BMW 220i Cabrio Luxury Line 184 CP

"N-ai cum sa-i rezisti unei decapotabile intr-o zi insorita"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
50
NOTA CITITORULUI
85
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Alexandru Monenciu
  • Km. la bord: 9456
  • Km. efectuati: 700
  • Tipul drumului: Asfalt/Macadam
  • Mediul de condus: Urban / Extraurban
  • Conditii meteo: Uscat
  • Traseu: Bucuresti - Covasna - Retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: Da
  • Stil de condus: Legal/Sportiv
Fiecare dintre noi are nevoie de putina relaxare dupa o saptamana de munca. Unii isi gasesc linistea la munte, altii la mare, altii intr-o sticla de vin. Pastila mea de fericire din acest weekend s-a numit simplu: BMW Seria 2 Cabrio.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
MAGNET ABSOLUT Sex-Appeal:
MAGNET ABSOLUT
  • Carburant Benzina
  • Cilindree 1998 cmc
  • Putere 184 CP
  • Cuplu 270 NM
  • 0 - 100 km/h 7.7 sec
  • Viteza maxima 231 km/h
  • Tractiune RWD
  • Greutate 1595 kg
  • Consum mixt 6,1 l/100 de km
  • Nr. locuri 4
  • Nr. usi 2
  • Volum portbagaj 335 litri
  • Pret de pornire 35.522 euro
  • Pret model testat 51.884 euro
  • Impozit anual 180 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

BMW Seria 2 a primit anul trecut un facelift care a adus cateva modificari estetice subtile, preluate de toate versiunile de caroserie, pe care nu le observi decat daca te uiti foarte atent. Vorbim in primul rand de o parte frontala usor redesenata, cu prize de aer mai mari, blocuri de lumini plate cu tehnologie LED sau grila dubla a radiatorului orientata spre interior.

BMW 220i Cabrio

Din lateral, noul Seria 2 Cabrio impresioneaza cu silueta alungita, linia mediana specifica bavarezilor si desigur, jantele dinamice, care in cazul masinii testate de noi au avut diametrul de 17 inch (tip 724). 

Vazuta din spate, masina are un aer sportiv cu contururi clare. Nu lipsesc stopurile cu design in forma de "L", un element estetic care dispare incet incet din limbajul de design al bavarezilor (vezi noul X5 sau noul Seria 8), sau terminatiile sistemului de evacuare placate cu crom.

BMW 220i CabrioBMW 220i Cabrio

Albastru Seaside este o nuanta intrata in paleta Seriei 2 odata cu facelift-ul de anul trecut, dar trebuie sa iti spun ca scoate in evidenta tot ce are aceasta masina mai bun din punct de vedere estetic si mai mult decat atat, atrage toate privirile chiar si atunci cand masina este capotata. Sportivitatea decapotabilei testate a fost oarecum echilibrata de pachetul Luxury Line care a adaugat putin rafinament retetei, mai ales prin ornamentele cromate de la exterior. 

BMW 220i Cabrio

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Desi vorbim despre un model situat in partea inferioara a gamei BMW, Seria 2 Cabrio propune un interior luxos si mai ales confortabil. Sa se inteleaga: confortabil daca vorbim de partea din fata, pentru ca pasagerii din spate nu vor putea spune acelasi lucru. Da, materialele si finisajele sunt de nota 10 peste tot, dar spatiul este foarte limitat in spate si de-abia incap cei 2 presupusi pasageri. Dar revenim la acest aspect putin mai jos.

BMW 220i Cabrio

Pachetul Luxury Line are cateva dotari specifice pentru interior, cum ar fi tapiteria din piele Dakota in nuanta Oyster (bej, cu alte cuvinte) si ornamentele interioare din lemn fin "Fineline Stream". Estetica habitaclului este completata de cateva accente cromate si de nelipsitele ornamente Piano Black incorporate in consola centrala care, am spus-o si o voi mai spune, arata foarte bine dar sunt un magnet pentru praf si amprente. 

