BMW X5 xDrive45e

"Un SUV eficient, daca il utilizezi asa cum trebuie"
PUNCTAJ
4TUNING
92
PRIZA LA PUBLIC
56
NOTA CITITORULUI
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Alexandru Monenciu
  • Km. la bord: 7003
  • Km. efectuati: 800
  • Tipul drumului: Asfalt
  • Mediul de condus: Urban / Extraurban
  • Conditii meteo: Uscat
  • Traseu: Bucuresti - Vama Veche - Retur
  • Numar de pasageri: 5
  • Bagaje: Da
  • Stil de condus: Legal
Versiunea plug-in hybrid a lui X5 s-a intors pentru cea mai noua iteratie a SAV-ului bavarez cu un motor pe benzina, cu sase cilindri in linie de aceasta data, o unitate electrica si un pachet de baterii ceva mai mare decat inainte. Numele sau este X5 xdrive 45e.

Specificatii tehnice

AFACERISTI Cel mai probabil sa o conduca:
AFACERISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant Benzina + Electric
  • Cilindree 2998 cmc
  • Putere 320 CP
  • Cuplu 600 Nm
  • 0 - 100 km/h 5.6 sec
  • Viteza maxima 235 km/h
  • Tractiune Integrala
  • Greutate 2.510 kg
  • Consum mixt 1.2 l/100 de km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 500 litri
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 77.826 euro
  • Pret model testat 103.283 euro
  • Impozit anual 115 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

BMW a lansat pe piata actuala generatie X5 la final de 2018 iar de anul acesta SAV-ul bavarez poate fi comandat si intr-o versiune plug-in hybrid, denumita oficial X5 xDrive 45e. Este putin diferita de vechiul X5 xDrive 40e, atat in ceea ce priveste motorul cu combustie interna cat si capacitatea bateriilor. 

BMW X5 xDrive45e

Pana sa ajungem, insa, la aceste aspecte, haide sa trecem in revista designul exterior. Noul X5 xDrive 45e nu difera foarte mult de variantele echipate numai cu motoare cu ardere interna.

BMW X5 xDrive45e

Ai aceeasi grila frontala supradimensionata, unita la fel ca la modelele BMW din anii '60 si '70, linia de caracter care nu integreaza manerele portierelor din fata, stopurile inguste si aceleasi linii masculine care care ii dau generatiei G05 o identitate proprie. 

BMW X5 xDrive45e

Revenind insa, sunt doar cateva detalii care tradeaza faptul ca ai de-a face cu un X5 plug-in hybrid. Spre exemplu, priza de alimentare de pe aripa stanga-fata sau denumirea modelului afisata in partea dorsala. 

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Si habitaclul este in mare parte la fel. De cum deschizi portiera observi finisajele si materialele de inalta calitate, ceasurile de bord complet digitale, parte a pachetului BMW Live Cockpit Professional (standard pe actualul X5), display-ul mare (12.3 inch) al sistemului de infotainment BMW iDrive de generatia a 7-a, tunelul transmisiei care integreaza selectorul cutiei automate, butonul de pornire/oprire al motorului, joystick-ul iDrive, controalele pentru sistemul multimedia si frana de mana electrica.

BMW X5 xDrive45e

Spre deosebire de alte X5-uri, acest 45e vine cu moduri de condus specifice sistemului de propulsie hibrid astfel ca nu vei regasi modurile EcoSport si Comfort, alaturi de Sport si Adaptive, ci Hybrid si Electric. Totodata, mai ai butonul Hold Charge care iti permite sa stabilesti starea de incarcare a bateriei, de pana la 100%, in timpul conducerii normale.

BMW X5 xDrive45e

 

 

 

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

In ceea ce priveste spatiul, X5 45e poate gazdui, la fel ca un X5 obisnuit, pana la 5 pasageri care vor sta confortabil chiar si la drumuri mai lungi. Prin tot habitaclul gasesti spatii de depozitare generoase, inclusiv suporturi de pahare, cu temperatura controlata, in consola centrala si o zona de incarcare wireless pentru telefonul mobil.

