4Tuning.ro > 4Tuning Help > Car Audio > Problema Statie

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Problema Statie

Buna,

Am un sistem audio :

Subwoffer : Alpine 800W

Statie ( Nova ) : 1000W

Problema consta in :

        Dintr-o data, nu se mai auzea subwofferul la volum mare, iar cand mam uitat la statie, becul cel verde de la POWER tot palpaia la bass. La volum mic, nu palpaie si merge ( Bass-ul este la -4 si subwofferul la -3 ) deci nu este exces de bass.

        PS : Odata la semafor acul de la turometru si de la rezervor mi-au jucat de 2-3 ori sus jos, dar motorul mergea constant ( bine ).

 

Poate fi din cauza bateriei ?

Numai bine :)
A intrebat LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 13 ani in categoria Car Audio

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns Soundstream (26,750 puncte) acum 13 ani de cati amperi este bateria si de cati amperi este alternatorul? ia spunemi exact ce model de subwoofer ai si ce model de amplificator. s-ar putea ca alternatorul sa fie slab si sa nu incarce destul si sa papi bateria. asa am patit si eu mi se misca acul de la turometru si palpaiau luminile. aveam alternator slab si baterie slaba pentru 4 x 12" si un amplificator hifonics bxi 2000D care oricum e setat undeva intre jumate si maxim caci difuzoarele nu pot mai mult de 150 w rms fiecare. dar eu pt acei 600 w rms am consum cam 50  amperi. verifica contactii, cablurile, pune papuci pe cabluri daca nu ai, bornele bateriei curatale si strangele bine. minusul de la amplificator cum este? pe caroserie? sau l-ai tras de la baterie? spune ce model de masina ai modelul amplificatorului si a subwooferului ca sa vedem ceva specificatii, spune ce baterie ai pe masina si atunci vedem daca este de la alimentare sau altceva. de obicei beculetul verde de la amplificator palpaie din lipsa de curent.

Comentarii:

A comentat LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 13 ani

editat de LiquidTW acum 13 ani

Detalii :
Amplificator NOVA 1000W, nu stiu exact mai mult
Subwoffer Alpine 800W - 400 RMS.
kit de cabluri luat nou noutz cu tot cu papuci de la A-Z
minusul este legat de baterie, nu de caroserie, deoarece am bateria in portbagaj.
Masina BMW e36 325 TD.
P.S: Vreau sa spun ca a mers o perioada, in jur de o luna.... o luna si ceva in fiecare zi destul de tare si nu am avut nici un fel de problema.
Salut :)

Alte raspunsuri: (4)

0 voturi
A raspuns Soundstream (26,750 puncte) acum 13 ani

editat de Soundstream acum 13 ani

alternatorul de 525 td vad ca are 100 - 170 Amperi. nu ai zis ce baterie ai. e ciudat alternatorul este potent. subwooferul tau are 400 w rms din ce zici tu desi nu cred ca e chiar asa. dar hai sa zicem. pai 400 w / 14 v = 28.5 amperi. amplificatoarele au o eficienta de o anumita valoare % din puterea consumata. al tau sa spunem ca ar avea cam 75% eficienta. asta inseamna 35.6 A.  acuma depinde ce baterie ai. dar nu am inteles ceva bmw e 36 e seria 3 nu 5... deci de care e pana la urma? 525 nu e seria 5?  aaa si stai linistit ca si mie pana sami pocneasca vechiul alternator am mers vreo 4 luni asa si a functionat... pana mam trezit ca a iesit fum din alternator:)
0 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 13 ani Scuze, 325 nu 525 ;)) .... e seria 3 sedan. Bateria nu stiu exact sa-ti spun de care e. Dar este dinaia mai mare ;)) ( mai lunga ).

Salut :)
0 voturi
A raspuns Soundstream (26,750 puncte) acum 13 ani

editat de Soundstream acum 13 ani

nu stiu ce sa zic. banuiesc ca si amplificatorul fiind no name ar putea face ceva figuri. la volum mare nu se mai aude subwooferul pt ca amplificatorul din lipsa de curent intra in protectie... incearca sa rezolvi problema alimentarii. ia un multimetru masoara bateria cu motorul oprit. daca arata sub 12.5 v inseamna ca deja e cam slaba. masoara si cu motorul pornit. ar trebui sa ai peste 14 v. ideal ar fi cam 14.2 - 14.4. daca ai sub 14 v iar undeva e o problema. porneste muzica seteaza volumul pana cand beculetul verde palpaie si e aproape de a intra in protectie si masoara. daca ai sub 13.5v atunci ia in calcul schimbarea alternatorului cu unul mai mare daca vrei sa tii sistemul asta audio. gandestete ca alternatorul acela are ceva ani si nu cred ca mai incarca la capacitate maxima. diodele alea din el nu stiu cat de intregi mai sunt sau daca mai functioneaza toate. e nasol din cauza muzicii sa ramai fara curent ( mie cand mia picat alternatorul si aveam muzica tare mi sa blocat volanul fiind servo electric mia picat abs, esp, asr si toate sistemele in timpul mersului si e tare trist). curata contactii, schimba cablul de la alternator la borna de + a bateriei, schimba cablurile de masa catre caroserie si blocul motor sau cutie de viteze de la borna de - a bateriei si verifica cum incarca. incearca sa mentii tensiune in jurul valorii de 14v cu motorul pornit si ceva consumatori porniti. incearca sa nu scazi sub 13.5 v cu toate celea pornite ca nu e bine. succes :) pt mai multe detalii cauta pe youtube: the big 3 upgrade :)

Si inca ceva...
cand stai la semafor motorul este la relanti in jur de 800 rot pe minut banuiesc. incearca sa lasi muzica mai incet la semafor pt ca atunci omori bateria. la relanti alternatorul nu incarca tare neavand turatie. alternatorul este invartit de cureaua de accesorii a carei turatie creste odata cu cea a motorului. deci mai putine ture ale motorului = mai putin curent furnizat de alternator catre baterie :)

Comentarii:

A comentat tonu_adrian (3,140 puncte) acum 13 ani hai sa fim seriosi cu skimbarea alternatorului pt 400 rms amarati..(sa nu mai zicem k e DITAMAI alternatorul la 325..) problema poate sa fie din: baterie slaba/pe duca, cabluri subdimensionate, gain setat aiurea si amplifu intra in protectie
0 voturi
A raspuns Sevastian_Vr6 (3,540 puncte) acum 13 ani Iti raspund eu fara doar si poate, ceea ce spune "Soundstream" (vad ca a luat nume de firma de componente audio pt nick-ul lui, o fi vreun inginer pe la Soundstream de ne tot ameteste atat cu aberatii din astea), ori lasi volumul mai mic la "Trompeta" aia de amplificator ori il iei si incerci sa prostesti pe cineva si cu banii care ii iei pe el mai pui tu si iti iei ceva calumea.

@Soundstream, "tata" nu mai incerca sa ametesti lumea, spunei exact ca trebuie sa schimbe amplificatoru si lasa teoriile care le-ai citit pe net, eu de ex am baterie bosch de 65 amp, alternator de 120amp si am 1 statie jbl 100.4 pusa pe doua full-range de 38cm si 4 full-range de 25cm + 1 statie Audison (nu mai tin minte modelul) pe 5 canale, 1 pe sub 25cm jbl si alte 2 canale pe usi fata cu 2x13cm + 2x10cm (tweeter) si 2 canale goale si cu motorul oprit ascult la blana, scade sub 11volti tensiunea si merge perfect.

Intrebari asemanatoare