Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Un sfat va rog?

Va salut.Vreau ca in vara asta sa-mi cumpar una din urmatoarele masini SH si nu stiu pe care sa o aleg(toate imi plac :D) :Opel Astra H hatckback sau caravan(1.7diesel 110cp an-2005 in sus ),Vw golf 4 Variant(1.9diesel 101cp sau 1.6-16v benzina 101cp an2002 in sus),Ford focus Wagon sau hatchback(1.6diesel 110cp sau 1.6-16v benzina an 2005 in sus).As dori sa stiu cum e cu intretinerea la aceste masini,(scumpa,ieftina) si ce probleme ar putea aparea pe viitor(cele mai des intalnite).Ca pret 4000E neinscrise,euro4.Pozele au caracter orientativ,Multumesc!

Imagini atasate

A intrebat RECHINU2010 (10,880 puncte) acum 11 ani in categoria Consiliere Achizitie
Distribuie pe Facebook

23 Raspunsuri

–4 voturi
A raspuns dildododo (1,330 puncte) acum 11 ani golf 4 este in aceeasi"era"cu astra g si focus mk1 dar la banii tai cred ca este cea mai buna alegere ca intretinere este foarte ok fiind foarte multe pe strazile patriei piesele nu sunt o problema.si celelalte sunt extrem de multe dar la 4000 iei doar o astra h sau un focus mk2 din primele serii ceea ce nu este recomandat.
+5 voturi
A raspuns matei5 (10,150 puncte) acum 11 ani Eu am un golf 4 1.6 benzina si un opel astra h 1.7 diesel.Prima data vreau sa iti zic ca in golf 4 stai mai bine decat in opel astra mai ales daca ai scaunele sport ca si optiune sunt foarte tari,g4 sta bine la stabilitate dar parca opel e un pic peste el in gropi e mai confortabil golf-u.Ca si consum opel-ul este foarte bun consum in oras cu aerul conditonat de 7 si in afara de 4,5-5,la un mers normal.La opel astra h sa te astepti la un alternator cazut se rezolva cu 800 de lei,eu am mai avut ceva de schimbat la ea un rulment,un radiator,ceva pe la alternator,un pivot si cam atat radiatorul a fost din vina mea ca a cazut.Dar sincer nu dau golf 4 pe un opel astra h sincer...acum depinde si de dotari,la 4000 iti iei un golf 4 1.6 sau alt motor ce vrei tu mult mai dotat si tot cu km pe acolo ca celelalte doua.Eu zic totusi sa te feresti de motorizarile diesel nici benzina nu consuma asa mult,gandestete si la intretinere la diesel este mai mare si trebuie sa alegi si motorina cea mai scumpa ca sa nu cada asa la benzina ii bagi de aia cu cifra octanica mai mica si nu are nimic.Am stat ca si pasager intr-un ford focus,peste denivelari trece bine si cica la drum chiar e foarte stabil si e ok dar la banii aia nu stiu ce gasesti.Mai bine iti iei un golf 4 1.6 cu 3800-4000 poate iti mai raman si bani sa mai schimbi consumabilele si iti spun ca nu vei avea probleme daca sti sa il alegi.Daca mai ai vreo intrebare ma poti intreba orice despre golf 4 1.6 si opel astra h 1.7 cdti

Comentarii:

A comentat RECHINU2010 (10,880 puncte) acum 11 ani Salut
Spune-mi care sunt cele mai intalnite si costisitoare  probleme la Astra h 1.7..Merci! :)
A comentat matei5 (10,150 puncte) acum 11 ani Injectoarele ar fi o problema daca proprietarul i-a dat motorina proasta vei avea probleme mai mult ca sigur,alternatorul este ceva frecvent se rezolva cu 800 de lei maxim,ar fi bine sa gasesti una cu carte service dar nu prea cred.Ce vreau sa iti zic ca acest motor e un pic lent la plecarea de pe loc dar dupa ce se intinde la drum nu ai treaba nu prea e o masina de oras si daca nu esti prea priceput cu ambreiajul o sa ti se duca...Si mie imi placea motorina pana sa imi iau benzina adevarul e ca consuma mai putin dar e mult prea pretentioasa.
–1 vot
A raspuns 1teo1 (320 puncte) acum 11 ani Eu as merge pe Vw.Detin o Skoda 1,9 tdi , are toate piesele germane mai putin tabla  , daca stii. De 7 ani n-am intampinat nici o problema majora, mai ales pentru drumurile din Romania n-ai nici un stres, rezista. Consum ext 4,5 in forja 6, dar asta insemana peste 160 km/h, ca n-am unde sa-i dau mai tare in tara , dar s-ar duce.