BMW 220i Cabrio

Scaunele sport, tipice pentru un cabrio, au o sustinere laterala buna si dupa 700 de kilometri facuti cu aceasta masina pot spune si ca sunt foarte confortabile. Si la interior regasim cateva detalii specifice BMW, inclusiv consola centrala indreptata catre sofer si pozitionarea butoanelor si tuturor functiilor in asa fel incat utilizarea lor sa fie extrem de usoara si sa nu-ti distraga atentia de la condus.

BMW 220i CabrioBMW 220i Cabrio

Antifonarea este exceptionala pentru un cabrio. Ma temeam ca nu va fi asa, mai ales ca plafonul retractabil este din material textil, dar Seria 2 Cabrio m-a linistit inca de la primii kilometri. Chiar si pe autostrada, cand viteza a depasit 100 de km/h si traficul greu a fost mai intens, in habitaclu a fost relativ liniste. Merita puncte in plus pentru acest aspect. 

BMW 220i Cabrio

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
6 /10

Decapotabilele sunt niste masini...paradoxale, sa spunem asa. De ce paradoxale? Pentru ca sunt facute pentru vacante, pentru scurte excursii in care sa te bucuri de soare cu plafonul coborat, dar care ofera un spatiu limitat, fie ca vorbim de spatiu pentru bagaje sau pentru pasageri. Cei din fata sunt mai norocosi, pentru ca au loc cam ca intr-un sedan, dar cei care trag paiul scurt si stau in spate vor cobori dupa nici 50 de kilometri. Asta daca nu montezi paravantul pentru ca daca o faci, ei bine...vor fi nevoiti sa ia trenul sau sa vina cu alta masina. 

BMW 220i Cabrio

Inafara de acest aspect, pasagerii (atat cei din fata cat si cei din spate daca se incumeta) au destul loc la cap, chiar si atunci cand plafonul este ridicat. 

Paravantul este necesar, chiar si la viteze mici, in caz contrar vei simti vantul rece fix in ceafa. Se monteaza foarte usor, deasupra banchetei spate, astfel ca aceasta se transforma practic intr-un spatiu de depozitare. Ca tot veni vorba despre acestea, Seria 2 Cabrio nu duce deloc lipsa de ele. Ai spatii de depozitare in usi (vreo 4), in cotiera mai poti sa pui cateceva, in torpedo, iar suporturi de pahare ai in tunelul median, atat in partea din fata cat si in partea din spate. 

BMW 220i Cabrio

Cat despre portbagaj, cei 335 de litri sunt de ajuns pentru o geanta putin mai mare si pentru vreo 3 plase dar si alea puse la orizontala. Cam atat. Partea proasta este ca o mare parte a portbagajului este ocupata de locasul care gazduieste plafonul, chiar si atunci cand masina este capotata. Asadar, bancheta spate ramane singura varianta pentru a-ti depozita restul de bagaje. 

BMW 220i Cabrio

 

 

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

BMW Seria 2 Cabrio este disponibil in Romania atat alaturi de motorizari diesel cat si pe benzina. Masina condusa de noi nu a fost nici cel mai slab benzinar (218i) dar nici cel mai puternic (M240i). Fiind un 220i, am avut la dispozitie un propulsor de 2.0 litri TwinPower Turbo care livreaza puntii spate 184 de cai putere si 270 Nm cuplu disponibil intre 1.350 si 4.600 de rotatii pe minut. 

BMW 220i Cabrio

Asa cum spuneam mai sus, Seria 2 Cabrio are o masa proprie de 1.595 de kilograme, astfel ca cei 184 de cai si 270 Nm sunt de ajuns pentru a urni caroseria din loc si pentru a te descurca in oras. Dar, la viteze de peste 120 de km/h cand vrei sa faci o depasire, spre exemplu, puterea incepe sa para insuficienta, modul Sport fiind singurul care mai poate resuscita putin situatia. 

