A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 11 ani
Salut!
In primul rand din cauza frecarilor mai mari,mai multe si a pierderilor de energie.Nu ai un ambreiaj mecanic,ai un sistem hidraulic,ambreiaj sau dublu ambreiaj si ambreiaje pentru fiecare treapta.Asta daca vorbim de o automata autentica.
Daca e vorba de rebotizata(fiaturile monteaza pe ale lor esecuri,unele modele depasesc mult asteptarile:))),subscriu si eu la robotizata(fortwo,6 trepte),singura pierdere de combustibil sunt 'gandirile' cutiei,schimbatul mult mai lent al treptelor.
Personal scot consumul dat de producator,in mod manual(nu prea e manual apasatul pe padele,dar vorba vine) consumul creste.
CAt despre turatia la care schimbi,de obicei fiecare cutie/motor/marca are ritmul ei.Benzinarele schimba in jur de 3000rpm(ex toyota yaris,i-q,rav 4,focus,kuga si lista continua),in timp ce dieselul variaza(4,0d de la bmw la aprox 2800rpm,unele mercedesuri la 2500rpm).
Dpdv al fiabilitatii motorului e mai buna automata(gandeste cu ceva mutari inainte),in caz ca filtrul de particule(diesel) are de gand se se duca la vale de tot,atunci intra in alt mod de schimbare a vitezelor etc.
Ps:Ideal ar fi sa dai si un exemplu de masina,te putem ajuta mai in detaliu.