BMW X5 xDrive45e

Cu toate scaunele in pozitie normala, portbagajul poate inghiti 500 de litri de bagaje, deci cu 150 de litri mai putin decat un X5 cu propulsie conventionala. Acum, trebuie mentionat ca este afectat spatiul de depozitare de sub podeaua portbagajului - acolo unde sunt depozitate si cablurile de incarcare - spatiul de la podea pana la plafonul masinii fiind neschimbat. 

BMW X5 xDrive45eFoto: BMW

Daca, totusi, vrei sa transporti obiecte voluminoase, obtii 1720 de litri prin plierea scaunelor din spate. 

 

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Odata cu lansarea noului X5 xDrive 45e, BMW a facut cateva schimbari sub capota. Mai exact, motorul de 2.0 litri al lui X5 xDrive 40e a fost inlocuit cu unul de 3.0 litri, cu sase cilindri in linie, care dezvolta 286 de cai putere intre 5.000 si 6.000 de rotatii pe minut si 450 Nm intre 1.500 si 3.500 rpm. 

BMW X5 xDrive45e

Alaturi de unitatea pe benzina lucreaza un motor electric de 83 kW (echivalentul a 113 CP) dar pentru ca este montat intre propulsorul cu ardere interna si cutia de viteze, si nu pe alta punte, valorile celor doua agregate nu se cumuleaza. Tocmai de aceea, puterea mixta a sistemului este de 320 de cai putere si 600 Nm. 

BMW X5 xDrive45e

Multumita acestei configuratii, motorul electric functioneaza ca un starter/generator si poate reporni masina foarte usor. 

 

 

 

 

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nimic nou aici. Transmisia automata Steptronic Sport, cu 8 rapoarte, a bavarezilor este una dintre cele mai bune pe care le poti avea. Schimbarile sunt line, precise si rapide, mai ales daca muti selectorul in stanga si selectezi modul Sport. 

BMW X5 xDrive45e

 

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

In ciuda masei proprii de 2.510 kilograme - circa 200 de kilograme cantaresc numai bateriile - BMW X5 in versiunea xDrive 45e atinge 100 de km/h in 5.6 secunde si are o viteza maxima de 235 km/h.

BMW X5 xDrive45e

Franele sunt cu disc ventilat pe ambele punti, asistate de ABS si cu functie de regenerare a energiei cinetice. Fiind echipata cu pachetul M Sport, masina condusa de noi a avut sistemul de franare M Sport cu etriere albastre si logo-ul M. 

BMW X5 xDrive45e

X5 xDrive 45e vine in standard cu o suspensie pneumatica adaptiva, pe ambele punti, iar gradul de inaltare il poti seta de la butonul montat pe tunelul transmisiei. Pe autostrada sau drumurile cu asfalt bun, calatoria va fi una confortabila.

 

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Versiunea 45e se conduce, in mare, ca orice alt X5 de ultima generatie. Pozitia inalta la volan iti ofera toata increderea de care ai nevoie si, cum spuneam mai sus, suspensia este confortabila atata timp cat suprafata de rulare este buna. Cand denivelarile se intetesc, nimic nu mai poate ascunde cele 2.5 tone, jantele mari sau directia putin cam prea usoara. In acest moment, te vei legana mai ceva ca la un concert rock.

BMW X5 xDrive45e

Trecerea de la electric la benzina este aproape insesizabila, singurele indicii ca s-a trezit la viata motorul cu sase cilindri in linie fiind sunetul si schimbarea culorii ceasurilor de bord.

In ceea ce priveste modurile de condus, mentionate anterior, masina porneste in Hybrid, caz in care sistemul decide singur cand foloseste motorul pe benzina, cel electric, sau pe ambele. Cele doua unitati lucreaza bine la unison - mai ales in modul Sport atunci cand nu se opreste niciuna iar raspunsul este aproape instant - iar cei 600 Nm sunt mai mult decat suficienti pentru o depasire sau o accelerare mai hotarata. Totusi, peste 4000 de rotatii pe minut, masina parca isi cam pierde din alonja. 

