eu am prins o zi atat de oribila incat ma uitam printr-o linie de 10 cm groasa cat degetu mare pe care o stergeam constant cu degetu... era o urgenta extrema si parbrizu ingheta la loc in max 10 sec si ingeta gros... si nu mergea dezaburirea cu motoru rece (noroc ca aveam numa 1km in linie dreapta de mers)
eu am vazut odata un idiot care nici n-a mai dat zapada de pe masina,geamuri.mergea cu capul scos pe geam ca la locomotiva,probabil astepta sa o sufle vantul...tariasca...
Imi aduci aminte de un film cu Jim Carrey cand pe la inceputul filmului si-a crapat parbrizul si nu mai vedea nimica.. si restul filmului a mers cu masina cu capul scos pe geam :)))
ma jur ca am intarziat o data la munca, si am mers si eu cu capu pe geam=)))), daca ai masina buna, se dezabureste foarte repede parbrizul...
P.S:nu eram in >Romania
27 nov 2010, 00:00
-2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Nu stiu de ce dau unii negativ la comentariu .Probabil nu au vazut asa ceva .Eu am vazut iarna trecuta pe Mantuleasa , unu cu un Fiat vechi ,cu zapada data doar la usa soferului , cu capul scos pe geam .Dar numai si-a mutat masina 50 m mai in fata .
un sfat personal: eu nu folosesc razuitoare pt parbriz; nu vreau sa zgariu geamul, oricum se zgarie vara de la praful din romania, cand pornesti stergatoarele, indiferent ca dai cu multa solutie sau nu; consider ca o alternativa mai buna e sa dai cu alcool sanitar/spirt, ori turnat direct, ori pulverizat dintr-un flacon in care a fost solutie de spalat geamurile(acasa); eu tot asa fac si nu am probleme cu dezghetatul; e si mai rapid si mai practic si nici nu reingheata
stiu ca sunt si sprayuri; tocmai de aceea am scris despre altceva, nu despre ceea ce e deja cunoscut; in plus nu prea am fost multumit de sprayuri niciodata; oricum spirtul cre' ca e mai ieftin decat un spray si (depinde si de iarna)un flacon mi-a ajuns pana acum o iarna intrega(pulverizat); hai sa fie 2; cat te costa, 10ron? oricum n-am vrut sa fac pe "desteptul"; am vrut sa dau o "solutie"
Nu am zis ca faci pe desteptul si nici raspunsul meu nu avea rolul de a fi ironic. Veneam si eu cu un sfat. Si mersi de idei, cred ca o sa folosesc si eu metodele pe care le-ai spus tu mai sus.
Eu iarna trecuta am avut 2 sprayuri care m-au costat 30 lei fiecare (foarte bune, nu poate fi nimeni nemultumit de ele, cumparate din Carrefour Baneasa) care mi-au ajuns mai putin de o jumatate de iarna. :D
Si eu foloseam spirt si inca mai am , dar MAREA problema cu el este ca nenoroceste chederele si lamelele la stergatoare . Exista spray-uri , dar sunt scumpe si se termina dupa 3-5 utilizari . Cea mai rapida si ieftina metoda este cu celofan/punga pe parbriz de seara si dimineata , doar tragi incet de colturi si ai parbrizul impecabil . Cele din comert costa o gramada si se fura , dar poti improviza si din alte materiale prin care nu trece apa o protectie de inghet .
Deocamdata nu a venit iarna , vad afara vre-o 18 grade ... asa ca mai avem si mai mult de putina bruma inca nu am vazut pe masini .
Eu nu am citit nicaieri de solutia pentru broaste si lacate de iarna , care nu le lasa sa inghete si aia chiar e utila , mai ales pt busonul de rezervor .
Stergatoarele se fura repede daca le lasi saltate si unele chiar costa o gramada 80-150 ron setul .
Esti un destept! Un material pe care nu are ce cauta wd40-ul este cauciucul! Si asta sa stie toata lumea! Nu dai cu WD-40 unde ai ceva de cauciuc (de exemplu un o-ring, o garnitura sau cheder) ca se umfla si crapa.
cand te dai jos din masina...bagi degetu intr-o sticla...si dai frate cu un rachiu din ala tare pe cheder :)))) si dimineata se deschide singura masina
:)))))
depinde de care silicon este! Uleiul de silicon nu face nici un fel de simfonie ,ci doar porcariile la spray-uri ! Eu de peste 10 ani folosesc ulei siliconic din targ si nu am nici o problema .Cel mult se aude putin chederele daca trec peste denivelari mari , santuri ... altfel , la un mers normal NU se aude nimic . Apoi siliconul mareste MULT viata chederelor si le intinereste . Fata de toate problemele de la masina , putina frecare numai in anumite momente chiar nu mai conteaza .
