LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes SL
Asa cum am tot precizat in ultima perioada, principala atractie a ultimului Mercedes SL este reprezentata de caroseria realizata din aluminiu - detaliu tehnic ce contribuie la reducerea greutatii cu pana la 140 de kilograme. Mai exact, versiunea SL350 va cantari acum circa 1.685 kilograme (cu 140 kg mai putin comparativ cu predecesorul sau), in timp ce masa variantei SL500 se invarte undeva in jurul a 1.785 kilograme (cu 125 kg mai putin comparativ cu predecesorul sau). Drept urmare, viitorii clienti se vor bucura atat de un plus de sportivitate, cat si de o doza extra de eficienta - indiferent ca vorbim de performante sau consumul de carburant.
Iata si explicatia pe indelete. Inzestrat cu un motor V6 aspirat de 3.5 litri, ce dezvolta 306 cai putere si 370 Newton Metri, noul Mercedes SL350 accelereaza de la 0 la 100 km/h in numai 5.9 secunde - fiind astfel cu 0.3 secunde mai rapid decat modelul pe care il inlocuieste. De asemenea, datorita transmisiei automate 7G-TRONIC PLUS si a sistemului ECO start/stop ce vine in dotarea standard, consumul mediu de carburand coboara pana la pragul celor 6.8 litri - ceea ce inseamna o eficienta crescuta cu aproximativ 30 de procente.
La momentul lansarii, versiunea de top va fi reprezentata de varianta SL500. Spre deosebire de predecesorul sau, care ascundea sub capota un propulsor V8 aspirat de 5.5 litri, noul model se bucura de serviciile unui V8 de 'doar' 4.6 litri care, cu ajutorul a doua turbine uriase, produce 435 cai putere si 700 Newton Metri - sau, daca vrei, cu 12% mai multa putere si 32% mai mult cuplu. Drept urmare, acceleratia de la 0 la 100 km/h se va realiza in numai 4.6 secunde, noul SL500 fiind mai rapid decat vechiul model cu 0.8 secunde! In plus, in ciuda performantelor crescute, consumul de carburant a scazut cu 22 de procente, pana la 9.1 litri la 100 de kilometri.
Asadar, acestea fiind spuse, concluziile sunt extrem de simple: Pe hartie, noul Mercedes SL 'arata' mai bine ca niciodata. Insa atunci cand intervine aspectul estetic, ar putea exista o problema, designerii germani facand mai multe greseli (unele mai evidente, altele mai putin evidente) - cel putin din punctul nostru de vedere.
Intr-o alta ordine de idei, lucrurile stau in felul urmator. Luat pe detalii, roadsterul german beneficiaza de numeroase elemente atragatoare - iar aici tinem sa precizam partea inferioara a spoilerului fata, modul de integrare al LED-urilor, capota motorului, prizele de aer prezente la nivelul aripilor fata, ornamentele sistemului de evacuare si stopurile triunghiulare. Nu ne plac de nici un fel blocurile optice fata (in special din cauza dimensiunii acestora), in timp ce pozitionarea grilei frontale inca ne cauzeaza un cosmar.
Marea problema insa abia acum vine. Luat ca un intreg, noul Mercedes SL nu reprezinta altceva decat un mix intre ultimele generatii ale modelelor SLK si SLS AMG. Daca influentele celui din urma ar fi putut fi considerate benefice, nu acelasi lucru poate fi afirmat si atunci cand sunt aduse in discutie asemanarile cu recent-lansatul SLK. De asemenea, pentru ca meniul sa fie complet, acelasi mix se regaseste si la nivelul interiorului, cea de-a sasea generatie a roadsterului din Stuttgart adoptand aceeasi plansa de bord regasita si in cazul celor doua modele enumerate mai sus.
Lasand insa la o parte toate aceste neajunsuri, este bine de stiut ca ultimul Mercedes SL aduce cu sine si doua noi tehnologii - Magic Vision Control (mai pe romaneste, stergatoarele includ in componenta lor si sistemul de spalare al parbrizului) si FrontBass (in traducere libera, sistemul audio include doua difuzoare de bass montate nu in usi - asa cum se obisnuia pana acum, ci in suportul pentru picioare al soferului, respectiv pasagerului).
Ajunsi la final, a sosit momentul adevarului. Noul Mercedes SL - LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Audi A4. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €