4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > Ce este bine de stiut la un mo...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Ce este bine de stiut la un motor diesel?

Ce este bine de stiut la un motor diesel?

Mai ales pentru un motor de golf 3 1.9TDI...(sau in general la diesel)

Orice...
A intrebat mrgeo (5,100 puncte) acum 12 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

7 Raspunsuri

+3 voturi
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Inainte de pornire trebuie sa lasi contactul pana se stinge martorul de la bujii(arcul galben),si inainte de oprirea motorului se lasa un minut la relanti pentru racirea turbinei(doar in cazul motoarelor turbo)

Comentarii:

A comentat mrgeo (5,100 puncte) acum 12 ani da...si cu chestia asta cu lasarea unui anumit timp dupa un drum lung pt racirea turbinei...unii zic ca da altii ca nu...sincer cateodata mai uit si nu cred ca sunt singurul...
A comentat emmanueldennyss (2,190 puncte) acum 12 ani Daca ai mers incet si stingi motorul imediat oprindu-te , turbina nu se strica, daca conduci sportiv sau mai agresiv si apoi stingi imediat motorul atunci turbina se strica deoarece ramane incarcata cu aerul aspirat-comprimat .  Se strica deci si daca o turezi pe loc si o opresti imediat dupa. Si despre asteptarea de preincalzire sa stii ca dureaza  doar 2 secunde de la momentul in care dai curent , eu la xsara hdi pornesc direct fara sa astept si n-are treaba. Motoarele Diesel recente sunt la acelasi nivel cu cele pe  benzina prestatii incluse...@mc rada  esti mecanic cumva ?, ca le zici cam bine  :D
A comentat julaikos (47,330 puncte) acum 12 ani Cum adica turbina ramane incarcata cu aerul aspirat-comprimat??????de unde ai inventat chestia asta?
nu se recomanda oprirea imediata a motorului dupa o forja fiindca turbina este foarte incinsa si o oprire ar putea deforma axul turbinei,lasand motorul pornit uleiul mai raceste turbina
A comentat gigidondoti (3,910 puncte) acum 12 ani nu esti singurul =)) pe bune si io m-am injurt de cateva ori ca am uitat sa las mai ales dupa drumuri de 8-900 km
A comentat emmanueldennyss (2,190 puncte) acum 12 ani

editat de emmanueldennyss acum 12 ani

@ julaikos  nu am invetat , am auzit pe cineva spunand asta , si am repetat fara sa gandesc  , acum ca m-am documentat  confirm ca n-are sens.

Cel mai bun raspuns:

+3 voturi
A raspuns mc rada (17,220 puncte) acum 12 ani ca trebuie alimentat doar cu motorina
nu are nevoie de bujii decat la pornire
sunt pretentioase cu uleiul
la motoarele cu turbina e bine uneori sa il mai calci peste  4000 rpm pentru a curata turbina de depuneri
daca se rupe cureaua de distributie se rupe tot in motor (compresia e foarte mare si supapele sunt extrem de aproape de pistoane)
daca ramai fara motorina dureaza putin pana se amorseaza pompa cu combustibil, deci va trebui sa dai de cateva ori la cheie.
daca planezi chiuloasa sa fi extrem de atent la cota la care ajungi, pentru a sti ce grosime trebuie sa aiba garnitura.. daca nu ma insel maxim e cota 3

Comentarii:

A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Daca ramai fara motorina se face aerisire la injectoare....acum depinde si de motor.
A comentat mc rada (17,220 puncte) acum 12 ani eu folosesc spray de pornire si o pornesc mai usor.... :D  raman fara motorina o data la 2 sapt... benzinaria e departe de mine... la vreo 3 salarii distanta :(
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Eu am ramas de doua ori fara,dar nu din cauza ca nu am bagat,aveam plutitoru' blocat la jumate de rezervor,si cand am ramas doar am oprit motorul in mers,am chemat pe cineva cu motorina,am bagat ,a pornit,s-a oprit de doua ori si dupa a mers normal.

Alte raspunsuri: (5)

+1 vot
A raspuns gigidondoti (3,910 puncte) acum 12 ani sa nu bagi motorina ieftina de la "prieteni" pentru ca dieselu'va merge si cu motorina de tractor/vapor etc dar se va strica in timp si cand va trebui sa bagi bani in piese nu se va merita investitia,cred ca a mai zis cineva legat de faptul ca trebuie turata din cand in cand mai ales daca circuli doar in oras(fa un drum de 30 km schimband doar la 4000-4300)..si cam atat:)
+2 voturi
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Inca o chestie,sa nu bagi niciodata de la pompa pt camioane,chiar daca eticheta e aceiasi.Motorina e mult mai proasta,iti spun din proprie experienta.
0 voturi
A raspuns mrgeo (5,100 puncte) acum 12 ani va multumesc tuturor pentru raspunsuri si cine mai vede intrebarea si stie cate ceva nou e binevenit.asta nu ma ajuta doar p mine,ci pe toti detinatorii de diesel
0 voturi
A raspuns aliniulian (1,480 puncte) acum 12 ani eu alimentez mereu de la pompa ptr camioane ca e mai ieftina si pana acum nu am avut nici o problema.alimentaz de la repsoldar inainte cand alimentam de lao benzinarie unde era mai ieftina mi sa dus membrana de la pompa de mana si ddin cate am intelels eu acolo la acea benzinarie cica mai baga si altceva pe lan ga motorina in rezervoarele alea mari ale lor.la diesel e bine sa i faci schimburile de uleisi de filtru la timp poate chiar inainte cu cativa km ptr ca uleiul e viata motorului.eu am luat acum 45000 de km si iam schimbat uleiul de 2 ori cu tot cu filtru plus filtru de motorina plus filtru de aer si de polen si ce mai e consumabile pe acolo pe la motor
0 voturi
A raspuns sarpe_dracu (240 puncte) acum 12 ani am un vw vento 1.9d(fara turbo) diesel, si pt prima data am ramas fara motorina, s-a oprit motorul, am bagat 2L sa ajung pana la prima benzinarie am dat de 2ori la cheie si a 3a oara a luat-o, intrebarea mea este daca se poate strica ceva mai exact pompa de motorina se amorseaza singura ? ma gandesc sa nu fi stricat ceva