inca una de adaugat: efectul "la poalele muntelui cu dacia plina de cartofi apesi pe frana si nu se intampla nimic si zbori in prapastie" De obicei la coborarea unui munte la viteze mari si frane violente... se acumuleaza caldura in frane pana in punctu cand nu mai poate accepta caldura si cand apesi pe frana nu se intampla nimic (de aia exista frane ventilate)
deci aveti grija la franele dese si puternice ca s-ar putea sa atingeti punctu critic, mai ales la vale cu o masina incarcata (de obicei asta patesti pe circuit dar la noi... na)
Frana de motor e pt mersu normal. Eu am zis frane violente, consecutive si multe intr-o perioada scurta de timp (ajuta si daca e masina plina/grea)...
eu cand am luat carnetu si eram cretin faceam raliu la vale adica rotile in frana 99% la viteze mari si in ultimu moment... 10 km am mers asa si jos ieseau aburi de se uita tot centru la mine crezand ca imi arde masina. Am avut noroc ca nu am atins pct maxim de caldura ca acu va scriam de pe harpa cu WiFi
Patanii personale cu franele, de avut in vedere si de catre alti soferi:
1. Spargere racord flexibil (furtunul dintre conducta si etrier). Desi nu arata crapaturi sau uzura, la o apasare puternica s-a spart, pedala s-a dus pana la capat, ramas fara frane. Periodic se poate verifica rezistenta acestor racorduri prin apasarea puternica a pedalei de frana, cu masina pe loc si motorul pornit, daca un furtun e slab se sparge si pedala se duce jos.
2. Alta masina si ani diferenta la ITP recomandare schimbare racorduri flexibile, rezolvata treaba la service, luat ITP-ul si plecat la drum, la Sinaia la coborare in apropiere de curba pedala s-a dus in gol, noroc ca nu-s vitezist si am reusit incetinirea cu frana de mana si de motor - desi cutia era automata. La service: primul service pusesera racorduri ceva mai lungi si au frecat de cauciuc, in 200km s-a ros pana a iesit lichidul.
Concluzie: alegeti bine service-ul care va lureaza la frane si nu acceptati piese asa zis echivalente. Daca un disc uzat sau placute uzate dau zgomote ori vibratii, sunt si defectiuni care te lasa complet fara frane.
Si, apropo, totdeauna viteza conteaza. Fiind in spital o sapt. vecinul de pat avea poze de la serviciu pe laptop, lucreaza la descarcerari. Acum mai ca mi-e frica sa ma urc in masina. Toti cei din poze cred ca si-au zis la plecare ca au masina perfecta si aveau deplina incredere in ei ca asi ai volanului. Altceva zic cei ramasi dupa ei.
O observatie din pozele amintite mai sus: multe BMW-uri pur si simplu imprastiate pe camp sau incolacite pe copaci. Sunt sigur ca marca e una foarte buna dar probabil combinatia soferi tineri si teribilisti cu masina puternica da uneori rezultate fatale.
Ar trebui să știe toată lumea care are permis de conducere. Chiar nu vreau să dau exemple de idioți care și-au bușit mașina și au dat vina pe ea când ea săraca era stricată rău și boul n-a verificat-o.....
„n-am știut”, „am uitat”, etc NU SUNT SCUZE
Se ocupa Darwin de ei nu te stresa :) pe unii nu-i intereseaza ce sisteme de siguranta au in masina si care ii sunt limitele... si asa mai castiga cate un "premiu" Darwin fiecare inconstient. E legea naturii
@buggghy: se vede ca n-ai schimbat niciodata discurile si placutele...nu mai speria oamenii ca nu costa atat la o masina de rand (skoda, vw, opel, renault, etc)! eu am dat la octavia 8 mil discuri+placute fata spate, iar la a4 quattro 12 mil ;) si am pus ATE nu ferodo..
salut,eu am o asa zisa problema doar ce tine de zgomot,in sensul ca atunci cand pun frana usor(adica normal),se aude un scartait,dar cand pun frana tare,nu se aude decat scartaitul rotilor.precizez ca am placute de frana EBC stock la logan 1.4 fara ABS
ferodoul adica materialul din care sunt facute placutele este tare sau nu mai este deloc.dak nu mai este deloc atunci trebuie schimbate dak mai este dar este tare poti sa le lasi linistit doar dak t deranjeaza l poti schimba.mie unul imi place acel scartait ca la unele masini de curse:)))
salut, am si eu o problema la care nu stiu rezolvarea. cand franez de la 30 spre 20 km\h apare un "ticait" care si se aude si se simte si in pedala. prima data am crezut ca de la uzura avansata de la discuri, dar le-am schimbat toate 4, si toate placutele, deci nu cred ca pe partea mecanica ii problema. am puso si pe testerul sa vreific ABS-ul, dar nu a artat nici o defectiune. toti mecanicii dau din umeri. chear nu imi dau seama ce ar putea fi. daca stie cineva rezolvarea, i-as multumi foarte mult.
este posibil sa ai discurile "ovalizate" cum zice si mai sus planul discului posibil in unele partzi sa fie mai subtire decat in alte partzi!!! si atunci itzi tzine frana in suturi
Verifica putin arcurile ce tin pedala de frana, cateodata trebuie unse cu putin ulei pt a nu face zgomot. Sau ceva mai grav un joc la rulmentul de la roata.
