iun 2010, 12:10
+16
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
Si sa lasi cd-urile cu hard metal acasa =)) e de speriat cum te uiti la ceas si vezi 130 in oras pe o muzica buna fara sa-ti dai seama. Ascultati muzica relaxanta si nu va enervati, puneti creieru la lucru la altceva in loc sa focalizati pe greselile altora. ps: incercati sa priviti cat puteti de departe in trafic sa observati cum progreseaza fiecare banda si semafoarele etc; schimbati banda in loc sa franati, frana=consum pps: nu franati in curbe cand sunteti singuri in masina, in special cei cu ESP!!! invatati masina si intrati tare si nu mai e nevoie de acceleratie la iesire => viteza constanta indiferent de curbe
22 iul 2011, 18:15
+13
57 comentarii -70 puncte
tu crezi ce spui?:))))
23 iul 2011, 01:18
+5
1 comentarii 0 puncte
nu cred. dar e sofer
26 dec 2016, 19:09
0
503 comentarii 588 puncte
Eh, e bunisor articolul... La punctul 2 nu e bine sa tii motorul sub 2000, pentru ca e subturat si asta poate duce la o crestere a consumului si la efecte negative asupra motorului si transmisiei. La punctul 5 spune ca poti sa mergi pe o distanta de 200-300 de m cu toate treptele la turatie mica. Este imposibil in oras cand viteza medie e de 30-40 km/h. Se "ineaca" motorul in treapta a V-a si a VI-a, care sunt trepte de autostrada, avand o demultiplicare mai lunga. Sigur ca poti merge in 200-300 m cu toate treptele dar cu o viteza de peste 90km/h ceea ce inseamna turatii ridicate. Chestiile astea depind si de ce masina ai. La punctul 9 presiunea o poti face gratuit la benzinarie;), iar 5 lei la vulcanizare e hotie. 2 lei maxim!!
22 iun 2010, 12:25
+18
Hondarul
270 comentarii 474 puncte
Nu este subturat deloc motorul. Cand zici sub 2000, e vorba intre 1500 si 2000, nu la 1000 rpm. Masinile cu cutii automate si overdrive, la 1500 rpm merg cu 100 km/h. Iar la cele diesel, chiar si la o turatie de 1500 rpm, nu se pune problema de subturare, cuplul fiind de jos. Bafta!
22 iun 2010, 14:32
+5
2 comentarii 8 puncte
La masinile diesel este crima pentru motor sa incepi sa accelerezi in viteza mai mare de a 3-a(inclusiv) ma refer la 1500 rpm, si la cutiile automate despre care vorbesti ... tine turometru la 1500 ... dar in momentul in care ai atins acceleratia schimba in viteza inferioara ;) Iar pentru punctul 1 daca duci masina in frana de motor nu o sa consume deloc combustibil ... daca o scoti la puncutl mort exista consum ... si mai explicati la toata lumea sa nu scoata la punctul mort cand coboara orice deal(panta) pentru ca va creste si consumul de combustibil ... si a ferotoului de pe placutele de frane si al accidentelor >:P asfalt uscat
30 iun 2010, 11:15
+8
10 comentarii 13 puncte
Haha, masinile dotate cu cutie automata, in momentul in care iei piciorul de pe acceleratie decupleaza orice treapta (in modul Drive), daca esti pe Sport e altceva. Dar in modul Drive decupleaza, ulterior la accelerare treapta care urmeaza a fi cuplata depinde de acceleratia pe care o dozezi. Deci un motor destul de mare, daca bagi blana pe la 50 km/h ii da a 1a :).
22 iul 2011, 22:52
+5
75 comentarii 96 puncte
foarte de acord cu cu vulcanizarea aaa... si banuiesc ca s-au referit la motor diesel (cand au scris articolul) care are cuplu mai mare decat benzina.. ca pe un motor pe benzina de 1.4 la pornirea de pe loc de la semafor sa-l tii sub 2000 de ture... din cate stiu mai rau ii faci, macar pana la 3000 de ture.
11 nov 2010, 17:41
+2
umbra09
42 comentarii 63 puncte
eu la motor de 16 benzinar pornesc de la semafor si schimb a 2-a cam la 2600 scot consum de 7 in oras.
22 iul 2011, 18:21
+6
dadi_t
379 comentarii 346 puncte
Nu ti-a zis nimeni sa folsesti a 5-a sau a 6-a la 30-40. Iti spune sa stai pe la 1800, ceea ce in regim lejer de mers, fara accelerari bruste, este PERFECT si nu este subturat deloc. Daca schimbi intre 2000-2500, n-ai cum sa fii in tr. 5 la 30-40 in niciun caz, fii tu calm.