Apa din cate stiu se duce la fund nu la suprafata dar in fine...Nu conteaza cata benzina bagi ca apa sta la gura pompei si poti sa ai plinu ca tot apa suge. Stiu ca la fosta dacie break puteam sa ma uit in rezervor printr-o gaura cat capu de mare si scoteam cu furtunu si lanterna apa de pe fund
Asta cu stergatoarele e interesanta dar daca le ridici, dimineata nu le mai ai... atrag atentia in special copiilor. Mai ales daca e o masina scumpa... mai bine bag 2 capace de bidon sau ceva sa le tina putin in aer
pt ca stergatoarele sa nu se mai lipeasca eu fac altfel, inainte sa opresc masina dau climatizarea sa bage aer rece si astfel zapada care cade pe parbriz nu se mai topeste ca apoi sa inghete cu tot cu stergatoare (puteti deschide si usile ca sa fie aceasi temperatura ca afara si in masina)
Doamne cata prostie...iti bati joc de sarmanii oameni...si cam cat mai stai in parcare cu usile deschise ca un idiot vreo 10 min in care tu ingheti in masina,numai ca sa nu ti se mai lipeasca stergatoarele...he,he,he am trait sa o aud si pe asta,fama sa inteleg tie ti se lipesc sergatoarele cu super glue????
Dau cu spray peste stergatoare daca ingheata.
Si de nici cu aia nu merge scot sprayu paralizant si le dau in ochi cristalelor ce mi-au ingetat stergatoarele.. :P
Daca pot sa mai adaug un pct 11 foarte important:
Mergeti cu masina intr-o parcare pe zapada si "distrativa" dar nu o faceti degeaba ci ca SA VA INVATATI MASINA. Daca nu sti care sunt limitele masinii tale pe zapada (cand ii fuge sparele, viteza maxima in curba, daca subvireaza sau supravireaza, distanta de franare de exemplu) mai bine stai in casa cu cauciucurile tale de iarna cu tot.
Eu am condus 6 ani de zile cu dacia cu mizerii de cauciucuri de vara de 2 lei si nu amm avut o singura problema din simplu fapt ca stiam limitele masinii si nu le depaseam... mai si razi de fraerii care merg cu 20 cu jeepu cand se poate merge relax cu 40 (ca sti din experienta ca se poate merge si cu 60)
ps: cand iesiti dimineata din parcare, trageti o frana de mana pe drum drept sau puneti o frana brusca obligatoriu sa testati aderenta asfaltului ca sa nu pupati pe careva la semaforul urmator
Adevar graieste costi.... Cand ies din curte accelerez ceva mai tare si pun frana brusc... sunt situatii cand pe sosea se depune polei acoperit de zapada si nu prea ai cum sa iti dai seama altfel... intr-adevar cel mai important lucru este sa-ti cunosti limitele tale si ale masinii... tare chestia cu dopul sub stergatoare, nu m-as fi gandit la asta...
In fiecare iarna de cand am maina de 3 ani incoace fac aceasta operatiune intro parcare sau un spatiu mai larg. stiu exact care sunt parametrii masinii mele pe zapada.
Inca un sfat: Nu trageti frana de mana pe timp de iarna. Uneori ingheata cablul si nu veti putea porni de pe loc. Lasati masina in treapta 1. De asemenea, atentie si la alimentarea cu curent prin cablu. Unele masini au electronica sofisticata si puteti deteriora anumite componente care sunt destul de scumpe. Mai bine dati bateria jos si o conectati la un redresor(cam 110 lei care tine multe ierni), in casa/garaj.
asta vroiam sa spun si eu, chit ca nu le fura, pun pariu ca prima data in care as lasa iarna stergatoarele ridicate, a 2-a zi ori nu mai sunt ori sunt rupte
treaba cu dopurile la stergatoare o stiu si eu... dar combinata cu racirea interiorului si punerea de zapada peste stergatoare pana le acoperi... zapada daca e sa inghete, ingheata deasupra, iar stergatoarele sunt ok. nu sunt de acord sa las stergatoarele ridicate... le pot rupe
in iarna anului 2008 am parcat masina fara pic de zapada pe ea iar dimineata nu mai stiam care este a mea, care e a vecinului si tot asa, se asezase un strat de zapada de 30-40cm si toate masinile de pe strada zici ca erau suv-uri
In general masina e bine sa o incalzesti in sarcina la turatii mai mici, in special dieselul... asa ca la pct 10 nu stiu cat de eficient e ce s-a scris.
Eu stiam ca e bine sa ai rezervorul cat mai plin, adica nu mai gol de un sfert. Considerentul e ca in mers masina se mai incalzeste, in rezervor se poate face condens si ulterior apa respectiva se poate decanta si intra in instalatie. Ma gandesc ca are o logica. Asadar, era exact invers, rezervorul plin macar pe 3/4.