      Numai bine!
+3 voturi
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani Toata lumea te indruma spre G4, eu te-as indruma spre una din cele doua, motorul atat la astra cat si la ford sunt net superioare(vorbim de cele diesel), eu as alege fordul, pt design si pt acel motor foarte performant(consum mic, trage de jos, foarte flexibil). tot ce are G4 in plus este calitatea materialelor la interior, care nu sunt plastice ieftine ca la celelalte doua. bafta in alegerea ta!
–3 voturi
A raspuns Cezar1 (5,680 puncte) acum 11 ani Salut
Eu detin un golf 4 1.6 16v si sunt foarte multumit de el.Cu AC in oras imi ia cam 9% iar in afara daca o tin constant imi arata si 5% computerul de bord.Astea fiind spuse vw golf 4 sunt masini confortabile cu un interior frumos si primitor,dar asta depinde si cat de echipata este masina pe care o vezi.
Ca probleme trebuie sa ai grija in primul rand cu cutia de viteze...am doi cunoscuti care au patit-o si apoi mai este cu motorul care daca nu este in stare buna va consuma ulei.Dar un mecanic bun va descoperi toate defectele :)
Dar astea sunt cazuri rare care depind de cum a fost exploatata masina.

Comentarii:

A comentat RECHINU2010 (10,880 puncte) acum 11 ani Salut
Spune-mi ce probleme au intampinat la cutia de viteze acei cunoscuti de-ai tai(chiar ma intereseaza).Merci! :)
A comentat Cezar1 (5,680 puncte) acum 11 ani Intra greu in a 5 a ,uneori facea un zgomot ciudat cutia de viteze si pierdea ulei.Cred ca a fost lovita cutia :) Trebuie sa intre usor in viteza fara sa simti ca opune o anumita rezistenta cand schimbi treptele.Dar repet asta e consecinta unei folosiri necorespunzatoare si nu trebuie generalizat ,dar e bine sa ai lucrurile astea in vedere.
+1 vot
A raspuns Ecsodus (1,700 puncte) acum 11 ani sunt detinatorul un golf 5 si o sa-ti zic urmatoarea chestie:) evita golf 4 1.9 tdi...nu stiu din ce motiv dar cunosc 3 persoane doar din brasov carora li s-a rupt suportul de motor...e prea mare coincidenta deja

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Asa se intampla la multe tdi-uri de vag din acei ani.Cele mai afectate sunt bora si g4,e din cauza vibratiilor mai puternice la diesel.Cum de nu si-au dat seama ca tremura motorul inainte de a se rupe?
+5 voturi
A raspuns tonu_adrian (3,140 puncte) acum 11 ani evita motorul de 1.6 vag... merge ca unu de 1.4 si consuma ca unu de 1.8

Comentarii:

A comentat Ecsodus (1,700 puncte) acum 11 ani curios...am 1.6 benzinar si se duce mult mai bine ca la 1.4 si stai! consumul e aproape acelasi ca la 1.4 (in afara 4,4 in oras 6,8-8 in functie de stilul de condus si singur)
A comentat tonu_adrian (3,140 puncte) acum 11 ani

editat de tonu_adrian acum 11 ani

la un seat leon 1.6 cu absolut totul in regula...cel mai mic consum extraurban l-am avut de 5.9 % mers cu 60 in localitate si 90 afara.. La 150 km/h am consum MAI MIC la opel (2000cc) decat la seat (1.6)
Consum de 4.4 mediu in extraurban nu am vazut(de scoti asemenea consum..probabil faci parte din categoria alora  ce se impiedica lumea de ei pe drum)...decat instant la vale cu vant din spate :))
Problema consumului si a puterii nu o zic doar eu..ci intreg forumul vw.