23 iul 2011, 01:10
0
5 comentarii 10 puncte
La punctul 2 sunt si eu de aceeasi parere: sub 2000 de turatii, motorul (in special pe benzina si chiar si la motorina unde intra pe rosu de la 5000 ture) e subturat. Mergand astfel cu motorul subturat il uzezi prematur, economia facuta la consumul de carburant nu justifica uzura accentuata a motorului.
02 ian 2013, 20:26
0
147 comentarii 208 puncte
ce legatura are semarofu (franarea) cu consumu ? daca franezi violent doar strici placutele..parerea mea. Si cu turatia nu cred ca e bine sa mergi subturat..in primu rand infunzi catalizatoru.
22 iun 2010, 12:31
-4
24 comentarii 9 puncte
sistemul de franare se foloseste de energia motorului, doar nu credeai ca actioneaza telepatic....asta se traduce evident in consum marit....
22 iun 2010, 18:56
+7
blacksnake
108 comentarii 218 puncte
Pai legatura este ca vei consuma combustibil aiurea pe distanta in care accelerezi, in loc sa o lasi frumos sa "alunece" de la sine (frana de motor sau lasata pe liber, tu alegi) pe masura ce te apropii de semafor. Salvezi litri buni pe distante mari plus, cum ai spus si tu, kilometri pentru placutele de frana! Si subturare inseamna sa accelerezi masina in ture mici, ori aici se recomanda mentinerea unei viteze in ture sub 2000 (pana la acea viteza constanta schimbi treptele corespunzator)!
23 iul 2011, 20:32
+4
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
frana mai mare inseamna ca ai avut o viteza mai mare (adica o viteza de care nu aveai nevoie, viteza obtinuta cu PETROL) de unde rezulta frana = consum si exista un bonus aici: in frana de motor consumi absolut ZERO ca motoru e invartit de roti asa ca din nou rezulta ca pedala de frana = consum = diavolu! :))
27 ian 2012, 19:12
+2
ME_THA_DON22
105 comentarii 12 puncte
"Ady" cred ca se refera cu franatu , ca daca lasi masina din inertzie sa ruleze pana la semafor poate se face verde intre timp si folosesti treapta 2'a in loc de a 1'a
22 iun 2010, 12:45
+5
147 comentarii 208 puncte
aa..nu m-am gandit la asta.Oricum cand vezi semaforu e bine sa o lasi sa curga pana cand trebuie sa opresti.
22 iun 2010, 13:30
+4
199 comentarii -8 puncte
ne bucuram...intr-un final ai gandit si tu.... e bun articolul..insa am niste prieteni mecanici care nu sunt deloc de acord cu ideea de a merge cu masina su 2000 de turatzii....prietenii (cei patzitzi) stiu dc..... ;)
29 iun 2010, 22:48
+3
6 comentarii 22 puncte
un prieten mecanic zice asa: din cand in cand, mai cresti turatia pe la 4000-5000 maxim, pentru cateva secunde, pentru catalizator, si mai ales pentru cele cu turbo, pentru a nu se face depuneri, in rest, o turezi peste 2200(diesel) si 2800-3000(benzina) doar in depasiri, zicea el.... si inclin sa-i dau dreptate personal
30 iun 2010, 00:13
+15
dadi_t
379 comentarii 346 puncte
McCasian +5 Exact. Nu trebuie sa mergi tot timpul asa, sa forjezi motorul aiurea. E de ajuns doar cateva secunde la una sau doua saptamani, dar n-au ei de unde sa stie. Ei traiesc cu zvonuri care ajung de la o ureche la alta din ce in ce mai deformate. Maine poimaine auzi ca trebuie sa schimbi in zona rosie ca sa nu-ti cada turbina...de fapt o sa cada si motorul, iar turbina o sa crape de la atatea turatii. Nu le trebuie multa minte.
23 iul 2011, 01:13
0
2 comentarii 2 puncte
e si asta o varianta....comsumul de combustibil este mai mare in sarcina decat daca masina se deplaseaza din inertie sau in frana de motor...si poate pan ajungi la semafor iti poti continua drumul chiar in treapta a 3 ...noapte am se intampla f des..
22 iun 2010, 12:54
+2
97 comentarii 156 puncte
Zici ca nu ati citit decat prima fraza la punctul 1. Este explicat clar, daca ajungi sa franezi brusc inseamna ca ai accelerat prea mult, deci degeaba, deci ai consumat benzina degeaba. La punctul 2 multa lume o sa pretinda ca nu e bine sa conduci cum zice acolo dar se inseala. Un singur exemplu va dau: o cutie DSG la 60km/h schimba in a 6-a. Oare de ce, oare au fost prosti inginerii care au creat-o? mai ganditi-va. Daca accelerezi incet si constant cand schimbi sub 2000 totul e in regula. Doar daca apesi acceleratia la podea cand ai 1500rpm(la manuala) atunci e problema dar trebuie sa fi cretin. Bafta-n trafic!
22 iun 2010, 13:04
+1
87 comentarii 6 puncte
Da, adevarat. Articolul nu este tocmai corect...avand in vedere ca nu se refera la un anumit tip de cutie. A mea, chimba a 4-a la 50 daca nu o accelerez...(triptronic) si merge sub 2000 ture... Stau si ma gandesc ca, nu aiurea a fost proiectata asa masina. Subturat sau nu, daca merg legal in oras, merg sub 2000 ture si se duce pana in treapta a 4-a...ca asa stie ea...
22 iun 2010, 14:04
0
199 comentarii -8 puncte
e bine ca macar stie... asa cum a spus si colegu paulMIG-ul .... nu or fi facut-o aia de prosti...avand in vedere ca sunt cu 1000 de ani mai inteligentzi ca noi :D:D:D
29 iun 2010, 22:50
0
Mihay-XXL
793 comentarii 144 puncte
Super articolul! Desi 2-3 puncte sunt stiute cam de majoritatea soferilor.
22 iun 2010, 13:32
-1
11 comentarii 7 puncte
Mergi cu rezervorul jumatate=>mai putina greutate=>consum mai mic:D
22 iun 2010, 13:37
+7
199 comentarii -8 puncte
...cei care au....alte persoane merg cu 4-6-10 litrii.....depinde de masina si consum...ca pe criza asta....nu mai merge poanta cu rezervor FULL....decat FULL...dar gol :))
12 iul 2010, 01:20
+2
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
stilul de condus relaxat e totul, daca ascultati rock'n'roll dinala suparat din 70-80 ca mine consumati intr 25 si 100% mai mult... de exemplu am consumat 22 la suta cu dacia 1310 pe injectie numa la 5000 ture ca tampitu :) (cu 30 lei am facut sub 50 km acu catva ani)
22 iun 2010, 16:06
-3
2 comentarii 4 puncte
Subscriu la faza cu muzica :D.In plus fata de asta 1.la masinile de dupa anul 2000 daca de exemplu mai ai de rulat 200 de metri fata de locul unde vrei sa opresti e recomandat sa lasi masina in viteza fara a mai apasa pedala de acceleratie obtind astfel un consum de zero:). 2.Alimenteaza dimineata sau in orice caz cand e mai frig, benzina respectiv motorina fiind mai densa la temperatura mai mica astfel vei primi mai mult carburant pentru suma platita. 3.Daca ai drum cu suisuri si coborasuri e recomandat sa accelerezi la coborire in ideea de a veni lansat la urcare unde pe langa rezistenta aerului se mai adauga o forta gravitationala crescuta. Drum bun !
22 iun 2010, 17:59
+4
2 comentarii 8 puncte
la toate mainile exista consum 0 in frana de motor ;) la cele de dupa 2000 ai intalnit tu compiuter de bord care iti zice ... dar motoarele functioneaza la fel:P
30 iun 2010, 11:27
0
95 comentarii 91 puncte
De parca alimentezi cu milioane de barili sa se simta diferenta de densitate. Si de parca benzina sau motorina nu au oricum temperatura constanta in rezervoarele statie de carburant.
24 iul 2011, 21:53
+1
4 comentarii 31 puncte
...frumos articolul ... dar cred ca se refera la motoarele diesel... adica, cum sa mergi cu o benzinara sub 2000 de rpm...:O ii termini motorul( din cate stiu eu o benzinara se tine intre 2000 si 3000 rpm pentru a obtine un consum cat mai redus)...sub 2000 de ture se subtureaza si iar nu e bine:D
22 iun 2010, 20:00
+1
Bong
78 comentarii 152 puncte
"din cate stiu eu". topicl asta nu este despre pareri, este vorba de sfaturi utile. Eu am o benzinara DE TURATIE. adica in jur de 6000 rpm schimbat sportiv, 3000 normal, 2300-2500 babeste de tot. cu cat e la turatii mai joase cu atat consuma mai putin, singura cerinta fiind ca pedala din stanga sa fie constanta. la 60 km\h in a 5-a consuma undeva la 2.9-3 daca este tinuta constant. in momentul in care ai pierdut-o...s-a dus naibii consumul si simti motorul cum crapa sub capota. nu are nici o problema sa mearga la 1800 rpm, cat timp nu incerci sa accelerezi de la aceasta turatie. atunci incepe sa faca urat. si la semafoare, cu frana de motor (dat a 2-a de la 80 km\h in jos si lasata libera) am consum 0. vorbim despre un suzuki swift, care are motor de turatie. face treaba intre 4000 si 6700 rpm. pt consum, poate fi tinut constant chiar si la 1800 ca nu comenteaza.
23 iun 2010, 02:08
-1
25 comentarii 12 puncte
cam 60% bun articolul ... insa faza cu 20-25% reducere consum este o aberatie totala ! si mersul subturat ... sub 2000 ture la benzina ...dauneaza motorului,uite eu prefer 0.5-1L in plus % decat sa lenevesc masina si sa i aduc alte depuneri/daune ! pai sub 2000rpm,nici compresorul nu mai face treaba in oras ... decat consuma aiurea masina !
23 iun 2010, 02:42
+1
Hondarul
270 comentarii 474 puncte
La drum intins, nu esti subturat la 2000 rpm. Si nu e vorba de nicio depunere/dauna. Numai ca la benzinare puterea si cuplul este mai sus in ture, nu ca la diesel. De aia se si spune sa nu mergi cu benzinara subturata, nu ca se strica sau ca consuma mai mult. Oricum, cu cat e turatia mai mica cu atat consumul e mai mic. Nu zice nimeni sa mergi cu 50 la ora in a 5-a, dar cred ca ai prins ideea. Si compresorul, ca si turbo, e facut pentru accelerare - nu lucreaza nici la drum intins ci doar cand bagi piciorul.
23 iun 2010, 09:09
+1
2 comentarii 2 puncte
compresorul functioneaza de la relanti in sus....dar cu randament diferit
23 iun 2010, 12:56
0
XSW
20 comentarii 22 puncte
20-25% nu e aberatie deloc, se poate reduce si simtitor mai mult. Nu dauneaza motorului, te-ai informat prost, dauneaza daca-i dai jar subturat, gandeste-te ca relanti-ul e ... sub 2000 ture :) Daca nu iti baga compresorul (presupun ca AC ?) ai o problema, trebuie sa bage gheata indiferent de turatie, du-l la verificat.
29 iun 2010, 03:06
0
25 comentarii 12 puncte
pe pilot automat ... la "drum intins" , daca este sub 2000 ture ...consuma mai mult ,pt ca nu are cuplu motorul si forteaza sa urce o panta cat de mica...iar de compresor stiu cum sta treaba ... nu trebuia sa dati 2 aceeasi explicatie care se deduce din ce am zis eu !
23 iun 2010, 13:15
0
18 comentarii 9 puncte
daca mergi cu motorul pe benzina sau chiar pe motorina "subturat" ii bine ca macar in weekend sa iesi un pic din oras la vreo 10 km si sa turezi bine motorul ca sa iasa toata noxele si mizeriile din el...daca faci asa ai si economie la combustibil si mai ai si un motor bun care o sa iti mearga bine
24 iun 2010, 13:44
+3
360 comentarii 207 puncte
da ce aveti oameni buni cu subturatu, mai ales la benzinare. la un TDI e problema mare daca e subrurat, nu arde toata motorina si se depune calamina mai repede. exemplu iubita mea are un matiz, a mers cu el 9000 de km "subturat" cum ziceti voi, schimba babeste rau de tot(masina fiind noua) mam uract eu la volan si am mers normal, fara sa simt nici o diferenta(inafara de consum care a fost mai mare)
24 iun 2010, 15:48
+3
XSW
20 comentarii 22 puncte
e perfect ok sa mergi la turatii joase (subturat e un termen cam discutabil) ca sa mentii viteza, insa la acceleratii e bine sa mergi ceva mai turat ca sa fii in cuplu, acolo eficienta motorului este mai mare si vei consuma mai putin. dupa ce ai ajuns la viteza dorita, bagi superioara la turatii cat mai mici sa o mentii.