BMW 220i Cabrio

 

 

 

 

 

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Am depunctat transmisia automata Steptronic cu opt trepte pentru ca are dubla personalitate. Daca o pui in Drive si iti vezi de drum, in sensul ca nu faci vreo modificare, uneori este cam lenesa. Am observat acest lucru mai ales la urcari, cand calcam pedala de acceleratie si retrogradarea intr-o viteza inferioara venea cam tarziu. Acelasi lucru se intampla si la kickdown. 

BMW 220i Cabrio

Daca muti selectorul spre stanga, cutia de viteze intra intr-un mod sportiv si isi schimba imediat comportamentul. Turatiile cresc iar raspunsul se imbunatateste putin. Ideal este sa lasi cutia in acest mod sportiv si sa activezi in acelasi timp si modul Sport al masinii. Asa obtii o decapotabila de care te vei indragosti. In plus poti sa schimbi treptele de viteza si "manual", de la selectorul cutiei de viteze, padelele lipsind in cazul acestei versiuni. 

Desigur, daca nu esti mare amator de condus sportiv, transmisia ti se va parea perfecta. Schimba lin, in trafic se descurca bine, deci nu ai nimic de obiectat. 

BMW 220i Cabrio

 

 

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

In varianta 220i, ca si cea testata de noi, decapotabila bavareza atinge 100 de km/h in 7.7 secunde iar cu pedala de acceleratie la podea si cu destul drum drept in fata vei atinge maxim 231 de km/h.

Franele cu disc pe toate rotile isi fac treaba indiferent de viteza si de suprafata de rulare, fiind asistate de ESP si ABS. Pilotul automat are si el functie de franare automata. 

BMW 220i Cabrio

Suspensia este mai rigida comparativ cu un sedan, dar indeajuns de confortabila incat sa nu simti gropile, sinele de tramvai sau denivelarile. Si crede-ma pe cuvant cand spun asta. Din cei 700 de kilometri, vreo 50 au fost pe macadam. 

 

 

 

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Sportivitatea este caracteristica unei masini decapotabile, iar BMW Seria 2 Cabrio nu face exceptie. Comportamentul pe sosea este cam 40% sportiv si 60% confortabil, dar il poti schimba oricand cu ajutorul modurilor de condus: Comfort, Sport, Sport Plus si Eco Pro. In Comfort e clar ce se intampla, asa ca hai sa trecem direct la Sport. 

Cu acesta activat, suspensia devine mai rigida, directia mai greoaie iar sistemul de evacuare isi modifica nitel sunetul. Raspunsul acceleratiei se modifica si el, iar transmisia schimba viteza ceva mai tarziu pentru a te lasa sa experimentezi si plaja superioara de turatii. Modul Sport Plus este identic, cu exceptia faptului ca dezactiveaza sistemul de control al tractiunii. 

BMW 220i Cabrio

In Eco Pro, toate simturile masinii sunt amortite pentru un consum cat mai mic de combustibil. Functioneaza? Intr-o oarecare masura da, dar iti trebuie multa rabdare, un drum lin si fara prea mult trafic, ca sa obtii rezultate. 

In rest, masina se simte foarte compacta, jucausa pe viraje chiar daca uneori am simtit o oarecare tendinta de subvirare, putin cam neobisnuit pentru o masina cu tractiune spate. In oras te strecori usor cu ea prin trafic, parcarile sunt floare la ureche iar stradutele inguste nu-ti vor da foarte multe batai de cap. 

BMW 220i Cabrio

Da, BMW Seria 2 Cabrio este o masina joasa, dar nu chiar atat de joasa. Cu o garda la sol care masoara 140 de milimetri poti sa explorezi linistit si drumurile neasfaltate, dar tot trebuie sa fii atent la bordurile mai inalte atunci cand parchezi. 

 

 

 

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Vizibilitatea este in general foarte buna, cu cateva exceptii care priveaza BMW-ul Seria 2 Cabrio de punctajul maxim. In primul rand, daca ridici scaunul atunci cand plafonul este coborat te vei trezi cu rama parbrizului in fata ochilor. Apoi, indiferent de inaltimea pe care o ai, montantii A iti vor bloca campul vizual mai ales in virajele stranse. 