Si inca ceva..un fiat punto din 95 cu motor 1.2 se simte mult mai vivace pana la 100 km/h decat 1.6 vag..
+1 vot
A raspuns westcoast_customs (1,790 puncte) acum 11 ani spune ce te intereseaza mai mult aspectul sau costul intretinerii!?
Focusul arata cel mai bn dc te intereseaza aspectul, si la intretinere nu difera mult de astra.
vw se zice ca e mai puturos in comparatie cu altele ,depinde la ce te astepti u...
Probleme mari nu prea au /darpot sa apara la oricare din ele fiind sh, depinde de cum au fost intretinute,,

Comentarii:

A comentat RECHINU2010 (10,880 puncte) acum 11 ani Salut
Ma intereseaza mai mult costul intretinerii.La aspect exterior si interior imi plac toate 3,(dar parca arata mai bine astra h):D
+2 voturi
A raspuns Cezar1 (5,680 puncte) acum 11 ani Si inca ceva..evita motoarele de 1.6 FSI,au multe probleme :)

Comentarii:

A comentat RECHINU2010 (10,880 puncte) acum 11 ani Salut
Enumera cateva din problemele pe care le au(cele mai des intalnite)ca sa stiu si eu.Merci! :)
+3 voturi
A raspuns Bosnagiu (1,000 puncte) acum 11 ani Salutare. Din experienta mea ca sofer pot da zic urmatoarele= Opel-ul Astra H e ok ca si masina, dar nu si la motor; Vw Golf cel diesel e super ok, mai putin cel pe benzina, aici e vorba de fiabilitatea dintre diesel si benzina; iar Ford-ul, eu merg cu unul pe benzina si nu am nici o problema, diferenta dintre ele la motoare este de pretul la combustibil si consum. Al meu ia 10l in oras de benzina(fara aer ca nu il folosesc din cauza ca am o problema la sept). Eu as alege mai bine intre Ford si Golf si tin sa fac o constatare, si anume ca intre ele exista diferenta la service ca si costuri piese si manopera. Multumesc si succes la alegere
+1 vot
A raspuns RECHINU2010 (10,880 puncte) acum 11 ani Salut
pt @Bosnagiu
 Argumentati va rog frumos raspunsul(Opel-ul Astra H e ok ca si masina, dar nu si la motor).Dc nu este ok si la motor???si in legatura cu piesele,service,manopera cred ca  opelu' iese invingator(piese ieftine din cate stiu eu)

Comentarii:

A comentat Bosnagiu (1,000 puncte) acum 11 ani Salutare. La Opel s-au pus motoare de la Isuzu si bineinteles de la ei, dar nu pe toate modelele. Am mers cu Astra H motorina si am fost dezamagit, din mai multe motive, si anume= motorul nu e silentios, toarce precum unul din generatia veche, adica injectie indirecta de motorina, iti da impresia ca iti iese culbutorii din motor; slab ca si putere, am avut motorul de 1,7 si parerea mea, e cam mic pe caroseria din imagine; consumul e mai mare decat la Ford-ul diesel. Acum sa zic ceva despre Ford= intradevar ca si piese ieftine aici e invingator Opel, dar diferentele sunt mici. Acum depinde si de unde iei piese, de la ce producator si de la ce service. Un exemplu, eu trebuie sa schimb placutele pe fata si ma costa cu tot cu manopera 200 lei, pe spate am tamburi, pe care nu am umblat la ei de cand am luat masina, adica din 2005, si inca mai sunt buni. Deci, diferentele sunt mici si depinde de producator, de adaosul de la service si de manopera. O zi minunata si succes inca o data.
0 voturi
A raspuns BBman (490 puncte) acum 11 ani De departe Ford.

