Mai sunt 2 luni: Esti pregatit pentru noua TAXA AUTO 2019?

Mai sunt 2 luni: Esti pregatit pentru noua TAXA AUTO 2019?
  • Forma finala va aparea peste 2 luni
  • Taxa e pentru toti posesorii de vehicule
  • Bulgaria, o varianta din nou la moda
Distribuie pe Facebook

TAXA AUTO a implinit o frumoasa varsta de 11 ani anul acesta. O taxa aparuta inca de pe vremea lui Tariceanu, patron de importator auto ce dorea limitarea inmatricularilor de vehicule vechi, astfel incat sa faca vanzari. Anul trecut taxa auto, indiferent de nume, a disparut din peisaj. Dar ghici ce: acelasi guvern care a scos-o, urmeaza sa o bage iar in vigoare. Esti gata?

Gratiela Leocadia Gavrilescu, ministrul mediului care s-a laudat acum ceva vreme ca a luat masuri serioase pentru ca poluarea sa scada in Romania, una din tarile cu orase acuzate de Comisia Europeana si aduse in instanta ca nu si-a respectat limitele de poluare si calitate a aerului, a anuntat recent ca se lucreaza de zor la noua TAXA AUTO.

Ca sa fie clar, de 2 ani, de cand avem guvern PSD, pe partea de mediu nu s-a facut nimic. S-a continuat programul Rabla, care se bucura de succes, dar asta nu e o chestie inventata de PSD ci continuata. Nu tu impaduriri, igienizari, amenajari ale cursurilor de rau, planuri de combatere a braconajului, masuri de scadere a poluarii in marile orase, absolut nimic. Prin urmare, aceleasi inundatii, aceleasi defrisari haotice, aceleasi rauri transformate in conducte microhidrocentrale, adio fauna, flora, piscicultura.

Din nefericire, absolut tot ce face un minister al mediului in Romania se leaga doar de Programul Rabla. Ei bine, de la anul vor mai avea ceva de facut: incasarea unei taxe auto. Si, asa cum zicea d-na Gavrilescu, urmeaza o noua taxa, o noua formula de calcul, special gandita ca cei care polueaza sa plateasca mai mult. Nu e vorba de prima inmatriculare ci de absolut toti posesorii de automobile...

D-na ministru a dat ca termen sfarsitul acestui an pentru publicarea formei finale a taxei auto. Mai exact, undeva prin octombrie-noiembrie, deoarece in luna decembrie deja este vacanta. Adica a mai ramas extrem de putin timp pana cand soferul roman va mai adauga o taxa la cele deja existente. Avem impozit auto, costuri uriase cu carburantul, roviniete, asigurari, taxa de pod si altele. Sa tot fii sofer in Romania...

Prin urmare mai sunt doar 2 luni pana cand Romania va avea o noua taxa auto. Oare cum o sa arate ea? Surse din interiorul ministerului spun ca vom vedea o taxare anuala adaugata la impozitul pe vehicule, in functie de norma Euro. Norma Euro va fi stabilita in functie de anul fabricatiei, de tipul carburantului sau de cantitatea de CO2 eliminata pe evacuare. Mai precis, ai automobil, platesti ceva in plus. Si, cum spunea d-na Gavrilescu, o sa vedem masinile vechi taxate cu sume mari, in timp ce automobile mai noi, Euro 5 sau 6, cu taxe modeste.

Abia asteptam sa vedem romani amarati cu Dacii 1310 si alte vechituri cu care isi fac treaba cum sunt taxati la sange de PSD. Inainte, nu aveai cum sa scapi de taxa auto decat daca nu inmatriculai masina pe Romania, pe numele tau. O cumparai, dupa care o inscriai pe Bulgaria, adica aveai o varianta. Insa acum, toti posesorii care deja au o masina vor fi taxati... Evident, cei cu masini mai vechi vor incerca sa scape de ele cat mai repede, pana cand va intra in vigoare taxa, dar acest lucru nu e foarte usor. Poate doar la Remat sa fie duse...

O alta varianta la fel de plauzibila este o taxare, tot la impozit, ca de ANAF nu scapa nimeni, dar o taxare modica. Mai bine ministrul mediului incaseaz bani mai putini, dar de la mai multi. Ca, pana la urma, nimeni nu o sa comenteze daca achita 100 de lei in plus la impozit, ca taxa auto, pe langa impozitul anual, nu? S-ar putea sa vedem o taxare maxima de 300 de lei pentru masinile non-Euro, E1 sau E2, o suma usor de digerat chiar si de cei mai saraci. Iar posesorii de masini Euro 5 si 6 sa achite cam 50 de lei, singurii care vor avea gratuitate fiind posesorii de vehicule electrice.

Insa autoritatile romane nu sunt competente sa faca o taxa auto in functie de norma de poluare. De ce? Pentru ca azi, Euro 6 nu va fi acelasi lucru cu Euro 6 de peste 3-4 ani. Atunci va fi Euro 7 si asa mai departe. Adica ar fi o lege care ar avea nevoie mereu de imbunatatiri, ca tu, cel care azi platesti putin, peste cativa ani trebuie sa platesti mai mult, ca nu ai ultima norma de poluare la masina ta...

Si s-ar putea sa vedem iar, acelasi sistem jenant si ineficient de taxare pe centimetru cub. Nimeni nu stie cu precizie cum va fi. Dar urmeaza sa vedem in foarte scurt timp. Avem oricum presimtirea ca afacerile inmatricularilor pe Bulgaria vor exploda din nou. Tu cum crezi ca arata taxa auto care e gata peste 2 luni?

Distribuie pe Facebook
mai multe