Mercedes a construit un 190E 2.5 Evo II de la zero. Insa nu l-a pus intr-un muzeu, ci l-a scos pe circuit
- Mercedes a construit un 190E 2.5 Evo II de la zero
- La baza este un 190E standard
- A fost omologat dupa standardele Grupei A
Divizia Mercedes-Benz Classic, parte a gigantului german Daimler, a construit de la zero un model 190E 2.5-16 Evolution II, care va fi folosit la evenimentele proprii gazduite pe diferite circuite.
Pe la finalul anilor '70, constructorul german de automobile dorea cu orice pret sa concureze in Campionatul Mondial de Raliuri cu modelul 190E. Dupa ce i-a rugat pe cei de la Cosworth sa-i ajute cu un propulsor pe masura competitiei, nemtii au fost nevoiti sa se indrepte spre alte ramuri ale motorsportului deoarece in WRC domnea Audi-ul quattro.
Astfel, Mercedes a ajuns in Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, sau pe scurt DTM. Insa, pentru a putea participa in aceasta serie, masina trebuia sa aiba si o versiune de strada, pentru a putea fi omologata. Asadar, in 1983, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, cei prezenti au putut face cunostinta cu 190E 2.3-16.
In 1988, brand-ul din Stuttgart a inlocuit motorul de 2.3 litri dezvoltat de Cosworth cu unul mai performant, de 2.5 litri, nascandu-se astfel versiunea 190E 2.5-16. Legendara varianta Evolution I a debutat un an mai tarziu, ca raspuns la BMW M3 Sport Evolution, iar 190E 2.5-16 Evo II a fost prezentat in 1990 la Geneva.
Aceasta versiune este si cea mai dorita de pasionatii din intreaga lume, insa nemtii au construit doar 502 exemplare, care la momentul actual au ajuns sa aiba un pret extrem de piperat.
Dar ce faci cand esti unul dintre cei mai mari constructori de automobile din lume si vrei sa participi la propriile evenimente cu un astfel de model legendar? Construiesti unul de la zero.
Masina din imagine a fost dezvoltata de la zero de divizia Mercedes-Benz Classic, pornind de la un 190E standard. Prima data, exemplarul a fost dus la specificatiile 190E-ului 2.5-16 Evolution II, pentru ca mai apoi sa fie omologat dupa standardele Grupei A.
Asa cum spuneam mai sus, nemtii vor participa cu acest model la evenimente de tip track day, urmatorul avand loc saptamana viitoare pe celebrul circuit Zolder din Belgia.
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Renault megane 16v 2006 2000 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw touran diesel 2011 5790 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €