Ce nu trebuie sa lipseasca de pe lista cu dotari a unei masini? Ghidul soferului 16 Mai Ce nu trebuie sa lipseasca de pe lista cu dotari a unei masini?
Toate comentariile (125):
copilu23
49 comentarii 62 puncte
aer conditionat,ABS,ESP un cdplayer si geamuri electrice.pe criza asta nu cred ca isi mai permite lumea scaune de piele ,navigatie,...etc
16 mai 2011, 12:36
+17
54 comentarii 190 puncte
si inchidere centralizata
16 mai 2011, 12:52
+19
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
si BRICHETA s-o ia mama draku de bricheta ca am 10 airbags, abs, esp si N-AM BRICHETA!!!... ma oftic de mor :|
17 mai 2011, 14:53
+12
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
si era sa uit, cea mai importanta dotare e cea din cap! De exemplu cum bati un ABS cu non-ABS: http://www.drivingfa st.net/car-control/br aking.htm
17 mai 2011, 15:19
+5
catalin_p
168 comentarii 104 puncte
esp ul nu e musai, eu mai zic macar 2 airbag uri
16 mai 2011, 13:15
+8
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
1562 comentarii -156 puncte
care criza? tu cred ca nu ai iesit din casa sa vezi cate x5'uri,x6 si mercedesuri noi sunt...acum 2 3 zile se plimba un pusti cu un m3 nou prin tot bucurestiul... bani sunt destui fratilor nu va faceti griji(cel putin in Romania) pentru noi criza a fost mereu(oamenii de rand)...
16 mai 2011, 17:38
+16
687 comentarii 371 puncte
la noi toate astea sunt o moda mai ales sa te plangi.
16 mai 2011, 18:09
+9
1562 comentarii -156 puncte
=))
16 mai 2011, 18:48
+5
WarAng3l
37 comentarii 12 puncte
Indraznesc sa te contrazic, preferabil ar fi asa: Motor 200-300 Cp; Servo-directie; servo-frana; Geamuri electrice cel putin la sofer(restu` se descurca si cu manivela); aer conditionat(nici o data nu strica); un mp3 player amarat si cel putin 2 boxe ( :d ); porbagaj mare (sa incapa bautura si mancarea cand mergi la gratar); si un gps (de "forma" chear daca tara noastra nu are o harta bine pusa la pct); detector radar (ca astia cu "basca" is peste tot ca gandacii de bucatarie); si cel mai important un "brat" de bani sa umple porbagaju` ... :d ......... aaaa si un alt guvern care sa nu fie hot dar asta e cel mai imposibil vis =((
17 mai 2011, 00:18
+10
46 comentarii 77 puncte
ddragut articol
16 mai 2011, 12:47
+3
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
badea_laurentiu88
1790 comentarii 836 puncte
AC, geamuri electrice fata, oglinzi electrice, inchidere centralizata, ABS, cd-player, airbagurile oricum si cu ele si fara ele cand e nasol tot mori...
16 mai 2011, 14:03
+11
61 comentarii 30 puncte
bun raspuns ... si eu gandesc la fel !!!LIKE
16 mai 2011, 23:56
+3
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
46 comentarii 77 puncte
da.. nu ai vrut multe dotari.:))
16 mai 2011, 16:39
+7
Kydy
25 comentarii 47 puncte
Visezi prea multe pe vremurile astea:)
16 mai 2011, 17:32
+4
1562 comentarii -156 puncte
craciunul a trecut...
16 mai 2011, 17:40
+10
631 comentarii 899 puncte
:))
16 mai 2011, 19:47
+2
madymaftel
59 comentarii 135 puncte
Ideal,ar fi ca toate brand-urile auto să vină cu dotări standard,precum; Aer condiţionat / Climatronic,minim 6 airbag-uri,4 geamuri electrice ( cu posibilitatea blocării geamurilor spate ), o linie audio decenta ( 4 medii / 4 tweetere ),cotieră faţă ,scaune faţă cu reglaje în adîncime,volan/levi erul frînei de mînă îmbrăcate în piele,închidere centralizată,comput er de bord,ABS/ESP?servo ELECTROMECANICĂ ( nu cea hidraulică,căci este greoaie ) şi proiectoare. Dotările decente pentru o maşină cu un raport preţ/calitate ideal. Drumuri fără incidente
16 mai 2011, 15:10
+2
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
si sa coste +2000? si daca e unu ca mine care nu vrea ABS si ESP? eu tin ABS-ul inchis ca-i proiectat pt "femei"(franezi mai bine cu picioru liber), iar ESP-ul mi se pare inutil cat timp nu schimbi benzi la 150/h sa faci un scandinavian flick fara sa sti ce-i ala. Vrei siguranta, fa o scoala profesionala "de raliu"
17 mai 2011, 15:03
+1
skoda octavia
24 comentarii 51 puncte
eu cred ca un asr tot iti trebuie...t ajuta mult iarna..:)
18 mai 2011, 22:39
0
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
iti trebe pe naiba, tu iti dai seama ce generatie "speciala" suntem? acu 20 ani cum se descurcau? da acu 50 ani? si aia nu aveau internet unde poti gasi sfaturi gratis de la cei mai buni soferi din lume
19 mai 2011, 21:26
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
15 comentarii 2 puncte
nu trebuie sa imi dati dislike pentru o masina care imi place mie. daca voua nu va plaea asta e treaba voastra. oricum sunteti niste cocalari care visati la masini scumpe, iar daca zice omu ceva de o masina mai iestina, sariti pe el. sugeti cucu
17 mai 2011, 01:16
+2
211 comentarii 74 puncte
MOTOR, VOLAN SI ROTI !! ATAT
16 mai 2011, 15:45
+11
BZ85KRY
110 comentarii 30 puncte
si benzina pe viata daca se poate:))
16 mai 2011, 16:12
+17
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
pai de banii de o masina noua iei o 1300 (daca tot e de epoca mai nou si n-are taxe) si de restu 10.000 euro iei benzina :)
17 mai 2011, 15:05
+2
nrg
19 comentarii 27 puncte
Da, da, si la primul bou cu X6 care depaseste fare sa se uite ce vine din sens opus (asa cum am patit eu azi) lasi mostenire nepotilor 9500 de euro, sa-si cumpere macar ei o masina sigura.
