Inca doi pasi si devine lege: ITP anual pentru masinile mai vechi de 12 ani iar inspectia poate fi trecuta si cu defectiuni MINORE

Inca doi pasi si devine lege: ITP anual pentru masinile mai vechi de 12 ani iar inspectia poate fi trecuta si cu defectiuni MINORE
  • Proiectul de lege a fost votat de Camera Deputatilor
  • Urmeaza sa fie promulgat de catre Presedinte
  • Devine lege dupa ce este publicat in Monitorul Oficial
Distribuie pe Facebook

Noul regulament pentru ITP a primit si votul Camerei Deputatilor dupa ce in septembrie acesta a fost votat de Senat. Acum, pentru a deveni lege, acesta trebuie sa fie promulgat de Presedintele Romaniei si mai apoi publicat in Monitorul Oficial.

La inceputul acestui an, alesii neamului au anuntat ca elaboreaza un proiect de lege care sa modifice regulamentul pentru efectuarea si trecerea Inspectiei Tehnice Periodice. In aprilie, acesta a fost completat cu o serie de propuneri din partea Registrului Auto Roman, pentru ca in septembrie sa fie votat de catre Senat.

Camera Deputatilor, in calitate de camera decizionala, si-a dat acordul de-abia acum fara a aduce vreo modificare proiectului. Asadar, urmand pasii firesti, pana sa devina lege, proiectul mai trebuie sa fie promulgat de Presedintele Romaniei si mai apoi publicat in Monitorul Oficial.

Dupa acest moment, romanii cu masini mai vechi de 12 ani vor fi obligati sa faca ITP-ul anual, iar masinile noi vor face prima Inspectie la 3 ani de la inmatriculare. Pentru toate celelalte masini, Inspectia Tehnica Periodica se face o data la 2 ani, la fel ca si in prezent.

O alta noutate majora introdusa de acest proiect de lege este impartirea deficientelor unei masini in trei categorii, dupa cum urmeaza:

Deficientele MINORE se refera la acele defectiuni care nu au un efect semnificativ asupra sigurantei vehicului sau impact asupra mediului si alte neconformitati minore. Cele MAJORE pot compromite siguranta vehicului, pot avea un impact asupra mediului sau ii pot pune in pericol pe ceilalti participanti la trafic, dar si alte neconformitati mai importante.

Ultimele sunt deficientele PERICULOASE, adica acelea care constituie un risc direct si imediat la adresa sigurantei rutiere sau care au un impact asupra mediului.

De ce a fost nevoie de o asemenea impartire? Pentru ca indiferent de vechime, o masina va putea trece ITP-ul chiar si in cazul existentei unor deficiente MINORE.

Este important de stiut ca daca o masina are deficiente din doua categorii, va fi clasificata la categoria corespunzatoare deficientei mai mare. Totodata, daca un anumit vehicul are mai multe deficiente minore, inspectorii RAR il pot incadra la categoria deficientelor majore in cazul in care efectul combinat al defectiunilor genereaza un risc prea mare pentru siguranta si/sau mediul inconjurator.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Legislatie Auto DATA PUBLICĂRII: 22 Noiembrie 2017