A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 10 ani
Salut!
E putin diferita si depinde de eficienta cutiei.
O sa iti dau un exemplu mai detaliat,conduc 100% in oras un smart 700cmc,turbo.Cutie robotizata(mecanica de cutie manuala,adaugate comenzi si centrala automate,6 trepte dintre care doar 4 folosite(cu a1a ajunge la 60,a doua la 90 si cam atat in oras,la bucati de drum mai lungi ajuge in 3 sau 4).
De la 4-5000rpm,daca iau brusc piciorul de pe acceleratie,smuceste putin,apoi reduce viteza progresiv.Daca ating putin frana,destul cat sa se aprinda stopurile,incepe sa reduca viteza mai mult si mai mult pana la 0.Reducerea vitezei din cutie e cu 20% mai rapida daca aprinzi switch-ul de frana.
La alte masini(dsg de la vw,zf de la bmw,mercedes si altele mai evoluate),daca iei brusc piciorul de pe acceleratie nu deceleaza brusc se mentine 1 2 secunde apoi incepe sa reduca.
O sa iti dau si un exemplu 'pe dos':slk 2006,200kompressor,automata.
Daca iei piciorul de pe acceleratie nu are tentinta sa reduca din viteze,se mentine.Daca atingi frana,trebuie si apasata pentru a reduce viteza,deasemeni trebuie apasata destul de bine la schimbarea intre RPD,are tendinta de a pleca si foarte brusc.
Schimbarea secventiala,depinde la fel de cat este de evoluata cutia(daca incerci la fiat 500 de exemplu si a lui cutie robotizata frana de motor(treapta inferioara) schimba imediat si cu socuri,daca incerci la un dsg va schimba cu putina intarzaiere dar mult mai delicat).