18 mai 2011, 16:52
+3
hamza96
326 comentarii -186 puncte
si scaune si geam si mai alte lucruri de baza care lai uitat ....... dar oricum ... corect .....
16 mai 2011, 16:48
+1
211 comentarii 157 puncte
poti sa stai si in genunchi xD
16 mai 2011, 22:33
+6
NTeodor
583 comentarii 561 puncte
Intradevar...sunt multe chestii care ar trebui unei masini sa fie comfortabile/sportiv e/sigure. Dar eu tind spre siguranta in primul rand...pentru ca degeaba ai u 800 CP sau 5000 W sau scaune care isi modifica si unghiul sub care iti sta degetul de la picior....k daca vine un TIR si se baga in tine.....nu mai conteaza dotarile alea. De aceea pun mare pret pe siguranta si desi am doar o Dacie 1310...am avut grija sa o intaresc cu tot ceea ce am putut. SI La urma urmei....la o masina ii trebuie doar motor, volan, cutie de viteze, roti, frane, si consumabile. ATAT! A, SI NEAPARAT UN SASIU REZISTENT. Pentru ca masinile din ziua de azi se stramba imediat....pe cand in trecut trebuia sa le lovesti super tare sa se strambe macar bara. O masina de genul ar fi....Moskvitch 500.
16 mai 2011, 16:26
0
johnny2fast4carss
255 comentarii -24 puncte
aici te contrazic un pic in legatura cu TIR-ul kre se baga in noi cum ai spus tu.Pe de o parte nu e chiar asha, sa shtii k dak un tir intra cu 50km\h in tne knd esti in dacia 1310 pe care o detii, nu prea cred k ai scapare cu toate dotarile sau modificarile pe kre i le ai facut tu, banuiesc k nu i ai montat airbag-uri shi cupa de vola k sa ai siguranta maxima, oricum nu prea cred k o sa scapi cu viata, pe de alta parte dak te afli intr un mercedes s 600 cu foarte multe dotari cum ar fi auto breacking(frana asistata) shi foarte multe airbag-uri eu cred k mai ai o sansa sa scapi...nu crezi?incearca shi sa vezi....
16 mai 2011, 17:28
0
NTeodor
583 comentarii 561 puncte
Pai si u nu ai facut decat sa-mi intaresti convingerea! La o masina nu conteaza puterea sau confortul ci siguranta. "dak te afli intr un mercedes s 600 cu foarte multe dotari cum ar fi auto breacking(frana asistata) shi foarte multe airbag-uri eu cred k mai ai o sansa sa scapi.."
17 mai 2011, 11:44
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
NTeodor
583 comentarii 561 puncte
Amice....nu stiu cata experienta ai u cu accidentele si nici u nu stii cata am eu. Dar sunt liber ca sa-ti fac acest test si sa-ti demonstrez ca un Moskvitch 500 va rezista mult mai bine unui impact decat un Mercedes S Classe. Cu Dacia nu dau garantii dar cu moskvitch-ul DAU! Si inca ceva....unde scire ca nu putem vb si de masini vechi? Constructorii dintotdeauna s-au gandit la comfortul pasagerilor...fie ca erau anii 1980 sau 2010.
17 mai 2011, 16:29
+1
WarAng3l
37 comentarii 12 puncte
Ai uitat sa zici ca daca trece un tir peste tine esti mort si daca ai avea o masina blindata. Si inca o chestie, cum poti sa "intaresti" o dacie? Probabil te referi la "cusca" si o podea din kevlar si titan. Dacia e o masina ce te duce din pct "A" in pct "B" nicidecum in siguranta/confort/vi teza.
17 mai 2011, 00:26
+2
381 comentarii 502 puncte
Daca sasiul este foarte rigid, asa cum zici tu, nu ar prelua prea mult din energia de impact. Iar daca masina nu e conceputa sa preia forta de impact prin deformare, cea mai slaba parte a sasiului se va rupe/indoi, iar moskvitch-ul sau alte cotete de genul, la un impact la 50 km/h sau mai mare, se va strivi ca o doza de cola peste care treci cu piciorul. Inca o chestie, daca masina nu se "stramba" sau mai bine zis nu se deformeaza pentru a prelua energia de impact, corpul va suferi o decelerare foarte mare. Sau mai pe romaneste ti se rup/zdrobesc organele interne. Sunt convins ca rahatul de moskvitch nu are scaune rigide omologate fia, centuri in 6 puncte si sistem hans. Nu peste toate masinile trece tirul. Ca daca apuci sa franezi, atunci sansele tale de a scapa sunt date de masina pe care o conduci, cat de sigura este.
17 mai 2011, 07:56
+3
NTeodor
583 comentarii 561 puncte
Da ia gandeste-te u cand a fost construit Moskivtch 500 ala si cand au fost implementate centurile cu 6 puncte de prindere si scaunele rigide sau alte chestii legate de siguranta. Oricum intre un Logan si un Moskvitch eu personal as lua Moskvitch-ul...pentr u ca are o tabla mai groasa...e multtt mai rezistent!