Comentarii:

A comentat RECHINU2010 (10,880 puncte) acum 11 ani de ce ford??argumenteaza te rog.Salut:)
–1 vot
A raspuns grasuxxl11 (2,180 puncte) acum 11 ani Eu zic ca Opelul.Motorul de 1.7 cdti merita toti banii,parerea mea.Preturile de intretinere sunt destul de mici,iar asta te poti interesa si tu pe diferite site-uri pentru fiecare dintre ele.
Nu as alege Golf,nu prentru ca nu consider Golful o masina buna,ci pentru anii pe care ii are.

Comentarii:

A comentat grasuxxl11 (2,180 puncte) acum 11 ani spre exemplu la h distributia e 530 de lei,role si curea,la focus e 700 la fel role si curea,iar la volkswagen una mai ok este 1000 de lei,role curea si pompa de apa.deci fa si tu calculul(pentru motoarele diesel la toate 3 masinile)
A comentat RECHINU2010 (10,880 puncte) acum 11 ani Salut
Da,intr-adevar intrtinerea la Opel(in general) este mica fata de Ford si Vw...si cred ca in final voi alege Opel Astra H(1.7) sau 1.9 daca mai fac rost de niste banuti:D
A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani 1.9 150 cai este chiar un motor performant. am avut ocazia sa merg cu unul resoftat pana la 185 si pe sport ON era uimitor, nu te mai saturai de accelerat.
+1 vot
A raspuns ssteef (360 puncte) acum 11 ani As merge pe focus 1.6 tdci( dar nu cel de 110cp, decat daca ai in jur de 800 de lei pentru eliminarea filtrului de particule cu care mai mult ca sigur vei avea probleme) pentru costurile mici de intretinere, puntea spate independenta care ofera o stabilitate masinii cu mult peste astra sau golf si pentru designul sportiv.
–2 voturi
A raspuns venom_sb (110 puncte) acum 11 ani

editat de venom_sb acum 11 ani

Despre Opel nu o sa zic nimic pentru ca nu am avut si nici nu cunosc pe nimeni cu acesst model!
 Intre ford si golf eu asi alege golful oricand , intradevar fordul (1.8 tdci) e mult mai puternic , poti spune ca la acceleratie se joaca cu golful , interiorul e mult mai ok la ford (bord ,fete usi ,plastice ) dar scaunele din ford sunt groaznic de incomode au o pozitie dubioasa si  dupa 100 de km te doare si spatele si gatul si amortesti tot pe cand golfu are plastice naspa dar e comod !
 Despre motor la golf piesele sunt in general ieftine, ceea ce iti poate face probleme e turbo-ul dar gasesti pe net (ebay.de) mai ieftin decat in magazine sau daca ai incredere te poti duce la dezmembrari, in schimb la ford (motoare pe motorina) la 200.000 de km la TDCI o sa ai probleme cu injectoarele (600 euro reconditionate, noi nu vrei sa stii pretul) sunt cam vreo 3 locuri in tara care le pot repara eu am fost in Turda, iar la TDDI se strica pompa de injectie, (cam aceleasi costuri) apoi pe la vreo 215.000 km te lasa ambreajul . Sa ma exprim corect se strica volanta (e cu masa dubla) kiturile de ambreaj vin fara rulment si pretul in magazine ajung la 2500 ron pentru tot NUMAI LA PIESE , eu am gasit pe net tot kitul la oferta cu 1700 ron (am avut noroc) la golf gasesti kit de ambreaj de la 700 ron in sus !
  Despre benzinare (am avut golf 3 cu motoare de 1.4 1.6 1.9 d si 1.9tdi ) iti recomand 1.9tdi sau 1.4 benzina ! pentru ca 1.6 consuma cu mult mai mult decat 1.4 si diferenta de putere in oras e insesizabila !La golf 4 de obicei apar probleme la supapa EGR (700 ron noua la dezmembrari gasesti si cu 150) Motoarele de 1,9 SDI (Golf 4) sunt un pic puturoase dar au un consum foarte mic !

EDIT: Am uitat sa mentionez ca golful 3 1.9 tdi avea peste 400.000 km (aproape 200.000 facuti de mine) si motorul nu dadea nici un semn de oboseala , a inceput sa cedeze caroseria si pe la directie ma tot lasa cate o bucsa sau ceva minor , si masina am cumparato dupa  ce a stat intro curte aproape de padure nemiscata vreo 2 ani !

