4Tuning.ro > 4Tuning Help > 4Tuning.ro > frana de motor?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Frana de motor?

Sall.... am si eu o intrebare prosteasca pt cei care conduc sau au condus masini cu cutie automata..... Frana de motor este la fel de eficienta ca la cutia manuala?
A intrebat bobi91 (14,410 puncte) acum 10 ani in categoria 4Tuning.ro
Distribuie pe Facebook

5 Raspunsuri

–3 voturi
A raspuns Zana_whisky (16,790 puncte) acum 10 ani normal k nu e la fel de eficienta dar .. nu ai nevoie sa o folosesti vreodata daca ai cutie manuala parerea mea !

Comentarii:

A comentat bobi91 (14,410 puncte) acum 10 ani Cum nu am nevoie sa o folosesc daca am cutie manuala ..??? Pt mine frana de motor e sfanta....

Cel mai bun raspuns:

0 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Salut!
E putin diferita si depinde de eficienta cutiei.
O sa iti dau un exemplu mai detaliat,conduc 100% in oras un smart 700cmc,turbo.Cutie robotizata(mecanica de cutie manuala,adaugate comenzi si centrala automate,6 trepte dintre care doar 4 folosite(cu a1a ajunge la 60,a doua la 90 si cam atat in oras,la bucati de drum mai lungi ajuge in 3 sau 4).
De la 4-5000rpm,daca iau brusc piciorul de pe acceleratie,smuceste putin,apoi reduce viteza progresiv.Daca ating putin frana,destul cat sa se aprinda stopurile,incepe sa reduca viteza mai mult si mai mult pana la 0.Reducerea vitezei din cutie e cu 20% mai rapida daca aprinzi switch-ul de frana.
La alte masini(dsg de la vw,zf de la bmw,mercedes si altele mai evoluate),daca iei brusc piciorul de pe acceleratie nu deceleaza brusc se mentine  1 2 secunde apoi incepe sa reduca.
O sa iti dau si un exemplu 'pe dos':slk 2006,200kompressor,automata.
Daca iei piciorul de pe acceleratie nu are tentinta sa reduca din viteze,se mentine.Daca atingi frana,trebuie si apasata pentru a reduce viteza,deasemeni trebuie apasata destul de bine la schimbarea intre RPD,are tendinta de a pleca si foarte brusc.
Schimbarea secventiala,depinde la fel de cat este de evoluata cutia(daca incerci la fiat 500 de exemplu si a lui cutie robotizata frana de motor(treapta inferioara) schimba imediat si cu socuri,daca incerci la un dsg va schimba cu putina intarzaiere dar mult mai delicat).

Comentarii:

A comentat bobi91 (14,410 puncte) acum 10 ani Ok ... am inteles cum e cu frana ....ms pt timpul acordat...

Alte raspunsuri: (3)

0 voturi
A raspuns antonio.carsa (58,300 puncte) acum 10 ani frana de motor e la fel doar ca sunt excluse socurile care apar de obicei la cutiile manuale cand lasi acceleratia brusc. Frana de motor e FRANA DE MOTOR nu frana de cutie. Ceea ce franeaza este compresia motorului

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani 100% de acord,dar eficienta si socurile aparute depind in majoritatea cazurilor de cutie(etajare trepte,schimbat daca vorbim de automata) si pentru manuale de sofer.
–3 voturi
A raspuns flojalingeorge (1,910 puncte) acum 10 ani are dreptate   antonio.carsa  , si daca ai si un ulei bun sa faca o compresie buna te ajuta si mai mult
–2 voturi
A raspuns Zana_whisky (16,790 puncte) acum 10 ani niciodata in viata mea nu am folosit frana de motor  niciodata !!!! frana de motor se foloseste doar in serpentine ... sau cand masina a mers 1000 de Km si atunci e bine sa folosesti frana de motor pentru a evita ocazia sa ramai frana ( pentru ca se incing rau ) sau bineinteles cand iti taie cineva fata si esti sofer poti sa combini frana de picior cu frana de motor  pentru o oprire mai buna ! atat ! in rest  nu ai nevoie !

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Omul se referea la cum franeaza automatele din schimbarea treptelor sau lasarea acceleratiei.Frana de motor o foloseste fiecare cum vrea,in oras,daca ai manuala(depinde si de oras) si ajungi la 60 la ora apoi stop si iar si iar,nu cred ca se oboseste vreo cineva sa schimba 1-2-3-2-1.
A comentat bobi91 (14,410 puncte) acum 10 ani Tu stii de cate ori soferi de camioane folosesc frana de serviciu....iti spun eu..foarte rar...un camion pe langa frana de mana si cea de serviciu mai au si o frana electromagnetica ... si una pe evacuare.... ...folosesc asa ceva ca sa creasca durata de viata a franelor.... asa sunt si eu . In oras de ce sa accelerez pana in spatele unuia si la urma sa pun frana brusc ....nu mai bn cu frana de motor din timp ?....plus ca motorul in frana de motor nu consuma carburant.... plus ca lq unele utilaje agricole frana de motor este mai buna ca cea de serviciu....pot sa dau si exemple
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani @bobi.la masinile mari da este utila,la fel de utila este si la masinile mici.Depinde si de stilul de condus si de sofer.Personal nu o foloseam in oras(cand conduceam manuala)din cauza unui stil de condus mai agresiv decat normal si a dezinteresului pentru placute si discuri consumate(stiu ca e gresit,dar...).