17 mai 2011, 11:46
-2
381 comentarii 502 puncte
Cauta crash-test la masinile mai vechi de 20 de ani, sa vezi ca la 64 km/h te aduna cu penseta din conserva zdrobita. Nu conteaza cat e de groasa tabla, ca tot are un punct in care cedeaza. Moskvitch-urile aveau sasiu rigid, tip scara peste care era montata caroseria. Acest tip de masini sunt cele mai periculoase, pentru ca sasiul nu absoarbe mai nimic din forta de impact. Intelege ca degeaba masina ta are tabla groasa de 5-6 mm, sau are sasiu dintr-o bucata si este foarte gros, daca masina nu se deformeaza pentru a absorbi energia de impact, MORI. Si apropo, moskitch-ul tau peste o anumita valoare a fortei de impact, cedeaza si se pliaza ca o conserva. Asa ca loganul e infinit mai sigur decat un rahat construit acum 30 de ani. Referitor la scaune rigide si centuri in 6 puncte, alea sunt folosite la masinile de curse. Masinile de curse nu se zdrobesc la fel de mult ca si cele de strada, din contra, in urma unor accidente care ar distruge complet o masina obisnuita, multe masini de curse pot continua sa mearga. DAR...scaunele rigide impreuna cu sistemul de centuri sunt proiectate astfel incat sa imobilizeze pilotul. Daca te uiti la un crash test de la euroncap, o sa vezi ca prima data corpul isi continua miscarea din inertie, iar apoi revine catre scaun. Impactul cu scaunul poate sa fie atat de mare, incat sa te ranesti foarte grav sau chiar sa mori, chiar daca nu a venit bordul peste tine. In dinamica accidentelor sunt foarte multi factori de luat in considerare, dar prosie mai mare ca si "tabla groasa = masina sigura" nu cred ca exista.
17 mai 2011, 14:15
+3
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
da faza e ca INSTINCTUL nu te lasa sa treci de 50-60 in situatii periculoase cu dacia/etc asa ca e irelevant crash testul pt cei cu cap... iar sa ai ghinionu sa mori din cauza altuia... cred ca ai mai multe sanse sa te fulgere cand esti la gratar
17 mai 2011, 15:10
+1
381 comentarii 502 puncte
Prietene, majoritatea accidentelor grave se petrec la o viteza mai mare de 50-60 km/h, cine nu e in stare sa controleze o masina la 50 km/h, ar face un bine omenirii daca s-ar lasa de condus. Multe accidente se petrec datorita pierderii controlului, iar la o viteza de aproximativ 90-100 km/h, timpul de reactie e mult mai mic decat la 50 km/h, asa ca sansele sa supra-corectezi masina sunt foarte mari, iar de aici implicit accident. Si sunt destui care merg cu dacia si alte relicve cu 80-90 km/h, inclusiv oameni mai in varsta. Ca sa nu mai zic ca foarte multi soferi, mai ales cei fara experienta, cand pierd controlul franeaza maxim, lucru care in 90% din cazuri duce la pierderea totala a controlului asupra masinii si ajung in sant/pom/alti soferi. Crede-ma, la cati idioti sunt in trafic, sansele sa faci accident din vina altora sunt destul de mari, chiar daca tu mergi linistit. Crash-testul este foarte bun, impactul se face doar cu jumatate de masina, si arata cum se deformeaza masina pentru a proteja pasagerii. Moskvitch-ul este pe structura de camioneta -tabla groasa, sasiu rigid. Multe camionete americane, mari si f grele, cu sasiu rigid si foarte gros, cu tabla mult mai groasa decat la masinile obisnuite, se rup in doua la testul de impact. Iar din 1800 toamna pana in zilele noastre, tehnologia a evoluat destul de mult, deci nu prea vad cum o masina veche de zeci de ani e mai buna decat una noua. E ca si cum ai zice ca un motor de pe vremea lu` bunicu, de 3000 de cm3 si 20 de cai e mai bun decat un motor modern, pentru ca antichitatea avea componentele facute din otel si fonta.
17 mai 2011, 20:12
+2
8 comentarii 4 puncte
Deci prietene... 1- ai zis ca la o masina e nevoie de motor, volan, cutie de viteze, roti, frane si neaparat un sasiu rezistent..eu sunt tinichigiu auto dar nu e nevoie sa fi neaparat tinichigiu ca sa sti ca in cutiuta ta de chibrit la primul impact cu o masina orice alta masina sau doamne fereste un copac etc. o sa fi pateu.(documenteaza- te putin) 2- daca ai ajuns la ideea ca masinile din ziua de azi se stramba imediat revin la ideea de mai sus ca sa nu fac istoria acului( documenteaza-te) Masinile din ziua de astazi sunt proiectate la standarde de protectie a pasagerului din ce in ce mai mari.... http://www.youtube.c om/watch?v=joMK1WZjP7 g Asa ca lasa treaba cu Moskvitchul si alte masini de genu... PS: am avut si eu dacie stiu ce inseamna. Drum bun si fara incidente
01 ian 2013, 23:02
+1
madymaftel
59 comentarii 135 puncte
Şi pînă una alta...cea mai bună maşină este maşina pe care ţi-o permiţi!