Comentarii:

A comentat adyadelin (280 puncte) acum 11 ani de unde stii ca la 200.000 se duc injectoarele la 1.8TDCI ? uite ca eu am focus 2 din 2006 si am 320.000 si nici o problema cu injectoare turbina sau alte chestii grave ... .La 240.000 am schimbat volanta si ambreiaj  , un alternator si in rst bucsaraie.Si totusi masina este taxi deci nu are chiar cea mai mare atentie la intretinere...
+2 voturi
A raspuns victoriamea96 (180 puncte) acum 11 ani Am avut diferite masini, dar dintre toate cea mai fiabila masina a fost Vw Golf 4. Am cumparat-o la 199000 si am vandut-o la 300000,  Motorina si la drum.
De mentionat ca am avut cutia de viteze cu 6 trepte.

As cumpara si acum un Golf 4 cu 6 trepte, din Germania, dar este Euro 3 si taxa este cam 2500 de Euro.
 Restul depinde de tine

Imagini atasate

0 voturi
A raspuns blackblack13 (380 puncte) acum 11 ani Am mers pe Golf 4 caravan, mi-a placut se duce ok, insa e diferenta de generatii.
Momentan am un opel din 2005 si sunt super multumit de el.
Am motorul de 1.7, si iti recomand cu caldura motorul de 1.9, si nu din cauza ca e mai puternic, ca si la asta de 1.7 ajungi la 180 destul de repede si lejer dar astea de 1.7 au turbinede la mitsubishi, care sunt mult mai proaste decat alea garret dupa motoarele 1.9, iar la un diesel, cam asta e buba lor, si e foarte scumpa o turbina (chiar si reconditionata).
Insa lucrurile se schimba radical o data ce pasesti inauntru. Opelul are foarte multe dotari fata de un Golf. Eu pe al meu am display mare color cu navigatie (mi-am facut curand niste cd-uri cu hartile din 2012 pt Romania - care spre surprinderea mea sunt foarte foarte detaliate) si e un avantaj.
Si pe langa asta, e vorba de varsta, opelurile sunt mai tinere decat Golfurile (implicit km reali mai putini).
Despre Ford nu pot sa iti spun nimic, dar din auzite multi mecanici m-au sfatuit sa fug de ele.

Comentarii:

A comentat RECHINU2010 (10,880 puncte) acum 11 ani Salut
De treaba cu turbina de pe 1.7 ca ar fi de la mitsubishi nu stiam si ca ar fi cam proasta,in fine.Cum am spus si mai sus,cred  ca o sa aleg Opel Astra H 1.7 sau 1.9daca mai fac rost de banuti:D pt simplul fapt ca este cea mai ieftina la intretinere dintre cele 3(inca traiesc din banii parintilor si nu prea imi permit o masina "scumpa")..Merci :)
+1 vot
A raspuns blackblack13 (380 puncte) acum 11 ani Avantajul la 1.7 e asigurarea si impozitul putin mai ieftine, dar din proprie experienta iti zic sa iei un 1.9 daca poti.
Turbina dupa 1.7 costa cam 2000 de lei reconditionata.
Turbina dupa 1.9 costa cam 1200 maxim reconditionarea, iar la turbina, daca ai putin ghinion, s-ar putea sa fie nevoie sa umbli

Comentarii:

A comentat RECHINU2010 (10,880 puncte) acum 11 ani da.intr-adevar asa este..la masina sh trebuie sa te astepti la orice..nu numai la turbina....Ms pt raspuns! :)
–6 voturi
A raspuns titus15 (150 puncte) acum 11 ani Am citit ce au mai postat si alti si vad o gramada de prostii.Eu as alege un opel astra h. Motrul de 1.7 este super ok si destul de economic,in ciuda a cea ce spun ceilalti,nu alege 1.9 deoarece nu este atat de fliabil si consuma mult mai mult.Opelul e cea mai scumpa varianta din ce ai tu de ales.Cei care te-au indrumat spre 1.9 habar nu ai ce vorbesc,nu spun ca sunt rele dar cele de 1.9 cam consuma..opelul nu stiu sa aiba nustiu ce probleme la motor,cu atat mai mult golful de 1.9 diesel.Focusul e foarte ok si te-ai incadra in pret insa cele de 1.6 diesel au probleme cu turbina(am schimbat-o de 2 ori,a doua oara pt s-a stricat deoarece ca nu era bine montata) iar cele de 1.8 cu volanta.Golful e cel mai fliabil,poti face km multi cu el,si nici nu consuma mult,insa daca chiar vrei economie si sa faci km fara numar i-ati un golf 4 de 1.9 sdi si mergi cu el pana puca tabla,pana te saturi de el.