BMW 220i Cabrio

Cu masina capotata te lovesti de o alta problema: vizibilitatea pe diagonala este practic...nula tocmai din cauza plafonului din material textil. Te lovesti de aceasta problema mai ales la iesirile din parcare sau atunci cand esti nevoit sa te asiguri la iesirea de pe vreun drum secundar. Hai ca la parcare te mai ajuta camera de marsarier care are un unghi destul de deschis, dar in cealalta situatie nu ai alta varianta decat sa il rogi pe cel din dreapta (daca exista) sa se asigure in locul tau sau sa iesi...la plesneala. 

Partea buna este ca vezi tot ce se intampla in spatele tau, in orice situatie. Tetierele scaunelor din spate sunt destul de departate, astfel ca nu iti blocheaza vederea, iar luneta (atunci cand plafonul este ridicat, logic) are o dimensiune potrivita. 

BMW 220i Cabrio

 

 

 

 

 

 

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

BMW Seria 2 Cabrio, nici Coupe dealtfel, nu a ajuns pe mainile specialistilor Euro NCAP. Dar a facut-o Seria 1, care a primit 5 stele din partea belgienilor asa ca putem presupune ca in cazul unor testari si Seria 2 ar fi notat cu acelasi punctaj. 

BMW 220i Cabrio

Spunem asta pentru ca masina vine cu o gramada de sisteme de siguranta active si pasive, inclusiv cu pilot automat cu functie de franare si desigur, cu o multitudine de airbag-uri. Asa cum era de asteptat, nu lipsesc acele tije metalice care sar din spatele banchetei atunci cand senzorii simt ca masina se rastoarna.

 

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Lista de dotari, standard si optionale, a masinii testate de noi nu este una kilometrica, cum ne-am obisnuit cu celelalte modele BMW, insa contine cateva echipamente interesante. Printre cele standard regasim volanul multifunctional, prezoanele antifurt, monitorizarea presiunii anvelopelor, covorasele din velur, cotiera fata culisanta, sistem de spalare a farurilor, senzor de ploaie si control automat al farurilor, faruri ceata cu tehnologie LED si serviciile BMW ConnectedDrive. 

BMW 220i Cabrio

Acestea din urma iti permit sa accesezi informatii actualizate in functie de locatie, inclusiv date meteo sau stiri.

Optional, BMW-ul 220i Cabrio a fost echipat cu sistem de acces Confort, camera pentru marsarier, soft-top antracit cu efect argintiu, scaune fata reglabile electric si incalzite, cu memorie pentru scaunul soferului, farurile adaptive cu LED, sistem de navigatie Business, sistem audio Harman Kardon, directie sport variabila sau senzori de parcare fata/spate. 

BMW 220i Cabrio

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Consumul unui Seria 2 Cabrio in versiunea 220i nu ar trebui sa te sperie. BMW declara un consum urban de 7.5 litri/100 de kilometri, unul extra-urban de 5.2 litri/100 de kilometri si unul combinat de 6.1 litri la 100 de kilometri parcursi. Daca esti genul de persoana care tine la mediul inconjurator, vei fi bucuros sa afli ca decapotabila emite 139 de grame CO2/km. 

BMW 220i Cabrio

Despre consumul urban nu iti pot spune prea multe, pentru ca nu am prea circulat prin oras cu aceasta masina. Dar dupa cei 700 de kilometri, care au inclus si drumuri de munte, modul Sport activat, condus sportiv, schimbari manuale ale treptelor de viteze si alte cele, bordul mi-a indicat un consum mediu de 7.8 litri/100 de km. Asadar, nu este o tragedie. Cu siguranta modul Eco Pro mai scadea putin consumul, dar asa cum ziceam mai sus, nu l-am prea activat. 