16 mai 2011, 16:30
+9
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
johnny2fast4carss
255 comentarii -24 puncte
asha de repede esti multumit?sa stii k shi loganul are mai multe dotari decat ai postat tu pe acest sait, eu cred k shi un logan ti ar fi eficient are geamuri electrice, dezaburire, computer de bord shi multe alte dotari care pe tne te ar bucura f mult din cate vad eu:)))
16 mai 2011, 17:14
-1
231 comentarii 264 puncte
musai suport de umbrela in usa
16 mai 2011, 16:47
+8
johnny2fast4carss
255 comentarii -24 puncte
dak ar fi dupa noi toti cei de pe 4tuning, desigur k ne am dori o masina cu dotari full option, pt k cel putin asha sunt eu, poate shi voi sunteti la fel, numai k exista o problema majora aici: nu ne am nascut in locul unde sa ne putem permite majoritatea dintre noi macar o masina la mana doua cu full option cum viseaza fiecare dintre noi, pana atunci o sa ne limitam la cat suntem capabili.Dupa parerea mea o masina stock trebuie sa aiba urmatoarele dotari:abs, esp, AC, radio CD mp3 cu 4 boxe, computer de bord, 4 geamuri electrice, dezaburire parbriz shi luneta, oglinzi electrice shi incalzite, 4 airbag uri, trapa shi mult combustibil eu cred k toata lumea ar fi multumita de dotarile unei masini stock.....
16 mai 2011, 17:06
0
johnny2fast4carss
255 comentarii -24 puncte
shi inchidere centralizata am uitat sa specific....
16 mai 2011, 17:32
+1
WarAng3l
37 comentarii 12 puncte
Nici o alarma nu ar strica, si de ce comp de bord? Cu ce te "incalzeste"?
17 mai 2011, 00:28
-1
johnny2fast4carss
255 comentarii -24 puncte
totusi prietenas suntem in secolul 21 sau ti se pare exagerat k masinile din ziua de azi sa fie dotate cu un asha dispozitiv foarte sofisticat shi scump...probabil tu poti sa prevesteshti starea motorului sau ti se pare ciudat sa ti se aprinda vreun bec pe computerul de bord cand ai uitat sa lasi frana de mana jos de tot sau sa te avertizeze k o piesa de la motor nu functioneaza in parametrii optimi...pana chiar shi loganul stock are computer de bord...probabil tu ti ai cumpara o masina fara computer de bord, pt k vad k te deranjaza rau computerul de bord.....
17 mai 2011, 09:56
+1
381 comentarii 502 puncte
Poate ii place la om "computerul de bord romanesc", adica daca nu bate, nu troncane sau nu scartie, inseamna ca e totul ok si nu are rost sa mearge la mecanic/service.
17 mai 2011, 14:18
+1
johnny2fast4carss
255 comentarii -24 puncte
sunt de aceeasi parere cu "soulshreder"...cred k iti plac "computerele de bord romaneshti":)))), probabil shi jaguarul tau e dotat cu un asemenea computer(ii mai pui o sarma, ii mai dai un ciocan, ulei knd ne aducem aminte..."ba da se aude ceva pe spate...n are ma nimik da o n masa k mai merge, ii dau pana ii sar pistoanele prin capota"shi gata am pornit la drum nu?)...:)))
17 mai 2011, 15:04
0
WarAng3l
37 comentarii 12 puncte
johnny2fast4carss .... Nu de aia intrebam prietene, ci doar ca sunt multi idioti care habar nu au cum functioneaza o masina, pot sa te anunt ca nu ma numar printre ei, iar o masina cu multe electronice asa cum iti place tie nu mai e asa fiabila deoarece sunt multe care pot ceda (ex :una e sa ai un carburator pe masina si alta e sa ai o injectie electronica)Nu stiu cat iti permiti tu sa platesti in service asta daca iti permiti dar sunt "pasionatii" de masini care prefera sa se murdareasca pe maini in loc sa mearga in service sa i ia unu bani si sa il "intepe"
18 mai 2011, 01:56
0
381 comentarii 502 puncte
Nu trebuie sa fi pasionat de masini ca sa iti repari singur masina. Asta ar insemna ca 90% din cei care au avut dacii 1300 sunt cei mai mari pasionati de masini din lume, ca mai tot timpul se murdareau pe maini si reparau masina. Daca ai cunostinte tehnice, iti place sa lucrezi si nu te deranjeaza ca te murdaresti, nu vad de ce sa nu incerci sa repari singur cat mai multe la masina. Sunt multi care au masini de zeci de mii de euro, si nu duc masina la service pentru orice rahat care il poti face repara singur. Oricum, sunt multi mecanici care lucreaza atata de prost, incat si daca nu ai avea nici un fel de cunostinte in domeniul tehnic, tot ai lucra mai bine. O masina cu multe componente, fie mecanice sau electronice, nu e neaparat o masina mai putin fiabila. Conteaza enorm calitatea pieselor si producatorul.
19 mai 2011, 08:25
0
Sz.P.D.
341 comentarii 461 puncte
eu m-as multumi doar cu: -roll cage -scaune tip scoica cu suport lateral -centura de siguranta cu prindere in 4 puncte -indicator de presiune in pneuri/ulei si restu -si poate si un NOS :D cam asa ar arata lista cu dotari ;)
16 mai 2011, 17:33
+1
WarAng3l
37 comentarii 12 puncte
Nu vrei mai bine un tanc ca ala e cu "roll cage" incorporat in caroserie si nu iti trebuie indicator presiune in pneuri ca e pe sine, stabilitate, xx" si nici nu se uzeaza asa repede. Si in loc de nos e motorul ala cu reactie ce il folosesc americanii
17 mai 2011, 00:32
+1
NU_baga_in_seama_frustratii
25 comentarii 30 puncte
eee...pmnaaaa. acuma nu este cine stie ce... o nimica toata. :))))))))
17 mai 2011, 14:20
+2
10 comentarii 5 puncte
ABS, airbag si Servo directie !!! cele mai importante....
