LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes SL

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes SL
Exista aproximativ 900 de milioane de automobile la nivelul intregii planete si cateva mii bune de modele. Si totusi, doar o mica parte dintre acestea reprezinta un adevarat simbol. SL-ul celor de la Mercedes este unul dintre ele: are clasa, are stil si rafinament si, cel mai important, stabileste intotdeauna noi standarde atunci cand vine vorba de confort sau lux. In plus, modelul constructorului din Stuttgart nu face rabat nici la capitolele sportivitate sau dinamism. Ar fi insa o problema... si anume, aspectul estetic - iar aici ne referim strict la ultimul model.
Distribuie pe Facebook
Lansat in urma cu mai bine de jumatate de secol si construit in jurul filosofiei 'sporty, lightweight', germanul Mercedes SL a luat nastere ca un automobil grand tourer, insa trecerea timpului si inovatiile aduse i-au acordat titulatura de legenda vie a lumii auto. Ajuns intre timp la generatia cu numarul sase, modelul constructorului din Stuttgart stabileste noi standarde in materie de confort, lux si sportivitate. Ca de fiecare data, de altfel.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes SL

Asa cum am tot precizat in ultima perioada, principala atractie a ultimului Mercedes SL este reprezentata de caroseria realizata din aluminiu - detaliu tehnic ce contribuie la reducerea greutatii cu pana la 140 de kilograme. Mai exact, versiunea SL350 va cantari acum circa 1.685 kilograme (cu 140 kg mai putin comparativ cu predecesorul sau), in timp ce masa variantei SL500 se invarte undeva in jurul a 1.785 kilograme (cu 125 kg mai putin comparativ cu predecesorul sau). Drept urmare, viitorii clienti se vor bucura atat de un plus de sportivitate, cat si de o doza extra de eficienta - indiferent ca vorbim de performante sau consumul de carburant.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes SL

Iata si explicatia pe indelete. Inzestrat cu un motor V6 aspirat de 3.5 litri, ce dezvolta 306 cai putere si 370 Newton Metri, noul Mercedes SL350 accelereaza de la 0 la 100 km/h in numai 5.9 secunde - fiind astfel cu 0.3 secunde mai rapid decat modelul pe care il inlocuieste. De asemenea, datorita transmisiei automate 7G-TRONIC PLUS si a sistemului ECO start/stop ce vine in dotarea standard, consumul mediu de carburand coboara pana la pragul celor 6.8 litri - ceea ce inseamna o eficienta crescuta cu aproximativ 30 de procente.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes SL

La momentul lansarii, versiunea de top va fi reprezentata de varianta SL500. Spre deosebire de predecesorul sau, care ascundea sub capota un propulsor V8 aspirat de 5.5 litri, noul model se bucura de serviciile unui V8 de 'doar' 4.6 litri care, cu ajutorul a doua turbine uriase, produce 435 cai putere si 700 Newton Metri - sau, daca vrei, cu 12% mai multa putere si 32% mai mult cuplu. Drept urmare, acceleratia de la 0 la 100 km/h se va realiza in numai 4.6 secunde, noul SL500 fiind mai rapid decat vechiul model cu 0.8 secunde! In plus, in ciuda performantelor crescute, consumul de carburant a scazut cu 22 de procente, pana la 9.1 litri la 100 de kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes SL

Asadar, acestea fiind spuse, concluziile sunt extrem de simple: Pe hartie, noul Mercedes SL 'arata' mai bine ca niciodata. Insa atunci cand intervine aspectul estetic, ar putea exista o problema, designerii germani facand mai multe greseli (unele mai evidente, altele mai putin evidente) - cel putin din punctul nostru de vedere.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes SL

Intr-o alta ordine de idei, lucrurile stau in felul urmator. Luat pe detalii, roadsterul german beneficiaza de numeroase elemente atragatoare - iar aici tinem sa precizam partea inferioara a spoilerului fata, modul de integrare al LED-urilor, capota motorului, prizele de aer prezente la nivelul aripilor fata, ornamentele sistemului de evacuare si stopurile triunghiulare. Nu ne plac de nici un fel blocurile optice fata (in special din cauza dimensiunii acestora), in timp ce pozitionarea grilei frontale inca ne cauzeaza un cosmar.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes SL

Marea problema insa abia acum vine. Luat ca un intreg, noul Mercedes SL nu reprezinta altceva decat un mix intre ultimele generatii ale modelelor SLK si SLS AMG. Daca influentele celui din urma ar fi putut fi considerate benefice, nu acelasi lucru poate fi afirmat si atunci cand sunt aduse in discutie asemanarile cu recent-lansatul SLK. De asemenea, pentru ca meniul sa fie complet, acelasi mix se regaseste si la nivelul interiorului, cea de-a sasea generatie a roadsterului din Stuttgart adoptand aceeasi plansa de bord regasita si in cazul celor doua modele enumerate mai sus.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes SL

Lasand insa la o parte toate aceste neajunsuri, este bine de stiut ca ultimul Mercedes SL aduce cu sine si doua noi tehnologii - Magic Vision Control (mai pe romaneste, stergatoarele includ in componenta lor si sistemul de spalare al parbrizului) si FrontBass (in traducere libera, sistemul audio include doua difuzoare de bass montate nu in usi - asa cum se obisnuia pana acum, ci in suportul pentru picioare al soferului, respectiv pasagerului).

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes SL

Ajunsi la final, a sosit momentul adevarului. Noul Mercedes SL - LIKE ori DISLIKE?

Sondaj

Noul Mercedes SL - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Audi A4. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (31) Poze Noul Mercedes SL - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 20 Decembrie 2011