Consumul nu a fost mare, dar tot am trecut pe la benzinarie de vreo 2 ori pentru ca rezervorul este relativ mic: 52 de litri. 

BMW 220i Cabrio

 

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

BMW-ul Seria 2 facelift pleaca in Romania de la 35.522 de euro, aici fiind vorba despre versiunea 218i Cabrio. Varianta condusa de noi, adica 220i, cu transmisie automata Steptronic, costa la noi in tara de la 40.758 de euro in sus, cu TVA inclus. 

Dotarile optionale, nuanta Albastru Seaside si pachetul Luxury Line au facut ca pretul masinii sa urce pana la 51.884 de euro cu toate taxele incluse. In acest pret intra si serviciul Service Inclusive pe o perioada de 5 ani sau in limita a 100.000 de kilometri.

BMW 220i Cabrio

Rivalul direct al Seriei 2 Cabrio este Audi-ul A3 Cabriolet, o alta decapotabila din segmentul premium care a primit anul trecut un facelift. Din pacate, site-ul oficial Audi Romania nu are inca publicata o lista de preturi pentru acest model, dar in Germania acesta costa de la 34.100 de euro in sus.

BMW 220i Cabrio

Pentru aceasta suma primesti insa versiunea 35 TFSI cu motor de 1.5 litri si 150 de cai putere care vine in standard cu o transmisie manuala cu sase trepte. Cutia de viteze automata S Tronic este optionala si costa 2.000 de euro. 

 

 

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Decapotarea. Am ales sa vorbesc despre acest aspect al Seriei 2 pentru ca mi se pare ca nu l-am acoperit destul in randurile de mai sus. 

Asadar, plafonul retractabil este din material textil, o moda care pare ca se intoarce si bine face. Tot mai multi producatori de automobile incep sa renunte la plafonul de tip "hardtop", iar BMW nu face exceptie. Vezi noile Z4 si Seria 8 Cabrio.

BMW 220i CabrioBMW 220i CabrioBMW 220i Cabrio

Revenind, decapotarea si implicit capotarea se face relativ rapid, in 20 de secunde, iar plafonul poate fi actionat pana la viteze de 50 de km/h. Asadar, daca se strica deodata vremea nu trebuie sa opresti, doar sa incetinesti, ridici plafonul si iti continui drumul. 

Cat despre paravant, asa cum spuneam mai sus, acesta se instaleaza foarte usor deasupra banchetei si sfatul meu este sa-l montezi chiar si atunci cand circuli prin oras, in caz contrar vei simti vantul rece fix in ceafa. Pe incercate. Cu el montat, cu caldura pornita si cu incalzirea in scaune la maxim, atmosfera din cabina a fost perfecta. 

BMW 220i Cabrio

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Una dintre concluziile la care am ajuns dupa cele trei zile petrecute alaturi de BMW-ul Seria 2 Cabrio este ca fiecare dintre noi ar trebui sa aiba o decapotabila in garaj, pentru zilele insorite. Sunt de acord ca nu sunt cele mai practice masini. Dar nici nu sunt facute pentru asta si ma indoiesc ca cineva isi cumpara o decapotabila cu acest gand in minte. 

Decapotabilele sunt facute pentru excursii, pentru acele momente putine de libertate la volan.

BMW 220i Cabrio

Cat despre Seria 2 Cabrio, bavarezii au stiut dintotdeauna sa imbine perfect sportivitatea cu rafinamentul si confortul, iar cele trei ingrediente se imbina armonios si in cazul acestui model. La 50.000 de euro nu este o masina ieftina, dar pentru acesti bani primesti materiale si finisaje de cea mai buna calitate si multe echipamente demne de segmentul premium. Pana la urma, faptul ca este un model premium cantareste foarte mult. 

BMW 220i Cabrio

 
  • Vizibilitatea
  • Spatiu portbagaj

 

  • Interiorul
  • Tinuta de drum
  • Suspensia
  • Confortul
  • Design exterior

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
85 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (62) Poze BMW 220i Cabrio
[+] mai multe