Comentarii:

A comentat blackblack13 (380 puncte) acum 11 ani Ca posesor al unui astra H 1.7 habar nu am ce vorbesc, dar ai tu habar :)). Iti zic din proprie experienta ca atunci cand am cumparat masina aveam probleme la turbina, si nu era pb ca era prea scump de reconditionat, dar momentan nu e nimeni pe la noi in tara sa repare turbine Mitsubishi. Garret gasesti peste tot, si e vreo 10-12 mil cum am zis.

Si chiar daca atunci cand o cumperi turbina e ok, la o masina care are aproape 8 ani nu te astepta sa te tina turbina foarte mult...dar...bine ca noi "nu stim despre ce vorbim"
A comentat RECHINU2010 (10,880 puncte) acum 11 ani @blackblack13 Multumesc frumos pt rasp date.Am recitit toate rasp voastre si din continutul lor reiese ca opel astra h este cel mai ieftin la intretinere,cred ca si la consum.Cum am mai spus daca o sa mai fac rost de niste bani(de la parinti:D)o sa-mi iau modelu de 1.9(opel)daca nu cel de 1.7.
VA MULTUMESC FRUMOS(toti:P) PT RASP DATE.
A comentat titus15 (150 puncte) acum 11 ani nu m-am referit la nimeni personal,ce crezi ca eu vorbesc fara sa stiu? tocmai ca am avut mai multe opeluti astra h diesel de 1.7.Ca ai avut tu o problema nu inseamna ca asa e la toate.
+1 vot
A raspuns satanic6war6master6 (500 puncte) acum 11 ani Ford focus! ;)
0 voturi
A raspuns OnlyHate (5,040 puncte) acum 11 ani

editat de OnlyHate acum 11 ani

o intrebare sa nu fac alt "topic"daca nu se supara lumea ,motorul dupa golf 4 e acelas cu cel de pe seat leon?
0 voturi
A raspuns hustla4life (510 puncte) acum 11 ani Ideea e simpla Vw e Vw , golfu e clar cel mai fiabil si probabil cel mai confortabil dar trebuie sa recunoastem ca este o masina urata, mai ales daca e si variant e ca un "cotet" pe 4 roti ....
   Opelu e Opel arata binisor dar nu ai calitatea Vw si in nici un caz fiabilitate, un lucru e cert probleme o sa ai cu ea mai mari sau mai mici , mai devreme sau mai tarziu ...
  Deci ramanem cu Fordu care este, zic eu, cea mai frumoasa si motorul ala de 1.6 D ma surprins intr-un mod placut. Nice car, good value for money and very good engine.

P.S. La megane 2 te-ai gandit? Dupa opinia mea le da clasa la toate dintre cele de mai sus din absolut orice pdv...

Comentarii:

A comentat tonu_adrian (3,140 puncte) acum 11 ani megane 2 nu merita sa o bagi in comparatia asta..DE DEPARTE E CEA  MAI PROBLEMATICA SI MAI PROASTA MASINA ...
0 voturi
A raspuns adyadelin (280 puncte) acum 11 ani Iti recomand Focus 2 1.8 TDCI am unul , are deja 320.000 si nu am avut probleme majore pana la km astia cea mai costisitoare a fost volanta + ambreiaj si alternatorul, primele 2 fiind schimbate la 240.000 si alternatorul pe la 260.000. Eu zic ca e o masina destul de buna pentru banii pe care ii dai pe ea .