29 iun 2010, 03:08
+1
49 comentarii 51 puncte
Sa stiti ca este adevarata treaba cu subturatiile.. eu aveam un audi a4 1.9 TDI (116 cp) am mers o vreme cu ea sub 2000 rpm si ghiciti ce sa intamplat.. de la o vreme motorul nu mai tragea .. se infundase turbo.. deci e bine sa tii turat un motor bine inteles ca sunt si masini cu un motor de 1400 cmc ala chiar poti sa zici ca este de oras dar la un 1.9 zic eu .. ii trebe putina turatie.. oricum in afara de problema asta ee ok articolul :)
28 iun 2010, 23:25
+1
2 comentarii 1 puncte
Eu sunt posesorul unui 530d e39 steptronic. In Drive si accelerat usor nu depasesti 2000rpm. Daca ai nevoie sa depasesti este suficient sa apesi pe acceleratie mai ferm si va retrograda intr-o treapta inferioara cu o turatie corespunzatoare fara a afecta motorul sau tranmisia. Ca alternativa poti folosi modul Sport. Am un consum urban in jur de 9l/100km si un consum mediu(urban/extraurban) de 7.2l/100km
28 iun 2010, 23:50
-1
XSW
20 comentarii 22 puncte
In mare parte articolul este okay, insa este incomplet, pentru ca lumea sa inteleaga unele lucruri trebuie detaliate, pana nu le intelegi nu stii cum sa le aplici. Sa se intelega un lucru clar, "subturarea" motorului este buna doar in momentul in care mentii viteza. Daca accelerezi subturat consumi mai mult decat daca accelerezi in zona de cuplu. Accelerand subturat la diesel infunzi incetisor incetisor catalizatorul, umpli vanele turbei variabile de funingine si infunzi in timp si filtrul de particule. Evident asta se intampla in timp dar astea sunt rezultatele. Ideea e asa, accelerezi in cuplu pana la viteza dorita, apoi bagi superioara cea mai mare posibila pt. acea viteza si o mentii. Asta inseamna 1100-1500 rpm in functie de motor. Toate motoarele sunt diferite si au caracteristici de cuplu la fel, diferite. Caii putere sunt irelevanti la mersul economic, doar momentul motorului conteaza. De asemenea chestia cu pilotul automat este falsa, creste consumul in loc sa-l scada. Ma rog, asta pt. un sofer care stie sa mearga economic. Motivul principal este ca cruise control-ul nu reactioneaza la schimbarea de inclinatie a drumului, incearca tot timpul sa mentina viteza setata deci in loc sa lasi putin din viteza la deal el baga gaz cretineste si in general in treapta cea mai inalta, inafara zonei optime de cuplu. Chiar si pe drum drept tot creste consumul putin, login inexplicabil, dar o realitate. Ar fi foarte multe de spus, ar merita sa se faca un articol mult mai detaliat.
29 iun 2010, 02:33
+4
moldy007
125 comentarii 43 puncte
Da , ai dreptate , multi au impresia ca daca motorul se invarte putin ,consuma putin , dar mersul subturat mareste consumul ,mai ales cand si accelerezi , era o chestie vizibila la masinile vechi cu carburator care aveau indicator de consum ( am avut pe Celica 1982 , dart aveau si BMW urile ,la accelerare sau fortare mers subturat se face un vacuum mai mare in admisie si se administreaza mai multa benzina .) Masinile moderne au senzor care da comenzi la CPU si se ajunge la consum mai mare .Fiecare masina are cuplul optim , diferit , trebuie stiut si folosit .Am instalat un HUD pe bord ,proiecteaza pe parbriz informatii utile ,inclusiv consumul ,merita toti cei 45 euro dati pe el ( chinezesc luat de pe Gearbest.com ) Consumul cel mai mic este daca accelerezi mai fin , depasesti turatia astfel ca dupa schimbare sa aiba turatia la cuplu apropiat de optim si cu indicatorul de consum cel mai mic .Cateodata consumul in viteza 4 este mai mic decat in 5 , multi schimba prea repede in sus , deh sa se invarta motorul cat mai putin De schimbarea filtrului de aer nu scrie nimeni , este foarte importanta , mai ales ca in Ro este foarte mult praf , si trebuie schimbat mult mai devreme decat scrie in cartea masinii ,eu schimb cateodata si la 2000km ( pt mine costa 17 lei buc )
20 feb 2017, 08:08
0
XSW
20 comentarii 22 puncte
O sg. chestie sa mai spun, singurul lucru care inflenteaza cel mai mult consumul este franarea. Daca te inveti sa franezi doar atunci cand este neaparat si in rest mergi suficient de atent cat sa poti folosi doar frana de motor, consumul tau va scadea dramatic. La punctul 2 treaba nu e explicata cum trebuie. Nu trebuie sa "franezi" cu pedala din mijloc, daca vezi de la distanta ca e rosu, baga frana de motor in treapta care te va lasa sa curgi pana in semafor. Daca esti foarte departe poti baga frana de motor in 5, apoi 4, apoi 3. Daca o scoti pe liber consumi, daca franezi consumu pe zona in care inca ai accelerat in loc sa fii in frana de motor si sa consumi fix 0. Practic cand esti in frana de motor, cat "curge" masina este gratis pt. ca consumul este 0. Daca esti pe liber, tot consumi 1-2% pt. ca motorul are nevoie de combustibil ca sa mentina viteza, daca este invartit de transmisie nu papa nimic. Nu e bine sa mergi tot timpul cu viteza constanta, treaba asta e valabila doar la drum drept. Cand urci dealuri trebuie luat putin de pe gaz, cand le cobori accelerezi la loc spre viteza ta de croaziera. Nu voi explica pt. ca ia mult, insa sper eu ca e relativ logic. Mersul 100% economic tine foarte mult de previziune, trebuie sa tii distanta mare fata de masinile din fata pentru a avea loc de manevre, multi franeaza inutil inainte de curbe de ex. tu vei folosi frana de motor. Asta e f. valabil si la mersul in oras, ma rog, nu la ore de varf. Remember, frana de motor = 0% consum, ala e locul in care recuperezi parte din combustibilul folosit pt. a ajunge la viteza respectiva. Nu incerca sa mergi 100% economic, e misto ca si challenge insa este foarte obositor si stresant. Daca iti formezi insa un stil 80-90% economic, abia atunci poti sa-l mentii in timp si sa devina modul tau de a conduce, ajungand la niste economii notabile de carburant. Hai sa va mai dau niste exemple de "teste" facute de mine in oras : 320i : Consum "normal" 12%, Consum economic 8.1% ; 520d Consum
29 iun 2010, 02:55
+5
503 comentarii 588 puncte
Frana de motor = 0 consum? Nu prea cred. Asa iti arata sa zicem la BMW, cu consumul instantaneu, dar sa o luam logic. Esti in treapta a doua si esti in frana de motor, la 3000 rpm, motor benzina. Motorul functioneaza in continuare. Ca sa functioneze, are nevoie de: amestecul de aer benzina, deci consuma benzina. Plus ca e turat, deci va consuma mai mult decat daca ar fi pe liber, unde are vreo 900-800 rpm. Pana acuma nimeni n-a incercat sa faca un test, cum ar fi: pui jumatate de litru combustibil in rezervor si mergi in frana de motor pe un drum, apoi o lasi la ralanti si vezi care tine mai mult. Sunt sigur ca varianta a doua iese castigatoare. Bafta!
29 iun 2010, 10:56
-3
XSW
20 comentarii 22 puncte
Nu vreau sa te superi, dar cred ca glumesti. De ce crezi ca are nevoie de aer SI benzina ca sa functioneze ? In frana de motor nu se mai face combustie, motorul este angrenat de transmisie care la randul ei este "alimentata" de inertia masinii. Ce spun eu se refera la motoare moderne, benzina sau diesel, nu ma refer la cele vechi. In general sa spunem cam peste 2000-2003 in functie de fabricant.
29 iun 2010, 11:04
+4
XSW
20 comentarii 22 puncte
Acum, recitind mi-am dat seama ca nu este clar. Ca sa intelegi mai bine, in frana de motor nu mai este injectat combustibil, tot ce face motorul este sa comprime aerul pe care il trage (inevitabil, mecanic) din cauza ca se invarte. De aceea se cheama si frana de motor, pentru ca motorul consuma energie in loc sa o creeeze.
29 iun 2010, 11:05
+2
dadi_t
379 comentarii 346 puncte
Asta ar trebui sa stie orice incepator ! In frana de motor, la motoarele pe injectie de generatie mai noua, de la euro2 in sus, CONSUMUL ESTE ZERO. Nici nu-ti ia mult timp ca sa te documentezi. Carti tehnice...articole.. unde vrei tu.
23 iul 2011, 01:22
+3
Andrei0
41 comentarii 11 puncte
Corect. In frana de motor consumul este 0. Exceptie facand motoarele mai vechi de ex dacia 1300 (cu carburator) unde in frana de motor ai consumul de la relanti. Corectati-ma daca gresesc:)
24 iul 2011, 15:51
0
dadi_t
379 comentarii 346 puncte
Andrei0 Pai am spus: motoare pe injectie, deci e clar ca cele pe carburatie nu.
24 iul 2011, 16:53
+1
Andrei0
41 comentarii 11 puncte
Pai da. Eu doar am dat un exemplu :)
24 iul 2011, 21:36
0
XSW
20 comentarii 22 puncte
ca sa mentina viteza = ca sa mentina relanti-ul
29 iun 2010, 02:58
0
XSW
20 comentarii 22 puncte
Ah, vad ca mi-a taiat chestia exemplele de consum. Cateva exemple : Oras : 320i normal 12%, eco 8.1%, 520d normal 8%, eco 6.2%; Extern Mondeo TDCi 5.5%, eco 4.1%. Vis-a-vis de comentariul meu cu cruise control-ul, daca vreti o sursa mai "sigura" decat mine aruncati un ochi la ep. TG cu audi a8 4.0 tdi.
29 iun 2010, 03:00
-1
23 comentarii 22 puncte
Da am vazut. A scos un consum fabulos pt 4.0 si a condus el nu cruise control. Multa lume NU FOLOSESTE frana de motor pt ca deranjeaza. Eu folosesc mereu si rezultatele sunt vizibile. Eu am un Peugeot 206 2.0 gti benzina din 2001 consum in oras 8% si prietena mea opel corsa 1.2 benzina 2010 consum 7% si eu o turez serios 4-5000. Frana de motor e cea mai buna!
24 iul 2011, 16:15
0
503 comentarii 588 puncte
Pai scanteie tot se produce de la bujii, nu? Altfel s-ar umple pistoanele de benzina si s-ar ineca. Ceva trebuie sa arda benzina aia. Pompa de benzina lucreaza in continuare si trimite combustibil spre injectoare, iar calculatorul masinii nu "stie" ca esti in frana de motor ca sa inchida benzina de la pompa, nu? Si eu tot la astea noi ma refer. P.S. Nu-s suparat, dar nu pot sa cred ca in frana de motor nu este consum deloc. Oricat de mic sau mare ar fi el, tot este. Spui ca in frana de motor comprima doar aerul tras inevitabil, mecanic. Atunci sa te intreb de ce iese fum (CO2) pe teava de esapament cand e in frana de motor si nu iese O2 (aerul comprimat)?
29 iun 2010, 12:22
+1
2 comentarii 1 puncte
Intrucat vad ca s-au iscat controverse legate de consumul in frana de motor va dau exemplu la VW Golf 3-ul meu: mers cu a 4-a la 60/h (2500 rpm), in panta bag a 3-a si las acceleratia libera (frana de motor cu peste 3000 rpm).Cu testerul conectat la masina,pe laptop se vede clar ca timpul de injectie este 0 ! adica toata benzina pompata la injector se intoarce prin supapa de retur in rezervor deoarece injectorul nefiind alimentat nu lasa benzina sa ajunga in motor.Acest fenomen se intampla pana la 1800 rpm aproximativ cand ECU (CALC. MASINII) realimenteaza injectorul bagand benzina in motor (de fapt frana de motor are loc asa cum a zis XS[DNIED] datorita angrenarii motorului de catre sist. de transmisie,presiunea care intra de la transmisie la motor fiind mai mare decat cea de la admisie forteaza cilindrii sa functioneze fara benzina (taiata de ECU tocmai datorita valorii presiunii exercitate de transmisie).Ce am observat legat de consum este ca daca continui deplasarea cu a 3-a sub 1800 rpm creste foarte mult consumul (timpul de injectie este undeva la 4 ms fata de intervalul 1-2 ms cat este la mers normal).Sper ca v-am mai lamurit cu frana de motor.Nemtii au facut "ingineria" asta in 93 la golful meu monoinjectie (frana de motor valabila doar la motoare injectie)
29 iun 2010, 13:32
+1
38 comentarii -2 puncte
In prima parte zici foarte bine insa la partea cu ”presiunea care intra de la transmisie la motor” e jalnica. La frana de motor inertia masinii prin roti - cutie de viteze - ambreiaj invarte motorul care avand combustibil putin sau deloc (acceleratia lasata liber) opune o rezistenta care franeaza masina. Tocmai compresia aerului fara benzina realizeaza acea franare, un motor cu bujiile sau injectoarele (la diesel) scoase s-ar invarti foarte usor. Iar presiunea/compresia o face tot pistonul asupra aerului provenit din galeria de admisie, nu vine din alta parte. N-a fost nici o noutate in 93, la Audi 100 din 1984 cu 5 cilindrii si injectie K-jetronic multipunct exista deja un sistem de economie de carburat pe timpul franei de motor/decelerarii.