16 mai 2011, 18:33
+3
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
-cauta pe google "threshold braking" si exerseaza ca e mai bun decat ABS -pune-ti centura stransa si nu mai ai nevoie de airbag frontal ca ala e acolo pt cei fara centura... si voila, ti-am economisit vreo 3000 euro :)
17 mai 2011, 15:14
0
WarAng3l
37 comentarii 12 puncte
Threshold braking or limit braking is a driving technique most commonly used in motor racing, but also practiced in road vehicles to slow a vehicle at the optimum rate using the brakes. The technique involves the driver controlling the brake pedal (or lever) pressure to maximize the braking force developed by the tires. The optimal amount of braking force is developed at the point when the wheel just begins to slip. Braking beyond this point causes the tire to slide and the friction adhesion between the tire and driving surface is reduced. The aim of threshold braking is to keep the amount of tire slip at the optimal amount, the value that produces the maximum frictional, and thus braking force. When wheels are slipping significantly (kinetic friction), the amount of friction available for braking is typically substantially less than when the wheels are not slipping (static friction), thereby reducing the braking force. Peak friction occurs between the static and dynamic endpoints, and this is the point that threshold braking tries to maintain. Because available friction at a given moment depends on many factors including road surface material, temperature, tire rubber compound and wear, threshold braking is nearly impossible to consistently achieve during normal driving. Ce baiat destept esti tu ... mai bun ca ABS? Airbag-ul e pt cei fara centura? Tipule dar tu esti facut gramada de prost, tu nici o data nu vei controla frana sa nu te duci **** asa cum o face ABS-ul iar in legatura cu Airbagul, sunt pline statisticile cu victime care se cred mai destepti decat cei care inventeaza cerceteaza si dezvolta sistemele de sigurata ale masinilor. Cauta pe google rolul ABS-ului si al Airbag-ului
18 mai 2011, 02:22
+1
381 comentarii 502 puncte
@gamercosti Si pana te inveti cum sta treaba cu franarea la limita, faci praf cauciucurile (in cel mai bun caz), ca daca faci experimente in curbe te duci pe pla. Intradevar, ar fi un lucru bun daca la scolile de soferi te-ar invata sa controlezi masina in caz de subvirare si de supravirare, ca multi nu ar mai face accidente. Sau si mai bine daca toti soferii ar face cate o scoala de pilotaj, dar asta costa foarte mult. Nu stiu daca ai condus vreo masina fara abs, dar din experienta iti zic ca nu e o experienta deosebit de placuta, iar pe timp de iarna e un chin. Am condus un ford escort din `85, masina fara abs, servo frana si servo directie. Asa ca daca vrei se te opresti in siguranta cu o astfel de masina, trebuie sa stii sa conduci foarte bine. Apropo, ABS-ul a fost folosit in formula 1, avand rezultate foarte bune, dar cum bernie ecclestone este un tampit, a interzis folosirea abs-ului in formula 1, la fel cum a facut cu aerodinamica activa, cu suspensia activa si multe altele. Is curios, daca franarea la limita e asa de buna, de ce ***** formula 1 au folosit ABS ? Acolo conteaza fiecare zecime de secunda, deci se pare ca implementarea sistemului a fost justificata. Trebuia cei de la formula 1 sa vina in romania, unde la fiecare casa/apartament e cate un inginer si un pilot innascut, sa le explice romanii cum sta treaba cu pilotatul. Poate ai vazut la munte pe timp de iarna ce se mai chinuie unii cu masini fara esp si tc, pe cand altii care au aceste sisteme urca fara probleme. Bineinteles, daca ai cauciucuri de vara, ai probleme si cu 4x4. Poate ca tu ai masina cu rollcage, scaune omologate fia, centuri in 6 puncte, sistem hans, discuri de frana din carbon si altele. Daca privesti un crash test cu incetinitorul, manechinul se deplaseaza cu tot cu spatarul scaunului. Rolul airbag-ului e de a amortiza deplasarea datorata inertiei si de a proteja fata/capul, ca sa nu dai cu capul de bord/volan.
