Ce stie sa faca una din cele mai performante camere auto de bord vandute in Romania, DOD LS500W+?

Ce stie sa faca una din cele mai performante camere auto de bord vandute in Romania, DOD LS500W+?
  • Filmari FullHD la 1080p la ambele camere
  • Senzor Sony cu stabilizator de imagine
  • Lentila frontala Sharp 6G cu filtru reglabil de polarizare incorporat
Distribuie pe Facebook

Ne-am propus sa identificam cele mai performante, evident si cele mai scumpe camere auto de bord vandute in Romania. Am ales sa scriem despre DOD LS500W+.

Despre DOD stim ca este un brand Taiwanez iar pe siteul producatorului apare ca distribuitor autorizat in Romania figureaza firma iUni Corporation.

In trecut, am mai testat camere cu rezolutie fullHD, insa am fost dezamagiti de faptul ca nu se puteau citi nici macar numerele de inmatriculare ale altor vehicule, iar stabilitatea lipsea cu desavarsire. Camere din segmentul mediu avem si noi pe masinile personale, asa ca am vrut sa vedem ce stie o camera High-Tech.

DOD LS500W+

DOD LS500W+ este de fapt un combo format din 2 camere, una pentru fata, alta pentru spate. Adica la achizitie vei primi de fapt doua camere de bord, ambele la rezolutie fullHD. Pe una o prinzi normal, cu ventuza, de parbriz, iar pe cea de-a doua o lipesti undeva, fie de luneta, fie undeva deasupra pe interior, astfel incat sa filmeze ce se intampla in spatele masinii.

Principalele trasaturi ale acestui combo sunt urmatoarele:
- senzor de imagine Sony
- lentila camerei Sharp 6G
- filtru de polarizare ce elimina reflexia bordului in parbriz
- filmare la rezolutie fullHD (1920 x 1080)
- filmare la 60fps
- G-sensor, acesta salveaza filmarea din momentul unui soc sau impact aceasta nemaiputand sa fie suprascrisa
- modul GPS cu procesor de viteza 10Hz ce inregistreaza viteza reala in momentul filmarii cat si traseul parcurs
- stabilizator de imagine pentru a capta cat mai clar
- varianta noua de tehnologie WDR 2.0
- mod de parcare (parking mode) ce permite filmarea fara alimentare la curent
- traffic camera alert, pare a fi un sistem de atentionare care te avertizeaza cand te apropii de zonele unde sunt montate camere radar. Din pacate la noi in Romania nu functioneaza inca, deci nu l-am putut testa. Totusi daca veti calatori in tarile mentionate in manual acest sistem va poate fi de folos.

Cum filmeaza? De fapt, cand cumperi o camera de bord, asta te intereseaza in primul rand. Sa filmeze bine, sa vezi clar detaliile din jur, numerele celorlalte vehicule, eventual fetele pietonilor, astfel incat sa beneficiezi de cat mai multe detalii in cazul unui eveniment neplacut inregistrat de camera auto.

DOD LS500W+ filmeaza clar pe timp de zi cat si pe timp de noapte. Are in fata obiectivului un filtru de polarizare care se poate invarti pana cand ies reflexiile. De exemplu, cu ajutorul acestui filtru poti sa vezi ce face soferul din masina care circula in fata, in loc sa vezi o reflexie a lunetei. Este o trasatura care te ajuta sa captezi imagini mai clare.

Camera din spate inregistreaza tot fullHD si te poate ajuta in cazul unui accident cauzat de o masina cu sofer care uita sa franeze, care nu adapteaza viteza la conditiile de trafic si asa mai departe. Nu sunt multe situatiile de genul asta, dar e bine sa stii ce se intampla si in spatele masinii. Camera se poate regla sus-jos, incat sa filmezi fie ce se intampla langa masina, fie mai departe.

Ce ne-a placut?

Senzor Sony de imagine: stim cu totii ca senzorii de captura Sony sunt cei mai performanti.

Lentile Sharp 6G: tehnologia de ultima ora de la Sharp cu lentila formata din 6 straturi este incorporata in aceasta camera oferind filmari mai clare si fara deformari.

Modul GPS 10Hz: in prezent procesoarele GPS de 10Hz sunt cele mai performante folosite pentru camerele auto. Comparativ cu alte module gps, modulul acestei camere se conecteaza de 10 ori mai repede la satelit.

Soft dedicat pentru vizionarea filmarilor: bineinteles ca poti vizualiza filmarile cu orice player instalat pe calculator dar camerele DOD vin insotite de un player care se muleaza perfect pe softul acestora pentru a reda cat mai clar imaginile captate cat si fereastra cu traseul parcurs.