BMW X5 xDrive45e

Desigur, poti sa pornesti "by default" si in modul Electric, caz in care functioneaza doar motorul cu zero emisii atata timp cat ai suficienta energie inmagazinata in acumulator. BMW a imbunatatit acest mod astfel ca acum poti rula chiar si cu 135 de km/h fara sa consumi strop de benzina. 

Autonomia in modul full-electric este cuprinsa intre 67 si 87 de kilometri, potrivit standardului WLTP. 

BMW X5 xDrive45e

Modul Adaptive este, zic eu, cea mai inteligenta alegere. Daca ai introdus o destinatie in sistemul de navigatie, masina stie singura cand sa comute intre propulsia electrica si cea pe benzina pentru un condus cat mai eficient. Spre exemplu, comuta imediat pe rulare electrica atunci cand intri in oras sau pastreaza - atunci cand este posibil- niste energie in baterii pentru a ajunge la destinatie.

 

 

 

 

 

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

BMW X5 este o masina mare iar geamurile si oglinzile laterale sunt proportionate astfel incat sa ai o vizibilitate buna. Daca chiar nu te descurci, sistemul de monitorizare al unghiului mort, camerele video si senzorii de parcare te ajuta sa manevrezi masina in siguranta indiferent de situatie.

BMW X5 xDrive45e

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Siguranta este ultimul lucru de care trebuie sa iti faci griji intr-un BMW X5 de ultima generatie, fiind un SUV de 5* la testele de siguranta Euro NCAP. Specialistii belgieni au notat protectia oferita adultilor cu 89%, pe cea oferita copiilor cu 86%, pietonii au primit 75% iar sistemele de siguranta oferite in standard au fost notate cu 75%.

BMW X5 xDrive45e

Acestea din urma includ, pe langa multitudinea de airbag-uri sau centurile de siguranta cu pretensionare, capota activa, sistem ISOFIX, sistem de franare de urgenta cu functie de recunoastere pietoni si biclisti sau sistem de mentinere a benzii de rulare.

BMW X5 xDrive45e

Optional, masina condusa de noi a fost echipata cu Driving Assistant Professional, adica acel sistem care permite un condus autonom in anumite conditii.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

In dreptul dotarilor standard regasim notata tapiteria din piele Vernasca in nuanta Coffee, prezoanele antifurt, monitorizare presiune anvelope, suspensia pneumatica adaptiva, sistem de alarma, covorase din velur, triunghi reflectorizant si trusa de prim ajutor, ornamente interioare din aluminiu Mesheffect, pachet oglinzi exterioare, protectie acustica pentru pietoni, iluminare ambientala, faruri ceata cu tehnologie LED, Teleservices, Apel de urgenta, Servicii Connected Drive, BMW Live Cockpit Professional sau Pachet Connected Professional. 

BMW X5 xDrive45e

Daca vrei o masina care sa arate exact ca si cea din imagini mai trebuie sa bifezi nuanta exterioara Albastru Tanzanite, jantele din aliaj M, tip 741M bicolore, cu diametrul de 21 de inch, Integral Active Steering, Functie Soft-Close pentru portiere, pachetul M Sport, geamuri fata pentru izolatie fonica si spate cu tenta fumurie, scaune fata ventilate, aer conditionat automat cu 4 zone, sistem audio Harman Kardon, suporturi de pahare temperate, scaune incalzite fata si spate, faruri BMW Laserlight, Head-up Display, control functii prin gesturi, asistent faza lunga sau acel Driving Assistant Professional de care isi ziceam mai sus. 

BMW X5 xDrive45e

In oferta BMW multe dintre ele sunt incluse in diverse pachete, dar eu ti le-am enumerat pe rand pentru a-ti fi mai usor sa le identifici. 

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Pentru acest model, constructorul bavarez de automobile declara un consum mixt de 1.2 litri/100 de kilometri si unul electric mixt cuprins intre 20.3 kWh si 23.5 kWh la fiecare 100 de kilometri parcursi. 