18 mai 2011, 08:19
+1
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
imi pare rau sa te anunt dar eu franam asa din instinct de mult timp, inclusiv la urgente (am patit de multe ori). E simplu, pur si simplu apesi pe frana si cand auzi primu scartait de cauciuc (sa zicem la 110%) ridici picioru putin si rapid (undeva la 70-90%, depinde de pricepere) si apoi aplici rapid f putina presiune pana simti ca atingi acel magic 99% aderenta (la 99.9% aderenta e frana perfecta, diferenta intre 99% si 100% este de 20% distanta de franare)... toata treaba asta se face incredibil de rapid, as zice ceva de genu 1/3 - 2/3 de secunda. Alt avantaj este ca o masina cu frana pusa de picior la 99% are o forta de a lua virajul incredibil de eficient fata de un rahat de abs si poti evita accidentul MULT mai usor daca ai blocat rotile esti MORT ca te duci ca sania fara control... cel mai bun "abs" e sa iei picioru de pe frana (chiar si total) si sa EVITI obstacolu in loc sa te sperii. de exemplu iarna cea mai buna "frana" e sa lasi rotile libere fara frana si cu abreiaju jos (pt 100% tractiune dedicata directiei) si sa eviti obstacolul cand vezi ca degeaba franezi
19 mai 2011, 21:35
+1
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
da am condus o dacie 1310 din 2000 vreo 5 ani cu o servofrana excelenta. Adevarat ca trebuie sa-ti cunosti masina 100% (suprafata pe care mergi e irelevanta ca iei picioru de pe frana dupa sunet sau cand simti in volan ca s-au blocat rotile ca il misti si nu se intampla nimic) pe zapada/pietris iar e in dezavantaj enorm abs-ul pt ca roata blocata strange un morman de "pietris" in fata ei plus ca roata blocata se duce mai adanc sub pietris unde poate prinde asfalt. Asa piciorul antrenat e mai eficient cu pana la 20% fata de abs-ul de strada ce avem noi... cea mai buna frana pe zapada/pietris e sa ti rotile blocate si sa iei piciorul total DOAR daca ai nevoie de schimbare a directiei... cand ambele sunt necesare se "calculeaza" cati metri mergi blocat pana trebuie sa iei picioru total de pe frana pt evitare la limita ;) nu-i fizica frumoasa? ps: frana de motor nu are ce cauta in situatiile de evitare de urgenta daca v-ati gandit si la ea pt ca foloseste caicucurile pt frana in loc de 100% directie. Plus ca pe piatra/zapada frana nu aduce transfer de greutate in fata deci dispare avantajul greutatii suplimentare pe rotile din fata
19 mai 2011, 21:48
+1
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
puneti mana si cititi si nu mai fiti ignoranti, poate o sa va salveze viata intr-o zi
19 mai 2011, 21:52
+1
WarAng3l
37 comentarii 12 puncte
gamercosti ... esti un adevart "geniu" frate, cum **** de nu esti mort ma deja? Mai minte omul dar tu nu numa ca exageezi, tu iti bati joc de minciuna si esti asa de plin de tine incat nu mai poti respira de emotie cand te auzi vorbind. De ce nu faci tu un bine umanitatii si te "aghetzi" de un bolovan ce se scufunda in dunare? Condusul in viata reala nu e ca in "Need For Speed" .Daca vei mai fi in viata poate a 18 ani cand (doamne fereste) te apuci de scoala de soferi ai sa realizezi ca sunt altii mai experimentati ca tine si stiu ce fac/zic.
20 mai 2011, 09:48
0
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
pune mana si citeste ca nu vorbesc de la mine, e vorba de fizica. Oriunde citesti o sa afli de ce ABS-ul de strada e prost. Banuiesc ca exista si ABS special de curse care face threshold breaking in loc de mizeria de ABS normal care doar iti "loveste" pulsat placutele de frana departe de disc atunci cand vede ca roata s-a oprit. Stai linistit ca am multi ani sub centura si faceam asta zilnic... acu am o mizerie de masina fara buton de off la ABS si e dinala anti-prosti care cand ridici picioru de pe frana inca franeaza 1 sec si e IMPOSIBIL sa faci threshold eficient... sunt obligat sa tin picioru pe frana ca un robot :( Good threshold braking is better than current ABS systems, but it also requires a great deal of practice. I do not recommend waiting for an emergency to try out this technique. Practice it on the race track or find an open section of road without any traffic.
20 mai 2011, 19:05
0
381 comentarii 502 puncte
@gamercosti Sunt inginer mecanic, am lucrat si intr-un service, si inca nu am auzit de nici o masina care sa aiba buton pentru dezactivarea abs-ului, si crede-ma, am vazut si am lucrat la foarte multe masini. ABS-ul a evoluat, la masinile mai noi nu e la fel ca la cele de acum 15-20 ani. @WarAng3l Ai dreptate, multi nu stiu nici care e diferenta dintre un motor pe benzina si unul pe motorina, in afara de faptul ca daca baga benzina in loc de motorina sau invers li se strica motorul, ce sa mai vorbesti de sisteme de siguranta. Toate sistemele de sigaranta active se bazeaza pe abs, pe langa care mai au componente suplimentare. Daca sistemul abs nu mai functioneaza, tc si esp automat nu mai functioneaza. Intradevar, multi nu stiu de importanta sistemelor active de siguranta, dar si mai multi se cred mari soferi si pentru ei nici un sistem nu isi are rostul, ca doar ei au mai mult talent si experienta decat schumacher si solberg la un loc. Nu vad de ce daca ai sisteme care iti usureaza condusul sa le dezactivezi. Daca vrei performanta, exista circuite. Strada nu e circuitul nimanui.
20 mai 2011, 19:43
0
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
si eu sunt inginer mecanic :)) incantat de cunostinta. E nu am zis ca e prost abs-ul, e foarte bunt pt omud e rand care se sperie si tine pedala apasata cu toata forta ca altceva nu l-a invatat nimeni. Doar ti-am explicat ca picioru antrenat poate bate 99% din abs-urile de pe piata. Tu crezi in continuare ca toti romanii sunt ratati si nepriceputi si ca e imposibil ca un roman sa zica ceva util. Ti-am zis, citeste despre ce vorbesc pe net si ai sa vezi ca nu dau cu batu-n balta. Ala e acolo ca sa fie mai bun decat rotile blocate (sa ai ceva directii), NU ca sa-ti ofere 100% eficienta poza asta spune totul: http://www.drivingfa st.net/images/car-con trol/braking/braking -methods-comp arison.png ala fiind vara, iarna adaugi: An American study by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) found that ABS increased stopping distances on loose gravel by an average of 22 percent.
