Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

De unde pot lua?

Salutari tuturor,

Am un Passat din 2000, 1,9 TDI,cod motor AJM,85 KW.Intrebarea este:e normal sa pise ulei pe la supapa EGR?Tin sa mentionez ca acum vreo 3-4 luni am curatat-o odata pt ca era imbagsita si gaura din lateral era la doar 20% din capacitatea ei(adica era infundata rau).Am pus si o poza sa va faceti o idee(imi pare rau ca nu am putut captura gaura aceea mica care era aproape in totalitate infundata).Dupa procedeul de curatare,nu mai curgea asa rau,doar umezea daca pot spune asa,dar de la o vreme incoace a inceput iar sa fie mizerie in jurul ei si sa curga in jos.

O a doua intrebare este:de unde pot comanda cat de cat ieftin si bun o astfel de supapa,caci second am gasit la 50 euroi,dar am gasit si noua la un service(pe comanda)cu 550 de lei,deci ma gandesc ca nu se merita sa risc cei 50 de EURO.

Va multumesc si astept sfaturile voastre

Imagini atasate

A intrebat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 12 ani in categoria Consiliere Achizitie

5 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 12 ani normal nu, dar 99% dau cate putin.
iti dai seama ca garnitura aia nu mai face fata ca una noua.

nu mi merge cu masina subturata ca de aia de infunda egr'ul!!!
eu am 1.9tdi 90cp, la o skoda si tot asa supureaza putin pe acolo

Comentarii:

A comentat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 12 ani Asa ma gandeam si eu...ca n-ar trebui...
Se poate gasi sau se poate face din ceva o garnitura?
Sa sti ca am mai citit cat de cat pe net,despre mersul cu diesel-urile in general(spun asta pt ca nu sunt sofer de foarte multa vreme si nici nu am experienta la partea mecanica...permis am de 1 an si 5 luni...cu toate ca nu sunt chiar la prima tinerete)...
Vitezele,indiferent de treapta,le schimb la peste 2000 de ture,in panta sau deal(asa e zona in care stau) schimb la 3000,iar de mers incerc cat de cat sa merg intre 2000si 2500 cel putin...Cand prind drum catre distante mai mari incerc sa recuperez,ma refer la turatii si la mers...Spun asta deoarece intre orasul care stau(ANINA jud. C-S) si cele vecine nu prea poti sa mergi cu eu stiu ce viteze si nici treapta a 5-a nu prea poti sa-i dai si sa mergi cu ea in ture...
Oricum,incerc si caut sa ma documentez cat de cat despre mersul si intretinerea masinii mele,mai ales ca nu mi-a fost usor sa adun banutii pt ea...
Oricum iti multumesc pt raspuns si mai astept sfaturi si chiar idei de unde sa caut piese de origine(daca se mai pot gasi)sau ceva cat de cat de calitate...sau se mai poate sa o curat si sa merg in continuare cu ea???
A comentat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 12 ani Si inca ceva...se poate sa fi scuipat ceva mai mult ulei in ultime vreme si din cauza ca am avut termostatul defect iar motoul nu era probabil destul de cald???Mentionez ca apa nu a prea stat la 90 unde ar fi trebuit...ceea ce si mecanicul cand am ajuns la service a spus ca nu e bine sa circuli mult cu ea astfel...
A comentat kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 12 ani cred ca gasesti acea garnitura la magazin auto.
incearca sa schimbi la minim 2500-2800 vitezele, asta nu inseamna ca iti zic sa mergi tare.atentie!:D in acest fel nu o sa se mai depuna acolo mizerie/funigine/ulei
+1 vot
A raspuns Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Asta e "boala" specifica  PD urilor.Nu are rost sa o schimbi pentru ca nu peste multa vreme si cealalta  supapa egr v a scapa ulei.
Mai degraba verifica turbina,pierzi ulei pe acolo care automat ajunge in admisie,mai este varianta ca sa vina prea multe gaze de la epurator.
Anuland egr se poate evita imbacsirea lui si al galeriei de admisie.
@ kenel 1.9 tdi e cu injectie directa,la motoarele astea scapa mult mai putin ulei pe la egr sau chiar deloc.Si eu am 1.9 cu injectie directa si supapa egr e fara pic de ulei.