DOD LS500W+

Stabilitatea imaginii: Romania este o tara plina de gropi, denivelari, sine de tramvai si alte obstacole. O camera de bord fara un senzor de stabilitate va face filmari foarte proaste si obositor de vizualizat. Cu LS500W+ am observat pe filmari ca toate sunt stabile, imaginea nu se clatina deloc, atat la camera principala, cat si la cea posterioara.

Filtrul de polarizare: chiar daca inchide putin lumina inregistrarii, filtrul acesta are rolul sau. Cand este soare, masinile produc multe reflexii, din caroserie sau geamuri, iar daca reglezi bine acest filtru, invartind de el, poti obtine o claritate excelenta. O situatie extrema este aceea in care fata unui sofer nu se vede prin geamul inchis, dar cu aceasta filtrare o poti inregistra clar.

Baterie interna: in general, camerele de bord sunt facute sa functioneze conectate la priza de 12V a masinii. Aceasta camera are un acumulator intern care iti permite sa filmezi si fara sa fii legat la priza. Nu am stat cu ea deconectata prea mult timp, dar macar stim ca bateria tine cat sa scoti mufa si sa iei camera ca sa faci setari sau sa vezi un clip, fara sa stai intins spre parbriz.

Meniu intuitiv: unele camere de bord au meniuri ciudate, greu de gasit, iar setarile se fac cu greu, apasand butoane total aiurea. Se pare ca DOD a lucrat la acest aspect si meniul e usor de folosit iar functiile sunt clare. Sunetele scoase de butoane sunt foarte silentioase avand in vedere ca sunt taste si nu touchscreen.

DOD LS500W+

Usor de folosit: dupa ce ai facut setarile, nu mai umbli la camera. Atunci cand pornesti masina, camera se activeaza si filmeaza automat, la fel si cea din spate. Setezi sa filmeze in loop, adica inregistrari de 1, 3 sau 5 minute, ca nu are rost sa faci filmari de cate o ora, iar cand cardul se umple se sterg automat filmarile vechi. Filmuletele securizate de G-senzor nu pot fi sterse la suprascriere, ele se pot sterge doar manual. Pe scurt, uiti ca ai camera pana cand ai nevoie de filmarea facuta de ea.

Filmare la 60fps: poti sa filmezi FullHD la 60 fps. Adica poti sa faci o filmare care sa fie ulterior redata cu incetinitorul. Dar asta va dezactiva camera din spate. Daca vrei sa functioneze ambele camere simultan, trebuie sa setezi inregistrarea FullHD de 30 fps.

Ce nu ne-a placut?

Cabluri multe: camera din spate se conecteaza la camera din fata prin intermediul unui cablu lung de 5.5 metri. Acest combo este gandit sa fie montat permanent pe masina, asa ca producatorul iti include in pachet si doua spatule de plastic speciale ca sa scoti diverse ornamente de interior, pentru mascarea cablului. Daca nu maschezi cablul, o sa ai ditamai firul care traverseaza masina. Plus cel de alimentare de la priza.

Pretul: am gasit acest combo la oferta cu un pret redus cu peste 10%. E drept, primesti doua camere FullHD cu multe functii, dar pretul cerut nu este de neglijat. Clientii trebuie sa retina ca o camera de bord are functii speciale si e gandita astfel incat sa filmeze traficul, nu este o camera de actiune.

Functii principale:

Inregistrare video dubla Full HD (1920 x 1080)
Intervalul ISO extins la ISO 12800
Protectia fisierelor in caz de impact
Functia SOS - functia de blocare
Supraveghere in parcare
Tehnologie avansata WDR 2.0
Lentila ultra-usoara cu diafragma f/1,6
Suporta carduri micro SD de 128 GB
Rezolutie video: camera frontala: 1920x1080 @ 30fps, spate 1920x1080 @ 30 fps
Senzor: senzor SONY STARVIS CMOS
Lentila frontala cu unghi larg: 145 grade
Lentila spate cu unghi larg: 140 grade
Diafragma camera spate: f/ 1,6
Formatul video: MOV
Medii de inregistrare: Micro SDHC / SDXC Class 10 (până la 128 GB)
Audio: microfon si difuzor mono (inclus)
Baterie: acumulator litiu de 3,7V 900mAh
Putere de intrare: 5V 1,5A
Dimensiunile camerei frontale: 112,6 x 61,5 x 33,4 mm
Dimensiunile camerei spate: 75,2 x 26 x 38,8 mm
Greutatea camerei frontale: 110 g
Greutatea camerei spate: 41 g
Temperatura de functionare -20 ° C ~ 65 ° C

DOD LS500W+

Distribuie pe Facebook
mai multe