Cat despre stergatoare prefer sa indrept incalzirea spre parbriz si sa se dezgheteze incet si sigur, singurele, decat sa le las suspendate, tentatie la rau-intentionati.:)
Vreau sa ma adaug un punct foarte important pe care multa lume nu il ia in seama :
Pregatirea vopselei pentru iarna, pentru sarea ce urmeaza a fi aruncata pe asfalt si nu numai.
-Se aplica pe vopsea Sealant sau Ceara
-Pentru jante(ceara speciala)
-Pentru hidratare cauciucuri si chedere(SmartGel)
Aspectul masinii este foarte important,daca avem grija de ea va arata bine mai mult timp ! :) Cautati pe net se gasesc o gramada de produse!
adica o sa ii fie bine pt ca se incalzeste si iti va fi si tie bine ca vei sta la caldura.altceva ce ar putea sa pateasca dac o ti pornita??parerea mea...
Poate ca e vb de diesel ca se incalzeste putin mai greu decat benzina,........dar nu prea are relevanta e vb de max 5 min in plus zic eu......treaba cu stergatoarele.....eu le tineam la mine acasa asa ridicate , insa aici in bv nu mai am curajul asta....cat despre capac.....ma gandesc la lamelele de cauciuc sa nu ramana cu o deformare peste noapte, deoarece cata suprafata din ele acopera capacul??
In rest e f.f util ......drumuri bune la toata lumea...
eu unu nu cred ce zici tu...dar ma rog nu pot vorbii nefondat...asa si in concluzie ce vrei sa zici ca motoarele pe benzina sunt mai bune decat cele diesel iarna sau ce.mie imi baga in maxim 5min caldura clima.sau tu vb de dieselul lu tataie?
nu stiu ce masina diesel oi avea tu de te sufoci de cald in 5 min.
si eu si parintii avem masini diesel, si NICIODATA nu am vazut sa se incalzeasca in 2 km sau 5 min, cum zici tu ... daca ziceai 5-6 km sau vreo 15 min de mers, te mai credeam ... da asa... :)
Eu am mers si cu Megane , Logan , 320D si la nici una nu mori de cald in 5 minute , nici macar daca ai incalzire in scaune . Sa fim seriosi , ca la diesel-uri , mai ales daca mergi la drum lung prin viscol la -15'C , peste 30 de minute ii ia ca sa bage caldura ca in regim normal . Altfel si la benzina , la drum lung , la -15'C , la 100 km/h si fara un carton in fata ... ingheti si consuma de nebuna .
salut am si eu o intrebare k nu am inteles pana la urma dak este bine sa dau cu silicon pe chedere sau nu? si cu stergatoarele parerea mea ar fi mai bn sa se scoata knd lasi masina in parcare peste noapte.mie mi sa parut mai simplu asa...:)
farte cu siliconu nu am dat p.t ca nu am avut probleme pana acum de gen,dar hai sa iti zic cum fac eu cu stergatoarele iarna,ca vad ca a inebunit toata lumea cu subiectul asta de rahat.iti iei o sticluta de spirt la tine cand iesi din casa si arunci peste ele,si iti garantez eu ca oricat de inghetate ar fi se dezlipesc si se dezgheata,ce atata scos,bagat,ridicat.nu m-a invatat nimeni pe mine m.am gandit singur si merge si pt dezghetarea parbrizului in acelasi timp...ce naiba ma suntem in 2011...mama lor de stergatoare
Exista degivrant, sau solutie concentrata in stare pura...cu spirtu mai poti face vreo boacana, gen matuire etc... Pentru chedere exista la fel un spray special...firme nu prea cunosc...eu i-au de la wurth si sunt foarte ok solutiile de iarna (cat si de vara). Hai bafta baieti!
Eu las stergatoarele la locul lor..acopar parbrizul cu o patura grosuta cat mai mare eventual sa acopar si din geamurile laterale (knd voi da patura jos sa am vizibilitate si in oglinzi) kt despre chedere..stiu k e spray..nu am folosit k nu am avut probleme de genu` asta..
trafy-vr6:inainte de a porni la drum se face semnul Crucii si se zice Doamne Ajuta :))) (foarte adevarat) =))
as mai adauga presiunea in cauciucuri si nu cumva sa folositi azot in cauciucurile de iarna ca are factorul de compresie mult mai mic si cauciucul devine mai rigid.
la punctul 10 in germania iei amenda daca te prinde ca lasi masina pornita si tu dai zapada de pe ea, poluiezi inutil doar sa-ti fie tie cald. (asta in germania)