29 iun 2010, 17:20
0
2 comentarii 1 puncte
Ok, inseamna ca am inteles eu gresit traba cu presiunea.Iar faptul ca am mentionat treaba cu nemtii am facut-o deoarece cineva spunea mai sus ca doar masinile dupa 2000 au faza cu frana de motor.
29 iun 2010, 22:56
0
XSW
20 comentarii 22 puncte
Am spus dupa 2000 ca sa nu creez alte polemici, evident ca au fost masini si mult mai vechi care taiau combustibilul in frana de motor, depinde mult de marca si model. In general cele cu gestiune controlata de calculator (benzina sau diesel) taie gazul, cele pe carburatie sau pompa injectie mecanica nu.
30 iun 2010, 02:38
0
vladpop
310 comentarii 343 puncte
interesant ce zici, sunt curios la dacia injectata a tatalui meu... sistemul se aseamana mult cu cel de pe Golf 3, am totusi impresia ca in frana de motor injectorul ramane la frecventa de relanti, dar se poate ca cititorul de pe volanta sa ii "zica" lui ECU turatia si acesta sa inchida injectorul... Frana de motor functioneaza simplu, motorul intra in regim de compresor... in timpul de compresie, comprima aer, atat. Ptr un consum bun trebuie sa fi relaxat in trafic, ceea ce in Romanioara... nu ai cum...
23 iul 2011, 13:43
0
dadi_t
379 comentarii 346 puncte
Nu toate tipurile de injectii au consum zero in frana de motor. Doar ce este mai nou, de la euro2 in sus. Sunt injectii monopunct,vechi, non euro...alea au alt principiu de functionare.
23 iul 2011, 13:47
0
escortguv
18 comentarii 9 puncte
Foarte bun articolul doar ca la un motor pe benzina de 1.4/1.6 daca schimbi pana in 2000rpm il distrugi. Este perfect valabil la motoarele pe motorina. As mai adauga ca metoda de economie si accelerarea brusca. Cu cat este accelerarea mai lina, cu atat consumul este mai mic. Este verificat. Si de asemenea si oprirea motorului la semafoarele lungi, bariere si ambuteiaje foloseste mult. Nu la orice oprire, dar daca stii ca ai de asteptat cel putin 3-4 minute, e benefic ;). O zi buna si cat mai multi km fara incidente!
30 iun 2010, 10:01
+1
199 comentarii -8 puncte
pana la urma cum este mai bine ca eu nu mai inteleg nimic.... ba ca e asa....ba ca asa... eu am un fiat 1.9TD ... eu merge cu el cam la turatia de pana in 2500...insa mi-a fost sugerat sa io mai dau si in 3000...acum insa...sunt deja pus pe ganduri....o fi bine sa ai dau 3000...sau e mai bine sa imi mentin ideea mea de a schimba in maxim 2500...??? HELP ME SOME ONE cu argumente clare??? thank's ...
12 iul 2010, 01:36
0
240 comentarii 163 puncte
Am un prieten cu o zafira 1.9 diesel si cica i-a zis la service sa schimbe in minim 3000 rpm ca are filtru de particule si risca sa i se infunde egr-ul pt ca nu se arde carburantul calumea si apar depuneri. Dar asta doar daca ai filtru de particule.
12 iul 2010, 19:38
0
141 comentarii 53 puncte
Am si eu cativa prieteni pe la diverse service-uri satui de taximetristi care din dorinta de a face economie schimba vitezele subturat si vin cu motoarele date peste cap din aceasta cauza si cred ca ati vazut si voi prin oras dieseluri de 2-3 ani care fumega ca ***** si chiar un prieten de-al meu taximetrist a patit-o cu loganul.asta nu inseamna ca trebuie sa schimbi mereu la 3000 dar macar odata pe saptamana, eventual la un drum afara trebuie s-o "frigi" de cateva ori chiar si peste.
12 iul 2010, 19:55
+1
dadi_t
379 comentarii 346 puncte
EGR-ul se infunda de la combustibilul prost de la noi. Nu mai asculta toti tractoristii ce se vor mecanici. Exact cum spune dorin v70, din cand in cand si asta pt. turbina, nu tot timpul pt. ca este o idiotenie.
23 iul 2011, 01:24
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2 3 4 5
Pagina următoare