Impozit auto anual calculat pe baza noxelor, nu a motorului: cum va arata TAXA AUTO 2018?
- 50-200 Euro/an prima estimare de impozit
- Noua taxa li se aplica tuturor soferilor, nu la inmatriculare
- Impozitul actual ramane
Dupa ce aproximativ 500.000 de romani s-au bucurat in 2017 ca si-au inmatriculat fara taxa masini second-hand aduse de afara, o mare lovitura e pe cale sa-i loveasca in moalele capului. Iar marsavia din spatele acestei strategii politice merita apreciata.
Liviu Dragnea a promis eliminarea TAXEI AUTO, numita pana la inceputul acestui an Timbru de Mediu, fix inainte de alegerile parlamentare. Si s-a tinut de promisiune in februarie, cand Romania, pentru prima oara din 2007, ramanea fara o TAXA AUTO. In acel moment, mii de soferi care asteptau de multa vreme sa aiba si ei un automobil inscris pe numele lor s-au bucurat nespus. Mii de soferi aveau in sfarsit posibilitatea sa-si treaca masinile pe numele lor, fara sa le mai duca la bulgari, puteau aduce de afara o masina mai veche, pe care sa si-o permita, brusc, toata lumea putea sa devina proprietar de automobil second-hand. Astfel, toate sediile DRPCIV la nivel national au fost luate cu asalt, cozi infinite, liste, spagi si combinatii. Iar bilantul la sfarsit de 2017 ne arata ca o jumatate de milion de automobile au fost aduse de afara si inmatriculate in Romania.
Insa ceea ce urmeaza sa simta pe propriul buzunar cei 500.000 de noi proprietari de masina bucurosi ca au BMW, Passat sau Audi fara taxa, este crunt. Si, fara indoiala, toti acei indivizi care s-au imbatat de fericire cand taxa a fost eliminata de Liviu Dragnea, isi vor da seama ca au fost inselati si pacaliti. Eliminarea taxei auto NU a fost o alegere pentru bunastarea, fericirea si implinirea cetateanului, ci una pentru mulgerea lui. Nu a fost intamplatoare, ci premeditata.
De ce sa pastrezi o taxa auto care aduce ceva bani, dar nu cine stie ce, cand poti sa o elimini provizoriu si sa impusti doi iepuri o data? Adica dai bine la public, pentru ca faci ce ai promis si minti lumea ca te gandesti la ei si ca iei masuri bune pentru cetateni, dar si practic stimulezi umplerea Romaniei de masini vechi, poluante, inmatriculate pe persoana fizica. Totul, ca dupa un an de pauza in materie de TAXA AUTO sa ai si mai multi musterii de la care sa incasezi bani prin lege.
Strategia PSD a fost de a astepta un an cuminti, timp in care s-a si desfasurat cascada de inmatriculari, dupa care taxezi pe toata lumea. De ce sa iei bani doar de la unii, cand poti lua si mai multi, de la inca 500.000 de fraieri care au pus botul la ce le-ai promis? Totul va culimina in martie 2018, cand va fi anuntata noua taxa ce va fi aplicata tuturor celor care au un automobil inscris in Romania.
TAXA AUTO este ilegala, o transformam in impozit
Dupa cum bine stiti, in toata viata sa de 10 ani, TAXA AUTO a fost mereu condamnata de Uniunea Europeana si considerata ilegala. Insa pe alesii romani nu i-a interesat si au impus-o mai departe romanului. Acum, insa, cei de la putere nu o vor mai considera o TAXA AUTO sau de poluare ca si pana acum. Ci o vor integra la impozitul anual pe automobil. Practic, nu va mai putea fi considerata ilegala de UE, deoarece va fi un impozit firesc, anual, pe care oricine il plateste in orice tara.
Impozit anual in functie de cantitatea de noxe
Pana acum, impozitul anual pe masina se calcula in functie de capacitatea cilindriica a motorului. Ceea ce era o tampenie, daca stam sa ne gandim, dar era o metoda de calcul la care nimeni nu comenta si care ii forta pe multi soferi sa apeleze la motoare mici, de sub 2.000 cmc. Insa dupa ce va intra noua TAXA AUTO 2018 in vigoare, o sa avem de platit anual un altfel de impozit. Si anume, unul calculat pe baza normei de poluare a masinii noastre. Practic, de la non-Euro la Euro 6, vor fi 7 categorii de impozitare. Momentan, surse din interiorul ministerului spun ca discutam de o taxa cuprinsa intre 50 si 200 de Euro pe an. Practic, masinile non-Euro vor plati 200 de Euro pe an, in timp ce masinile mai noi vor plati de la 50 de Euro in sus. Atentie! Totul, adunat la impozitul standard colectat de organul financiar de care apartii.
Noua TAXA AUTO, un impozit pe poluare
Cum ar fi sa fii posesor de un Golf cu norma de poluare Euro 4, pentru care platesti acum impozit anual de 179 de lei, dar care va plati in 2018 inca 100 de Euro pe an? Daca tii masina 3-4 ani, iti vei da seama ca, de fapt, TAXA AUTO eliminata de Dragnea s-a intors, mult mai mare, dar platita in rate. Dar ce conteaza, ca tu si alti 500.000 de proaspat posesori de masina v-ati bucurat ca ati inscris-o fara taxe... Mai grav este daca aceste taxe anuntate initial, cuprinse intre 50 si 200 de Euro, vor creste in varianta finala a TAXEI AUTO pe care o vor anunta autoritatile in martie. Sa nu cumva sa vedem lacomia politicienilor de a incasa bani de la cetateanul bun de muls prin niste taxe aberante, impozite anuale la masini obisnuite, cum ar fi un Logan 1.5 dCi din 2003, Euro 3, pentru care proprietarul ar fi nevoit sa plateasca, pe langa impozitul obisnuit, vreo 300 de Euro... Ca asa este legea.
Ce solutii vom avea la noua TAXA?
Politicienii romani s-au bazat pe faptul ca eliminarea taxei va duce la o cascada de inmatriculari. Si au avut dreptate. Asa cum au dreptate si cand se gandesc ca, odata ce ai trecut masina pe numele tau, nu iti mai vine sa o radiezi si sa o treci pe Bulgaria. Din nefericire, majoritatea celor care vor fi afectati direct de noua impozitare vor plati fara sa comenteze. Nu li se va parea mult o taxa anuala de 200 de Euro, circa 100 de lei pe luna, nu? Insa daca ne raportam la mai multi ani, o sa ne trezim ca platim sume colosale. Sume uriase, colectate de la milioane de romani, numai bune sa rotunjeasca bugetele din care politicienii sa cheltuiasca aiurea, cu afaceri nepotiste. Singura solutie ar putea ramane inscrierea pe Bulgaria. Asadar, cei care doreau sa isi treaca masina de la bulgari pe Romania, ii sfatuim sa nu se grabeasca...
In concluzie, urmeaza vremuri grele pentru soferii din Romania. Mai ales pentru toti acei soferi care au fost pacaliti si au fost mintiti in fara ca TAXA AUTO este eliminata. Ea nu a fost eliminata, ea a fost amanata pana cand creste parcul auto, ca sa fie mai multe automobile bune de plata. In acelasi timp, nici nu poti sa circuli in 2018 cu vechituri care polueaza in draci si sa nu platesti nimic in plus fata de cei cu masini noi. Ramane sa vedem cat de mult o sa si-o incaseze cei care s-au bucurat ca au cumparat vechituri. Si aici ne referim la masini cu o norma mai mica de Euro 5.
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Vw touran diesel 2011 5790 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Renault megane 16v 2006 2000 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei