Ce crezi ca se ascunde in interiorul anvelopelor de pe masinile Tesla?

Ce crezi ca se ascunde in interiorul anvelopelor de pe masinile Tesla?
  • Spuma are rol fonoabsorbant
  • Oricine isi poate pune in anvelope astfel de burete
  • Tesla vrea sa tina nivelul de zgomot jos la viteze mari
Distribuie pe Facebook

Niste vloggeri americani au vrut sa afle raspunsul la o intrebare... neobisnuita. Asa ca au taiat o anvelopa noua de pe o Tesla ca sa afle ce se ascunde in interior.

Un model de Tesla X a fost supus unui test mai putin placut. Si anume, cineva a vrut sa afle ce se intampla daca tai pneul rotii cu un cutit si cu un flex. Anvelopa Pirelli de asfalt a fost prima oara gaurita cu un cutit in peretele lateral, loc in care toate anvelopele sunt vulnerabile la obiecte ascutite. Dupa scoaterea jantei de pe masina, anvelopa a fost taiata cu flexul.

Surpriza a fost ca, la interiorul anvelopei, a fost gasit un strat de spuma ca un fel de burete, lipit pe interiorul cauciucului. Aceasta spuma este utilizata la automobilele performante, ca fono-absorbant. Mai precis, la viteze mari, anvelopa produce mai mult zgomot din cauza frecarii cu asfaltul si chiar cu aerul, iar spatiul gol din interior, intre janta si anvelopa, are rol de camera de rezonanta, marind nivelul zgomotului. Mai ales la o masina electrica la care nu se aude niciun motor, ci doar zgomot de rulare.

Daca se monteaza in interior un strat de spuma care sa mai micsoreze spatiul astfel incat undele de zgomot sa nu mai aiba unde sa rezoneze, la viteze mari anvelopele sunt mult mai silentioase. Producatori precum Porsche, Ferrari, Aston Martin, Lamborghini sau Bugatti folosesc acest sistem la montarea anvelopelor in fabrica. Anvelopele de la mai multe marci primesc acest tratament.

Aparent, poate fi o solutie buna si de pus in practica la orice automobil. Insa, tinand cont ca in Romania viteza maxima este de numai 130 km/h, zgomotul nu prea este relevant. Daca am circula cu peste 200 km/h, nivelul decibelilor scosi de roti creste exponential si ii poate deranja pe calatori. In plus, degeaba umplem cu burete niste anvelope normale, care vor face oricum zgomot prin profilul pe care il au, aceasta metoda pretandu-se doar la modelele de performanta, cu indice de viteza de peste 250 km/h.

Distribuie pe Facebook
mai multe