Dupa o frana brusca si sustinuta nu este indicat sa te opresti sau sa treci printr-o balta ca exista riscul sa-ti ovalizezi discurile de frana .Balta trebuie sa fie destul de mare ca sa ajunga apa suficienta pe disc .
am si eu o problema...am o vectra a sii cu ceva timp in urma am avut un accident si am indoit puntea pe spate...puntea pe spate o aveam pe tamburi...si am zis daca cumpar alta sa cumpar una cu tiscuri...dupa ce sa montat a venit totul perfect dar a intervenit o problema referitor la ABS. Facand probe am constatat ca la 60km/h canlcand frana ABS-ul cupla fara a frana masina iar la 10km/h curios ca franeaza.. ma poate ajuta cineva un sfat un meserias zona Suceava.Precizez senzorii ABS sunt verificati si sunt ok.
abesul nu mai lucreaza cand ai viteza minca 5-10-15 km/h de asta iti frana la 10 km /ora
porbabil este o problema de calibrare ABS sau chiar de soft pentru ca Caluclatorul ABS stie ca tu ai pe spate niste frane varza (tamburi) si acum cu shimbarea pe care ai facut-o probabil sa dea ceva erori.
sau mai e chestia ca nu e bine regla repartitorul de frana pe spate- si frana pe spate este pusa pe direct cee-a ce sineamna ca actioneaza ca si cum ai trage brusc frana de mana - pe spate rotile se bnocheaza foarte repede.
duscurile de frana au o mica bataie din fabrica - motivul este acela de a departa placutele de pe disc in momentul in care frama nu este actionata. daca nu ar fi asa ar exista pericolul ca placutele datorita frecarilor din etrier sa ramana un pic stranse pe disc- cu aceasta bataie a discului pentru a departa placutele.
imi spuneti cati dinti trebuie sa aiba coronita de la ABS pe fata si cati pe spate? ultimu test cand làm facut mià zis ca spatele masoara mai multi km decat cele pe fata
sal...am si eu o problema la golf 4...la frane mai puternice si uneori si la accelerari mai sportive imi trepideaza volanul...am fost la un mecanic si mi-a zis ca sunt discurile ovalizate,ma costa undeva la 570 lei dicuri si placute frana Jurid+ manopera....mai are cineva problema asta la masina ? ca nu as vrea sa dau banii astia si sa schimb franele si sa nu fie asta problema...ms
parerea mea ca trebuiesc schimbate ca si la pug'ul meu imi face la fel cand franez (doar cand sunt la viteza mica sau si la viteza mare cand franarea este brusca ...de exemplu la iesirea de pe autostrada unde limita este de 110 si imediat aparea cea de 70km/h) spor la treaba ca acest lucru poti sa'l efectuezi chiar in garajul tau fara a mai plati manopera la service!!!
Bataile pot aparea de la uzura mare a discurilor, poti vedea grosimea lor cu ochiul liber (cat de gros a fost, cat de adanca e zona de frecare si cat a mai ramas din disc), dar si de la un disc cu grosime dar deformat. Daca discul mai are inca ”carne” suficienta pe el poti avea in vedere rectificarea/strunji rea lor, sunt ateliere care fac asta. Pus pe strung se vede imediat cat e de deformat. Poti avea in vedere si discuri de la dezmembrari, ceva mai ieftine. Daca placutele sunt bune nu e musai sa le schimbi, doar ca in primii km de la schimbarea discurilor frana nu va fi eficienta 100%, pana se muleaza placutele pe discuri.
Deformarile apar cel mai adesea la discurile uzate mai mult, cand sunt subtiri, sunt afectate mai usor de temperatura mare.
dupa rectificarea discurilor de frana la un atelier de strungarie automat dispare acea bataie care arunca placutele dupa franare . mai sunt la fel de eficiente ?
Dupa ce ai luat piciorul de pe frana orice atingere a placutei de disc impinge placuta/cilidrul de frana pana la lipsa frecarii. Deci frana va fi la fel de eficienta. O masina noua are discurile si placutele perfect plane si frane eficiente in acelasi timp.
exista vreun lichid sau o solutie cv pt indepartarea scartaitul la franare? discuri si placute noi .. am facut cca 1000 km de cand le'am montat..franeaza bine nu are nici o problema doar a ma dispera scartaitul ...
salut,am si eu o problema un Renault megane 2002 diesel 1.9 daca parcurg un drum mai lung cand opresc ,de undeva de la pedala scoate aer ca si *****-ar aerisi ,imi poate spune si mie cineva ce se intampla ???