Comentarii:

A comentat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 12 ani

editat de fabian_tiberiu acum 12 ani

Salut,si ms pt interes.
Daca ai citit ce am scris ceva mai sus,nu ma prea pricep la mecanica.Probleme am avut cu turbina cam de cand am luat-o.A fost blocata,cauza acestui fenomen(asa a spus mecanicul)a aparut din cauza neutilizarii masinii,fapt confirmat de cel de la care am luat-o...cel putin 3 luni de stat pe dreapta si nepornita....
Din spusele tale,sa inteleg ca daca schimb turbina,s-ar remedia si problema EGR-ului???
Si,asta asa ca sa ma lamuresc eu...se poate sa fie din cauza termostatului,acesta nu a functionat ceva vreme pana sa-mi dau eu seama...adica pana mi-a spus cineva mai vechi in domeniu.
Si mai revin cu o intrebare...de unde pot lua piese bune calitativ si sa nu fie nici exagerat de scumpe(stiu ca e ceva ce toti vrem).
Sauuu...este posibil sa nu fie bine reglata sau chiar montata turbina???Cu toate ca atelierul la care am facut la acea vreme service-ul masinii este unul dintre cel mai scump...si dupa spusele unora si cel mai bun.
0 voturi
A raspuns fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 12 ani Vreau sa va mai spun,ca nu am probleme cu pornirea...(face doar putin urat...dar putin)si chiar si la minus 8 a pornit usor.Nici probleme cu fumul nu am in mers....cand o pornesc dimineata la 7,30 sa duc copiii la scoala scoate doar putin fum...si doar la prima cheie,motorul merge rotund si la cald si la rece.Iar cat despre turbina,ea se aude in mers si cand sunt in jurul a 1800-2000 de ture...
+1 vot
A raspuns Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Daca zici ca scoate fum doar cateva secunde dupa pornire nu e o problema.
In legatura cu ce am zis cum ca e posibil sa vina uleiul de la turbina....trebuie verificat daca are joc in ax...daca are joc maricel atunci aia e problema,in schimb daca jocul e ok atunci nu e de aici problema.Cat ulei mananca intre schimburi?Daca pana in 1L la 15.000km atunci e normal consumul pentru aceste moatoare.
Tubo suna incontinuu  la turatiile respective sau doar cand accelerezi?
Daca se aude incontinuu atunci e posibil sa aiba joc mare in ax si sa frece paletii in acarcasa de unde rezulta si uleiul mult la egr.
Dute la un service cu mecanic(mai rar mecanici) bun/buni care se pricepe la tdi.Nu neaprat unde e scump e si bine.
Bafta!

Comentarii:

A comentat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 12 ani Turbina se aude doar cand ajunge la anumite turatii(cum ar fi cele enumerate mai sus),atunci cand accelerez si cand las acceleratia, se aude ca si cum iasa din functiune....
Cat despre consumul de ulei intre schimburi...am completat putin peste 2 L....ceea ce imi dau seama ca nu este in regula...nu ar fi vb de bani(30-35 lei 1L),e vb ca imi dau seama ca nu e bine pt masina....Cat despre service...cred ca o sa mai treaca ceva vreme pana ajung la ei,deoarece aici la mine e nasoala rau vremea...ninge si bate rau viscolul....Astazi de dimineata dupa ce ca era destul de frig(vreo-5 grade)mai batea si vantul al naibii de tare,si ca si cum nici asta nu era destul,sa mai pus o tura de ninsoare....
Oricum iti multumesc pt informatii si ajutor...dau o bere,sau mai bine un vin,ca pe vremea asta...;)
0 voturi
A raspuns fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 12 ani Vreau sa va multumesc pt raspunsuri si ajutor...dupa ce-am fost la un service autorizat VW si am schimbat ce era de schimbat si am schimbat si termostatul(care era defect) pot spune ca problema a luat sfarsit...acum dupa ceva mai bine de 3000 de Km. uleiul este la aproape acelasi nivel si nici supapa nu mai este unsuroasa :))) ,ma refer ca nu mai pisa ulei pe la ea...Deci pot spune ca problema a luat sfarsit si cu doar 50 de lei cat a costat termostatul am rezolvat misterul....