BMW X5 xDrive45e

Din pacate, noi am plecat la drum cu bateria incarcata circa 45% si cum timpii de incarcare sunt destul de mari am decis sa nu mai pierdem vremea. In primii kilometri (cam 23, facuti in oras cu propulsie in mare parte electrica) consumul aratat de bord a scazut pana la 1.9 litri/100 de km insa daca ai rabdare si stii cum sa gestionezi energia bateriei cica ar putea sa scada si pana la 0.9 l/100 de km.

BMW X5 xDrive45e

Dupa ce s-a dus acumulatorul si a functionat in mare parte motorul cu ardere interna, consumul nu a vrut sa mai scada sub 12.0 - 12.3 litri/100 de km, in extra-urban. Cand mai reusea sa se incarce putin, unitatea electrica prelua controlul dar pentru o perioada foarte scurta de timp. Asa se face ca din cei 800 de kilometri facuti cu X5 45e in afara Bucurestiului, 94.3 i-am facut ruland cu motorul pe benzina oprit.

 

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

BMW X5 xDrive 45e nu este nici cea mai accesibila dar nici cea mai scumpa varianta a SAV-ului bavarez, fiind pozitionata in gama intre modelele pe benzina si diesel de puteri similare. Pretul de pornire, pe piata din Romania, este de 77.826 de euro insa dotarile optionale pe care le-am mentionat putin mai sus au facut ca pretul de lista a masinii conduse de noi sa urce pana la 103.283 de euro cu TVA inclus.

BMW X5 xDrive45e

Daca aruncam o privire in ograda celor de la Volvo, observam ca XC90 Recharge porneste tot de pe la 77.800 de euro.

 

 

 

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Baterie cu capacitate de 24 kWh. Sistemul plug-in hybrid include si o baterie cu capacitate bruta de 24 kWh, mai mare decat a versiunii anterioare X5 40e. Acumulatorul poate fi incarcat fie la prize casnice, la BMW i Wallbox sau de la statiile publice de incarcare, insa timpii de asteptare sunt destul de mari. La un Wallbox de 3.7 kW, incarcarea pana la 80% se realizeaza in 5 ore si pana la 100% in 6.8 ore.

BMW X5 xDrive45e

Bateria nu se goleste, insa, niciodata 100% si poate fi incarcata permanent de la motorul pe benzina. Atunci cand nu folosesti unitatea termica la intregul sau potential primesti un surplus de putere care se transforma in energie electrica, astfel ca nu simti o pierdere de putere pe incarcare. 

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
92 / 100

Trecerea de la un motor cu patru cilindri, la unul cu sase, si la un acumulator mai mare a fost, cu siguranta, o decizie buna. Ai mai multa putere dar si o autonomie electrica putin mai mare, suficienta si pentru ceva drumuri in plus fata de naveta zilnica acasa-birou.

Cand ajungi seara acasa, pui masina la incarcat peste noapte si a doua zi o iei de la capat. Cam asta este reteta pentru ca X5 45e sa fie cat se poate de eficient si sa-si justifice existenta.

BMW X5 xDrive45e

Singurele inconveniente, sa le spun asa, raman timpii mari de asteptare pentru incarcarea acumulatorului - deci iese din discutie sa faci asta cand mergi la un drum mai lung - si consumul destul de mare dupa ce incepe sa functioneze mai mult motorul pe benzina. A, si sa nu uitam de pret. Insa BMW X5 xDrive 45e este gandit oricum pentru oamenii cu un anumit statut social, care daca vor sa dea 100.000 de euro pe un SUV premium, plug-in hybrid, o vor face fara sa se gandeasca prea mult la aceste aspecte.

 

 
  • Timpi de incarcare mari
  • Directie cam prea usoara
  • Consum
  • Motor cu sase cilindri
  • Baterie mai mare
  • Interior

 

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
0 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (28) Poze BMW X5 xDrive45e
[+] mai multe