21 mai 2011, 00:07
0
381 comentarii 502 puncte
Stiu cum sta treaba cu abs-ul, am condus masini fara abs, iar daca nu vrei sa mergi batraneste cu 50 km/h, te inveti sa franezi la limita, ca daca nu te duci pe pla daca blochezi rotile. Am mai scris, abs-ul a mai evoluat intre timp. Am avut ocazia sa condus un bmw m3 e46, si am observat ca abs-ul este foarte diferit fata de masinile care le-am mai condus, in sensul ca e mult mai "agresiv", mi-a dat impresia ca impulsurile sunt la frecventa mai mare. Eu pentru imbunatatirea franarii mi-am pus placute de frana ferodo DS2500, franarea sa imbunatatit considerabil. Sunt foarte multi factori de luat in considerare la franarea masinii, nu doar abs-ul. Daca de exemplu suspensiile sunt praf, distanta de franare creste destul de mult, indiferent de tehnica de franare. Sau daca masina e foarte incarcata, la fel, distanta creste. Singurele suprafete pe care am observat ca e mai bine fara abs, sunt pietrisul si zapada afanata. Acolo franezi mai repede daca blochezi rotile si te afunzi in suprafata respectiva. Eu unul pe pietris si pe zapada -dar nu cea de pe sosea, franez dar trag si frana de mana.
21 mai 2011, 10:05
0
nrg
19 comentarii 27 puncte
Cand iti schimbi Dacia sa ne spui si noua ce conserva ti-ai luat. Nu de alta dar tu altceva in afara de Dacie n-ai condus, hai poate Kadette, Golf 1, etc. Defpat, cerd ca nici carnet n-ai, asa prostii de mari spui.
18 mai 2011, 17:00
0
381 comentarii 502 puncte
Dai pace, ca poate lui ii plac masinile de pe vremea lui bunicu. Dar daca stau bine sa ma gandesc, cred ca ii cel mai mult ii plac masinile din need for speed. Au fost piloti de curse care au declarat ca franezi mai bine cu abs decat fara. La fel si cu esp. In multe situatii te salveaza de la accident. Dar bineinteles, daca masina personala nici servo nu are, incepi sa arunci cu noroi si sa spui ca sistemele de siguranta nu au rost.
19 mai 2011, 08:35
0
9 comentarii 13 puncte
De ce considerati ABS - ul atit de importatnt ? Am avut Dacia 1300 cindva , am avut si Golf 1 ( cea mai fiabila masina dupa parerea mea ) Acum am un Passat intermediar care are si ABS printre altele dar credema ca nu m-am bazat niciodata pe el ( in special pe timp de iana ) Iar experienta acumultata pe Dacia si Golf 1 consider ca ma ajuta foarte mult indiferent ce masini voi mai avea de acum incolo ! Alea erau masini pe care trebuia sa stii sa le controlezi altfel mureai in prima curba ( asta daca nu mergeai ca pensionarii)Intradev ar masinile noi sint mult mai bune si mai sigure , nimeni nu poate contesta asta dar nu datorita unei dotari anume ci datorita tuturor dotarilor si felului in care a evoluat tehnologia ! Degeaba ai fi avut ABS pe Dacia 1300 !!! La ce suspensie avea credema ca era inutil !Si asta e doar un exemplu !
19 mai 2011, 09:07
0
381 comentarii 502 puncte
Eu m-am convis de cat e de bun abs-ul, cand acum 2 ierni mi sa defectat unul din senzori si am ramas fara abs. Incetinirea si oprirea masinii au devenit destul de dificile, asta in conditiile in care aveam anvelope Nokian hakkapeliitta. Si am destula experienta pe masini fara servo, fara abs si multe alte sisteme moderne. Prima mea masina a fost un escort 2, care pe langa faptul ca nu avea nici macar servo frana, era si tractiune spate. Am ajuns sa apreciez fiecare sistem de siguranta, ca nu de prosti le-au pus. Intradevar, acumulezi enorm de multa experienta conducand masini care nu au nici un fel de "ajutoare electronice", dar daca esti tampit poti face accident cu toate sistemele de siguranta de pe lumea asta. Nici un sistem de siguranta nu ocoleste legile fizicii, dar e bine sa ai o anumita marja de siguranta data de aceste sisteme.
19 mai 2011, 15:17
+1
WarAng3l
37 comentarii 12 puncte
jan_frizz ... si tu vorbesti din filme? Dupa ce vei conduce si tu o masina, nu o dacie, atunci sa mai vi pe la noi sa povestim ca nu poti zice ca o masina care are abs nu e cu nimic diferita de una fara, sau o poti zice daca esti idiot, e ca si cand ai zice ca poti sari sin avion si cu un ghiozdan scolar chear de nu are parasuta in el ca te opresc curenti de aer sa nu te izbesti de pamant. Intr-o mana ai dreptate cu faptul ca "totalitatea sistemelor ..." dar nu poti zice ca chear si unu singur nu face nici o diferenta.
20 mai 2011, 09:53
0
WarAng3l
37 comentarii 12 puncte
Un sondaj efectuat in Marea Britanie de Bosch arata ca oamenii au inca cunostinte limitate in ceea ce priveste siguranta activa, desi aceasta a evoluat in ultimii doi ani. Sondajul releva faptul ca 46% dintre soferi stiu ce inseamna ABS (anti-lock braking system) si numai 9% au auzit de ESP (electronic stability programme). In 2004 18% dintre soferi stiau ce inseamna ABS si numai 1% auzisera de ESP. Purtatorul de cuvant de la Bosch a spus: "Este incredibil, ESP este probabil cel mai importatant sistem de siguranta dintr-o masina si doar cativa au auzit de el!" ABS = Acronim pentru Anti-lock Braking System, denumirea enlezeasca a sistemului anti-blocare la franare, sistem de control electronic al franarii, care face ca rotile automobilului sa nu se blocheze, incetinirea lor facandu-se pe baza de impulusi cu frecventa foarte mare, fara patinare si cu un control permanent al directiei. ESP = Abreviere preluata din limba engleza pentru Electronic Stability Program - Program pentru controlul electronic al stabilitatii unui autovehicul, care lucreaza in colaborare cu celelalte programe de gestionare electonica a patinarii rotii (ABS, ASR, EDC etc.). Acest program permite corijarea traiectoriei autovehiculului actionand controlat asupra sistemului de franare si asupra injectiei de combustibil a motorului. Sau vezi ce ai e si aici ... http://danyrolux.blo gspot.com/2010/10/dic tionar-tehnic-asr-abs -si-esp.html
20 mai 2011, 10:02
0
10 comentarii 5 puncte
uitasem !!! BENZINA este cea-cea mai importanta
16 mai 2011, 18:35
+2
Katta92
82 comentarii 276 puncte
Motorul care functioneaza doar cu aer este cea mai importanta dotare ca pana la urma urmei masina a fost facuta pentru a circula nu pentru a ne da mari cu dotarile la prieteni si sa agatam gagicile de pe strada cu ele. Sunt si dotari utile, dar mare parte din ele deja sunt standard la masinile mid-end. Scaunele cu reglaj electric si masaj la buci sunt simple fitze, printre care multe alte dotari de genu pentru oamenii puturosi. :-)
16 mai 2011, 18:39
+1
44 comentarii 14 puncte
ce ti se pare tie asa fita sa ai scaune cu masaj incalzite si ventilate. poate unii fac multi km cu masina, merg prin tara, strainatate, nu cred ca cineva vrea sa ajunga la destinatie intepenit de spate sau cu coloana deformata de la rahaturile de scaune ce echipeaza foarte multe din masinile actuale. asa ca nu sunt deloc fita, si nu sunt pt agatat - desi recunosc, exista cocalari care pt asta le folosesc.
18 mai 2011, 10:36
0
Electronic
44 comentarii 102 puncte
TRAPA/TURELA !
16 mai 2011, 19:21
+2
calibrazor
23 comentarii 13 puncte
Volan, roti si o masina care sa aibe suspensii/frane pe masura puterii. ATAT.
16 mai 2011, 19:25
+4
8 comentarii -1 puncte
Daca ar fi asa, s-ar vinde numai S-Klasse, Audi A8, Panamera, etc....
16 mai 2011, 20:09
-1
NU_baga_in_seama_frustratii
25 comentarii 30 puncte
poza 4... ala da interior... iar despre ce ar trebui sa aiba masina... pai depinde de situatia fiecaruia... dar pt un om de rand, ar trebui sa aiba cele necesare... nu ca si dacia in 2011 nu are geamuri electrice si altele.
16 mai 2011, 21:03
0
Lupes
541 comentarii 852 puncte
Ghidon imbracat in piele , frana la picior , cauciuc off road , cadru viu colorat si o casca care neaparat trebuie sa se asorteze cu el :)) . Optionale : bec xenon , "ochi pisica" spate , coarne , si mai stiu eu ce :))
16 mai 2011, 21:21
+1
johnny2fast4carss
255 comentarii -24 puncte
asta e masina?...bicicleta? ...sau un fel de ATV?
17 mai 2011, 15:09
-1
157 comentarii -165 puncte
ce ratat.
17 mai 2011, 19:08
+1
johnny2fast4carss
255 comentarii -24 puncte
ce prost WRX STI:))))))))) se face singur ratat.sub numele lui scrie "ce ratat":))))))
18 mai 2011, 15:05
-2
STI_585_hp
163 comentarii 132 puncte
:)))))))))))))))))
18 mai 2011, 17:29
0
viper_gtx
37 comentarii 81 puncte
Eu as vrea frate sa aiba un aparat de cafea si sa fie si gata dimineata cand ma urc in masina sa plec la servici.Nu ar strica si cuptor cu microunde.Astea fiind standard.Ca optiuni as vrea un mic bazin ca tot vine vara , macar sa nu mai bat kilometrii pana la mare si inapoi.
16 mai 2011, 21:26
+1
johnny2fast4carss
255 comentarii -24 puncte
parerea mea e sa ti cumperi o rulota...beneficiezi de toate serviciile mentionate mai sus...nu e o idee buna?
17 mai 2011, 15:13
0
157 comentarii -165 puncte
:))))))
17 mai 2011, 16:59
0
johnny2fast4carss
255 comentarii -24 puncte
razi k sarmanu
18 mai 2011, 15:13
0
STI_585_hp
163 comentarii 132 puncte
:)))))))))))))))
18 mai 2011, 17:29
0
17 comentarii 6 puncte
dotarile pe care le vreau neaparat la o masina si le si am : AC, ABS, geamuri el fata, 2 airbaguri . Acesta mi se pare strictul necesar. apoi mai vin : esp, oglinzi el, geamuri spate, mp3-player ...
16 mai 2011, 21:33
+2
76 comentarii 98 puncte
consider airbagul cea mai amuzanta parte dintre dotari,dar totodata si cea mai buna. De 2 ori mi s-a intamplat sa am accidente oarecum grave si privirea s-a fixat pe stema de pe volan...in asteptarea loviturii de K.O :). Super tare senzatia.
16 mai 2011, 22:15
+2
WarAng3l
37 comentarii 12 puncte
=)) super tare Eu unu am avut o experientza "ciudata" cu airbag-ul, veneam cu un amic catre casa si la o curba pe valea oltului a derapat intr-o curba (avea vre-o 160- 170) am intrat pe contrasens, ne-a palit un tir in puntea spate, ne-a rotit, am lovit un pod de lemn si am mers 50 m pe un sant de beton (masutati de politie) dar culmea, airbag-urile erau intacte... cu sensul ca nu s-au declansat, nici macar unul ... asa sa le vedem si noi culoarea. Masina era un Fiat Punto Sprot nu era un "cadavru" sa zici ca nu aveam pretentii.
20 mai 2011, 10:10
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare