A raspuns
akatistu666
(830 puncte)
acum 12 ani
IN GENERAL, IN GERMANIA IN MAXIM 1 ORA TERMINI cu transcriere+asigurare+numere, TOT!!! Pui numerele sus (punctul 4) si hai la jegosii astia din romania. Aici dureaza...
Eu personal am luat o masina din Germania, la ora 11:30 am batut palma, la ora 12:00 (vineri, si pana la ora asta e program!), aveam numele puse sus!
PASII:
Pentru a înmatricula autovehiculul ai nevoie de următoarele documente:
1. Carte de identitate sau paşaport
2. Împuterninire în limba germană dacă cumperi autovehiculul în numele cuiva inclusiv cărţi de identitate, paşaportul persoanei şi al tău
3. Asigurare – carte verde – pentru număr de tranzit (Zollkennzeichen) – adică numărul temporar cu care pleacă o maşină din Germania, iar aici sunt două posibilităţi:
4. Număr de tranzit roşu cu valabilitate de 15, 30, sau 90 de zile sau un număr de tranzit galben valabil 5 zile (il recomand pe cel de 15 zile pentru ca îţi da timp să ajungi acasă, chiar şi cu incident pe drum şi ai maşina înmatriculată, adică te poţi mişca până apuci sa îi faci numere româneşti)
5. Carnetul de conducător auto (cel de plastic, nu vechituri de hârtie)
Dupa ce ai bătut palma, urmează actele. Aici depinde dacă cumperi de la particular sau firmă
Pentru particular:
1. Cartea de identitate a autovehiculului (Fahrzeugbrief sau Zulassungsbescheinigung Teil II)
2. Talonul (Fahrzeugschein sau Zulassungsbescheinigung Teil I)
3. Contract de vânzare-cumpărare (este tip, se ia de la Primăria lui sau înmatriculări)
4. Verificarea tehnică valabilă (TUV)
5. Cartea ta de identitate
6. Cartea de identitate a vânzătorului (Personalaussweis)
Pentru firmă:
1. Cartea de identitate a autovehiculului (Fahrzeugbrief sau Zulassungsbescheinigung Teil II)
2. Talonul (Fahrzeugschein sau Zulassungsbescheinigung Teil I)
3. Factură [nu te speria dacă nu arată prea oficial, trebuie doar să aibă ştampila firmei, semnătura vânzătorului, valoarea de vânzare (cea reală) şi kilometrajul (asta e o treabă foarte bună, pentru că dacă e fals, e de dosar penal la ei)]
4. Verificarea tehnică valabilă (TUV)
5. Cartea ta de identitate
În oricare dintre cazuri ai nevoie de împuternicire şi copia legalizată după actul de identitate a persoanei pentru care cumperi pentru secţia lor de înmatriculări şi, puţin probabil, unul pe care să îl ceară vânzătorul.
Registrul Auto Român
După ce te dai mare pe la prieteni cu numerele de Germania, trebuie să începi înmatricularea. Aici obţii primele documente din România pentru maşină. Cartea de identitate a autovehiculului şi certificatul de autenticitate. Costă 270,00 lei şi au o valabilitate de 60 de zile. Traduceri şi copii legalizate nu mai sunt necesare de la 1 ianuarie 2007. Adică ţi se vor accepta actele din Germania în original.
Primărie
Aici se vizează fişa de înmatriculare. Documentele necesare sunt:
1. Contractul sau factura din Germania
2. Copie după cartea de identitate emisă de RAR
3. Cartea de identitate
CEC
Taxa pentru talon 30 RON.
Poştă sau primărie
Taxa de înmatriculare 52 RON.
Direcţia Generală a Finanţelor Publice, adică la Impozite si taxe
Aici se plăteşte taxa de primă înmatriculare în România. O să vi se ceară buletinul. Păstraţi chitanţa în original pentru o eventuală restituire. Am mai vorbit despre asta pe site.
Încă puţin şi gata, drumul la înmatriculări
Aici o să plătiţi ultima taxă, cea de numere. Preferenţial sau la rând.
1. Preferenţial – 85 RON
2. La rând – 40 RON
Acte necesare
• Fişa vizată de primărie
• Chitanţele de la CEC, primărie sau poştă
• Chitanţa de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice
• Cartea de identitate a autovehiculului din Germania în original (Zulassungsbescheinigung Teil II)
• Cartea de identitate a autovehiculului emis de RAR, plus copie
• Certificatul de autenticitate emis de RAR
• Copie după poliţa de asigurare RCA de la o companie de asigurare din România cu valabilitate de minim 6 luni
• Copie după cartea de identitate
Şi gata.
Am luat de pe alt forum, ca imi era lene sa le scriu.